Pendlay Row

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Höntti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itelläkin tuntuu ettei pendlay oikeen ota kunnolla selkään, ei lähellekkään verrattuna esimerkiks käsipainoilla soutuun, johtuu varmaan huonosta tyylistä. Tuntuu vaan ettei kunnolla rasitu jos vetää sillai räjähtävästi kuten siinä pendlayn videossa neuvotaan. Pitää kokella yatesia ens kerralla ja kattoa miten tuntuu. Oon tehny jo muutaman kuukauden tota pendlay-soutua ja on yläselkä kyllä hyvässä kunnossa, mutta latsit on paljon jäljessä(leuanvetoja tehny myös). Joten toi on kans yks syy minkä takia kokelen yatesia.

Mistä lähtien ja miksi?

Tarkoitin sitä että kun sen verran huijaa että tekniikka pysyy kuitenkin hyvänä mutta saa enemmän romua liikkeelle kehitystä tulee enemmän ? Harvemmin sitä kukaan tekee esim. kulmasoutua täydellisellä tekniikalla sen kustannuksella että rautaa saa ottaa 20 % pois. Korjaa toki jos olen ymmärtänyt jotain väärin :)

Painot muuten pendlayssa on aivan hyvinkin mahdollista laskea maahan, ei niitä tarvitse paiskoa. Luonnollisesti se nyt vähän kolahtaa kun sen siihen laskee. Ne "tosi vahvat" tyypit taas on ärsyttäviä, joittenka täytyy oikeen antaa vauhtia sille tangolle, että se ainakin pääsee maahan asti.

Joo paiskoa ei tarvi, mutta kyllä se negatiivinen jarrutus on hyvin vähäistä.
Verrattuna esim. mavessa kun sen voi laskea ääneti maahan.

http://www.youtube.com/watch?v=UIUg8nDVEFs

Ehkä oon vaan heikko... :D

Tarkoitin sitä että kun sen verran huijaa että tekniikka pysyy kuitenkin hyvänä mutta saa enemmän romua liikkeelle kehitystä tulee enemmän ? Harvemmin sitä kukaan tekee esim. kulmasoutua täydellisellä tekniikalla sen kustannuksella että rautaa saa ottaa 20 % pois. Korjaa toki jos olen ymmärtänyt jotain väärin :)

Niinpä. Harvemmin näkee. Mutta se on tapa mitä käytän ja suosittelen. Joten suosittelen myös sinulle ;)

Tehtävä on kuitenkin ylikuormittaa lihakset, ja parhaiten se onnistuu kun käytetään niitä lihaksia, eikä esimerkiksi vartalon momenttia. Jos huijaaminen olisi paras tapa saada kehitystä niin lähes jokaisella treenaavalla nuorella olisi karmeankokoiset kädet ja rinta.

Sitä ihmettelenkin että miksi harvat tekevät, kun ei semmosesta repimisestä jossa tanko nopeasti hipaisee vartaloa niin paljon iloa ole. Mitä itse olen salilla seurannut ihmisiä jolla on todella iso selkä niin raudat ovat yleensä aika saman kokoisia mitä niillä mikkihiirillä. Jos tarvitsee päästä runttaamaan isoilla raudoilla niin sitä varten on maastaveto IMO.

Kyllä sitä itsekkin joskus kulmasoutua vetää vähän ylisuurilla romuilla kun kehitys tyssää mutta sitten taas parikymmentä kiloa pois ja takas puhtaaseen tyyliin.

Kaikki vitun kitisijät jotka valittaa kolinasta salilla pitäis kyllä vetää kölin alta.

Riippuu täysin kolinan desibeleistä. Saahan sitä ääntä kuulua, mutta mielestäni kenenkään ei tarvitse saada kuulovaurioita tai lisää tinnitusta vain siksi, että jonkun treeni menee perille. :)

Sitä ihmettelenkin että miksi harvat tekevät, kun ei semmosesta repimisestä jossa tanko nopeasti hipaisee vartaloa niin paljon iloa ole. Mitä itse olen salilla seurannut ihmisiä jolla on todella iso selkä niin raudat ovat yleensä aika saman kokoisia mitä niillä mikkihiirillä. Jos tarvitsee päästä runttaamaan isoilla raudoilla niin sitä varten on maastaveto IMO.

Kyllä sitä itsekkin joskus kulmasoutua vetää vähän ylisuurilla romuilla kun kehitys tyssää mutta sitten taas parikymmentä kiloa pois ja takas puhtaaseen tyyliin.

En tarkoittanut mitään repimistä, ei ollut todellakaan kyse ääripäistä kun pientä cheattia ja täydellistä tekniikkaa vertailin. :) Nämä asiat jakaa aina mielipiteitä ja kukin tekee niin kuinka itse tuntuu kehittyvän ;) Tuosta isot raudat iso selkä suhteesta olen erimieltä.

Riippuu täysin kolinan desibeleistä. Saahan sitä ääntä kuulua, mutta mielestäni kenenkään ei tarvitse saada kuulovaurioita tai lisää tinnitusta vain siksi, että jonkun treeni menee perille. :)

Pitäisi ottaa kyllä välillä korvatulpat kun teen mavea, on meinaan ihme välys tangon ja painojen välissä (jotain halppis levyjä) niin kilahtaa aika ikävästi kun tangon tipauttaa maahan. Jotain varmasti vituttaa se kun kolistelen siellä salilla, mutta maastavetoon se kuuluu. Sitä en ymmärrä kun tarvitsee niitä käsipainoja viskellä sinne lattiaan sarjan päätteeksi, kun ne eivät edes meinaa kestää sitä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäisi ottaa kyllä välillä korvatulpat kun teen mavea, on meinaan ihme välys tangon ja painojen välissä (jotain halppis levyjä) niin kilahtaa aika ikävästi kun tangon tipauttaa maahan. Jotain varmasti vituttaa se kun kolistelen siellä salilla, mutta maastavetoon se kuuluu. Sitä en ymmärrä kun tarvitsee niitä käsipainoja viskellä sinne lattiaan sarjan päätteeksi, kun ne eivät edes meinaa kestää sitä...

100+ kiloa oma paino sekä vesikauhuisen puhvelin raivo mavetreeneissä pitää ne kolistelua kauhistelevat kukkahattukiinteyttäjät kaukana.

Eli siis tarkoitin että niillä joilla on isot selät niin se raudan määrä ei ole välttämättä kovinkaan suuri näissä soutuliikkeissä...

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, vastasin epäselvästi. Mielestäni siis usein päinvastoin (iso selkä + isot raudat on enemmän tod. näk yhtälö, kuin iso selkä + pienet raudat..) :rolleyes: Turhaa OT jauhantaa anyway sillä kaikki ovat yksilöitä.

Pendlay-treeni on tullut tehtyä about neljän vuoden ajan kerran viikkoon. Onhan tuo ihan mielettömän kova liike. Miten porukalla ovat sarjapainot nousseet esim. kuuden sarjoissa? Kysyn koska ei ole oikein hajua, kun ei kukaan frendeistä tai muista salilaisista tee ko. liikettä. Itse aloitin muistaakseni maksimissaan 6x50kg tasolta nelisen vuotta sitten. Nykyään se viimeinen sarja on 6x90kg. Aika lame progressio. Vähän kuin pystypunnerruksessakin.

Mikä tarkoitus bodauksessa on liikkeellä jossa ei käytännössä ole negatiivista? Ei kai kukaan tee painonnostoliikkeitäkään massan perässä, ainakaan suoranaisesti?

Huom., en tässä puoliunessa rupea edes k.o. liikkeeseen tarkemmin perehtymään, pisti vain silmään kun ekalla sivulla todettiin useampaan otteeseen että negatiivista ei käytännössä ole vaan painot rysäytetään lattiasta läpi.

Mikä tarkoitus bodauksessa on liikkeellä jossa ei käytännössä ole negatiivista? Ei kai kukaan tee painonnostoliikkeitäkään massan perässä, ainakaan suoranaisesti?

Huom., en tässä puoliunessa rupea edes k.o. liikkeeseen tarkemmin perehtymään, pisti vain silmään kun ekalla sivulla todettiin useampaan otteeseen että negatiivista ei käytännössä ole vaan painot rysäytetään lattiasta läpi.

Jos saat normaalin kulmasoudun tuntumaan just siellä oikeessa paikassa ni eipä tälle käyttöä oikein ole. Monella on vaan se ongelma että kulmasoutu karkaa epäkkäille ja käsille jollon tällein tehtynä saadaan rasitus sinne oikeeseen paikkaan. Negatiivisen vaiheen puuttuminen on "miinus" mutta tuo hyvin kohdistuva supistus kyllä korvaa sen melko hyvin ja tän kaveriks kannattaa ottaa treeniin taljaliike, tms. Jos ei alaselkä kestä tuota 90 asteen kulmaa ni tän voi mielestäni tehä myös kapeella tasapenkillä (vaakatasossa mahallaan maaten) nostamalla kässäreitä ylös selkälihaksilla.

Vaikee tuota on selittää ja perustella aukottomasti, mene salille ja kokeile kerran tai pari, huomaat kyllä miks tää on hyvä liike ;)

Pendlay-treeni on tullut tehtyä about neljän vuoden ajan kerran viikkoon. Onhan tuo ihan mielettömän kova liike. Miten porukalla ovat sarjapainot nousseet esim. kuuden sarjoissa? Kysyn koska ei ole oikein hajua, kun ei kukaan frendeistä tai muista salilaisista tee ko. liikettä. Itse aloitin muistaakseni maksimissaan 6x50kg tasolta nelisen vuotta sitten. Nykyään se viimeinen sarja on 6x90kg. Aika lame progressio. Vähän kuin pystypunnerruksessakin.

Vähän samantyyppinen oli oma muutaman kuukauden progressio kun joskus tuota ekaa kertaa tein ja sitten säännöllisesti. Enpä muista että ois satasta tarvinnut ikinä tankoon pistää. Tuossa liikkeessä jokainen lisäkilo tuntuu, eikä siinä oikein voi huijata kuten tavallisessa kulmasoudussa pystyy jo asennon kanssa tekemään.

Ja mä en nyt tajua miksi tuossa ei muka ole negatiivista? Ei se mikään hidas negatiivinen ole, mutta kontrollissa mä oon sen tangon alas laskenut enkä suorastaan tiputtanut kutien tuossa yhdellä videolla näkyy. Testatkaa älkääkä miettikö turhia. Ei kaikki liikkeet käy kaikille, eikä tämäkään ole mikään oikotie onneen. Mutta tässä ei tarvi egopainoja kuten kulmasoudussa tuppaa yleensä käymään.

Itse olen ainakin pitänyt tätä paljon enemmän voimaliikkeenä, kuin esim tämä toinen kulmasoutu.
En kyl normibodailua olekkaan harrastanut moneen vuoteen. Teenkin ainoastaan <5 toiston sarjoja, hyvin saa progressiota käyntiin, kun vaihtelee vähän 5x -> 3x ja näin.
Kovalla raudalla saa lähtöön nopeutta, mutta tekniikka onkin vähän sitten sitä mallia ryskytys, ettei paljoo negatiivisessä pidätetä.

Täällä kanssa ihastuttu kyseiseen liikkeeseen, kiitokset osaltaan modelle S225T joka tuossa 5x5 ketjussa paljon on puhunut kyseisen liikkeen puolesta. Yates-soutu ei ole itselle oikein ikinä uponnut.

Hyvin vähän näkyy porukka kuitenkin pendlayta salilla tekevän, tuntuu että suurin osa porukasta ei tee kulmasoutua tangolla ollenkaan vaan ainoastaan koneilla tai käsipainoilla.

Itse olen tehnyt tuota usein penkin vastaliikkeenä suurin piirtein samalla oteleveydellä ja jalat kanssa suht. leveällä. Raudat aika maltillisia, noin 70% penkistä.

Mä oon niin surkee penkkaaja, että mulla Pendlay-soudun raudat samaa luokkaa kuin penkissä. Mulla Pendlay tyylillä ottaa vähemmän alaselkään, kuin tavan kulmasoutu. Mikä on sinänsä hyvä, kun on tota välilevyhäikkää. Pendlay on tullut mulle jäädäkseen. Se on levytangolla ainoa variaatio mulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom