FIGURE PRO Paula Ranta

Vaikka @Mike on uhannut ettei enää osallistu treenikeskusteluihin, ehkä hän tässä voisi kertoa Peterin ja hänen projektistaan, kun takoivat hirveän määrän lihaa. Siellä treenattiin pari kertaa päivään ja tulosta tuli ovista ja ikkunoista. WLOGeista sen sapluunan tieten voi tarkistaa halutessaan
Valitettavasti en enää osallistu. Mun tietotaitoa ei täällä arvosteta. Saan vaan 10 tyyppiä kimppuun jotka disauttaa ja tykkäilee sitten toistensa viesteistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monikohan 2 treeniä päivässä dissaajista on edes itse kokeillut sitä 🤔 Tai jos on kokeillut niin lopettanut viikon jälkeen. Aika perinteistä että kaikki itselle uusi tyrmätään kokeilematta tai sitä kokeillaan asenteella ei varmasti toimi. Ja palataan vanhan ennen kuin kroppa on tottunut uuteen.
 
Monikohan 2 treeniä päivässä dissaajista on edes itse kokeillut sitä 🤔 Tai jos on kokeillut niin lopettanut viikon jälkeen. Aika perinteistä että kaikki itselle uusi tyrmätään kokeilematta tai sitä kokeillaan asenteella ei varmasti toimi. Ja palataan vanhan ennen kuin kroppa on tottunut uuteen.

Helvetin hauskaakin se on. Sanelee kyllä melko tarkkaan päivän aikataulut 😁
 
Helvetin hauskaakin se on. Sanelee kyllä melko tarkkaan päivän aikataulut 😁
Pitikin lisätä että sopii parhaiten työttömälle tai vähän työtä tekevälle. Klo 8-16 työntekijänä en jaksaisi treenata 2 x päivässä. Kun ei aamu treeni nappaa sitten yhtään.
 
Itsellä ainakin toimii ihan sellainen että edellis päivänä tekee kevyen pumppailu reenin ja seuraavana vasta sen oikean reenin. Esim käsille. Tätä olen tehnyt välillä ihan sen takia koska itsellä jotku lihakset tahtovat olla hieman kireät ja ja tuolla pumppireenillä saan sen vaikutuksen että lihakset ovat oikeaa reeniä varten jotenkin täydemmät ja jumittomat. Oikean reenin voi silloin tehdä paljon isommilla painoilla. Olen kuvitellut että näin saan reenistä enempi hyötyä mutta en todellakaan ole mikään asiantuntija. Tuplareeneissä vissiin kuitenkin eri ajatus.
 
Pitikin lisätä että sopii parhaiten työttömälle tai vähän työtä tekevälle. Klo 8-16 työntekijänä en jaksaisi treenata 2 x päivässä. Kun ei aamu treeni nappaa sitten yhtään.

Itse olen normaalia päivätyötä tekevä, tosin joustavalla työajalla. Vaatiihan tuo omistautumista..

Kun tuota tein se, se oli neljä treenipäivää viikkoon, joista kaksi viikonloppuna..ja viikonlopulle ne tuplatreenit. Kierto oli kolmijakoinen, joten viikonlopulle osuvat treenit kiersivät, ja lihasryhmä treenattiin suoralla treeniärsykkeellä keskimäärin kerran 5 päivään. Viikolla en säännöllisesti tehnyt tuplatreenejä, mutta toisinaan.
 
Minäpä selitän miksi kaksi kertaa päivässä treenaaminen on täysin ylivoimainen minun mielestäni. Syyt eivät ole lainkaan ainoastaan fysiikkaan liittyviä. Ensinnäkin oman elämänsä järjestäminen siten että voit treenata kaksi kertaa vaatii 115% satsaamista lajiin, tällöin focus nousee aivan uudelle tasolle, seuraa ns tunnel vision jonka päässä on se tavoite, suljet pois kaikki häiritsevät tekijät, viimeinen ajatus nukkumaan mennessä on seuraavan päivän harjoitus. Kun nostat harjoittelun tälle tasolle tapahtuu seuraavia asioita, kiinnität huomiota harjoittelun laatuun aivan erilailla, kiinnität huomiota ravintoon aivan erilailla samoin lepoon. Tämän tyyppinen satsaaminen lajiin ei ole helppoa ja siksi on syytä hyvin tarkkaan miettiä millä tasolla omaa harjoitteluaan haluaa viedä. Jos toisessa vaakakupissa on perhe-elämä,opiskelu työ niin pitää olla jo suht varma että saa sovitettua nämä asiat yhteen.
 
Monikohan 2 treeniä päivässä dissaajista on edes itse kokeillut sitä 🤔 Tai jos on kokeillut niin lopettanut viikon jälkeen. Aika perinteistä että kaikki itselle uusi tyrmätään kokeilematta tai sitä kokeillaan asenteella ei varmasti toimi. Ja palataan vanhan ennen kuin kroppa on tottunut uuteen.
Minä olen ja ei kyllä sovi jos tarvitsee töitä tehdä joko fyysisemmin tai muiden aikataulussa.

Tuli lyötyä päätä seinään aika paljonkin sen kanssa, että se työ ei ole rasite ja sen voi kiertää.
Esim tehtiin 12h töitä 7pv viikossa ja sitten viikko vapaata. Yö ja päivä vuoroissa. En keventänyt treenejä ollenkaan edes noiden +80h viikkojen kohdilla. Saatoin olla yön töissä. Nukkua 3-4h, juoksemaan 15-20km ja sitten koittaa hetken nukkua.
Toisaalla sitten oli kaipaamani 8h vuoro järjestely. Mikäs sen parempaa kuin treeni hullulle. Tupla treeni mahdollisuus. Olin salilla ekan treenin siinä 03 jäljeen vähän, että ehdin töihin klo06. Toka reeni toki heti töiden jälkeen.

Nykyään olen hieman viisaampi jo noiden asioiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Pitikin lisätä että sopii parhaiten työttömälle tai vähän työtä tekevälle. Klo 8-16 työntekijänä en jaksaisi treenata 2 x päivässä. Kun ei aamu treeni nappaa sitten yhtään.

Eläkeläiselle tuo sopisi vallan mainiosti, jos vain terveys sallii. Omat aamutreenit voi tarvittaessa käynnistää jo klo. 05.00. Lyhyitä treenejä, joissa vain yksi lihasryhmä kerralla. Iltapäivällä sitten uudelleen. :giggle: (y)
 
Monikohan 2 treeniä päivässä dissaajista on edes itse kokeillut sitä . Tai jos on kokeillut niin lopettanut viikon jälkeen. Aika perinteistä että kaikki itselle uusi tyrmätään kokeilematta tai sitä kokeillaan asenteella ei varmasti toimi. Ja palataan vanhan ennen kuin kroppa on tottunut uuteen.

En tee koskaan kahta punttitreeniä päivässä, mutta useana päivänä viikossa minulla on kahdet treenit päivässä. Treenin kovuus toki vaihtelee.
 
Monesti sille itselle parhaiten soveltuvalle systeemille löytyy kyllä ne tieteelliset perustelut jos se tuloksia tuo. Se mikä on optimaalisin tapa, on nimenomaan yksilöllistä ja siihen vaikuttaa jatkuvuus eniten.

Okei olen samaa mieltä.
Mutta, jos nyt Paulan tapauksessa kuten olen ollut ymmärtävinäni ei nyt ihan ne Mike Israetelin suositukset pädekään, niin tekeekö se hänen tekemisestään jotenkin väärää?
Tuloksethan ovat ne mitkä loppupelissä ratkaisevat eikä puhdas tiede. Kuka tietää, ehkä se hänen tyylinsä muovautuu jossain kohtaa enempi siihen hyväksyttyyn 5/3/1 tai johonkin vastaavaan, mutta sitä odotellessa Paula tekee kuten hän ja hänen valmentajansa parhaaksi näkevät.
Tässä vaiheessa alkaa tuntumaan, että joko puhun tyhjille korville tai olen vain kykenemätön (enemmän todennäköisempi vaihtoehto) ilmaisemaan itseäni oikein, mutta vielä kerran.
Uskaltakaa kokeilla ja löytäkää se ITSELLENNE sopiva tyyli. Se tyyli joka sopii ja on samalla aaltopituudella teidän elämän/arjen ympärillä pyörivien juttujen, fyysisten ominaisuuksien, jäkättävän akan ja kuka ties vielä minkä...kanssa.
 
Aikaa myöten myös se ymmärrys ja tietoisuus omasta ropasta kehittyy ja se reenityyli muovautuu myös sitä mukaa.
Näin ainakin omalla kohdallani.
Saako udella minkälainen treenitausta sulta iteltä löytyy? Aika paljon kommentoit kaikkea ja ihan asiallista juttua, ei siinä mitään, mutta muutaman kuukauden vasta olet ollut liittyneenä ja asiantuntemusta tuntuu riittävän.
 
Saako udella minkälainen treenitausta sulta iteltä löytyy? Aika paljon kommentoit kaikkea ja ihan asiallista juttua, ei siinä mitään, mutta muutaman kuukauden vasta olet ollut liittyneenä ja asiantuntemusta tuntuu riittävän.

Hyvin "varauksellinen kiitos", koska ripauksen olevan haistavinani sarkasmin käryä. Eikä siinä mitään, olen kyllä ihan samoilla aaltopituuksilla mielipiteenne kanssa.
Sanotaan nyt näin, että lajilla on tärkeä merkitys itselle monestakin syystä ja satun nyt kait vissiin vain olemaan todella intohimoinen? (passionate about) siitä ja sitä rataa.
Mutta se siitä ja jos sopii, niin voitaisiin jatkaa keskustelua niiden oikeasti kiinnostavien ihmisten osalta🙃
 
Monikohan 2 treeniä päivässä dissaajista on edes itse kokeillut sitä 🤔 Tai jos on kokeillut niin lopettanut viikon jälkeen. Aika perinteistä että kaikki itselle uusi tyrmätään kokeilematta tai sitä kokeillaan asenteella ei varmasti toimi. Ja palataan vanhan ennen kuin kroppa on tottunut uuteen.
Kaksi punttia päivässä on ihan ok, mut sit pitää myös olla niitä lepopäiviä ja lepoviikkokin johonkin väliin. Tän ketjun henkilö ei oo pitänyt ainoatakaan lepopäivää yli vuoteen, tuplana treenit joka päivä+aamuaerobinen joka aamu, tissileikkauksesta seuraavana päivänä oli jo salilla tekemässä vyökyykkyä, sillonkaan ei malttanut levätä.. tommonen rasvaton kisakunto oo muutenkaan terveellinen olotila ylläpitää.

Mites sitten kisakauden jälkeen, painetaanko samaan tahtiin vai tuoko ammatilaiskortti vielä enemmän jäjettömyyttä touhuun.
 
Kaksi punttia päivässä on ihan ok, mut sit pitää myös olla niitä lepopäiviä ja lepoviikkokin johonkin väliin. Tän ketjun henkilö ei oo pitänyt ainoatakaan lepopäivää yli vuoteen, tuplana treenit joka päivä+aamuaerobinen joka aamu, tissileikkauksesta seuraavana päivänä oli jo salilla tekemässä vyökyykkyä, sillonkaan ei malttanut levätä.. tommonen rasvaton kisakunto oo muutenkaan terveellinen olotila ylläpitää.

Mites sitten kisakauden jälkeen, painetaanko samaan tahtiin vai tuoko ammatilaiskortti vielä enemmän jäjettömyyttä touhuun.
Tämä on hyvä ja aiheellinen kysymys.Olen tämän ketjun tietojen varassa koska en harrasta facea tai ig tms mutta nyt jatkossa punnitaan ne valmentajan taidot siinä mielessä että osataan jaksottaa harjoittelu tulevia pro kisoja ajatellen. Kyllä siellä ne palautumiset on huomioitu ja seurannassa.Niin hurjalta kuin se kuullostaakin mutta huipulla pysyminen on vielä haastavampaa kuin sinne kiipeäminen. Toivotaan menestystä.
 
Tän ketjun henkilö ei oo pitänyt ainoatakaan lepopäivää yli vuoteen, tuplana treenit joka päivä+aamuaerobinen joka aamu
Sinänsä hämmästyttävää, että on pysynyt niin pitkään terveenä. Aika usein tavallisilla kuolevaisilla tuollainen treenimäärä laskee vastustuskykyä sen verran, että joku perusflunssa tuppaa iskemään helpommin kuin niillä, jotka sisällyttävät ohjelmaan aikaa myös palautumiseen.
 
Sinänsä hämmästyttävää, että on pysynyt niin pitkään terveenä. Aika usein tavallisilla kuolevaisilla tuollainen treenimäärä laskee vastustuskykyä sen verran, että joku perusflunssa tuppaa iskemään helpommin kuin niillä, jotka sisällyttävät ohjelmaan aikaa myös palautumiseen.
Tuli mieleen Pajulahden tokaisu jossain podcastissä "en mä dieetillä mitään lepopäiviä pidä, mutta tuli mulla viikon kevennys, kun olin kipeänä" tms. :D
 
Sinänsä hämmästyttävää, että on pysynyt niin pitkään terveenä. Aika usein tavallisilla kuolevaisilla tuollainen treenimäärä laskee vastustuskykyä sen verran, että joku perusflunssa tuppaa iskemään helpommin kuin niillä, jotka sisällyttävät ohjelmaan aikaa myös palautumiseen.
No kyllä toi jossain kohtaa kolahtaa vielä jos ei ala keventämään. Nuori ja lisäravinteet kunnossa, niin kyllä sitä aika pitkälle jaksaa, mut sit kun mennään oikeasti yli, niin voi tulla pitkä tauko kun kroppa ei vaan enää pysty suorittamaan.
 
Eiköhän tää homma ole taputeltu loppuun. Tuplatreenit joka päivä ja aamuaerobinen. Joka päivä samat ruoat jne. Ikiliikkuja on löytynyt.

Kysymys, kun en 24h seuraa ihmistä.
Reeneistä vissiin laittaa ahkerasti videota, mutta miten on näiden aerobisten laita?
Mitä esim. tekee aerobisena? Ihmisten käsitys aerobisesta tuntuu vaihtelevan aika paljon. Minä en henkilökohtaisesti pidä esim. löntystelyä koiran kanssa aerobisena ja olen pahoillani, jos joku tästä ottaa nokkiinsa. Kuinka paljon tekee ajallisesti?
Reeneistä vielä sen verran, että ellen ollut väärin näkevinäni niin esim. lauantaina reenasi aamusta ja vuorossa oli hauikset. Ja siitäkin huolimatta, että neitoselta ei efforttia puutu, niin eihän tuo kokonaisvaltaisesti järin rasittava lihasryhmä ole reenata. Ja ihan siltä varalta, etten tulee taas väärin ymmärretyksi, niin tämä yhtään väheksymättä kyseistä henkilöä, hänen panostustaan lajiin jne.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom