BB Pauli Pöyhiä

Älä nyt pahastu mun viestistä, yritän olla rakentavalla asialla :)

Mitä oikein ajattelit, mitä kuvittelit saavan enemmän aikaa, jos pidetään noin pitkä dietti ja painoo pudotettavana vain n. 10-12 kiloa? 20 vkollakin tuossa olisi ollut karkeasti vain n. 0,5 kiloa/vko. Ja ei lepopäiviä tyyliin kuukauteen?? Eikö tuon jo voi laittaa tyhmyyden piikkiin? Enempi ei ole parempi, on mun mielipide. Enemmän mielummin laatua ja tehoa!!!

Mun mielestä dietillä voi/kannattaa karsia ylimääräistä touhua. Tekee mahd. tarvittavat työt, tarvittavat treenit ja muuten vaan chillailee :) ei kannata hosua kaikkea, olla mikään yli-ihminen. Kun keho kuitenkin tarvitsee lepoa, myös PÄÄ tarvitsee lepoa (poistaa stressihormonia).

Katsoin kisat kyllä paikan päälläkin, mutta siellä menee paljon ohikin, kun on niin paljon katsottavaa. Miken kisakuvista tuli sellainen vaikutelma myös, että olit paineeton!! Jollain tapaa tyhjä lihaksista. Syytä tuohon en osaa minä tietenkään sanoa, onko itsellä siihen mielipidettä?

Ei tuo dietti hukkaan mennyt, siinä tuli testattua sisua, virheistä pitää oppia, toivottavasti ensi dietillä tehdään asioita järkevästi!!

Ei muuta kun eteenpäin!! Yleensä jossain vaiheessa kova työ palkitaan!

Joo sepä se kuule Dinoseni.. Kun kaikki ei ole aina niin yksiselitteistä ja helppoa kun yksin painaa menemään suurilla odotuksilla ja kauhealla tarmolla painaa eteenpäin :/

Jos kyseessä on "pulla sorsa" niin silloin voi tai täytyy laskea paljon painon täytyy laskea esim,per viikko. Muuten noilla paljon painon pitää laskea per viikko ei ole mitään merkitystä. Lihakset ovat nesteitä ja viellä siihen päälle kun ja jos kehittyy massallisesti dietin aikana niin pelkkää painon viikko tahti pudotusta ei voi seurata. Jos siis rasvaa ei hirveästi ole.

Enempi ei todellakaan ole parempi..Mutta kun siinä kohdassa kun painat menemään et oikein tiedä mikä on se liikaa ? Mikä tunne tulee kun on liikaa ? Tai miten paino tai kunto muuttuu kun on liikaa ? Mä oon aina sanonut ja tiedänkin niinkun videolla sanoin että " ei se määrä vaan se laatu" mutta edelleen kun yksin menee niin.......

Joo mä karsin kaiken mahdollisen viimeset pari kuukautta ja se juuri kostautui kun samass kiristi ruuvia sinne asti että juuri ja juuri jaksoin ne tuplat plus aerot heittää ja muu aika olikin sitten kuolleena sohvalla.

Olin nesteinen..ylikuntoinen..kroppa väsynyt.. ja todellakin tyhjä kun edellisenä päivänä vedätin painoa sen n3kg joten sen ilta perjantai ilta 21.00 jälkeen kun pääsin vaa alta läpi ei enää ehtinyt eikä voinut alkaa Super tankkauksiin kun aikaa oli niin vähän ja kroppa kuitenkin vaikka olikin tyhjä ei ime tiettyä määrää enempää hiilareja kerralla..joten oli mentävä niillä mitä oli.

Ja edelleen mä oon raskaan miehiä :D Se huomattiin viime vuoden Tampereen kisoissa..Tuomarit tulivat sanomaan taka huoneeseen että tää on sun sarja. Vertailutti Wileniukseen useaan kertaan mua molemmilta puolilta. Niinkun videolla sanoin kun oon kaks vuotta vetäny turhaan ysikymppiin niin siinä on sekoitettu kroppa ja "poltettu/tyhjennetty" turhaa lihaksia että paino on saatu alas..jonka takia sitten näyttää pieneltä..nesteiseltä..paineettomalta.

Ei tosiaan mennyt hukkaan ! Mieli on erittäin hyvä juurikin siksi koska se rankkuus mikä oli mun dietillä vahva kisoineen , tupla treeneineen ja yli tonnin miinus kaloreilla niin siinä olis moni poistu luovuttanut !!! Mullakin kävi mielessä joka perkeleen päivän joka ikinen tunti....Mutta en luovuttanut. Tiesin viikkoja ennen että ei tule riittämään ja yli on menty mutta silti tää vedetään maali viivalle eikä puoli tiehen mököttämään.

Kiitos ja kyllä seuraavan kerran asioiden on mentävä nappiin :)

Hyvä video. Minua motivoi kauheasti seurata teikäläisen touhua, vaikka epäonnistutaan niin aina siitä opitaan, ja noustaan uudelleen. Enkä nyt siis tarkoita tietenkään, että olisit mikään epäonnistuja, vaan viittasin vain videossa mainitsemaasi asiaan, että on tullut monta kertaa opittua kantapään kautta. Tsemppiä tulevaan offikauteen ja muista nyt offillakin antaa keholle sitä tarvittaessa lepoa.

Pirun iso kiitos tade !!! Motivoivaa kuulla :) Kyllä.. Kun kaadutaan niin hetken voi siellä kanveesissa miettiä mutta ylös sieltä on noustava !!! Ja ihan omin voimin :) Kyllä mä aika epäonnistuja oon tähän asti ollut :) Kyllähän se näkyy ja kuuluu ! Mutta tie raivataan .. Joko sahalla,vesurilla tai sitten ihan omilla kätösillä mutta raivataan !!! :)

Juu nyt mennään ihan 4jakoisella toistaiseksi ja muutama aamu kävely kevyesti :)
Thank you sir.

Rehellinen tilitys dietistä, jossa ei minusta ei ole mitään ylimääräistä selityksen makua, vaan toit esille faktat, missä asioissa meni asiat "lepikkoon". Armoton työmies olet ollut kyseisen dietin aikana. Tuli mieleen ajatus, "sulla on ollut liian iso kynttilän liekki tekemisessä, joka johti ylipalamiseen". ... Itse aikoinaan kilpahiihtoa harrastaessa, itselläni oli liian iso liekki treenata ja kisoissa ei sitten kulkenutkaan mihinkään.

Kun en ole kilpabodauksen asiantuntija, niin kysynpä nyt eka kertaan, että seuraatteko te kilpailijat leposykkeitä ja verenpaineita treenikausina säännöllisesti (esim. aamuisin ja iltaisin)? Mitenkä dietin aikana, jolloin elimistö on vielä kovemmalla? Itse aikoinaan seurasin omassa lajissa ja nykyään tunnistaa jo ilman mittauksia, milloin elimistö käy liian kovilla kierroksilla ja osaa ottaa iisimmin, mutta on toki minulle helpompaa kun ei ole kilpailullisia tavoitteita.

Hatun nosto rehellisestä tilityksestä ja tsemppiä tulevaan! :)

Joo kyllä tässä niinkun oon sanonut alusta asti on oltava rehellinen ja realistinen ! Ne kun tiedostaa niin pitkälle pääsee jo niillä..Ainakin tekee hommansa täysiä :)

Kyllä juurikin noin.. Oli aivan elävää helvettiä pari kuukautta. Potensiin kymmenen verrattuna yhteenkään muuhun diettiin. Ja oppia tuli :)

Verenpaine mittari mulla on jota käytän säännöllisesti läpi vuoden :) Ja itsekin oppinut jo tunnistamaan millon lepoa ja millon verenpaine korkea yms.. Ajan kanssa oppii itseään koko ajan..Sehän tässä siistiä onkin :)

Kiitos toveri ! Matka on vasta aluillaan ;)

Älä nyt pahastu mun viestistä, yritän olla rakentavalla asialla :)

Mitä oikein ajattelit, mitä kuvittelit saavan enemmän aikaa, jos pidetään noin pitkä dietti ja painoo pudotettavana vain n. 10-12 kiloa? 20 vkollakin tuossa olisi ollut karkeasti vain n. 0,5 kiloa/vko. Ja ei lepopäiviä tyyliin kuukauteen?? Eikö tuon jo voi laittaa tyhmyyden piikkiin? Enempi ei ole parempi, on mun mielipide. Enemmän mielummin laatua ja tehoa!!!

Mun mielestä dietillä voi/kannattaa karsia ylimääräistä touhua. Tekee mahd. tarvittavat työt, tarvittavat treenit ja muuten vaan chillailee :) ei kannata hosua kaikkea, olla mikään yli-ihminen. Kun keho kuitenkin tarvitsee lepoa, myös PÄÄ tarvitsee lepoa (poistaa stressihormonia).

Katsoin kisat kyllä paikan päälläkin, mutta siellä menee paljon ohikin, kun on niin paljon katsottavaa. Miken kisakuvista tuli sellainen vaikutelma myös, että olit paineeton!! Jollain tapaa tyhjä lihaksista. Syytä tuohon en osaa minä tietenkään sanoa, onko itsellä siihen mielipidettä?

Ei tuo dietti hukkaan mennyt, siinä tuli testattua sisua, virheistä pitää oppia, toivottavasti ensi dietillä tehdään asioita järkevästi!!

Ei muuta kun eteenpäin!! Yleensä jossain vaiheessa kova työ palkitaan!
Hieman Paulia sivusta seuranneena voisin yrittää selittää.

Isoin ongelma oli koko keississä se, että Pauli halusi ehdottomasti vielä repiä itsensä alle ysiin. Mies ei kuitenkaan enää ole alle ysin mies, koska lihasmassaa ollaan saatu sen verran lisää. Jos olisi sarja -95kg niin Pauli olisi saattanut näyttää aivan toiselta.

Nyt Pauli oli periaatteessa kahden painoluokan välissä joka tarkoittaa liian pieni raskaaseen ja liian iso alle ysiin. Kun kuitenkin sinne alle ysiin haluttiin, niin painon vedättäminen sinne vaati sellaisia toimenpiteitä, että keho yksinkertaisesti ei puntarin jälkeen ehdi latautumaan ja luomaan sitä haluttua painetta lihaksiin. Nesteiden poistaminen usein tyhjentää glykogeenivarastot ja niiden täyttyminen vaatii sen 72 tuntia, joten täysin ymmärrettävää, ettei Pauli noin. 12 tunnissa saanut lihassoluja täyteen glykogeenia.

Sitten siihen diettiin. Hyvin helposti itseään valmennettaessa tulee ns. vauhtisokeus. Tehdään vain kovempaa ja enemmän, kun pitäisi ehkä höllätä. Tämä oil Paulillakin keissi ja syykin on selvä, mies on niin kovapäinen ja itseään rankaiseva urheilija, että kun kroppa valittaa, se tarkoittaa, että turpa kiinni ja tee kovempaa. Ohisyöminen ja laiskottelu ei kuulu Paulin repertuaariin. Jos leikkisi jälkiviisasta, niin Paulin olisi ehkä kannattanut pitää tankkauspäiviä huomattavasti enemmän ja toki treenien määrä, aerobisen määrä olisi voinut olla maltillisempi. Mutta kuten sanoin, painoa tarkkailtiin jatkuvasti ja se kierolla tavalla sääteli kaikkea. Paino piti saada väkisin alaspäin ja mitä silloin urheilija tekee yleensä? Lisää kulutusta, vähentää kaloreita. Jos Pauli olisi mennyt raskaaseen, olisi kaikki tämä voitu unohtaa. Kalorit korkeammalla ja maltillisemmalla kulutuksella oltaisiin päästy rasvattomaan kuosiin ja samalla mies olisi ollut kuiva, paineinen ja superkova luu lavalla.

Nää on vaikeita asioita ja näin netistä käsin on helppo kummastella, että miten helvetissä tää kaikki kössittiin näin huolella. On helppo olla jälkiviisas ja sanoa miten asiat olisi pitänyt tehdä, mutta kun se hetki siellä ja silloin on käsillä, asiat nähdään niin eri tavalla. Lopputulos nähdään vasta kaiken sen työn jälkeen. Oma kroppa on aina sellainen työmaa ja kysymysmerkki jonka toimintaa ja käyttäytymistä on vaikea etukäteen ennustaa. Kun tehdään päätöksiä dieetillä niin se on aina jollain tasolla arpapeliä.

Olisiko sittenkin kannattanut mennä raskaaseen jo? Täytenä tankattuna ja paineisena olisi paino ollut varmaan 2-3 kiloa yli rajan.

Joo tota mä oon hokenut itselle pitkäääääääään :) Mihis kohtaan tuolta profiili asetuksista toi laitetaan että saa sen tähän näkymään mun "motoksi" ?

Asetuksissa löytyy kohta " allekirjoitus ", sinne vaan rustailet sitten.

Toivottavasti Pauli otti opiksi tästä dieetistä, varmasti pistää monen muunkin henkilön miettimään näitä juttuja.
Eikö kukaan sanonut missään kohtaa, ettei tässä ole mitään järkeä ? Dieetinkin aloitit melko varhaisessa vaiheessa.
Kuka muuten sinulla valmentajana on nyt ? Meinaatko ottaa mukaan myös seuraavalle dieetille ?

Tsemppiä koko projektiin, tulen seurailemaan innolla ;)

Toivottavasti Pauli otti opiksi tästä dieetistä, varmasti pistää monen muunkin henkilön miettimään näitä juttuja.
Eikö kukaan sanonut missään kohtaa, ettei tässä ole mitään järkeä ? Dieetinkin aloitit melko varhaisessa vaiheessa.
Kuka muuten sinulla valmentajana on nyt ? Meinaatko ottaa mukaan myös seuraavalle dieetille ?

Jengi nyt kokee, että Paulin dieetti meni totaalisen vituiksi. IMO ei mennyt. Se tavoite, että mennään alle ysiin toteutui. Paulin kunto näytti todella hyvältä esim vielä silloin kun kävin Paulin kanssa yhteisjumppia tekemässä. Se että kroppa meni ylirasitustilaan ja reagoi väärällä tavalla oli paskaa tuuria. Hirveän hankalaa on ennakoida tuollaista ja kun taktiikka sekä asetetut tavoitteet määräävät toimenpiteet, mennään pitkälti riskillä.

Kuka nyt menisi Paulille sanomaan kesken dieetin että tossa sun hommassa ei ole mitään järkeä? Kaikkihan näytti hyvältä päällisin puolin. Kuten sanoin, siinä hetkessä kun mennään, on mahdotonta ennustaa lopputulosta.

Kuinka monta kertaa esim heinonen on väkisin repinyt itsensä alle ysiin? Kun sitä ottaa itselleen tavoitteeksi tietyn asian, niin se viedään silloin vaikka riskillä loppuun asti. Joskus se riski kannattaa ja joskus ei. Mutta älkää nyt teilatko paulin tekemisiä ihan totaalisesti. Tehtiin tuossa prosessissa varmasti asioita oikeinkin.

Asenteest tulee mielee tää kuva. Eli se on hyvin kohdillaan kaikinpuolin. Yritetää vaikka mikä ois :)

Liitteet

• 12049439_485831468264031_7319412398653757027_n.jpg
    12049439_485831468264031_7319412398653757027_n.jpg
    34 KB · Katsottu: 270
Nää on aika vaikeita selittää täällä internetissä ja viellä kun varmasti valitettavasti suuurimmalla osalla kirjoittaneista ei ole mitään käytännön kokemusta diettaamisesta kisoihin. Niin kaikki se mitä porukka netistä on vuosien aikana lukenut,videoista nähnyt ja huhuista kuullut ei nekään anna viellä juuri mitään faktaa siitä miten ne asiat on oikeasti käytännössä siellä mennyt.

Jos dietin alusta asti olisi miettinyt vaan kiristymistä siitä hyvästä lähtökunnosta eikä olisi miettinyt painoa ollenkaan niin varmasti olisi kisa paino jäänyt 95kg paikkeille.. Mutta kun ajatus oli vain ja ainoastaan KULTAMITALLI ! Ja tiesin että raskaaseen tulee sellanen line up että siellä se ei näillä massoilla ole VIELLÄ mahdollista joten siitä se vedättäminen sitten lähti..

Ja juuri niinkun Bisley sanoi kun tässä ei voi ennakoida hirveästi. Kaikkien kroppa pelittää aivan erilailla. Ja juurikin kun omaa asenteen , halun ,lujan tahdon ja tekemisen niin ei silloin helpolla ala jarruttelemaan vaan päinvastoin koventaa touhua entisestään vaikka ehkä tiedostaa että siinä ei ollut järkeä..

Nyt vaan jossittelut sikseen , se oli ja se meni miten meni. Virheistä oppineena , enemmän halua ja motivaatiota kuin ikinä kohti tulevaa !

Olisiko sittenkin kannattanut mennä raskaaseen jo? Täytenä tankattuna ja paineisena olisi paino ollut varmaan 2-3 kiloa yli rajan.

Olis kannattanut jos olisi halunnut parhaan mahdollisen kunnon.Mutta kun se ei olisi riittänyt kultaan niin siksi halusin vetää ysiin.. Ja raskaassa se paino olis ollut varmaan 94-95kg..sitäkään ei tiedä..

Mutta sen tiedän että seuraavan kerran se on lähempänä sataa ;)

Kyllähän moni sano mitä sano ! Mutta kun ei ollut yhtä ja ainutta valmentajaa alusta asti niin sitten sitä vaan ajatteli että " ja vitut..mä vedän täysii"

Valmentaja homma on vähän auki viellä mutta tulossa on paljon ennen seuraavia kisoja että pääsee myös offiin käsiksi :)

Kiitos maaan !

Kuten aikaisemmin sanoin, Paulilla oli rehellinen (myös selkeä) selitys dietistä ja nyt kun on myös Bisley tuki urheilijakaveriaan kommenteillaan, niin mikä sen hienompaa. :)

Se on totta, että meitä on monenlaista kaveria täällä netissä ja mm. itse olen henkilö, jonka parempi pitää matalaa profiilia kun otetaan puheeksi, kuinka te kilpailevat bodaajat treenaatte ja valmistaudutte kisoihin sekä mikä on teidän kisakunto. Miksi? Ei mulla riitä asiantuntemus!

Mutta iso kiitos teille kilpabodaajille, kuinka paljon te tuotte esille omia treenejä ja niin paljon muutakin. Teidän kautta minä tavan pulliainen olen oppinut ja opin uutta omaan tekemiseen ja myös tämän lajin muita "salaisuuksia". Yleensä urheilussa puhutaan seuratyöstä, mutta bodauksessa te kilpailijat hoidatte sen osuuden ja olen siitä äärimmäisen kiitolllinen.

Suunta eteenpäin ja Tsemppiä Paulille ja muille kisailijoille sekä Pakkotoiston Mikelle ja sen jäsenille! :)

P.S. Puhalletaan jokainen hyvässä hengessä yhteen hiileen, niin silloin saamme enemmän menestystä Suomessa ja kansainvälisesti!

Komppaan edellistä:) Oon ymmärtäny että Pauli on myös suhteelisen vahva kaveri..Tuleeko nykyisin enää otettua isojarautoja,(voimabodailua):worship:

No "suhteellisen vahva" on on laaja käsite :D Punnerrukset mulla on erittäin heikkoja ollut aina. Ehkä siitä kun en ole koskaan niihen niin hampaat irvessä panostanut. Tulevalla offilla aijon kyllä. Mutta sitten selkä ja jalat on..kai..ihan "ookoo" vahvat. Kyllä tulee ehdottomasti... !!! Niin kauan kun "tuntuu hyvältä ja tekniikka pysyy kasassa" niin aijon pitää perusliikkeitä isoilla kuormilla ja lyhyillä toistoilla silloin tällöin ohjelmassani..ihan vaan siksi koska uskon niihen kun tuota näyttöä on aika monelta isolta kaverilta amatööreissä ja ammattilaisissa että se liha ja voima kulkee tietyllä tavalla käsi kädessä myös bodauksessa :)

ps. perkele tuli Kohoselle luvattua hiilaripäissäni että lähden sen kanssa nostamaan Savonlinnan Record Brakersseihin tammikuussa :puntti:

Kuten aikaisemmin sanoin, Paulilla oli rehellinen (myös selkeä) selitys dietistä ja nyt kun on myös Bisley tuki urheilijakaveriaan kommenteillaan, niin mikä sen hienompaa. :)

Se on totta, että meitä on monenlaista kaveria täällä netissä ja mm. itse olen henkilö, jonka parempi pitää matalaa profiilia kun otetaan puheeksi, kuinka te kilpailevat bodaajat treenaatte ja valmistaudutte kisoihin sekä mikä on teidän kisakunto. Miksi? Ei mulla riitä asiantuntemus!

Mutta iso kiitos teille kilpabodaajille, kuinka paljon te tuotte esille omia treenejä ja niin paljon muutakin. Teidän kautta minä tavan pulliainen olen oppinut ja opin uutta omaan tekemiseen ja myös tämän lajin muita "salaisuuksia". Yleensä urheilussa puhutaan seuratyöstä, mutta bodauksessa te kilpailijat hoidatte sen osuuden ja olen siitä äärimmäisen kiitolllinen.

Suunta eteenpäin ja Tsemppiä Paulille ja muille kisailijoille sekä Pakkotoiston Mikelle ja sen jäsenille! :)

P.S. Puhalletaan jokainen hyvässä hengessä yhteen hiileen, niin silloin saamme enemmän menestystä Suomessa ja kansainvälisesti!

Kiitos ! Niinkun oon sanonut ja kaikki tietää.. Tässä lajissa kun totuus "kroppa" näkyy sulle itselle missä vaan kuljetkin..se näkyy muille..työn tuloksia ei tarvitse mennä todistamaan esim jääkiekkojäälle vaan ne työntulokset ovat mukanasi koko ajan,missä vaan kuljetkin niin ainut ja vähin mitä voit tehdä ja olla on REHELLINEN JA REALISTINEN !!! Koska totuus on kaikkien nähtävänä koko ajan.. Se minä kuva ei saa vääristyä eikä nousta kusi päähän tai valehdella itselleen sekä muille. Kun se totuus näkyy joka tapauksessa.

Sanoin yhdellä videolla ja ihmettelen sitä vielläkin että kun mä en ole viellä saavuttanut mitään..en tyhtään mitään , mitä kilpailuihin tulee niin en aina koe antaitsevani "suosiota" tai en aina koe olevani "tarpeeksi hyvä" neuvomaan muita näissä hommissa. Mutta se että yritän..niinkuin jokaisen tulisi yrittää välittämättä muitten mielipiteistä ja kommenteista koska nehän eivät tule loppumaan. Olit sitten susipaska tai paras. Aina on mielipiteiden jakajia ja niin kuuluukin. Makuasioistakaan ei voi kiistellä :) Kyllä mä teen tätä tykätään musta tai ei niinkun oon tähänkin päivään asti tehnyt ja niin pitäisi jokaisen muunkin. Ei siihen tarvita kuin omat kädet,jalat ja usko.

Bisley on hieno mies,erittäin kokenut ja sitä kokemusta ei saa ostettua eikä ansaittua vaan se tulee ajan kanssa. Ja hän oikeasti puhalsi mun kanssa yhteen hiileen , auttoi ja uskoi. Vilpittömästi ! Ei tässä auta olla näin pienessä maassa sulkeutunut bodyhommiin koska siten ei pitkälle pääse..ennemmin tai myöhemmin jokainen kaipaa neuvoja ja apuja joltain. Niin alusta asti kun olet avoin ja auttavainen niin se varmasti tulee takaisinkin :)

Kaikesta huolimatta jokainen kuitenkin joutuu aivan ITSE ne riisit ja kanat syömään sekä tekemään ne jalkakyykyt salilla :)

Suunta on "eteen ja ylös" niinkun Ela sanoo ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom