Pekoni onkin kevyttä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kooma
  • Aloitettu Aloitettu
Pointti olikin, ettei pekoni ole mikään terveysruoka vaan sitä kannattaa vetää maltillisesti. Jos kuitenkin ajatellaan että pullalla ja karkillakin on paikkansa niin sittenhän vaikka paska on jees. Tämä lähinnä dinholle. Kaikesta löytyy varmaan jotain hyvää (paskastakin), mutta eri asia on sitten kannattaako sitä huoletta napsia.

Mitä helvetin terveysruokaa?! On nyt tainnut pojan pää mennä nykyisestä hössötyksestä ihan sekaisin. Se että vertaat karkkeja ja pullaa paskaan kertoo jo jotain siitä millä tasolla liikutaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pointti olikin, ettei pekoni ole mikään terveysruoka vaan sitä kannattaa vetää maltillisesti.
Jos tähän lähdetään, niin terveysruokaa ei ole olemassakaan. Kaikkea pitää vetää maltillisesti. Mikään ei ole liikaa käytettynä hyvästä. Eikös veden juontikin ole terveellistä? Siitä huolimatta voit tappaa itsesi juomalla liikaa vettä. Lääkkeen ja myrkyn raja on annostuksessa. Pätee kaikkeen. Siksi en oikein tykkää koko terveellinen sanasta. Se kun on aika suhteellinen käsite.

ei helvetti mitä paskaa tää keskustelu taas tääl... Etteks te oikeesti tajua mitä vurki hakee takaa vai onks teil vaan niin saatanan tylsää et väkisin väännätte tääl väittelyt pystyyn. Ehkä sil terveysruual tarkotetaanki sitä että voit syödä enemmän ilman haittoja. Esim jotain salaattia voi varmaan mättää niin pal ku maha vetää ja tuskin siit kauheest terveydel haittoja on(tietty suolel saattaa olla totuttelemist jos ei normist syö pelkkää salaattia) kun taas jos syöt joka päivä kilokaupal pekonii niin varmasti taval tai toisel rupee terveydes näkyy... vaikka sitten sen lihomisen myötä.

Mä paistan pekonin niin, että vähän vilautan sille pannua. Lötkö pekoni :haart: Pekonin paistaminen rapeaksi on musta pekonin pilaamista. :( ;)

Mä paistan pekonin niin, että vähän vilautan sille pannua. Lötkö pekoni :haart: Pekonin paistaminen rapeaksi on musta pekonin pilaamista. :( ;)

Puolrapee!!! sitte ku alkaa pekoni kihartelee ja vaihtaa vähän väriä ni NAM!!!

Lötkössä pekonissahan se rasva jää siihen lihaan kiinni ja kunnolla paistettaessa rasva poistuu ja paistaa itse lihan herkullisen rapeaksi. Paketti pekonia päivässä ei tee muuta kuin hyvää terveydelle.

Ja mähän syön pekonini sellasena kun haluan.. jos pelottaa rasvat ni syökää ituja..

Ja mähän syön pekonini sellasena kun haluan.. jos pelottaa rasvat ni syökää ituja..

:D "Hän syö elävää ravintoa, eli ituja. Hänellä on raikasta vettä juomanaan. Hän on luuseri, hän on JAMI!"

Mut kuitenkin, aina samaa paasausta, rasvoja palvotaan kun jumalia. En väitä etteikö hyödyt olis esitetty ja näin, mut ei niitä hiilareitakaan tarvi aina lytätä. Ainakaan liikkuvien pakkislaisten keskuudessa. Konttorirotat sitten asia erikseen ja muut runkvistit jotka ei nää piliään mahan takaa.

Tästä jostain (ei suinkaan runkuista tai konttorirotista) se lähti liikkeelle sivun alkupäässä ja sit olikin jo helvetti irrallaan.

Paljon tuossa Lidlin / HK:n 140g pakkauksessa oikein on kaloreita paistamisen jälkeen? Katselin tuota Kalorilaskuri.fi:stä ja yllätyin kun sieltä pomppasi esiin 100g/515kcal... ;o

ikson: -Kyllä mä luulen että suurin osa on tajunnut mitä vurki tarkoittaa, mutta sitähän tuossa on jo useampikin yrittänyt kysellä/selvittää, että millä perusteella joku ruoka voidaan luokitella terveysruuaksi ja toinen "roskaruuaksi". En mä ainakaan henk. koht. pidä pekonia missään nimessä huonona ruokana ja silläpä sitä olen vuosia ja vuosia joka aamu kasoittain syönytkin. Jos siitä huonoja puolia hakee, niin aika suolaistahan se on, mutta kun muutoin on sen verta vähäsuolainen ruokavalio, niin taitaa sekin suolan määrä mennä ainakin omalla kohdallani sinne positiivisen puolelle. Kuten jo monasti sanottua, kokonaisuus on se joka ratkaisee, ei se mitä joku yksittäinen ruoka-aines sisältää ja mitä ei. Se tuossa nyt on pointti ollut monella, ei mikään väkisten vääntäminen. Kerroppa mitä niitä sellaisia terveysruokia sitten on olemassa, joita voi huoletta mättää kilo kaupalla kokonaisuutta ajattelematta? Tai mikä ruoka-aines ei lihota, jos sitä syö yli tarpeidensa?

"Etteks te oikeesti tajua mitä vurki hakee takaa vai onks teil vaan niin saatanan tylsää et väkisin väännätte tääl väittelyt pystyyn. Ehkä sil terveysruual tarkotetaanki sitä että voit syödä enemmän ilman haittoja. Esim jotain salaattia voi varmaan mättää niin pal ku maha vetää ja tuskin siit kauheest terveydel haittoja on(tietty suolel saattaa olla totuttelemist jos ei normist syö pelkkää salaattia) kun taas jos syöt joka päivä kilokaupal pekonii niin varmasti taval tai toisel rupee terveydes näkyy... vaikka sitten sen lihomisen myötä."

Mua vähän nyt ihmetyttää: Ruoasta saatavilla kolesteroleilla ei ole väliä, pekonin rasvoilla ei ole väliä, hiilareilla ei ole väliä.. Mistä kaikki sydän ja verisuonitaudit johtuvat?.. ja kun kolesteroliarvot on vituillaan?.. Vai eikö noita ole koskaan tavattu treenaavilla ihmisillä? Toki tupakka ja alkoholi vaikuttaa.. mutta silti ihmetyttää..

Mua vähän nyt ihmetyttää: Ruoasta saatavilla kolesteroleilla ei ole väliä, pekonin rasvoilla ei ole väliä, hiilareilla ei ole väliä.. Mistä kaikki sydän ja verisuonitaudit johtuvat?.. ja kun kolesteroliarvot on vituillaan?.. Vai eikö noita ole koskaan tavattu treenaavilla ihmisillä? Toki tupakka ja alkoholi vaikuttaa.. mutta silti ihmetyttää..

Sydän ja verisuonitaudit on suomalaisilla pitkälti geeneistä johtuen itseasiassa o.o

mrNICEGUY: -Kuka on sanonut että millään ei ole mitään väliä? Se, ettei ruuan sisältämällä kolesterolilla ole juurikaan suoraa vaikutusta veren kolesterolitasoihin tai että pekonin rasvat ei yhtäkkiä tukikkaan putkia osana monipuolista ruokavaliota, ei mun makuun meinaa ettei millään ole mitää väliä. Onko tuo "kokonaisuus ratkaisee" niin hankalasti ilmaistu tai vaikeasti kirjoitettu, ettei se uppoa kuuppaan mitä se käytännössä meinaa?

"Mua vähän nyt ihmetyttää: Ruoasta saatavilla kolesteroleilla ei ole väliä, pekonin rasvoilla ei ole väliä, hiilareilla ei ole väliä.. Mistä kaikki sydän ja verisuonitaudit johtuvat?.. ja kun kolesteroliarvot on vituillaan?."

Infektiota on epäilty syypääksi:
http://sundqvist.blogspot.com/2010/03/johtuvatko-valtimotaudit-infektioista.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom