Pelottaako/jännittääkö

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Hulkki
Toi on nimenomaan hengityskyykyn yleisin perusversio. 10 aika putkeen, siitä sitten ylhäällä paussaillen tavallaan rest/pausella kahteenkymppiin saakka ja sitten yrjöt salin lattialle.

Ootko Hulkki muuten kokeillut tuota hengityskyykkyä muuten kuin tavallisessa kyykyssä? Ite kun en sitä ja prässiä voi tehdä, alaselän takia, katos kaikki ongelmat kun jätin molemmat pois ohjelmasta ja teen vain hackkiä ja etukyykkyä. Smithissä voi tehä tavallista kyykkyä mutta jalat ihan edessä eli etureidet ottaa paljon isomman roolin kuin normaalisti.

Mietin et vois alaselkä/jalkapäivänä ottaa maven/sjmv:n jälkeen tokana liikkeenä the great hengityskyykkyä. Etukyykyssä ei varmaan toimi kunnolla, mutta hackissä varmaankin ihan patentti (?). Yksi sarjako riittää vai pitäskö ottaa samoilla painoilla vaikka pari sarjaa ekana esim 14 ja 12 ja sitten tuo LÖYLY siihen päätteeksi? Muita liikkeitä ei tartteiskaan kun vähän reiden ojennusta ja koukistusta + pohkeet.

Restpausseista on kokemusta paljonkin muttei the great hengityskyykystä.

Ja jottei menisi ihan offtopicicsi niin täytyy myöntää että jalkatreenit hermostuttaa joskus etenkin kun teen aina maven/sjmv:n ekana liikkeenä =/. Ykkösiä ei tuu kokeiltua kuin satunnaisesti monen vuoden välein joten se on asia erikseen.

kyllä sitä kelailee illan treenejä koko päivän töissä aina ja varsinkin jalkapäivä pelottaa ja muutenkin saa aina funtsia josko joku paikka laukeaa tms..mut kai toi pelko puskee vähän adrenaliinia koneeseen kans.

Originally posted by Free weight
Onko teillä muilla koskaan ennen treeniä päivällä jännitys tai melkein pelko siitä miten treenit menee?
Kommenteja/kokemuksia?

Ei pelota ikinä, mutta vähän kyllä jalkareeni jännittää, myönteisellä tavalla, mutta enemmän selkeesti kuin muut reenit. Mulle huolellinen ja kova reeni on palkinto, omaa laatuaikaa, siksi tunne on myönteinen, odottava ja hieman jännittynyt, valppaan pörhäkkä. (täähän on kohta niinkuin Alkon hinnaston viinien makujen kuvailua :D)

Re: Re: Pelottaako/jännittääkö

Originally posted by Iivili
tunne on myönteinen, odottava ja hieman jännittynyt, valppaan pörhäkkä.

LOL :lol2:

Jalkatreeni vähän jännittää jos on taukoa ollut...yleensä ihan myönteisellä tavalla. Ei suurempaa kuolemanpelkoa.

Ennen jalkatreeniä olo on usein kuin Mika Häkkisen ilme varikkopilttuussa; huolestunut mutta toiveikas.

Itse reagoin niin, että jos edessä, ni on helevetin hyvä mieli, varsinkin jos lähetään maksimia tekeen. Maastavetoa ennen saattaa hieman uiduttaa, jos on veltto olo ja paikat kipeänä, lähinnä selkälihat. Ei sitä rautaa saa pelätä, se on nostajan paras kaveri, jota vähän alistetaan tarpeen tullen :D

Stressiä...

Joskus joo tuppaa stressaamaan treeni. Eli just näin et viimeviikolla meni niin ja niin paljon. Tälläviikolla sit pitäs mennä jo näin paljon.
Parhaat treenit on tullu liikoja ajattelematta. Sitten kun vetelee salikenkiä jalkaan niin alkaa funtimaan että , jaahas ja tänään ohjelmassa...
Joskus kun on ollu tarkoitus tehdä jotain ennätyksiä ja on funtsinut sitä pitkin päivää niin v....si on mennyt. Sen romun on kyykänny tai penkannu mielessä jo niin useesti että kaikki paukut on menny jo siihen. Henkisestä puolesta se kuitenkin on useammin kiinni.

Eli - Ei stressiä,tulee jos tulee ja jos ei niin ei sitten. Kunhan on yritetty tosissaan!

Originally posted by Free weight
Onko teillä muilla koskaan ennen treeniä päivällä jännitys tai melkein pelko siitä miten treenit menee?

Mulla on tänään illalla tiukka jalkatreeni edessä ja jo nyt on vatsassa tuhansia perhosia kun ajattelee kyykkyä. Pitäisi ottaa itselleni isoilla painoilla (100 kg) pari 12 toiston sarjaa. Olen aina tehnyt kyykyn vyön kanssa mutta pari kuukautta sitten aloin tekemään ilman vyötä. Ensin pienillä painoilla mutta lisäten 5-10 kg/viikko. Tänään jos satkulla tulee toi 12, on se paras tulokseni kautta aikojen mukaan lukien vyölliset kyykyt.

Ennen jalkatreenejä olen usein ihan hermona mutta sama ilmiö on joskus myös rintatreenin kanssa. Selkätreenit tuntuu kulkevan aina niin hyvin, ettei niitä juurikaan tule hermoiltua. Joskus myös olen huomannut, että on tullut päivän aikana kerättyä ylilataus treeneihin ja silloin ne menee yleensä päin persiitä. Ne on niitä hetkiä kun ottaa päähän niin maan mahottomasti.

Kommenteja/kokemuksia?

Free weight

Eipä tuota jännitystä pahemmin ole, aina maksimeja yrittäessä pikkusen hermostuttaa... Jos on sellanen fiilis ettei ole ihan missään ykköskunnossa niin aattelee tuleeko siitä mitään... Mutta sitä joko tehdään tai itketään ja tehdään :whip:

Aikalailla ainoa asia mikä minun mahan pistää sekaisin on noi protskujuomat :)

Niin ja toi vitutus on ainakin minulla saanu joskus ihmeitä aikaan, painot ja sarjat nousee huomattavasti.. sitten kun on raivonnu tarpeeksi ja käy saunassa niin fiilis on mitä mahtavin :D

Kyykkytreenit jännittää joka kerta ja oikein kunnolla, on se vaan niin **tun kova liike.

ei jännitä

mikä siinä sitten jännittää? ei mulla ainakaan mitään jännityksiä ole, menee mitä menee turha sitä on jännittää. kyykkyhän on liikkeistä paras

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Sakkeus
Ootko Hulkki muuten kokeillut tuota hengityskyykkyä muuten kuin tavallisessa kyykyssä?
Prässissä teen vähän samalla tavalla, eli ekaksi vaikka 8 putkeen, sitten ruvetaan hengittelemään ja tehdään niin pitkään 2-4 toiston blokkeja kun menee ja siitä siirrytään alaspäin aina ykkösiin. Yhteensä tulee joku 15-25 toistoa. Esimerkiksi 25 toistoa näin:

8 . 4 . 3 . 3 . 2 . 2 . 1 . 1 . 1

Hackissa varmaan ihan toteutettavissa, kuten myös smith-kyykyssäkin. Etukyykyssä ei varmasti toimi, tanko tippuu hengitellessä.

Aikoinaan maastaveto kun vetelin kapealla otteella, nykyään sumossa paketti pysyy loistavasti kasassa ja voi keskittyä vetoon, mutta kyykyn maksimiyritykset jännittää aika saatanasti, ja normaalisarjatkin vähän pelottaa jos ei oo varmistajaa.

Ei kyllä ole treenien suhteen mitään jännittämistä tai pelkäämistä...

Siinä on näköjään toinen kelle tulee just samat oireet kuin itselleni. Ja Jumankauta,jos ottaa jotain treeniaktivaattoreita vielä alle,niin HUH HUH MITKÄ PANIIKKITILAT...,että miten kulkee!!
Originally posted by Körmy
Mulla tulee kans sellaisia väristyksiä, ihan sama mikä reeni kyseessä. Ja matkalla salille kurkusta erittyy limaa ihan V-I-T-U-S-T-I!!! Kokoajan joutuu räkimään ja se saa aikaan tämän reaktion :urjo:

En pelkää, painioilla treenataan, niitä ei pelätä. Piste.

Joskus maantiellä pyöräilessä olen pelännyt kun on tullut vanha vihreä volvo/mercedes dieselauto asuntovaunun kanssa takaa.

Ennen treeniä kerään aggrea, päätän että treeni sujuu hyvin, ja suutun painoille. Tavallaan meditoin ja käyn treenin läpi mielessäni jo ennen salille lähtöä, eli psyykkaan henkisen puolen kohdalleen. Huomattavasti helpompi mennä salille kun tietää mitä on menossa tekemään ja periaatteessa kovimpien sarjojen osalta nostanut ne painot jo kerran (mielessään siis).
Ja ennen kovaa sarjaa psyykkaan itseäni ja etin sen oikeen fiiliksen millä ne painot nousee niinkun on suunniteltu. Keskittyminen on kaiken a ja o, perässä tulee voima, raivo jne :) :whip:

EDIT: siis ei pelota tai jännitä sen pahemmin kun olen jo kotona päättänyt että romut nousee. :curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom