BB Pauli Pöyhiä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tuosta Heavy Journey Episode 2:sta pari juttua mieleen:
- Miksi olet aiemmin käyttänyt niinkin paljon rasvaa kuin 2g ja proteiinia yli 4g/painokilo? Noita määriä kuin ei muu kun velitiede oikein tue, jos se sekään (proteiinilla hulluttelijoita toki riittää, mutta hiilareita edes ymmärretään yleensä suosia enemmän kuin rasvaa). Toki jollai Wileniuksen aineenvaihdunnalla tollaset perusteltuja kun on varaa millä mällätä, mutta sun tapauksessa hiilarit jäi sitten verrattain matalaks (offilla yhtä paljon kuin proteiinia jos oikein ymmärsin?)
- Mistä muualta kuin uuden valmentajan suusta tämä toinen velitieteeltä haiskahtava toteamus, että yli 2,6-2,8 proteiinigrammat / painokilo eivät imeydy? Ei imeydy = ei mene lihasproteiinin rakentamiseen eli ts. on turhaa proteiinisynteesin kannalta vai holahtaa imeytymättömänä suoliston läpi?
- Ihanko taloudelliset syyt vai mitkä estävät hankkimasta hanttelit tai parit tuonne isompien murkuloiden väleihin? Ajattelin vaan kun oma sali kyseessä :D

Kriittissävytteisestä viestistä huolimatta mukava seurata matkaasi (vaikkakin "hieman" viiveellä) :)

Kiitos palautteesta!

Heavyn kolmos osa tehdään haastattelu & kysymys videona kun tällä hetkellä paikat sen verran shittinä että kevyttä treeniä ei ketään kiinnosta katsella. Joten käsittelen nuo kysymykseni videolla :)

Kiitos ja kiva kuulla :)

Laittakaahan nopeasti kyssärejä tulee , lähinnä liittyen tähän heavy sarjaan ja sekä tulevaisuuteen :)

Kiitokset vastauksista. Olin tosiaan tuon ensimmäisen kohdan ymmärtänyt vain väärin.

Kakkoskohtaan tarttuisin vielä sen verran, että ei kai kukaan puhu, ettei yli tuon määrän imeytyisi vaan, että sen ylittävästä määrästä ei vain ole lihaskasvun kannalta hyötyä? Kyllä kroppa sen energiaksi käyttää tai vaihtoehtoisesti varastoi rasvaksi. Poikkeuksena tähän tulee mieleen jotkut kohtuuttoman kokoset ja raskaat yksittäiset annokset (paljon kaloreita, kuitua, lihaa jne.) sekä kohtuuttomat päivän kokonaiskalorit (n. +10 000 kcal). Ei kropalla evoluution kannalta ole kuitenkaan ollut eikä ole varaa noin vaan jättää ravintoaineita hyödyntämättä :) Sattumoisin eilisessä Hesarissa itse asiassa juttua vähän samasta asiasta: http://www.hs.fi/paivanlehti/06042016/a1459825875346. Eli en siis kyseenalaistanut valmentajasi proteiinimäärän suositusta sinänsä vaan tosiaan tuo "imeytymättömyys" särähtää aina korvaan. Samalla tavalla kun good old yli "30g / ateria ei imeydy".

Kiitokset vastauksista. Olin tosiaan tuon ensimmäisen kohdan ymmärtänyt vain väärin.

Kakkoskohtaan tarttuisin vielä sen verran, että ei kai kukaan puhu, ettei yli tuon määrän imeytyisi vaan, että sen ylittävästä määrästä ei vain ole lihaskasvun kannalta hyötyä? Kyllä kroppa sen energiaksi käyttää tai vaihtoehtoisesti varastoi rasvaksi. Poikkeuksena tähän tulee mieleen jotkut kohtuuttoman kokoset ja raskaat yksittäiset annokset (paljon kaloreita, kuitua, lihaa jne.) sekä kohtuuttomat päivän kokonaiskalorit (n. +10 000 kcal). Ei kropalla evoluution kannalta ole kuitenkaan ollut eikä ole varaa noin vaan jättää ravintoaineita hyödyntämättä :) Sattumoisin eilisessä Hesarissa itse asiassa juttua vähän samasta asiasta: http://www.hs.fi/paivanlehti/06042016/a1459825875346. Eli en siis kyseenalaistanut valmentajasi proteiinimäärän suositusta sinänsä vaan tosiaan tuo "imeytymättömyys" särähtää aina korvaan. Samalla tavalla kun good old yli "30g / ateria ei imeydy".

Juu sitähän minä juuri tarkoitin ja sanoin että hyötyä ei ole :) Tottakai kaikki ruoka jollain tapaa imeytyy koska ei muuten lihavia ihmisiä olisi :D

Juu sitähän minä juuri tarkoitin ja sanoin että hyötyä ei ole :) Tottakai kaikki ruoka jollain tapaa imeytyy koska ei muuten lihavia ihmisiä olisi :D

Jep. Väärinymmärretyksi tulemisen välttämiseksi kannattaa siis ehkä jatkossa käyttää nimen omaan "ei hyötyä" "ei imeydy" sijasta ;) :)

Tuossa videolla oli puhetta, että et saa syötyä riittävästi. Sain myös sellaisen kuvan, että kaikki päivän ateriat ovat kiinteitä lämpimiä ruokia.
Eikös yksi vaihtoehto olisi alkaa juomaan ateriat blenderin kautta ?

@heikkinenp Kuvan- sekä äänenlaatu parantunut huomattavasti.

Tällä hetkellä aterioita päivässä on viisi kappaletta. Aamupala , 3 lämmintä ja iltapala. Iltapala jää välillä syömättä kun väsy iskee ennen aikojaan :/ Se on melko pieni kooltaan mutta suurin syy sen välilliseen poisjäämiseen on kun alkaa puntaroimaan nälän ja väsymyksen tunnetta niin usein uni voittaa. Sitten seuraavana päivänä pyrin nostamaan kaloreita vähän joka aterialle , kun kuitenkin viikko taso on se joka merkitsee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom