Pelko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu
Ja sen verran vielä,että jos poliisi tekee liikenteessä sulle pikahuumetestin liuskalla,niin se tulos on positiivinen,jos olet ottanut rauhoittavia,eli saat syytteen huumaantuneena ajamisesta tai mikä se rikosnimiki sitten olikaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa,jos narkit käyttää lääkkeitä väärin,niin eikös ne sitten silloin ole ns.huumeiden käyttäjiä?Kyllä kuolemaa tekevät potilaat saavat aika rankkoja "huumeita" lääkäriltä sairaalassa.Jos ei nyt heroiini nimellä,mutta kuitenkin.

Ville1Suuri sanoi:
Ja täällähän tästä aiheesta puhuminen on kiellettyä.Kyllä doping-aineiden käyttö on aika kaukana näistä em. asioista.

Itse näin asiassa eli tuossa Miken poustauksesa hämmennystä ja tämän vuoksi toivoinkin moden taholta kommenttia asiaan.

Tämä on IMO:viina,erilaiset psyykelääkkeet ja rauhoittavat jne. sekakäyttönä voidaan rinnastaa huumeriippuvaisiin.Steroidit on täysin eri juttu.Jos syö terveellisesti ja treenaa ja painaa sustan pari kankkuun ja kyselee siitä neuvoa,se ei tosiaan ole sama asia kuin vetää viinaa,xanoria,diapamia jne yhtäaikaa kurkusta alas.Kokeile vaikka.

RIP. Kuolemattomat sanat. Tai no, oikeastaa hyvinkin kuolleet. Liiallisen uhoamisen (roid-rage?) seurauksena sai tämä herra tietämäni mukaan 9mm napin otsaan pari vuotta sitten. Se siitä steroidien "turvallisuudesta"...

No, onko aiheeseen sanottavaa kellään?

Itse huomasin kirjoitelleeni ja kertoneeni emetofobiastani ja laivakammosta. Emetofobia on ollut viimeiset viitisen vuotta ihan hallittavissa. En pysty muiden oksentelua katsomaan, kuulemisen kestän suht ok. Vatsatautia välttelen, enkä ole sairastanut sen 24-ikävuoden (eli 2krt elämässäni, 6v ja 24v). Olin tuossa joku aikaa sitten sairaalassa, siellä tuli kovista lääkkeistä pahoinvointia kolmena aaltona. Ekat kaksi selvisin voittajana pelkällä hikoilulla, kolmannella kerralla tuli oksennusrefleksi mutta onneksi vatsa oli tyhjä. Ei silti enää mitään paniikkia aiheesta. Kestän ihan ok.

Mitä tulee laivapelkoon, pystyn juuri ja juuri 2-3h lautalla menemään. Siitä ajasta olen 90% kannella maisemia katsoen ja happea haukaten. Sisätiloihin siirtyessä alkaa voimakas pyörrytys ja pahoinvointi ja pakokauhu että ulos on päästävä. Sinänsä kuitenkin olen iloinen, että lyhyet laivamatkustamiset onnistuu kyllä (talvella voi kyllä aivot jäätyä kannella) :D

Mitä jos joutuisit oksentaan just nyt? Oksennus vaan tulis esim. taudin aiheuttamana.

Ei haittaa. Kuten sanoin, sen jälkeen kun 24v oksensin tokan kerran elämässäni niin aloin tuosta selviämään. Ja reilu 3vko sitten "oksensin" sairaalassa. Täsmälleen sama pahoinvointiaalto + hikoilu mikä aina ennen oksentamista, ja sitten refleksinomaiset ruokatorven liikkeet ja voimakas oksentaminen (joka ei sinänsä tuottanut tulosta koska vatsalaukku käytännössä tyhjä). Oksensin sylkeä. Oksensin silti.

Vittumaistahan se olisi vatsataudissa olla, se pahoinvointi on kyllä paljon pahempaa kuin itse oksentaminen (ja ennen pelkäsin juurikin itse oksentamista). Ennemmin oksentaisi heti kuin että kestäisi sitä voimakasta pahoinvointia sekuntiakaan.

Edit: Pelkotila muiden oksentamista kohtaan on se pahin. En kestäisi esim katsella vierestä jonkun oksentamista. En pystyisi. Tai se että joutuisin menemään laivalle missä pitäisi olla sisätiloissa ja yön yli. Huh. Hajois pää. Tulisin hulluksi :D

Mä olen muuten investoimassa sen viitisensataa euroa Finskin viikonlopun yli kestävään lentopelkokurssiin. Koko elämäni olen lentänyt tiheästi, tiheiten tietysti ~9 vuoden aikana jolloin asuin ulkomailla ja tuli visiteerattua usein Suomessa.
Nelisen vuotta sitten oli paska lento, ja sen jälkeen olen pakokauhuissani koneessa. Työn takia lennän rysselin ollessa aktiivinen noin jokatoinen viikko - liian raskasta kun pitää vetää viinaa ja droppeja että kestää.

Joten sinne sitten! Mä haluan tietää enemmän kaikesta lentämiseen liittyvästä tekniikasta jotta voin "hallita" tilannetta. Lentopelkoinen entinen kollega kävi kurssin ja kehui kovasti!
Pariin otteeseen on meinannut taju lähteä niin pahasti keskellä käytävää etten enää jaksa. Seuraava lento on työmatka 29.7, tai aiemmin jos me otetaan joku lomantapainen äkkilähtö. Lentämättä en jätä vaikka haluaisinkin, pitää sitä kuitenkin elää ja nähdä ja ansaita.

Mulla on sama laivakammo vai mikä lie onkaan. Kaikki vedellä matkustaminen(mukaanlukien soutuveneet) on pelottavaa. Risteilyllä menee siihen asti ihan ok, kunnes laiva alkaa vähänkin keinua. Sama vaikka soutuveneellä. Sitten alkaakin ahdistaa. Silti tulee kyllä käytyä se pari kertaa vuodessa risteilyllä ainakin, että näköjään "joku" lääkitsemisratkaisu tohon on keksitty.

Huuh, minä pelkään kuolemaa. En omaa kuolemaani mutta yleensä kuolemaa. Olen vannoutunut ateisti ja kuitenkin mietin päivittäin sitä, että mitä meille tapahtuu kuoltuamme? Olemmeko me eläimiä joiden elämä ei merkitse sen enempää kuin jonkun toisen nisäkkään elämä vai onko Homo Sapiens lajin eläimillä jokin korkeampi tarkoitus?

Olenko minä enemmän kuin satunnaisia sähköimpulsseja, jotka joskus haihtuvat jättämättä mitään jälkeä tähän maailmankaikkeuteen.

Mä olen muuten investoimassa sen viitisensataa euroa Finskin viikonlopun yli kestävään lentopelkokurssiin. Koko elämäni olen lentänyt tiheästi, tiheiten tietysti ~9 vuoden aikana jolloin asuin ulkomailla ja tuli visiteerattua usein Suomessa.
Nelisen vuotta sitten oli paska lento, ja sen jälkeen olen pakokauhuissani koneessa. Työn takia lennän rysselin ollessa aktiivinen noin jokatoinen viikko - liian raskasta kun pitää vetää viinaa ja droppeja että kestää.

Joten sinne sitten! Mä haluan tietää enemmän kaikesta lentämiseen liittyvästä tekniikasta jotta voin "hallita" tilannetta. Lentopelkoinen entinen kollega kävi kurssin ja kehui kovasti!
Pariin otteeseen on meinannut taju lähteä niin pahasti keskellä käytävää etten enää jaksa. Seuraava lento on työmatka 29.7, tai aiemmin jos me otetaan joku lomantapainen äkkilähtö. Lentämättä en jätä vaikka haluaisinkin, pitää sitä kuitenkin elää ja nähdä ja ansaita.
Kärsiikö kysyä että mitä tolla "paskalla" lennolla tapahtui? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn, kun sulla oli sitä ennen ilm. suht paljon vielä kokemusta lentämisestä.

Itse pääsin omista peloistani ja muutamasta muusta ongelmasta eroon hypnoterapian avulla.

Kotona yksin ollessa kun ulkona alkoi hämärtää ja olemaan pimeää alko pelottamaan ihan järjettömästi. Nukuin jatkuvasti huonosti kun tuntu siltä ,että täällä on joku. Ihan vainoharhainen olo jatkuvasti. Päivällä tätä ei esiintynyt eikä myöskään pimeällä ulkona läheskään niin voimakkaasti.

Tää nyt ei varsinaisesti pelkoihin liity mutta apu löytyi niihinkin. Eli kun kiltti luonne olen niin mua oli aika helppo käyttää hyväksi nuorempa ja vaikka sen itse tajusin niin mitään en tehnyt. Ja oma faija kun kaatoi paskaa niskaa jatkuvasti ja mikään ei koskaan ollu hyvin tai riittänyt. Sitä sitten kuvitteli olevansa ihan paska kaikessa ja mikään ei koskaa riittänyt. Ja jälkikäteen ajateltuna kaikki oli oikeestaan paremmin kun hyvin.

Tosiaan hypnoterapiasta apu löyty viidellä käynti kerralla ja hintaa tuli 80€/kerta. Homma meni niin ,että ensimmäisellä käynti kerralla käytiin läpi asioita ja mahdollisia syitä niihin ja sitten kokeiltiin hieman hypnoosissa olemista. Seuraavina kertoina hieman keskusteltiin lisää ja pyrittiin avaamaan hypnoosissa lukkoja tuolta mielestä ja vapauttamaan pelkoja.

Nykyään en enää juurikaan pelkää pimeää tai yksin kotona olemista. Saan nukutta hyvin enkä heräile enää siihen ,että kuvitettelen jonkun olevan kämpässä jne... Olo on muutenkin paljon eheämpi eikä nuo lapsuuden traumat vaivaa samalla tavalla kun ennen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom