FIGURE PRO Paula Ranta

Sitten ihmetellään vielä täällä porukalla, miksi "tavikset" puhuu roinasta kommenteissa.
No kato nyt viestiäsi, et edes usko että on natuna tehty, niin miten noin vitun päiväselvä asia on noin iso ongelma? Mä todellakin ihmetten miksi natut jaksaa lässyttää noista lääkkeistä kun itekin tietävät missä mennään, mutta ei, aina sama jankuttaminen joka helvetin urheilijan kohdalla.

Pääosin kovaa ja isosti kehittyvät vetää lääkkeitä, halleluja, onko toi nyt joku maailman seitsemäs ihme kun jaksatte rinkirunkata sille?

Paula ei puhu lääkkeistä, kaikki tietää missä mennään ---> jengi vollottaa kun ei puhu lääkkeistä. Ei helvetti mikä looppi ja aina sama juttu uudestaan ja uudestaan.

Jos joku helvetisti kehittyvä ei puhu kemiasta, vaan treenistä, niin miten saatanan tyhmä pitää ihmisen olla, että alkaa jankuttamaan lääkkeistä ikäänkuin se muuttais mitään, eikö se riitä, että se todennäköisesti kiskoo jotain, ketä vittua sen nyt pitäis sit kiinnostaa kun sitä itseensä? Miksi noi lääkkeet on kuin joku eka appelsiini vauvalle, niin ihmeellistä, suurta ja mielenkiintoista, jos noin kovasti kiinnostaa, niin tuikkaa perseesen ite ja kato, töitä saat tehdä silti, sitten kun sulta tullaan tivamaan näitä samoja asioita, vihdoin tajuat miten älytön tää juttu on.

Natu siellä, natu täällä, natu tuolla, roina siellä, roina täällä, roina tuolla.....menkää salille ja lopettakaa toi ikuisen paskan veivaaminen.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja ne jotka sanoo että lääkkeillä saa 5% tai 50%, niin mä annan teille ihan esimerkin miten tää teidän keskustelu vain on turhaa. Mun väitetään netissä vetävän apteekillisen lääkkeitä, no miksi mä olen vielä hengissä ja miksi vain tämän kokoinen. Miksi mun testot on viitteissä ja veriarvot kunnossa jos kerran vedän apteekilisen lääkkeitä. Että tää tosta teidän jutusta, että porukan pitäis kertoa, jos mä esim sanon, yksikään jantteri täällä ei usko kuuna päivänä, joten miksi edes vaivautua.
 
Oletko huomannut steroidin sivuvaikutuksena mitään mielialojen vaihtelua, kiukkuisuutta tms?
Nää on hyvin yksilöllisiä, maallisesti voisi verrata esim alkoholiin, osalla se vahvistaa myös niitä huonoja puolia. Anabolisissa on automaattisesti semmoinen mieltä boostaava välillinen efekti joka ei varsinaisesti aineesta johdu, eli sä tiedät olevasi anabolisessa tilassa ja se nostaa mielialaa. Samoin offilla jos asiaa ei osaa käsitellä, mieliala saattaa joillain (vertaa alkoholi) mennä alemmas mitä normaalisti olisi ilman lääkkeitä.

Sitten on taas varsinaisia oikeasti psyykkeeseen vaikuttavia anabolisia kuten trenboloni, joka supressoi serotoniinin tuotantoa, joka taas vaikuttaa suoraan mielialaan, se tunnetaankin semmoisena lääkkeenä, että sillä saattaa olla ikävämmät olotilat. Jos taas (vertaa alkoholi) yksikö on tyhmä apina, se ei ymmärrä mistä tämä olotila johtuu ja alkaa kiukuttelemaan. Fiksu taas tietää missä mennään ja osaa asian kanssa olla kuin ei mitään.

Jos taas puhutaan sitten todella rajuista lääkkeistä kuten metyylitestosteroni tai halotestin, niin niillä on kanssa vaikutuksia aggressiivisuuteen, mutta taas (vertaa alkoholi) kovin yksilöllistä. Jokaisen niitä käyttävän pitäis ymmärtää mitä on kierrossa ja elää sen mukaan, on paljon helpompaa kun fiksusti asian käsittelee. Kun yksi makaroni tippuu lattialle, ei kannata lautasta seinään heittää.
 
Ei voi Mike yleistää noin radikaalisti. Yksi ja ainoa syy miksi itsellä nosti niskakarvat pystyyn tämä Paulan haastis, hänen kovat tuloksensa sekä vielä valmennettavien määrä on juurikin se, että se innokas treeniohjelman ostaja ei näe samalla tavalla Paulasta et jotain aineita olisi vedetty. Laitetaan siihen vierelle sitten kun täällä ääripäistä tykätään niin Kille Kujala taikka Bull mentula. Siinä asiakas kyllä varmasti tietää mitä hankkii, mitä voi odottaa ja keneltä.

Tämä ei edelleenkään poista sitä etteikö Paulan treeniohjelma olisi yhtä hyvä, on hän sitten aineissa tai ei. Siitä ei todellakaan ole kysymys.

On vain hauskaa kuinka halutaan ummistaa silmät siltä tosiasialta et joillekin halutaan antaa lupa paskan puhumiselle sekä sillä bisnestä tekevälle.

Voipi olla et juuri siksi tämä särähtää omaan korvaan koska teen itsekin valmennus hommia. Se joka ei näitä töitä tee nii sille tämä asia varmasti onkin yks hailee 🤣👌
 
Koitatko sanoa että kukaan joka näyttää lääkkeitä käyttävältä, ei saisi valmentaa ellei kerro avoimesti asiaa joka ei kellekään muulle kuulu? Vai niinkuin mitä tarkoitat? Jotenkin helvetin outo ajatusmalli. Jos mä nyt alkaisin hakemaan valmennusta, niin en mä nyt katsois minkä näköinen se valmentaja on, vaan meriittejä ja sen mukaan. Jos joku pässi nyt ajattelee että Paula on natikka ja ostaa valmennuksen ja kehittyy, niin kenelle tosta on harmia tullut muuta kuin netissä valittaville?

Kukaan teistä ei ole edes ostamassa Paulalta ohjelmaa, niin mikä tää ongelma niinkuin oikeasti teillä on?
 
Koitatko sanoa että kukaan joka näyttää lääkkeitä käyttävältä, ei saisi valmentaa ellei kerro avoimesti asiaa joka ei kellekään muulle kuulu? Vai niinkuin mitä tarkoitat? Jotenkin helvetin outo ajatusmalli. Jos mä nyt alkaisin hakemaan valmennusta, niin en mä nyt katsois minkä näköinen se valmentaja on, vaan meriittejä ja sen mukaan. Jos joku pässi nyt ajattelee että Paula on natikka ja ostaa valmennuksen ja kehittyy, niin kenelle tosta on harmia tullut muuta kuin netissä valittaville?

Kukaan teistä ei ole edes ostamassa Paulalta ohjelmaa, niin mikä tää ongelma niinkuin oikeasti teillä on?
Jos Paula mainostaa "treenaa kuin minä niin kehityt kuin minä" niin onse hieman kyseenalaista. Jos mainostaa, että "kovalla työllä on mahdollista päästä parempaan kuntoon" niin se on normaalia markkinointia.

Enemmän se on kyseenalaista, kun Dwayne Johnson mainostaa jotain kahvakuula treenejä sillä kulmalla, että tällä tavalla hän itse myös treenaa(vaikka tuskin treenaa).

Kyllähän kaikki harhaanjohtava markkinointi on kiellettyä myös lain puitteissa.

En ole sen tarkemmin tutustunut Paulan markkinointiin, mutta näin yleisellä tasolla toteamus.
 
No kato nyt viestiäsi, et edes usko että on natuna tehty, niin miten noin vitun päiväselvä asia on noin iso ongelma? Mä todellakin ihmetten miksi natut jaksaa lässyttää noista lääkkeistä kun itekin tietävät missä mennään, mutta ei, aina sama jankuttaminen joka helvetin urheilijan kohdalla.

Pääosin kovaa ja isosti kehittyvät vetää lääkkeitä, halleluja, onko toi nyt joku maailman seitsemäs ihme kun jaksatte rinkirunkata sille?

Luetun ymmärtäminen on joskus vaikeaa. Ei kai se minulle ole ongelma, mitä Paula touhuilee, ihan se ja sama, ei juurikaan kiinnosta. Joskus kävin puuroporinoita kuuntelemassa, mutta joka päivä oli samaa toistoa niin jäi sitten kokonaan. Enemmän se tuntuu bodareiden keskuudessa (tai ainakin osalla täällä) olevan ongelma, kun Erkki75 kirjoittaa ikäviä viestejä iltalehden kommenttipalstalla. Mitä väliä sillä on, mitä joku Erkki tai Pirkko on mieltä bodareista? Se mielipide ei siitä muuksi muutu, vaikka kuinka täällä taivastellaan sitä asennetta ja kommentointia.
 
Saa tottakai.

Itse en puhu kenestäkään muusta kuin nyt tästä Paulan tapauksesta. Omaan ajatusmaailmaani ei vain mahdu se fakta, että annetaan haastatteluja, ollaan suuresti esillä somessa ja inspiroidaan lukemattomia ihmisiä pääosin omalla fysiikallaan. Se, et teet omaa juttuas, treenaat menemään ja vedät mitä lystäät on ihan fine. Valmennat siin rinnalla X määrän asiakkaita ja saat ne ohjattua kohti terveellisempää elämää, niin sehän on hieno juttu.

Mielestäni vain on moraalisesti vastenmielistä hehkuttaa asiakkailleen miten hyviä tuloksia juuri hänen opeillaan saadaan kun tosiasia on jotain muuta. Uskon, että treenaa kyllä kovaa ja syö oikein, mutta tiedän myös miten helvetin pitkä matka ja työ on saada huomattavia näkyviä tuloksia natuna tolla samalla menetelmällä.

PS: Jätän tän topicin itseäni fiksuimmille
 
Pakko kai tähän soppaan on omakin lusikka vielä heittää.

Oikeastaan ymmärrän molempia osapuolia, sillä roinan ollessa tabu nykyisellä mallilla, voi siitä puhuminen tai sen käytön myöntäminen aiheuttaa huomattaviakin ongelmia. En minäkään sitä avoimesti ihan kenelle tahansa suostu myöntämään, vaikka vahvasti kannatankin avoimempaa keskustelukulttuuria lääkkeisiin liittyen.

Itse siis roinaan, treenaan säännöllisesti ja tavoitteellisesti, sekä syön suunnitelmallisesti. Eli en ole natikka joka vänkää ja vääntää roinasta vain omaa "paremmuutta" korostaakseni, tai jossitellakseni, että "kyllä minäkin jos". Varsinkin kun tiedän, että kehittyminen bodarin näköiseksi vaatii helvetisti työtä, pitkäjänteisyyttä, kurinalaisuutta ja vieläkin enemmän työtä. Etenkin tämmöisellä heikkolahjaisemmalla yksilöllä. Natikkanakin on toki treeniä takana ennen kuurittelua jo liki puolitoista vuosikymmentä, eli olen kyllä nähnyt sen toisenkin puolen ja "omilla" saleillani saanut etuoikeuden seurata Suomen ja jopa koko maailman eliittitason treenaajien tekemistä. Todellakin siis tiedän mitä se vaatii.

Vuorostaan syy miksi liputan sallivamman ja avoimemman keskustelukulttuurin puolesta roinaamisen suhteen on lähinnä yhteiskunnalliset syyt. Nimittäin roinaamisen kieltäminen nykyisen some-aikakauden vallitessa hämärtää merkittävästi ihmisten todellisuudentajua ja ymmärrystä siitä, mihin ja millä keinoin on mahdollista ilman lääkkeitä päästä. Voi kuulostaa näin "bodarikuplan" sisällä oudolta, mutta yllättävän monella taviksella ei ole mitään käsitystä siitä, vaan uskovat helposti ilmiselvän roinaajankin naturaaliuden, kun hän vain näin väittää. Tämä vuorostaan tällaisella some-aikakaudella aiheuttaa valtavia ulkonäköpaineita etenkin pariutumisiässä olevilla niin miehillä, kuin naisillakin.

Uskoakseni tämä ei lyhyellä aikajänteella ole muuttumassa mihinkään, mutta aivan varmasti yhä sallivammassa yhteiskunnassa tämäkin tabu tulee murtumaan ennemmin tai myöhemmin.
 
Tavallaanhan se voisi olla hyvä jos niistä joku julkibodari juttelisi avoimesti ja kertoisi että taviksetkin ymmärtäisi, en tarkoita että Paulan pitäisi laittaa klinikka nyt pystyyyn, mutta itse baarissa työskentelevänä olen saanut todistaa kahta eri kertaa kun tavikset juttelevat näistä synthol sankareista, ja ihmettelevät miten onkin isot kädet, ekalla kerralla kerroin mistä on kyse, mutta toisella kerralla ajattelin viihdyttää itseäni ja liityin keskusteluun ihmetellen ja kysyin että miksi nuo kädet ovat tuonmuotoiset, niin oman elämänsä sankari joka niitä esitteli luennoi minulle aivan tosissaan, että kun lihas kasvaa tarpeaksi isoksi, se ei enää voi pitää muotoaan ja muuttuu tuollaiseksi möhkäleeksi. Poistuin paikalta.

Lähinnä siis, tuolla on sellaista Petteriä että sillä ei ole mitään käryä. Ja niitä on enemmän kuin mun kohtaama kaveri. Ja ei, en tiedä sen oikeaa nimeä.
 
Luetun ymmärtäminen on joskus vaikeaa. Ei kai se minulle ole ongelma, mitä Paula touhuilee, ihan se ja sama, ei juurikaan kiinnosta. Joskus kävin puuroporinoita kuuntelemassa, mutta joka päivä oli samaa toistoa niin jäi sitten kokonaan. Enemmän se tuntuu bodareiden keskuudessa (tai ainakin osalla täällä) olevan ongelma, kun Erkki75 kirjoittaa ikäviä viestejä iltalehden kommenttipalstalla. Mitä väliä sillä on, mitä joku Erkki tai Pirkko on mieltä bodareista? Se mielipide ei siitä muuksi muutu, vaikka kuinka täällä taivastellaan sitä asennetta ja kommentointia.
No kun ne enot ja tädit on täällä Pakkotoistollakin taivastelemassa samaa asiaa.
 
Vuorostaan syy miksi liputan sallivamman ja avoimemman keskustelukulttuurin puolesta roinaamisen suhteen on lähinnä yhteiskunnalliset syyt.

Siinä pakkotoiston alue, jossa kaikki vapaasti keskustelee lääkkeistä ja sieltä saa vielä nimimerkkien kokemuksia eri lääkkeistä, määristä jne.
 

Siinä pakkotoiston alue, jossa kaikki vapaasti keskustelee lääkkeistä ja sieltä saa vielä nimimerkkien kokemuksia eri lääkkeistä, määristä jne.
Tämä on yksi syy, miksi arvostan pakkista helvetin korkealle. Täällä todella vallitsee sananvapaus ja saa puhua käytännössä kaikesta, minkä laki mahdollistaa. Siitä isot propsit Mikelle. 👍
 
Mietitäänpä asiaa taas hetki.

1. Alat treenamaan käyt säännöllisesti ja suunnitelmallisesti salilla et välitä ruokavaliosta.
Voi aloittelijana saada hyvinkin 5-10kg lihasta ensimmäisen vuoden aikana.

2. Alat syömään suunnitelmallisesti mutta et treenaa, saat vuoden aikana tiputettua tai nostettua painoa 20-50kg suuntaan tai toiseen kumpaan nyt ikinä haluatkaan.

3. Alat treenaamaan ja syömään suunnitelmallisesti saat ensimmäisen vuoden aikana 7-15kg lihasta.

4. Alat roinaamaan, roinaat oikeen kunnolla gramma tolkulla tavaraa, mutta et treenaa etkä syö, todennäköisesti vuoden aikana kuolet ali ravitsemukseen.

5. Alat roinaamaan, roinaat oikeen kunnolla gramma tolkulla tavaraa, ja syöt jotakin, kasvatat vuodessa ehkä 1-3kg lihasta ja saat veri arvosi aivan vituilleen.

Mikäs näistä esimerkeistä nyt sitten eniten sitä lihasta kasvattaakaan olisko vaikka se treeni ja ruoka.
Pelkällö roinalla ei kukaan kasva bodariksi.
Ruualla ja treenillä voi kasvattaa ihan merkittävän määrän lihasta ja kaikkien näiden yhdistelmällä treeni+ruoka+lepo+roina+ tietysti tärkeimpänä oikeat geenit kasvetaan bodarin kokoiseksi.

Nii no mä en kyllä ole nähnyt oikesti ketää lihaksikasta natua koskaan, en ainakaan Suomen tasolla.

Ihan totta tuo että ekana vuotena kyllä saa lihaa hyvin mutta sen jälkeen hyytyykin aika nopsaan.
 
Nii no mä en kyllä ole nähnyt oikesti ketää lihaksikasta natua koskaan, en ainakaan Suomen tasolla.

Ihan totta tuo että ekana vuotena kyllä saa lihaa hyvin mutta sen jälkeen hyytyykin aika nopsaan.

No se riippuu tietysti siitä mitä itse pitää lihaksikkaampi.
Kyllä ainakin omaan silmään muutamat cbb/CP kilpailijat sfu puolella ovat lihaksikkaita, samoin uset BF/fysiikka kisaajat.

Joo ekana vuonna sitä kehitystä saa natuna reilusti, toisena vuonna jo selvästi vähemmän ja viiden vuoden jälkeen ei enää juuri ollenkaan.

Mutta niinhän se menee roinankin kanssa että ensimmäisinä vuosina kehitystä tulee reilusti ja siitä eteenpäin kehitys hidastuu merkittävästi.

Tuon näkee hyvin vaikka bodareista joista aika monen kohdalla kehitys menee kutakuinkin näin esim.
3-5 vuotta natu treeniä jolla kasvetaan sinne ainakin lähelle cbb mittoja.
Roinat koneeseen 2-5vuotta ja aletaan olla bodarin kokoisia.
Siitä seuraavat 5 vuotta kisataan samassa painoluokassa ja kehitystä tulee enää hieman, ellei sitten tapahdu jotakin muuta lihas kasvun kannalta merkittävää esim päivätöiden lopetusta tms. Jolla saadaan taas seuraava kasvu pyrähdys.

Poikkeuksia toki tähänkin löytyy.
 
No se riippuu tietysti siitä mitä itse pitää lihaksikkaampi.
Kyllä ainakin omaan silmään muutamat cbb/CP kilpailijat sfu puolella ovat lihaksikkaita, samoin uset BF/fysiikka kisaajat.

Joo ekana vuonna sitä kehitystä saa natuna reilusti, toisena vuonna jo selvästi vähemmän ja viiden vuoden jälkeen ei enää juuri ollenkaan.

Mutta niinhän se menee roinankin kanssa että ensimmäisinä vuosina kehitystä tulee reilusti ja siitä eteenpäin kehitys hidastuu merkittävästi.

Tuon näkee hyvin vaikka bodareista joista aika monen kohdalla kehitys menee kutakuinkin näin esim.
3-5 vuotta natu treeniä jolla kasvetaan sinne ainakin lähelle cbb mittoja.
Roinat koneeseen 2-5vuotta ja aletaan olla bodarin kokoisia.
Siitä seuraavat 5 vuotta kisataan samassa painoluokassa ja kehitystä tulee enää hieman, ellei sitten tapahdu jotakin muuta lihas kasvun kannalta merkittävää esim päivätöiden lopetusta tms. Jolla saadaan taas seuraava kasvu pyrähdys.

Poikkeuksia toki tähänkin löytyy.

Näinhän se menee. Vuodesta toisee samat naamat määrätyssä painoluokassa eikä siellä tule niitä 5-10kg vuosilisäyksiä kisapainoon mut natikoiden mukaa se pitäs olla joka vuotista, koska roina. Millään muulla asialla ei ole mitään vaikutusta
 
3-5v nollasta CBB lavalle? Kilpailukykyisenä?

Mielestäni aikamoista! 🤔
Kirjoitin että lähelle cbb mittoja, en mitään siitä että olisi kilpailu kykyinen, suurin osa ei ole kilpailu kykyinen kärkeen nähden koskaan vaikka treenais 20vuotta.

Mutta todella yksilöllistähän tuo on, suurin osa varmaan siinä 5 vuoden tienoilla jos ylipäätään on lahjoja sinne ikinä kasvaa.
Ja sitten on niitä friikkejä jotka tekee tuon vuodessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom