FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Surullisen totta useimmiten.
Eikä siinä edes pitäis olla mitään ongelmaa kellekään. Nykyajan ongelma on se, että ihmiset näkee valtavasti vaivaa muiden tekemisestä vaikka se ei kosketa omaa elämää mitenkään. Ihmiset tekee hulluja ja vähemmän hulluja ratkaisuja elämässä, se ei mitenkään ihme ole jos joku haluaa yrittää voittaa Mr.Olympian what ever it takes. Mutta jostain ihmeen syystä tämä ei joillekin vain passaa.
 
Eikä siinä edes pitäis olla mitään ongelmaa kellekään. Nykyajan ongelma on se, että ihmiset näkee valtavasti vaivaa muiden tekemisestä vaikka se ei kosketa omaa elämää mitenkään. Ihmiset tekee hulluja ja vähemmän hulluja ratkaisuja elämässä, se ei mitenkään ihme ole jos joku haluaa yrittää voittaa Mr.Olympian what ever it takes. Mutta jostain ihmeen syystä tämä ei joillekin vain passaa.
Itseäni ei siinä mielessä kiinnosta mitä kukin tekee kropalleen mutta minua häiritsee se, että monesti kehonrakennus pidetään monen lajia harrastavan toimesta jonkun terveellisten elintapojen perikuvana, kun se on itse asiassa jotain ihan täysin muuta.

Vertaan usein vapaalaskuun, eli yhteen monista lajeista mitä harrastan punttitouhun ohella. Siinä ei pyhitetä valintojaan kaiken maailman höpöhöpöllä, vaan tiedostetaan ja myönnetään avoimesti riskit. Toivoisin kehonrakennus-skenen ihmisiltä samanlaista "tämä ei ole fiksua, tähän voi kuolla, mutta itse nautin tästä"- asennetta,

Toiseksi, niin vapaalaskijat suurimmaksi osaksi tekevät kaikki jotta se oma (mahdollisesti hengenvaarallinen) harrastus olisi mahdollisimman turvallinen. On piipparia, airbag- reppua, lumiturvallisuuskurssia, jne. mitä jokainen itseään vakavasti ottava harrastelijakin hyödyntää. Tämä voi olla mutuilua, mutta tekevätkö kaikki kehonrakentajat, harrasteroinaajat, ja baarikuurittelijat niin, että esim. käyvät hyvin säännöllisesti labrakokeissa? En usko.
 
Itseäni ei siinä mielessä kiinnosta mitä kukin tekee kropalleen mutta minua häiritsee se, että monesti kehonrakennus pidetään monen lajia harrastavan toimesta jonkun terveellisten elintapojen perikuvana, kun se on itse asiassa jotain ihan täysin muuta.

Vertaan usein vapaalaskuun, eli yhteen monista lajeista mitä harrastan punttitouhun ohella. Siinä ei pyhitetä valintojaan kaiken maailman höpöhöpöllä, vaan tiedostetaan ja myönnetään avoimesti riskit. Toivoisin kehonrakennus-skenen ihmisiltä samanlaista "tämä ei ole fiksua, tähän voi kuolla, mutta itse nautin tästä"- asennetta,

Toiseksi, niin vapaalaskijat suurimmaksi osaksi tekevät kaikki jotta se oma (mahdollisesti hengenvaarallinen) harrastus olisi mahdollisimman turvallinen. On piipparia, airbag- reppua, lumiturvallisuuskurssia, jne. mitä jokainen itseään vakavasti ottava harrastelijakin hyödyntää. Tämä voi olla mutuilua, mutta tekevätkö kaikki kehonrakentajat, harrasteroinaajat, ja baarikuurittelijat niin, että esim. käyvät hyvin säännöllisesti labrakokeissa? En usko.
Mä täytän nyt 47 ja kuinka pitkälle mun pitää tässä elää, että voidaan sanoa tämän olen harrastelutasolla aivan terveellistä ja hyvää ihmiselle? Ja olen verrattain hyvässä kunnossa tähän ikäluokkaan verrattuna. Mä nyt vain katson tätä "bodarit kuolee" juttua ihan omakohtaisesti. Miksen mä kuole? Siksi koska ei tää ole joko koko apteekki tai ei mitään. Jos IFBB ammattilaisia putoilee, niin ollaanko tässä samalla tasolla, no ei olla.
 
Niin, IFBB ammattilaiset ovatkin päällisin puolin elämänsä kunnossa, mutta mites ne sisuskalut.
Ammatti urheilijalla ja harrastelijalla ei edelleenkään ole mitään yhteistä. Ei mitään fyysistä urheilua voi harrastaa ammatikseen terveys edellä. Jokainen on enemmän ja vähemmän rikki uran jälkeen. Eihän ammatti jääkiekkoilijakaan voi pelata pipolätkä säännöillä. "En viitsi osallistua fyysiseen peliin niin olen terveempi uran jälkeen". Eikä pikajuoksun mm kultaa hakeva voi miettiä että "yritän natuna niin terveys säilyy".
 
Ammatti urheilijalla ja harrastelijalla ei edelleenkään ole mitään yhteistä. Ei mitään fyysistä urheilua voi harrastaa ammatikseen terveys edellä. Jokainen on enemmän ja vähemmän rikki uran jälkeen. Eihän ammatti jääkiekkoilijakaan voi pelata pipolätkä säännöillä. "En viitsi osallistua fyysiseen peliin niin olen terveempi uran jälkeen". Eikä pikajuoksun mm kultaa hakeva voi miettiä että "yritän natuna niin terveys säilyy".
Kauheen mustavalkoista, terveellisen ja vaarallisen väliin mahtuu monta tapaa toimia, niin kun Mikekin totesi, ei se ole vain joko tai. On niillä se yhteinen tekijä, että ihmisiä nekin on.
 
Mä täytän nyt 47 ja kuinka pitkälle mun pitää tässä elää, että voidaan sanoa tämän olen harrastelutasolla aivan terveellistä ja hyvää ihmiselle? Ja olen verrattain hyvässä kunnossa tähän ikäluokkaan verrattuna. Mä nyt vain katson tätä "bodarit kuolee" juttua ihan omakohtaisesti. Miksen mä kuole? Siksi koska ei tää ole joko koko apteekki tai ei mitään. Jos IFBB ammattilaisia putoilee, niin ollaanko tässä samalla tasolla, no ei olla.
En kiellä sitä, etteikö terveys VOISI säilyä vaikka miten paljon roinaisi, vapaalaskijakin voi mennä laskemaan offareita täysin ilman asianmukaisia varusteita tai koulutusta joutumatta lumivyöryyn. Mutta tilastollisesti sillä on suurempi todennäköisyys kuolla koska se on terveydelle (= hengelle) tilastollisesti vaarallisempaa kuin olla laskematta offareita. Samalla tavalla kuin roinaaminen on tilastollisesti haitallisempaa terveydelle kuin ilman roinaa eläminen koska eihän nyt kukaan vakavissaan väitä että se on terveellistä ja hyvää ihmiselle.

Toiseksi olen käsittänyt että sinä roinaat sekä laadullisesti että määrällisesti hyvin hyvin kevyesti. Ja sinä et myöskään meuhkaa tuolla pitkin somea että sun kehonrakennus-elintavat olisivat mikään terveellisyyden perikuva, mihin alkuperäisessä viestissäni viittasin. Hyvä niin.
 
Ei näissä lajeissa mitään terveyttä/pitkää ikää haetakaan, näissä haetaan menestystä hinnalla millä hyvänsä.
Sitä se kilpailun tai voittamisen logiikka puhtaimmillaan on. Mikä on tehokkain tapa päästä pisteestä A pisteeseen B? Bodareilla se "hinta" tarkoittaa tehostettua lääkitystä, joka tietysti on ikävä asia yksilön ja itse lajin kannalta. Muissa lajeissa ei tarvitse samassa mitassa tätä hintaa maksaa voiton eteen, koska siitä on hyötyä vain bodareille, ei muille. Siitä huolimatta esim. lasten kilpaurheilussa vammautuu ja loukkaantuu miljoonia lapsia vuosittain ja myös vakavia loukkaantumisia ja kuolemantapauksia tapahtuu urheilun parissa vuosittain lukuisia. Vuonna 2020 pyöräilyssä tapahtui 426.000 loukaantumista. Amerikkalaisessa jalkapallossa loukkaantumiset ja kuolemantapaukset aina lukiotasosta lähtien ovat huolestuttavan suuret. Monissa lajeissa myös kipulääkkeet, rauhoittavat ja hormoonit ovat lisäämässä riskejä. Listaa voisi jatkaa loputtomiin...mutta missään kilpa- tai huippu-urheilussa ei haeta terveyttä ja pitkää ikää, vaan voittoa, tähtäimen ollessa aina seuraavassa kisassa...
 
Toiseksi olen käsittänyt että sinä roinaat sekä laadullisesti että määrällisesti hyvin hyvin kevyesti. Ja sinä et myöskään meuhkaa tuolla pitkin somea että sun kehonrakennus-elintavat olisivat mikään terveellisyyden perikuva, mihin alkuperäisessä viestissäni viittasin. Hyvä niin.
En koskaan tosiaan mainosta itse lajia terveellisenä, mutta toki kannustan ihmisiä treenaamaan kovaa, mikä taas on vain hyvä juttu. Tai no muualla toki se mun kannustus käännetään mua vastaan ja haukutaan sitten pystyyn. Mut onneksi osaa inspiroin.
 
En koskaan tosiaan mainosta itse lajia terveellisenä, mutta toki kannustan ihmisiä treenaamaan kovaa, mikä taas on vain hyvä juttu. Tai no muualla toki se mun kannustus käännetään mua vastaan ja haukutaan sitten pystyyn. Mut onneksi osaa inspiroin.
Joo, se taas on hyvä asia että ihmisiä kannustetaan treenaamaan paljon, säännöllisesti, ja vähintään tarpeeksi kovaa. En nyt itse asiassa puhunutkaan siitä tai sinusta. Eli alkuperäinen viestini ei liittynyt sinuun.
 
Itseäni ei siinä mielessä kiinnosta mitä kukin tekee kropalleen mutta minua häiritsee se, että monesti kehonrakennus pidetään monen lajia harrastavan toimesta jonkun terveellisten elintapojen perikuvana, kun se on itse asiassa jotain ihan täysin muuta.

Vertaan usein vapaalaskuun, eli yhteen monista lajeista mitä harrastan punttitouhun ohella. Siinä ei pyhitetä valintojaan kaiken maailman höpöhöpöllä, vaan tiedostetaan ja myönnetään avoimesti riskit. Toivoisin kehonrakennus-skenen ihmisiltä samanlaista "tämä ei ole fiksua, tähän voi kuolla, mutta itse nautin tästä"- asennetta,

Toiseksi, niin vapaalaskijat suurimmaksi osaksi tekevät kaikki jotta se oma (mahdollisesti hengenvaarallinen) harrastus olisi mahdollisimman turvallinen. On piipparia, airbag- reppua, lumiturvallisuuskurssia, jne. mitä jokainen itseään vakavasti ottava harrastelijakin hyödyntää. Tämä voi olla mutuilua, mutta tekevätkö kaikki kehonrakentajat, harrasteroinaajat, ja baarikuurittelijat niin, että esim. käyvät hyvin säännöllisesti labrakokeissa? En usko.
Toinen häiritsevä juttu on, että monesti tämä sama porukka tuomitsee alkoholin ja tupakan mahdolliset sivuvaikutukset, koska niiden hoitaminen menee veronmaksajien pussista, mutta ilmeisesti nämä bodareiden uniapnealaitteet, verenpaine- ja diabeteslääkkeet, yms. menevät sitten kokonaan omasta pussista.
 
Itseäni ei siinä mielessä kiinnosta mitä kukin tekee kropalleen mutta minua häiritsee se, että monesti kehonrakennus pidetään monen lajia harrastavan toimesta jonkun terveellisten elintapojen perikuvana, kun se on itse asiassa jotain ihan täysin muuta.

Vertaan usein vapaalaskuun, eli yhteen monista lajeista mitä harrastan punttitouhun ohella. Siinä ei pyhitetä valintojaan kaiken maailman höpöhöpöllä, vaan tiedostetaan ja myönnetään avoimesti riskit. Toivoisin kehonrakennus-skenen ihmisiltä samanlaista "tämä ei ole fiksua, tähän voi kuolla, mutta itse nautin tästä"- asennetta,

Toiseksi, niin vapaalaskijat suurimmaksi osaksi tekevät kaikki jotta se oma (mahdollisesti hengenvaarallinen) harrastus olisi mahdollisimman turvallinen. On piipparia, airbag- reppua, lumiturvallisuuskurssia, jne. mitä jokainen itseään vakavasti ottava harrastelijakin hyödyntää. Tämä voi olla mutuilua, mutta tekevätkö kaikki kehonrakentajat, harrasteroinaajat, ja baarikuurittelijat niin, että esim. käyvät hyvin säännöllisesti labrakokeissa? En usko.
Toinen häiritsevä juttu on, että monesti tämä sama porukka tuomitsee alkoholin ja tupakan mahdolliset sivuvaikutukset, koska niiden hoitaminen menee veronmaksajien pussista, mutta ilmeisesti nämä bodareiden mahdolliset uniapnealaitteet, verenpaine- ja diabeteslääkkeet, yms. menevät sitten kokonaan omasta pussista. Ei nyt liity kenenkään tiettyyn yksilöön, mutta sellainen ilmapiiri tuntuu monella olevan.
 
Tämä ketju on kyllä semmosta eipäs - juupas keskustelua että oksat pois. Nyt vaan otetaan popcornit (tai riisit ja kanat, koska ei saa arvostella jos joku ei poikkea ruokailuistaan) syliin ja istutaan tyytyväisenä katsomaan tämän urheilijan matkaa kohti Olympia-lavoja, eikös. Ainakin todella ”aitiopaikalta” sitä saadaan seurata hänen jakaessa arkea miltei 24/7 sosiaalisen median välityksellä. Harvinaista herkkua sanoisinko. 🍿
 
Kyllä työ ootta juippeja, kovaa ja fiksusti treenaaminen ei tarkoita -50% sarjapainoja eikä löysemmin ottamista treeneissä, ilman lepojaksoja ja välipäiviä mennään metsään lopulta ja lujaa, se on tyhmyyttä, ei fiksuutta. Samoiten orjallinen ruokavalion noudattaminen 24/7/365 ilman poikkeuksia, onko se täysin terveen urheilijan merkki, mielestäni ei.

Savonmake veti neljä treeniä viikkoon ja oli ja on edelleen yksi Suomen kovimman fysiikan omaava kilpailija. Varmasti myös joskus poikkesi ruokavaliostaan, ainakin jouluna, vappuna ja juhannuksena. Eli ei se tekemisen määrä vaan laatu.
Oikeasti, AINA kun tämän Paulan ketjun avaa, Oulunmurre vääntää täällä omaa agendaa KUINKA paulan tulisi toimia. Tuo on jo pelottavan pakkomielteistä.
Tämän foorumin nimi on PAKKOTOISTO, ei PAKKOMIELLE.

Tämä katkeroitunut 49v herra on kirjautunut sisään samaan aikaan kuin Paulan ketju on luotu. Tämän herran 98% viesteistä on kirjoitettu Paulan ketjuun, koko foorumihistorian aikana, ja niistä 100% on negatiivisia / epäileviä / vähätteleviä / syyllistäviä yms.

Paula on PRO, se on ihan mielettömässä kunnossa, ja se ei ole sinun, herra 49V asia kuinka se treenaa tai kuin kauan sen pää kestää. Juu, mielipiteisiin on kaikilla oikeus, mutta tämä ei ole enään mielipideasia vaan täydellisen fanaattista pakkomielteisyyttä.

Sun todelliset fantasiat ovat Paulassa, sä kuolaat sitä naisena ja sä oot äärettömän katkera siitä, kun sun ikäinen toinen herra on päässyt Paulan elämään, etkä sinä.
Ja säälittävintä tässä on se, että sä et ymmärrä mitään, mitä jengi sulle sanoo. Uskomaton ukko.
 
Oikeasti, AINA kun tämän Paulan ketjun avaa, Oulunmurre vääntää täällä omaa agendaa KUINKA paulan tulisi toimia. Tuo on jo pelottavan pakkomielteistä.
Tämän foorumin nimi on PAKKOTOISTO, ei PAKKOMIELLE.

Tämä katkeroitunut 49v herra on kirjautunut sisään samaan aikaan kuin Paulan ketju on luotu. Tämän herran 98% viesteistä on kirjoitettu Paulan ketjuun, koko foorumihistorian aikana, ja niistä 100% on negatiivisia / epäileviä / vähätteleviä / syyllistäviä yms.

Paula on PRO, se on ihan mielettömässä kunnossa, ja se ei ole sinun, herra 49V asia kuinka se treenaa tai kuin kauan sen pää kestää. Juu, mielipiteisiin on kaikilla oikeus, mutta tämä ei ole enään mielipideasia vaan täydellisen fanaattista pakkomielteisyyttä.

Sun todelliset fantasiat ovat Paulassa, sä kuolaat sitä naisena ja sä oot äärettömän katkera siitä, kun sun ikäinen toinen herra on päässyt Paulan elämään, etkä sinä.
Ja säälittävintä tässä on se, että sä et ymmärrä mitään, mitä jengi sulle sanoo. Uskomaton ukko.
Kiitos tästä datasta, kiva kun näit vaivaa koostaa sen.

Kyllä, Paula on kovassa kunnossa päällisin puolin, ei pro kisoissa muuten finaalissa olla. Siiti sitä tapaa ei saisi yhtään kritisoida millä se kondis luodaan, onko se kestävää ja terveellistä. Sitten ku se terveys prakaa, ni tulkaa sitten tänne puolustelemaan hänen ja valmentajamiehensä metodeja, vielä kun kaikki on mallillaan niin jatkakaa vaan räksytystä. Asiat voi tehdä fiksusti ja pitkäjänteisesti, mutta kun siihen ei jouda. Se on selvä että huipulle tarvitsee tehdä uhrauksia, mutta päättömästi ei kannata toimia.
 
Oikeasti, AINA kun tämän Paulan ketjun avaa, Oulunmurre vääntää täällä omaa agendaa KUINKA paulan tulisi toimia. Tuo on jo pelottavan pakkomielteistä.
Tämän foorumin nimi on PAKKOTOISTO, ei PAKKOMIELLE.

Tämä katkeroitunut 49v herra on kirjautunut sisään samaan aikaan kuin Paulan ketju on luotu. Tämän herran 98% viesteistä on kirjoitettu Paulan ketjuun, koko foorumihistorian aikana, ja niistä 100% on negatiivisia / epäileviä / vähätteleviä / syyllistäviä yms.

Paula on PRO, se on ihan mielettömässä kunnossa, ja se ei ole sinun, herra 49V asia kuinka se treenaa tai kuin kauan sen pää kestää. Juu, mielipiteisiin on kaikilla oikeus, mutta tämä ei ole enään mielipideasia vaan täydellisen fanaattista pakkomielteisyyttä.

Sun todelliset fantasiat ovat Paulassa, sä kuolaat sitä naisena ja sä oot äärettömän katkera siitä, kun sun ikäinen toinen herra on päässyt Paulan elämään, etkä sinä.
Ja säälittävintä tässä on se, että sä et ymmärrä mitään, mitä jengi sulle sanoo. Uskomaton ukko.
Tai faija?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom