Älä nyt pahastu mun viestistä, yritän olla rakentavalla asialla
Mitä oikein ajattelit, mitä kuvittelit saavan enemmän aikaa, jos pidetään noin pitkä dietti ja painoo pudotettavana vain n. 10-12 kiloa? 20 vkollakin tuossa olisi ollut karkeasti vain n. 0,5 kiloa/vko. Ja ei lepopäiviä tyyliin kuukauteen?? Eikö tuon jo voi laittaa tyhmyyden piikkiin? Enempi ei ole parempi, on mun mielipide. Enemmän mielummin laatua ja tehoa!!!
Mun mielestä dietillä voi/kannattaa karsia ylimääräistä touhua. Tekee mahd. tarvittavat työt, tarvittavat treenit ja muuten vaan chillailee ei kannata hosua kaikkea, olla mikään yli-ihminen. Kun keho kuitenkin tarvitsee lepoa, myös PÄÄ tarvitsee lepoa (poistaa stressihormonia).
Katsoin kisat kyllä paikan päälläkin, mutta siellä menee paljon ohikin, kun on niin paljon katsottavaa. Miken kisakuvista tuli sellainen vaikutelma myös, että olit paineeton!! Jollain tapaa tyhjä lihaksista. Syytä tuohon en osaa minä tietenkään sanoa, onko itsellä siihen mielipidettä?
Ei tuo dietti hukkaan mennyt, siinä tuli testattua sisua, virheistä pitää oppia, toivottavasti ensi dietillä tehdään asioita järkevästi!!
Ei muuta kun eteenpäin!! Yleensä jossain vaiheessa kova työ palkitaan!
Joo sepä se kuule Dinoseni.. Kun kaikki ei ole aina niin yksiselitteistä ja helppoa kun yksin painaa menemään suurilla odotuksilla ja kauhealla tarmolla painaa eteenpäin :/
Jos kyseessä on "pulla sorsa" niin silloin voi tai täytyy laskea paljon painon täytyy laskea esim,per viikko. Muuten noilla paljon painon pitää laskea per viikko ei ole mitään merkitystä. Lihakset ovat nesteitä ja viellä siihen päälle kun ja jos kehittyy massallisesti dietin aikana niin pelkkää painon viikko tahti pudotusta ei voi seurata. Jos siis rasvaa ei hirveästi ole.
Enempi ei todellakaan ole parempi..Mutta kun siinä kohdassa kun painat menemään et oikein tiedä mikä on se liikaa ? Mikä tunne tulee kun on liikaa ? Tai miten paino tai kunto muuttuu kun on liikaa ? Mä oon aina sanonut ja tiedänkin niinkun videolla sanoin että " ei se määrä vaan se laatu" mutta edelleen kun yksin menee niin.......
Joo mä karsin kaiken mahdollisen viimeset pari kuukautta ja se juuri kostautui kun samass kiristi ruuvia sinne asti että juuri ja juuri jaksoin ne tuplat plus aerot heittää ja muu aika olikin sitten kuolleena sohvalla.
Olin nesteinen..ylikuntoinen..kroppa väsynyt.. ja todellakin tyhjä kun edellisenä päivänä vedätin painoa sen n3kg joten sen ilta perjantai ilta 21.00 jälkeen kun pääsin vaa alta läpi ei enää ehtinyt eikä voinut alkaa Super tankkauksiin kun aikaa oli niin vähän ja kroppa kuitenkin vaikka olikin tyhjä ei ime tiettyä määrää enempää hiilareja kerralla..joten oli mentävä niillä mitä oli.
Ja edelleen mä oon raskaan miehiä :D Se huomattiin viime vuoden Tampereen kisoissa..Tuomarit tulivat sanomaan taka huoneeseen että tää on sun sarja. Vertailutti Wileniukseen useaan kertaan mua molemmilta puolilta. Niinkun videolla sanoin kun oon kaks vuotta vetäny turhaan ysikymppiin niin siinä on sekoitettu kroppa ja "poltettu/tyhjennetty" turhaa lihaksia että paino on saatu alas..jonka takia sitten näyttää pieneltä..nesteiseltä..paineettomalta.
Ei tosiaan mennyt hukkaan ! Mieli on erittäin hyvä juurikin siksi koska se rankkuus mikä oli mun dietillä vahva kisoineen , tupla treeneineen ja yli tonnin miinus kaloreilla niin siinä olis moni poistu luovuttanut !!! Mullakin kävi mielessä joka perkeleen päivän joka ikinen tunti....Mutta en luovuttanut. Tiesin viikkoja ennen että ei tule riittämään ja yli on menty mutta silti tää vedetään maali viivalle eikä puoli tiehen mököttämään.
Kiitos ja kyllä seuraavan kerran asioiden on mentävä nappiin
Hyvä video. Minua motivoi kauheasti seurata teikäläisen touhua, vaikka epäonnistutaan niin aina siitä opitaan, ja noustaan uudelleen. Enkä nyt siis tarkoita tietenkään, että olisit mikään epäonnistuja, vaan viittasin vain videossa mainitsemaasi asiaan, että on tullut monta kertaa opittua kantapään kautta. Tsemppiä tulevaan offikauteen ja muista nyt offillakin antaa keholle sitä tarvittaessa lepoa.
Pirun iso kiitos tade !!! Motivoivaa kuulla Kyllä.. Kun kaadutaan niin hetken voi siellä kanveesissa miettiä mutta ylös sieltä on noustava !!! Ja ihan omin voimin Kyllä mä aika epäonnistuja oon tähän asti ollut Kyllähän se näkyy ja kuuluu ! Mutta tie raivataan .. Joko sahalla,vesurilla tai sitten ihan omilla kätösillä mutta raivataan !!!
Juu nyt mennään ihan 4jakoisella toistaiseksi ja muutama aamu kävely kevyesti
Thank you sir.
Rehellinen tilitys dietistä, jossa ei minusta ei ole mitään ylimääräistä selityksen makua, vaan toit esille faktat, missä asioissa meni asiat "lepikkoon". Armoton työmies olet ollut kyseisen dietin aikana. Tuli mieleen ajatus, "sulla on ollut liian iso kynttilän liekki tekemisessä, joka johti ylipalamiseen". ... Itse aikoinaan kilpahiihtoa harrastaessa, itselläni oli liian iso liekki treenata ja kisoissa ei sitten kulkenutkaan mihinkään.
Kun en ole kilpabodauksen asiantuntija, niin kysynpä nyt eka kertaan, että seuraatteko te kilpailijat leposykkeitä ja verenpaineita treenikausina säännöllisesti (esim. aamuisin ja iltaisin)? Mitenkä dietin aikana, jolloin elimistö on vielä kovemmalla? Itse aikoinaan seurasin omassa lajissa ja nykyään tunnistaa jo ilman mittauksia, milloin elimistö käy liian kovilla kierroksilla ja osaa ottaa iisimmin, mutta on toki minulle helpompaa kun ei ole kilpailullisia tavoitteita.
Hatun nosto rehellisestä tilityksestä ja tsemppiä tulevaan!
Joo kyllä tässä niinkun oon sanonut alusta asti on oltava rehellinen ja realistinen ! Ne kun tiedostaa niin pitkälle pääsee jo niillä..Ainakin tekee hommansa täysiä
Kyllä juurikin noin.. Oli aivan elävää helvettiä pari kuukautta. Potensiin kymmenen verrattuna yhteenkään muuhun diettiin. Ja oppia tuli
Verenpaine mittari mulla on jota käytän säännöllisesti läpi vuoden Ja itsekin oppinut jo tunnistamaan millon lepoa ja millon verenpaine korkea yms.. Ajan kanssa oppii itseään koko ajan..Sehän tässä siistiä onkin
Kiitos toveri ! Matka on vasta aluillaan ;)