Pelottaako/jännittääkö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko teillä muilla koskaan ennen treeniä päivällä jännitys tai melkein pelko siitä miten treenit menee?

Mulla on tänään illalla tiukka jalkatreeni edessä ja jo nyt on vatsassa tuhansia perhosia kun ajattelee kyykkyä. Pitäisi ottaa itselleni isoilla painoilla (100 kg) pari 12 toiston sarjaa. Olen aina tehnyt kyykyn vyön kanssa mutta pari kuukautta sitten aloin tekemään ilman vyötä. Ensin pienillä painoilla mutta lisäten 5-10 kg/viikko. Tänään jos satkulla tulee toi 12, on se paras tulokseni kautta aikojen mukaan lukien vyölliset kyykyt.

Ennen jalkatreenejä olen usein ihan hermona mutta sama ilmiö on joskus myös rintatreenin kanssa. Selkätreenit tuntuu kulkevan aina niin hyvin, ettei niitä juurikaan tule hermoiltua. Joskus myös olen huomannut, että on tullut päivän aikana kerättyä ylilataus treeneihin ja silloin ne menee yleensä päin persiitä. Ne on niitä hetkiä kun ottaa päähän niin maan mahottomasti.

Kommenteja/kokemuksia?

Free weight

Jalkatreeni hermostuttaa aina. 20 toiston hengityskyykky suvereenina ykkösenä saa aikaan aivan yliluonnolliset pelkotilat jo parina edellisenä päivänä.

Selkätreeni hermostuttaa vain jos se sisältää maastavetoa. Muiden lihasryhmien treenaus ei oikeastaan aiheuta mitään merkittävää tunnelatausta.

Normaalireenissä ei oo mitään pelkotiloja yms. Mutta kun uusi
ennätyskokeilu lähestyy niin alkaa olla pientä kutinaa persiissä.
ei kirjaimellisesti.

Ei mulla jännitystä ole, tietenkin aina pieni toivo mielessä että menispä treenit nappiin! Mutta tietenkin mahtava fiilis valtaa olon treenin jälkeen kun taas voinut lisätä rautaa ja jaksanut ponnistella isommilla painoilla.:)

Jalkatreeni pistää vatsan usein etukäteen sekaisin.
Nykyään teen kyllä ne niin laiskasti, että usein selviän ilman möyrimisiä.
;)

Maastaveto on toinen joka huolestuttaa etukäteen, mutta se on harvoin enää mukana treeneissä.

Hulkki,

Mikä tossa hengityskyykyssä on jujuna? Syksyllä tein itsekin 20 toiston kyykkyjä, siis yksi sarja/treeni. Painot oli semmoset, että yhtään enempää ei ois tullu. Ensin johkun kymppiin asti putkeen, vähän puuskutusta muutama lisää, taas puuskutusta ja pari lisää ja vikat kolme neljä toistoa jokainen yksitellen siinä välissä hengitellen. Onko tämä siis hengityskyykky vai onko siinä vielä joku erityinen hengitystekniikka?

Free weight

Mua pelottaa aina mave-päivinä ja kyykky-päivinä (oletuksena, että kyykyssä ei ole tekniikan puolesta ollu ongelmia, vaan pystynyt treenaamaan normaalisti). Jännitys alkaa jo aamulla ja helpottaa usein lämmittelysarjoissa. Nykyään, jos lämppäreissä vielä kovastikin hermostuttaa, otan suosiolla kevyemmän päivän. Tosin täytyy myöntää, että treenihistoriaani kuuluu myös pari kertaa, jolloin olen lähes salin ovelta kääntynyt hermostuneisuuden vuoksi pois.... Tätä varmaan harvemmalle on päässyt tapahtumaan!

Ei jännitä ootan reeniä aina heti aamusta alkaen niin paljon, että melkeen jopo keulii. :)

Ei mulla ole yleensä suurempaa jännitystä. Ihan vaan lataillen menee päivä (sikäli mikäli ehtii) ja sitten salille apinanraivolla. :)

Ennätyksiä nostaessa jännitää aivan saatanasti, muuten nyt ei ole syytä paljon jännittää; väliäkös sillä loppujen lopuksi miten sarjat menee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikkina treenipäivinä ennen treeniä on pientä tervettä jännitystä ilmassa. Eniten ennen jalkatreeniä, jolloin en meinaa edes pystyä nukkumaan päiväunia kunnolla.

Keskiviikkona tein penkistä oman ennätyksen, jännitti niin saatanasti mennä penkkaamaan sitä kun vuoteen ei ollu kehittyny pätkääkään ja noi edellisen viikon painot ei antanu mitään viitteitä et menis enkat. Meni sen verran kevyesti,
et ois kannattanu lisätä vähän mut ku polvet oli ihan makaroonia
sen noston jälkeen niin jätin suosiolla yrittämättä. Oli aikas valtava adrenaliinihyöky näköjään, ei ole aikasemmin tollasta kokenu :D , taas jännittää huomenna pitäs kokeilla Mavessa
ennätystä.:rolleyes:

Mulla tulee kans sellaisia väristyksiä, ihan sama mikä reeni kyseessä. Ja matkalla salille kurkusta erittyy limaa ihan V-I-T-U-S-T-I!!! Kokoajan joutuu räkimään ja se saa aikaan tämän reaktion :urjo:

Mua ei vain jännitä vaan usein suorastaan pelottaa. Etenkin nyt, kun tämänhetkinen ohjelma on säälimättömän progressiivinen, ja lähes joka viikko pitää iskeä tankoon sarjaennätysraudat. Jo edellisenä iltana nukkumaan mennessä alkaa päässä surisemaan ja aamulla on tuleva treeni ekana mielessä. Syö muuten aika paljon henkistä energiaa ja häiritsee opintoja... Treenin jälkeen, jos kaikki on sujunut suunnitelmien mukaan, on hetken ajan tosi euforinen olo, mutta sitten ajatukset jo siirtyvät seuraavaan koitokseen.

Hauis-, olkapää- ja yläselän treenit eivät kyllä aiheuta suuria tunteita, mutta ne tehdäänkin aina pääliikkeiden jälkeen.

Joo, mulla kanssa tuo jalkatreenipaiva aiheuttaa jannitystiloja...sen huomaa siita kun pitaa ravata kusella n.5 kertaa ennen salille lahtoa vaikka ei ois juonu erityisen paljon.

Ennätystä kokeillessa jännittää. Monesti nosto menee sen takia pilalle kun laskee jännityksen takia tangon lähemmäs kaulaa kuin normaalisti.

Maksimiyritykset joskus aikoinaan kun niitä tuli harrastettua kyllä jännitti, nykyään ei ainakaan negatiivisen tuntuista jännitystä ole, semmonen into ja odotus on päällä aina salille mennessä. Hetki ennen kovaa kyykkysarjaa kieltämättä pumppu hakkaa ja tuntuu että on hengästynyt jo ennen kuin aloittaa edes koko sarjaa. Samoin kun lataa itseään todella kovaan sarjaan sellaisessa liikkeessä jossa ei välttämättä suhteessa kovin loistokas ole, tuntuu sellaista pientä jännitystä mahanpohjassa ja sydän käy aika tiuhaan, mutta tuntuu että sillä on vain positiivinen vaikutus.

Originally posted by Free weight
Mikä tossa hengityskyykyssä on jujuna? Syksyllä tein itsekin 20 toiston kyykkyjä, siis yksi sarja/treeni. Painot oli semmoset, että yhtään enempää ei ois tullu. Ensin johkun kymppiin asti putkeen, vähän puuskutusta muutama lisää, taas puuskutusta ja pari lisää ja vikat kolme neljä toistoa jokainen yksitellen siinä välissä hengitellen. Onko tämä siis hengityskyykky vai onko siinä vielä joku erityinen hengitystekniikka?
Toi on nimenomaan hengityskyykyn yleisin perusversio. 10 aika putkeen, siitä sitten ylhäällä paussaillen tavallaan rest/pausella kahteenkymppiin saakka ja sitten yrjöt salin lattialle.

On hengityskyykystä (breathing squat) myös hengitykseen keskittyvä "kevyempi" versio, jossa heti ensimmäisen toiston jälkeen aletaan ottamaan ylhäällä henkeä ihan kunnolla. Tällä systeemillä painot on kevyemmät, korkeintaan kehonpaino tangossa.

Itse en ole tuota jälkimmäistä kokeillut, perusversio edessä sunnuntaina :evil: :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom