FIGURE PRO Paula Ranta

174/53kg anotektikko. Ei ainakaan pahimmasta päästä ole vielä ollut. Tosin täysin rasvaton, eli se vääristää lukemaa kun lihastakin jäänyt vähän tähteeks. Eiköhän tuokin ole vielä normaalipainon alarajoilla? Therese Johaus on 162cm/46kg ja kuitenkin ihan huippu-urheilija. Ite ihan ilman syömishäiriötä olin 15-vuotiaana juuri noissa Paulan aloitusmitoissa miehenä ja parikymppisenäkin vain reilun kympin painavampi intistä kotiutuessa reippaasti pidempänä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo en mäkään lähtis ihan diagnoosia tekemään. Jotain siltä on suolistosta leikattu (tieto peräisin IGstä), jonka jälkeen ilmeisesti laihtui merkittävästi, liekkö joku asiayhteys

Nimenomaan.
Eikä taida kyllä itse asian esille tuonut ihan ymmärtää, mistä puhutaan, kerran olettaa tuollaisten huhujen julkistamisen olevan jollain tavalla hienoa ja hyväksyttävää.
 
174/53kg anotektikko. Ei ainakaan pahimmasta päästä ole vielä ollut. Tosin täysin rasvaton, eli se vääristää lukemaa kun lihastakin jäänyt vähän tähteeks. Eiköhän tuokin ole vielä normaalipainon alarajoilla? Therese Johaus on 162cm/46kg ja kuitenkin ihan huippu-urheilija. Ite ihan ilman syömishäiriötä olin 15-vuotiaana juuri noissa Paulan aloitusmitoissa miehenä ja parikymppisenäkin vain reilun kympin painavampi intistä kotiutuessa reippaasti pidempänä.

Laihuus ja kyseinen sairaus ovat kaksi täydellisen päinvastaista asiaa.
 
Laihuus ja kyseinen sairaus ovat kaksi täydellisen päinvastaista asiaa.
Joo niin, mutta yleensä anoreksia johtaa lopulta vakavaan sairastumiseen tai jopa kuolemaan. Sitä lähinnä mietin, että onko Paulalla aiemmin diagnosoitu anoreksia, vai onko tämä nettistourien päätelmä siitä erittäin hoikasta ja kireästä kondiksesta, joka hänellä on ollut. Kehonmuokkaushommissa saattaa kehonkuva vääristyä ihan ilman syömishäiriötä. Esim dieetit vedetään tilapäisesti överiksi. Se nyt lienee ainakin selvä, että bodyfat-setpoint hänellä on melko alhainen, josta varmasti on fysiikkalajeissa kilpaillessa hyötyä.
 
Utti naureskelee jossain nurkassa "säkrifais 24/7/365 bodymunkkielämää? Mä oon tehny tota 25 vuotta ja teen edelleen, vaikka en ees kisaa enää!"
Bodymunkki elämään tottuu. Elämäntapa kuten sohvaperunoille pullan syönti. Minäkin tulen syömään loppuelämäni body ruokaa vaikka lopettaisin treenaamisen. Ei sitä osaa enää muuta syödä. Menee niin rutiinilla jo.
 
Bodyruokaa,onko se ihan normaalia jauhelihaa,kanaa,riisiä,perunaa jne?
Vai pelkkää rahkaa?
Eilen raksamiehet söi bodyruokaa buffetissa. Joka päivä on kinkisså bodyruokaa,eivät tajua mitä tarjoilevat.
Täällä joku aika sitten vinguttiin että mitä se paula 2.30 herää,se ei nuku ikinä ja miten se jaksaa olla hereillä kokoajan ym ääliömäisyyksiä.
No siellä on nyt storyssa vastaus,laittaa nukkumaan 19 koska on pakko käydä töissäki. Ja sattuu nyt vaan tykkään nukkumisestakin.
Ei kela markut tajua ettei kaikki voi nukkua lounasaikaan asti
 
Tämä just. Takerruin siksi Wileniuksen ja Savolaisen treeneihin, kun ovat niin erilaiset määrältään. Ja täällä kun mainittiin etteivät ne ketkä ei treenaa tuplana päivittäin, ole ikinä kokeillutkaan sitä tosissaan, eikä antanet mahdollisuutta näyttää kynsiään. Lähinnä halusin sohaista murkkupesään ja ajatella, olisiko Savolainen tosiaan kehittynyt enemmän treenaamalla enemmän. Tuskin.
Just noin! Otetaan vaikka Mike Mentzer esimerkiksi, joka pääsi aluksi melko hyväksi suurella treenimäärällä, mutta sitten tuli seinä vastaan ja oli jo valmis lopettamaan uransa, kunnes ymmärsi alkaa vähentämään harjoittelun määrää, jonka avulla pääsikin taas uuteen nousuun. Mr.Olympiaa (-80) varten Mike treenasi muutaman kerran viikosssa erittäin lyhyitä, mutta äärimmäisen kovia HD-treenejä, jonka lisäksi pyöräili kevyesti Venicen pitkällä rantabulevardilla. Kunto oli silloin erittäin kova ja kivinen. En myöskään usko lääkitys oli verratavissa tämän päivän (mega) annoksiin, kuka niitä sitten vetääkin.
 
Bodymunkki elämään tottuu. Elämäntapa kuten sohvaperunoille pullan syönti. Minäkin tulen syömään loppuelämäni body ruokaa vaikka lopettaisin treenaamisen. Ei sitä osaa enää muuta syödä. Menee niin rutiinilla jo.
Itselläni "bodymunkkielämä" on kutakuinkin normaalia elämää, mutta se on myös terveellisempää ja hauskempaa elämää (siis itselleni). Teen kaikkia niitä asioita joista pidän. Bodysafka sopii hyvin myös vatsalle ja tekee muutenkin voinnin paremmaksi. Välillä voi kokeilla jotakin vaihtelua, mutta sitten taas back to basic.
 
Bodysafka sopii hyvin myös vatsalle ja tekee muutenkin voinnin paremmaksi
Toisinaan kun lukee joidenkin +700g/päivä hiilarisettejä niin niistä voi aika raivoisat pierut ja paskat tulla, sekä helvetin väsynyt olo 😁

Mut pääsääntöisesti porukka menee totta kai maltillisemmin ja puhtaasti syöminen voittaa einesruuat yms.
 
Utti naureskelee jossain nurkassa "säkrifais 24/7/365 bodymunkkielämää? Mä oon tehny tota 25 vuotta ja teen edelleen, vaikka en ees kisaa enää!"

Tossa pitäisi erottaa kaksi eri kategoriaa, kisailijan bodymunkkielämä, joka monille on pakostakin usein "säkrifaissia", sekä bodymunkkeilu elämäntapanana, jonka pitäisi olla "mukavaa", eikä mitään taistelua.
 
Toisinaan kun lukee joidenkin +700g/päivä hiilarisettejä niin niistä voi aika raivoisat pierut ja paskat tulla, sekä helvetin väsynyt olo 😁

Mut pääsääntöisesti porukka menee totta kai maltillisemmin ja puhtaasti syöminen voittaa einesruuat yms.

Mun bodymunkkielämä ja ravinto on sovitettu omalle elämäntilanteelle ja elimistölle sopivaksi. Mulla ei ole vatsa koskaan tykkännyt suurista hiilarimääristä, tosin on niitäkin välillä vedetty. Ja sen myös huomaa! 😉
 
Toisinaan kun lukee joidenkin +700g/päivä hiilarisettejä niin niistä voi aika raivoisat pierut ja paskat tulla, sekä helvetin väsynyt olo 😁

Mut pääsääntöisesti porukka menee totta kai maltillisemmin ja puhtaasti syöminen voittaa einesruuat yms.

Enpä ole huomannut pierujen määrässä eroa on hiilaria sit ollu 300g tai 1000g🤔 paskaa nyt luonnollisesti tulee enemmän kun ruoka volyymikin on isompi.
Mutta sitten kyllä pierettää jos jotakin pizza/hamppari=rasva settiä syö.


Maltillisemmin
Eiköhän täällä suurin osa offilla ollessa tuon +700g/päivä hh päivässä syö🤔
 
Enpä ole huomannut pierujen määrässä eroa on hiilaria sit ollu 300g tai 1000g🤔 paskaa nyt luonnollisesti tulee enemmän kun ruoka volyymikin on isompi.
Mutta sitten kyllä pierettää jos jotakin pizza/hamppari=rasva settiä syö.


Maltillisemmin
Eiköhän täällä suurin osa offilla ollessa tuon +700g/päivä hh päivässä syö🤔
Onhan 700g ihan helvetisti. Jos rasvaa vaikka 1g/painokilo ja protskua 2.5g/painokilo niin puhutaan jo melkein 5000kcal.

+110kg douppaajat varmaan syö sen verran mutta tuskin täällä kaikki niitä on.
Toki jos ~90kg perus punttaajalla tulee paljon muutakin liikuntaa tai raskas fyysinen työ niin sit toki kulutustakin on
 
Enpä ole huomannut pierujen määrässä eroa on hiilaria sit ollu 300g tai 1000g🤔 paskaa nyt luonnollisesti tulee enemmän kun ruoka volyymikin on isompi.
Mutta sitten kyllä pierettää jos jotakin pizza/hamppari=rasva settiä syö.


Maltillisemmin
Eiköhän täällä suurin osa offilla ollessa tuon +700g/päivä hh päivässä syö🤔

En ainakaan minä :) 700g hiilarista (2800kcal) kehityskaudella, jos mietitään että se olis 5-7g per painokilo -> elopaino olisi 100-140 kg. Jos vaikka 100kg kovan hiilarikulutuksen kaveri olisi kyseessä, niin tuosta protskujen ja rasvojen kanssa äkkiä lävähtää offikaloreiksi +5500.

Yli 110kg siistikuntoisista natikoista tulee mieleen Hietalan Utti. Mutta alta 180cm natikoissa moiset painolukemat ovat siistissä offikunnossa vähän harvemmassa..
Ehkä mä oon vaan vähäruokainen sitten :sneaky:

EDIT: näköjään makkarapötkyllä liikku sormi ja bitti vilikkaammin.
 
En ainakaan minä :) 700g hiilarista (2800kcal) kehityskaudella, jos mietitään että se olis 5-7g per painokilo -> elopaino olisi 100-140 kg. Jos vaikka 100kg kovan hiilarikulutuksen kaveri olisi kyseessä, niin tuosta protskujen ja rasvojen kanssa äkkiä lävähtää offikaloreiksi +5500.

Yli 110kg siistikuntoisista natikoista tulee mieleen Hietalan Utti. Mutta alta 180cm natikoissa moiset painolukemat ovat siistissä offikunnossa vähän harvemmassa..
Ehkä mä oon vaan vähäruokainen sitten :sneaky:

EDIT: näköjään makkarapötkyllä liikku sormi ja bitti vilikkaammin.
Itsehän olen +110kg roinasika ja 300-400g hiilarilla nyt vuoden sisään tullut paras kehitys (toki treenitkin olleet optimaalisia). Rasvaa syön enemmän. Olo on energisempi kuin suurilla hiilarimäärillä

Tuskin enää ikinä aion palata yli 500g hiilarimääriin vuorokaudessa
 
Enpä ole huomannut pierujen määrässä eroa on hiilaria sit ollu 300g tai 1000g🤔 paskaa nyt luonnollisesti tulee enemmän kun ruoka volyymikin on isompi.
Mutta sitten kyllä pierettää jos jotakin pizza/hamppari=rasva settiä syö.


Maltillisemmin
Eiköhän täällä suurin osa offilla ollessa tuon +700g/päivä hh päivässä syö🤔
Vaikea uskoa että sentään suurin osa. Oma kokemus ei toki mitään todista, mutta treenivuosien aikana paino 53 > 108 kg, eikä kyllä koskaan yli 450 g hiilaria.
 
Onhan 700g ihan helvetisti. Jos rasvaa vaikka 1g/painokilo ja protskua 2.5g/painokilo niin puhutaan jo melkein 5000kcal.

+110kg douppaajat varmaan syö sen verran mutta tuskin täällä kaikki niitä on.
Toki jos ~90kg perus punttaajalla tulee paljon muutakin liikuntaa tai raskas fyysinen työ niin sit toki kulutustakin on
Voi toki olla että oma käsitys keskiverto ihmisen ruoka määristä on hieman vääristynyt, kun ne ihmiset joiden kanssa livenä ruoka asioista tulee keskustelua on joko alle tai yli 90kg sarjoissa kisaavia/kisanneita bodareita tai alle ja yli 100kg sarjoissa kisaavia voimailijoita🤔

Ja ehkä vielä alitajuisesti semmoinen kuva että täällä kirjoittavat ihmiset menee myös noihin samoihin kategorioihin😂
 
Voi toki olla että oma käsitys keskiverto ihmisen ruoka määristä on hieman vääristynyt, kun ne ihmiset joiden kanssa livenä ruoka asioista tulee keskustelua on joko alle tai yli 90kg sarjoissa kisaavia/kisanneita bodareita tai alle ja yli 100kg sarjoissa kisaavia voimailijoita🤔

Ja ehkä vielä alitajuisesti semmoinen kuva että täällä kirjoittavat ihmiset menee myös noihin samoihin kategorioihin😂
En usko että aktiivisesti ja tavoitteellisesti treenaavia voi ihan keskiverto ihmisiksi sanoa 😃
Oletan siis että suurin osa pakkislaisista kuitenkin treenaa säännöllisesti
 
Bodyruokaa,onko se ihan normaalia jauhelihaa,kanaa,riisiä,perunaa jne?
Vai pelkkää rahkaa?
Perus urheilijan monipuolista ruokaa höystettynä herkkupäivillä. On myös vatsalle parempi kun syö terveellisesti. Eihän siinä ole järkeä jos syö pelkkää rahkaa tai kanaa. Ei kait kukaan bodarikaan niin tee off seasonilla 🤔
 
Itselläni "bodymunkkielämä" on kutakuinkin normaalia elämää, mutta se on myös terveellisempää ja hauskempaa elämää (siis itselleni). Teen kaikkia niitä asioita joista pidän. Bodysafka sopii hyvin myös vatsalle ja tekee muutenkin voinnin paremmaksi. Välillä voi kokeilla jotakin vaihtelua, mutta sitten taas back to basic.
Sama. Minusta bodaaminen tai muu urheilu ei tarkoita että harrastus rajoittaisi kaikkea muuta elämää. En vedä ranteita auki jos kalareissulla palaa kaloreita eikä ole aminohappoja mukana. Tai jos kaveri pyytää pelaamaan tennistä en mieti etten voi lähteä ettei kyykkytulos tipu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom