Pedofiilit sähköpantaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pexi80
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös se ole jo asiantuntijapiireissä todettu, että pedofiiliä ei voi "terapoida terveeksi". Sen halut ei muutu terapialla miksikään. Se on ihminen jonka seksuaaliset halut kohdistuvat lapsiin, eikä kykene millään tuntemaan niitä toista aikuista kohtaan. Heterostakin on helpompi tehdä homo kuin saada pedofiiliä eroon lapsifantasioistaan.

''Suomessa luotetaan tällä hetkellä terapiaan. Vuonna -99 aloitti Kuopion vankilassa ensimmäinen seksuaalirikollisten STOP-ryhmä ja tulokset ovat olleet hyviä. Nyt STOP-projekti on siirtynyt Riihimäen vankilaan, jossa pyörähti käyntiin 20. ryhmä. Yhteensä ohjelman on käynyt läpi 130 henkilöä. Heidän kohdallaan uusimisriskiprosentti laski 15:sta neljään. Ryhmään osallistuminen on vapaaehtoista, mutta psykologi Hakkarainen ei ole sitä mieltä, että hyvät luvut johtuvat vain motivoituneista osallistujista.

-Lähtökohtaisesti hyvin harva on itse halukas mukaan. Heidän motivoimisensa pelkästään terapian aloittamiseen on hyvin pitkällisen työn tulos. STOP-ohjelman läpikäyneiden määrä on vielä pieni, mutta mikään ei osoita sitä, etteivätkö luvut olisi todellakin terapian tulosta ja paikkansapitäviä. ''

http://yle.fi/poliisitv/raportit.php?sivu=raportti_pedohormo

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se ole jo asiantuntijapiireissä todettu, että pedofiiliä ei voi "terapoida terveeksi". Sen halut ei muutu terapialla miksikään. Se on ihminen jonka seksuaaliset halut kohdistuvat lapsiin, eikä kykene millään tuntemaan niitä toista aikuista kohtaan. Heterostakin on helpompi tehdä homo kuin saada pedofiiliä eroon lapsifantasioistaan.

Minusta tärkeä pointti olisikin saada pedofiili pysymään siellä ajatuksen tasolla. Sitä kun ei kenestäkään voi kitkeä, vaikka kuinka haluaisi. Ei se mitenkään ole yhteiskunnan kannalta terapian epäonnistumista, jos pedofiili saadaan tehokkaasti olemaan toteuttamatta lapsifantasioitaan millään käytännön tasolla.

Minusta tärkeä pointti olisikin saada pedofiili pysymään siellä ajatuksen tasolla. Sitä kun ei kenestäkään voi kitkeä, vaikka kuinka haluaisi. Ei se mitenkään ole yhteiskunnan kannalta terapian epäonnistumista, jos pedofiili saadaan tehokkaasti olemaan toteuttamatta lapsifantasioitaan millään käytännön tasolla.

Nimenomaan, siitähän tässä on kyse, eikä siitä miten fantasiat saataisiin kitkettyä pois ihmisen mielestä. Ja tuohon lisäksi esim.Androcur-lääkitys niin seksuaaliset halutkin pysyisivät melko lailla poissa. Tämä siis niiden henkilöiden kanssa, ketkä ovat itse halukkaita tähän(kuten moni pedofiili kenen kanssa olen itse ollut työni puolesta tekemisissä).

Nimenomaan, siitähän tässä on kyse, eikä siitä miten fantasiat saataisiin kitkettyä pois ihmisen mielestä. Ja tuohon lisäksi esim.Androcur-lääkitys niin seksuaaliset halutkin pysyisivät melko lailla poissa. Tämä siis niiden henkilöiden kanssa, ketkä ovat itse halukkaita tähän(kuten moni pedofiili kenen kanssa olen itse ollut työni puolesta tekemisissä).
Totta, totta..
Hienoa että sillä terapiallakin on tuloksia. Olisiko tässä kuitenkin niin vakava rikos kyseessä, että pitäisi ottaa nolla-toleranssi -linja, eli jo kertaalleen vakavasta lapsiin kohdistuvasta seksuaalirikoksesta tuomittu joutuisi tuollaiselle estolääkitykselle vaikka suostuisikin terapiaan? Puistattaa ihan..

Suositut

Back
Ylös Bottom