Pelit ja leikit lapselle (kokoelma tekemistä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä ollaan viime aikoina leikitty aarteen etsintää. Otetaan 5-10 esinettä ja piilotetaan ympäri kämppää. Sitten vinkkien perusteella ipanat etsii esineet ja sitten piilottaa isiä varten. Lisäjännitystä tuo jos tekee aarrekartan kämpän pohjapiirustuksesta. Jos isiä laiskottaa ollaan pelailtu numeron arvauspeliä. Siinä maataan hiljaa hievahtamatta sohvalla ja lukitaan mielessä yksi numero 1-10 väliltä ja sitten toinen arvailee mikä numeron on mielessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mörköpiilonen. Eli ihan tavallista piilosta, mutta piilossa olija on mörkö joka saa päästää kauhean mölinään juuri siinä vaiheessa kun etsijä on löytämäisillään. Siinä tietysti säikähtää kovin ja sekös lapsia naurattaa. Meidän 2.5 vuotias on tosin mörköpiilosessa aika huono koska hän ei malta odottaa etsijän saapumista vaan alkaa heti piiloon päästyään pitämään kauheaa mölinää. Ei ole kovin vaikeaa löytää mölisijää piilosta.

vauvaikäisenä jalkaprässi oli kova juttu, vaipanvaihdon yhteydessä.
Sitten jaloista roikuttelu ja muu jumppailu.
Isompana painia ja muuta riehumista.

Kaivoin tänään varastosta pelilaatikon. Sieltä löytyi lautapelien lisäksi autorata. Tyco -merkkinen ja muistan kun se tilattiin Hobby Hallista minun ollessa n. 7-vuotias. Tämä oli siis 26 vuotta sitten. Pistin töpselit seinään, putsasin auton kontaktit ja radan kontaktit ja pelaa kuin buick. Ei mitään vikaa! 3,5-vuotiaan muksun kanssa ajettiin kilpa-ajot ennen nukkumaanmenoa :hyper:

Täysin uskomaton fiilis pistellä menemään lähes 30 vuotta vanhalla omalla lelulla. Taitaa kyllä joutua päivittämään Scalectrixiin :D

Itse ei NIIN kauan sitten leikki-iän ohittaneena en voi kylliksi korostaa legojen merkitystä ala-asteikäiselle jantterille. Muutama vuosi vierähti muovisten palikoiden ollessa käytännössä ainoa kiinnostuksen kohde. Olen myös täysin vakuuttunut että homma on jollain tavalla rakentavaa. (no pun intended!)

Liukumäkeä olen etsinyt kissojen, koirien ja Googlen kanssa tuloksetta jo pari vuotta. Muutamia on löytynyt mutta ne ovat olleet jotain tuhansien eurojen EU-mäkiä. Nyt löytyi kuitenkin Suomela -lehdestä paikka josta voi ostaa liukumäen:
http://www.acon.fi

Josta vaikkapa:
ACON - Leikkikeskukset - Liukum

Onko jotain muita kauppoja joista voi ostaa liukumäkiä ja muita pihavälineitä? Tuoltahan saakin sitten tosiaan aivan kaiken mitä pihalla lapset tarvitsevat. Ei ole tarkoitus mitenkään mainostaa ko. yritystä, vaan antaa vinkki että tuolta noita tuotteita voi ostaa.

Hakusana: liukumäki

Tänään lähti kaupasta Afrikan tähti -peli sekä Scalextricin autorata :hyper:

Vastaisku PS3-pullamössösukupolvea vastaan! :curs:

Tänään lähti kaupasta Afrikan tähti -peli

Täälläkin liputetaan Afrikan tähden ja muiden lautapelien puolesta.
Afrikan tähti on juuri 4 vuotta täyttäneen juniorin lempipeli tällähetkellä, lomalla ollessa kaveri melkein joka aamu kysyi pelataanko tänään Afrikan tähteä. Kaapista löytyy melkoinen kokoelma muitakin lautapelejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom