Penkin oteleveys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarde2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Työntöliikkeissä oon pitäny hartioiden levyistä oteleveyttä ja kyllä se mulla ainakin antaa hyvän puristuksen sinne minne pitääkin.Tottahan se on että penkissä ja pystypunnerruksessa ojentajien kuuluukin tehdä työtä.Reena kovaa ojentajia,niin saat siihen penatulokseenkin parannusta.

Oteleveys riippuu myös siitä mitä penkkipennerrukselta haluaa. Jos haluaa kasvattaa tulosta niin oteleveytenä yleensä on hieman erilainen, kuin silloin jos pitää penkkiä puhtaana rintalihasten kasvatus liikkeenä. Itse käytän hieman leveämpää otetta kuin olkapäitten kohdalta ja hyvin on rintaan ottanut.

aluksi otin leveällä otteella ja yleensä suorituksen jälkeen ja seuraavan päivän ojentajat oli hellänä, nyt kun otan kapeammalla (hiukan hartioita leveämpi) otteella niin en saa enää samanlaista tuntumaa ojentajiin.,? leveämmällä otteella sai hiukan isompia painoja. leveällä otteella kyynerpäät lähtee helposti leviämään ylöspäin, tai ainakin mulla kävi niin jos otti huolimattomasti.
vaihdoin tyyliä ettei menis paikat rikki jos se nyt yhtään edes asiaa auttaa.??..

Oteleveyshän on yksilöllistä. Minä teen about keskisormet merkeissä, mutta minua esim. 10cm pitempi saattaa mainiosti tehdä etusormet merkeissä.

Riippuu tangosta (meilläpäin nuo merkkien paikat vaihtelee) mutta otan joko keskisormet merkistä tai etusormi nipinnapin merkin yli. Ideana kuiteski että kyynärvarret on suorassa ylöspäin

Kapea penkki ojentajille, levee penkki rinnalle, normipenkki sitten kun romua halutaan enemmänkin liikkeelle tai muuten vain normaalisti treenata. Paras oteleveys on yleensä se oteleveys johon on tottunut, esimerkiksi ite nostin maksimikisaotteella suurimmat raudat aikaisemmin ja nyt kun toinen olkapää ei tuosta niin kauheasti tykkää niin kädet merkeissä tulee nykyään nosteltua ja tulos on hieman vanhasta jo parantunutkin. Kannattaa harjoitella monipuolisesti otteita vaihdellen niin kyllä sen sitten ajan kanssa huomaa mikä on itselle sopivin ote. Se miksi yleensä suositellaan hieman kapeampaa otetta noilla penkkipunnerrussivuilla on se että penkkipaidalle saadaan kovempi venytys ja sitä kautta "jousi-efekti" ja näin tietysti enemmän rautaa ylös, raw-nostot voi hieman leveämmällä kulkea paremmin.

Mulla penkkiä tehdessä pikkurillitkin jää sellaset 2-5cm merkkien sisäpuolellle, en nyt sitte tiedä onko epätavallisen kapea ote. Kapeaa penkkiä teen yleensä kädet karhennuksen reunoissa tai pari senttiä siitä kauempana

Niin ja ne merkkien paikat ei sinäänsä vaihtele, tangot vaan vaihtelee. Voimanosto, painonnosto yms tangoissa ne merkit on eri paikoissa. Voimanostotangossa merkit on 81cm kohdalla, joka on myöskin suurin sallittu oteleveys (penkki)kisoissa.

Ei tuo 65cm ole mitenkään erityisen kapea ote...jos penkkaa pikkurillit 81cm merkkiviivoilla, on oteleveys kutakuinkin tuo 65cm.
Itse käytän kovissa sarjoissa juuri tuota pikkurillit merkillä...tai joskus sormenleveyden verran kapeampaa otetta...lämppäreissä ja palauttelevissa vaihtelen kapean ja leveän välillä otetta.
Oikealla oteleysalueella ollaan kun lähes maksimipainot nousevat tasaisella nopeudella rinnalta alkaen ylös asti...Pehkosen sivuilta lisää oikean oteleveyden testaus metodeista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nelkku sanoi:
Niin ja ne merkkien paikat ei sinäänsä vaihtele, tangot vaan vaihtelee. Voimanosto, painonnosto yms tangoissa ne merkit on eri paikoissa. Voimanostotangossa merkit on 81cm kohdalla, joka on myöskin suurin sallittu oteleveys (penkki)kisoissa.

Siin onko pikkurillit tuon merkin päällä vai onko tarkoitus, että merkit näkyy? :nolo:

ToughGrip sanoi:
Siin onko pikkurillit tuon merkin päällä vai onko tarkoitus, että merkit näkyy? :nolo:

Eihän sillä mitään merkitystä enää ole, kyse on silloin enää maksimissaan sentistä. Itse nostan pikkurillit juuri ja juuri merkkien sisällä.

ToughGrip sanoi:
Jos tarkoitat maksimi kisaoteleveyttä, niin etusormet 81cm:n merkkiviivojen päällä. Tätä leveämpi ei ote saa olla.

Mikelle kyllä kunnioitusta kovista raw nostoista ja vielä leveällä otteella. Itellä varmasti rintalihas menisi paskaks heti, jos maksimeissa tuntuisi venytys, mutta minä olenkin minä.

Mä olen treenunnut sitten juuri tuolla leveällä otteella, eli merkit on jääneet näkyviin käsien väliin. Tämä taitaa selittää sen miksi kapea penkki on kulkenut paremmin..?

Ennen nostin aina leveellä otteella. Ote oli penatangolla keskisomet merkeillä. Puolenvuoden tauon jälkeen aloin taas pankkaamaan uudella salilla. Siinä oli hyvä sauma aloittaa alusta ja parantaa tekniikka kerralla. Salillamme kierrätetään vanhat voimannostotangot penkkitangoiksi. Nyt leveys on pikkusormet merkeillä. Liikerata on paljon pidempi kuin ennen, mutta rauta ihme kyllä nousee paremmin. Tuntuma on vähän erilainen, rauta painaa käsillä mutta nousee silti uudestaan ja uudestaan.

Back
Ylös Bottom