Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vilkas sanoi:Miten lääkkeet paniikkihäiriöihin toimii? viekö kokonaan pois? sivuvaikutuksia ym?
Ville1Suuri sanoi:Paniikkihäiriöön käytetään lähinnä rauhoittavia lääkkeitä,usein mukana on kuitenkin myös masennus tms.,jolloin lääkitys monipuolisempi.Rauhoittavat(xanor,opamox...)ovat kyllä hyviä,mutta vievät vetoa pois ja aiheuttavat pirunmoisen riippuvuuden.Varsinkin toi xanor.Se rentouttaa ja poistaa sosiaalisten tilojen pelkoa,mutta siitä irti pääsy on vaikeaa.Itse koitin joskus lopettaa sen kuin seinään(ei saa),niin luulin,et henki menee.Pyörrytti kaks pvää niin,etten pysynyt pystyssä ja oli kaikki mahdolliset oireet.Onneks hoksasin sen syyn ja pari xanoria tauluun ja uus lopetusyritys pitkällä aikavälillä annoksia vähitellen laskien.Lisäksi nois lääkkeissä on just se huono puoli,ettei oikein jaksa urheilla,ainakaan kovaa.
Itteä suoraan sanoen vituttaa,et oon syönyt noita lainkaan,kun nyt on käynyt ilmi,että mulla ei kait olekaan paniikkihäiriötä vaan epilepsia.Yksi epilepsian muoto muistuttaa paljolti paniikkihäiriötä.Lisäinfoa epilepsia liiton sivuilta.
Ville1Suuri sanoi:.........kun nyt on käynyt ilmi,että mulla ei kait olekaan paniikkihäiriötä vaan epilepsia.Yksi epilepsian muoto muistuttaa paljolti paniikkihäiriötä.Lisäinfoa epilepsia liiton sivuilta.
Vilkas sanoi:Mulla on todettu joskus lapsena epilepsia lääkitys lopetettu noin. 10v sitten, jonkun aikaa sitten kun olin ollut vapaapäivänä baarinpuolella ni seuraavana päivänä lähettiin kaverin kanssa autolla ajeleen ja yht äkkiä mäkkärissä alko tuleen paha olo, se sitten jatku varmaan tunnin ja loppuvaiheessa tuntu että taju lähtis ja teki kokoajan mieli puristaa/jännittää lihaksia, olo oli sellanen että tekis mieli rentoutua mutta ei pysty sitten millään, sitten tuli ambulanssi ja varmaan 5min siitä alko yhtäkkiä helpottamaan ja sitten se olikin poissa. ?!WTF!?
!
Naene sanoi:Se nyt on ainakin faktaa että alkoholinkäyttöä seuraava päivä on todella huono päivä ihmisille joilla on paniikkihäiriö sillä serotoniinitasot ovat matalalla (=tulee helposti kohtauksia, jolloin usealla on juuri pakonomainen tarve jännittää jotain lihasta/tarttua omaan jalkaansa tms, kai sitä uskoo paremmin pysyvänsä tajuissaan tai ylipäätänsä elossa jos tuntee itsensä tarttuvan johonkin). Olen myös kuullut että epileptikoille kanuuna ei ole paras olomuoto.
Ville1Suuri sanoi:Yks aika outo juttu on,et monet sanoo,et alkoholi ajaa saman asian kuin rauhoittavat,jos sairastaa paniikkihäiriötä.Itellä ainakin viina pahentaa oloa,ainoastaan yhdessä lääkkeiden kanssa on rento ja hyvä fiilis,niinkuin viinasta pitäisi.Ja sekään ei ole kauhean terveellistä.
Ville1Suuri sanoi:Juu,yleensä se paha olo alkaa,kun alkaa miettiä sitä,ja sitä ei pysty olemaan miettimättä.Välillä hermot meinaa lähteä.
Vilkas sanoi:Jep, yks mitä aina tekis mieli tehdä kun alkaa tuleen sellanen olo on: hakata nyrkkeilysäkkiä :D helpottaiskohan?
Ville1Suuri sanoi:Juu,yleensä se paha olo alkaa,kun alkaa miettiä sitä,ja sitä ei pysty olemaan miettimättä.Välillä hermot meinaa lähteä.
Ville1Suuri sanoi:.......että mulla ei kait olekaan paniikkihäiriötä vaan epilepsia.Yksi epilepsian muoto muistuttaa paljolti paniikkihäiriötä.Lisäinfoa epilepsia liiton sivuilta.
MrBuffet sanoi:Pahinta on sosiaalisten tilanteiden pelko, joka rajoittaa elämää todella paljon.