penkin ja pystyn suhde

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maza
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täälä on aikasemmin kyselty penkin, kyykyn ja vedon suhteita mutta paljonko on pystypunnerrustulos penkkiin verrattuna? Itellä kävi joskus niin että penkkiin panostettiin ja pystypunnerrus jäi pahasti jälkeen. Mulla on (arvioitu) pystypunnerrusykkönen n. 0,6 penkin ykkösestä, joskus pahimmillaan oli n.1/2. Vielä on pystypunnerruksessa tekemistä :)

Käsipainoilla mulla on sarjapainot lähes samat. samatenkun smityssä. Jännä juttu, oliskohan vähän vahvemmat olkapäät suhteessa... :D
Esim. Pystäri KP, istuen paras 10*45, tasapenkki kp 8*50
Smitty pystäri 6*103,3 smittyvinopena 10*108,3

Originally posted by Wilu
Käsipainoilla mulla on sarjapainot lähes samat.

Hyvä pointti muuten noi käsipainot, itse kun en pystypunnerrusta tangolla tee ikinä enkä varsinkaan niskan taakse.
Eli jos samoilla käsipainoilla tehdään vinopena ja pystypunnerrus niin vinopenassa tulee sillä ehkä 10 toistoa millä pystyssä tulee 6 toistoa.

Kavereillahan on vahvat olkapäät. Mulla on pp:n ja penkin suhteet paljon pienemmät. Smith -vinopenassa menee sellaisella 105 kilolla 6 toistoa, penkissä 107,5 kilolla niinikään 6 toistoa. Saman pituista sarjaa teen Smith -pp:ssa reilu parikymmentä kiloa pienemmällä painolla.

Käsipainoilla tehtävä pp on mulle aina ollut vieras liike. Nyt olen ruvennut tekemään joka toisen treenin käsipainoilla, joka toisen tangolla. Vaikka Smith-pp:ssä on tulostaso noussut aika hyvin, ajattelin vähän monipuolistaa liikevalikoimaa. Meinaa nimittäin niin helposti jämähtää vain niihin tuttuihin liikkeisiin. ;)

Monet tuntuu auttavan ihan ekasta toistosta lähtien jaloilla. Saa tietysti isommat painot käyttöön, mutta tiedä sitten kumpi treenaa enemmän olkapäitä. Ehkä voimamiehet ottaa isommilla painoilla jalat mukaan.

Ja mitä tulee laskemiskohtaan, niin mä ainakin lasken rinnalle. Ja suhde on sen 0.6 jotain, pystyssä, rinnalle, ilman ponnistusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by tappara
Monet tuntuu auttavan ihan ekasta toistosta lähtien jaloilla. Saa tietysti isommat painot käyttöön, mutta tiedä sitten kumpi treenaa enemmän olkapäitä. Ehkä voimamiehet ottaa isommilla painoilla jalat mukaan.

Joo ilmeisesti jonkun verran jalat mukana esimerkiksi Ilkka Haukijärven niskantakaatyönnössä:
"Vuonna 2000 intissä murtui sääri niskantakaatyönnössä (3*170kg)"

Voimamiestyylin pystypunnerrus tangolla on mitä mainioin koko bodin liike.. Hauska välillä repiä oikein kunnolla kaikki irti hartioista ja ojentajista, rankkuudessaan aivan toista luokkaa kun käsipainopunnerrus tai pystypunnerrus istualtaan.

Voimamiestreenissä pystypunnerrus tehdään usein rinnallevedon päälle. Eli ensin rinnalleveto tangolla/tukilla ja sitten siitä pystypunnerrusta tekemään. Viimeistellään treeni käsipainoilla punnertamalla, tietenkin seisaaltaan.

On tullu nyt tehtyä seisten niin, että aluksi joko rinnalleveto tai tanko kyykkytelineestä, ja ihan rinnalta/kaulalta saakka punnerrus ilman jalkojen apua. Makia liike :hmmm:

Ja mitä tulee laskemiskohtaan, niin mä ainakin lasken rinnalle. Ja suhde on sen 0.6 jotain, pystyssä, rinnalle, ilman ponnistusta.

Kaikki ei tykkää laskea rinnalle, kun olkanivel ei oikeen taida dikata siitä :kippis1:

Kerronpa minäkin ennätykset kun pojatkin:

Smithissa olkapääpunnerrus istuen: 195kgx3(tanko arvioitu painavan 25kg)

jonka jälkeen erittäin väsyneenä

Käsipainopunnerrukset istuen: 52kgx22

-Natuna

Olkoon tuo nyt sitten hieman offtopicia, koska pystyn ja penkin suhteeseen en vastaa. ;)

Originally posted by strong
Kerronpa minäkin ennätykset kun pojatkin:

Smithissa olkapääpunnerrus istuen: 195kgx3(tanko arvioitu painavan 25kg)

jonka jälkeen erittäin väsyneenä

Käsipainopunnerrukset istuen: 52kgx22

-Natuna

Vittu miten paskoja tuloksia!

Udo Beyer oli vahvempi!

ps1. :p

ps2. Jos eläisimme maailmassa, jossa 200 kilon RAW-penkki olisi mahdollista natuna, penkkaisit varmaankin vielä jonkun verran enemmän...:D

Originally posted by Hannibal
Vittu miten paskoja tuloksia!

Udo Beyer oli vahvempi!

ps1. :p

ps2. Jos eläisimme maailmassa, jossa 200 kilon RAW-penkki olisi mahdollista natuna, penkkaisit varmaankin vielä jonkun verran enemmän...:D

Taisin muuten "vahingossa" jättää mainitsematta, että laskin tangon vain silmien tasolle. Toivottavasti kellään ei mennyt proteiinipuurot väärään kurkkuun...:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom