Penkin ja dipin suhde

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missä suhteessa pakkislaisten penkki ja dippipainot kulkee? Itse en saa dipin kahdeksan toiston sarjapainolla (=ruho+levyt) penkissä edes ykköstä :itku:

dippi on penkkiä edellä ~20kiloa.

Minä saan tuon kasin omalla painollani (85) ja penkissä ykkönen sama tai 2,5kg alle. Aika tasan siis. :)

Lisäkysymys: Te joilla dippi on vahvempi, onko penkissä rinnalta lähtö heikko? Itsellä penkki jumittaa yleensä puoleenväliin, joten tarkoittaako tuo nyt sitä, että pitäisi keskittyä rintaan enemmän? Penatuloksen parantaminen siis tähtäimessä.

Melkein sama, olen ottanut 60 kilolla 3 toistoa oman painon ollessa noin 77 kiloa + 1 kilo (vyö) + 1 kiloa vaatteita ym.. Penkki on ~ 140 kiloa, 142,5 kilolla olen ottanut ykkösen, vaikka en silloin varsinaisesti hakenut ykköstä.

Dippi on teknisesti helpompi kuin penkki, jossa helposti tulee epätaloudellinen liikerata.

Penkissä kannattaa IMO laskea tanko Hitaasti rinnan alaosaan, puristaa lavat yhteen KOVAA ja nostaa SUORAAN ylös, samalla kuin pitää kyynärpäät suht lähellä kylkiä. Kaarretta paljon vaan, ainakin kun puhutaan maksiminostosta.

Aika lailla tasoissa taitavat olla, kokeilin penkissä 10x100 kg ja
dipissä ruho+20 kg ~100 kg yht. 10 kertaa ja suunnilleen yhtä
kevyttä/raskasta oli. Ykkösten paremmuudesta vaikea sanoa, mutta saattaa dipin suuntaan kallistua.

Originally posted by gmarx
Lisäkysymys: Te joilla dippi on vahvempi, onko penkissä rinnalta lähtö heikko? Itsellä penkki jumittaa yleensä puoleenväliin, joten tarkoittaako tuo nyt sitä, että pitäisi keskittyä rintaan enemmän? Penatuloksen parantaminen siis tähtäimessä.
Jos jää keskiosaan jumittamaan, niin auttaa jos kaventaa otetta. Siinäkin tulee raja vastaan kun oteleveys ei enää ole taloudellinen, ja silloin kannattaa panostaa latseihin ja pecseihin, koska leveämpi on yleensä vahvempi (nimittäin jos haluaa tuloksen). Tietenkin kannattaa AINA panostaa oikeeseen tekniikkaan.

Dipissä en ole ikinä edes kokeillut ykkösiä, mutta kyllä se noin 30 kiloa on edellä penkkitulosta. Lasken olkapäät kyynärpäiden tasalle, en alemmas. Mitä tuosta murehtimaan, kun on ohut yläkroppa ja pitkät kädet niin penkki imee väkisinkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten hemmetin kovia äijät on oikein dippailemaan. :confused:

Mulla eroa on penkin hyväksi 100-120kg. :)
En kyllä tee dippiä kuin ehkä kerran vuodessa..

Originally posted by Raven
Mulla eroa on penkin hyväksi 100-120kg. :)
Miten hemmetin kovia äijät on oikein penkkailemaan. :confused:

Mulla on penkki helvetin paljon dippiä huonompi ja dippi penkkiä saatanan paljon paskempi..

Kopioin tämän tuolta toiselta foorumilta. Kymäläisen kaava:

omapaino+dippipaino -n.20kg=pitäisi olla sama kuin penkkitulos
(100kg)+(100kg)-20kg= sama kuin penkki

Mulla 82+65-20=127kg. Penkkannut oon 130, mutta silloin oli painoa 92, nyt varmaan 120 menis jos kylmiltään koittais maksimia. Hyvin toimii tuo kaava, mutta vain aika kuivassa kunnossa oleville, arvaan.

Dippii 41 toistoo omallapainolla(70kg), penkistä 10 toistoo 70kg.
Dippi lisäpainoilla (+20kg) 10 toistoo, penkistä 90kg 2 toistoo, eli penkki on vähä jäljessä..

En oo kyl enää tehny lisäpainoilla, ku tossa kympissä tapahtu semmone pieni loukkaantuminen:(

Mulla on oma paino ~120 kg ja dippiä teen ojentajaliikkeenä 75 kg:lla 5 kertaa ja pena maksimi on 210kg.

Todella vanha topic mutta otan nyt esille, ku kiinnostais toisten tulokset =D

Eli oma.

Penkki: 3*120kg

Dippi: 4*50kg+omapaino (90kg)

Pitääki koittaa.. Teettekö ne dipit heti alkuun, ku aika isoja painoja ollu tuos. Ite otan penkistä 130max mut dippiä teen omalla painolla(Noin.90kg) 3x12 ja seki hapottaa, mut teen aina ne viimeisempinä liikkeinä voi olla et kädet sen verran paskana jo muista liikkeistä.. Tai sit mulla on TODELLA heikot ojentajat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom