Taidat puhua matkustajavakuutuksesta vai mitä? Ainakin itse käyttämäni vakuutusyhtiö, kuten myös nopeasti tarkistettuna pari muutakin vakuutusyhtiötä, käyttävätkyseistä termiä henkilövakuutuksesta matkanaikana, joka voi sisältää myös vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen. Matkavakuutus on käsittääkseni, korjaa tietenkin jos olen väärässä, yleistermi kyseisille vakuutuksille jotka liittyvät matkustamiseen, pitäen sisällää myös matkatavaravakuutuksen. Se mitä sisällyttää matkavakuutukseen on tietenkin henkilökohtainen päätös ja tämä tietenkin riippuu myös muista vakuutuksista ja niiden sisällöistä mitä on. Niin tietysti myös sopimuksen kesto vaikuttaa varmasti sopimusehtoihin. En silti itse ole törmännyt matkatavaravakuutukseen, jossa olisi usein omavastuu, ainakaan niiden sopimusehtojen perusteella joita itse kesällä kilpailuttaessani vakuutuksia käytin. Anteeksi siis epätarkkuuteni kyseisessä asiassa, kun käytin yleistermiä edellisessä viestissäni eli kyllä matkatavaravakuutusta tarkoitin.
Terv. vain juridisen puolen vakuutusalasta tunteva