FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua nyt ei sun mielipide kiinnosta tippakaan täällä moni pitää vapaana. Ihan eri juttu kun vieras ympäristö siellä aina narussa.

Katos maalla on tilaa ja sakkia ei hirveesti tuu vastaan, kaikki ei asu kehä 3 sisällä joten laske kierroksia.

Jos nyt en väärin muista tämä Bullmastiff oli kyllä narussa ja taluttajana miehen tyttöystävä (johon koira kävi kiinni) mies siis omisti koiran. Joten mitä toi hyödytti että on narussa.

Pahimmat rähjääjät on järjestää näitä pieniä koiria

Mä olen sitä mieltä, että koiria julkisilla paikoilla vapaana pitäviltä sopii mennä nakuttamaan naamaluut sisään. Ihan sama missä persereiässä asut.

"Ei nää mitään tee" on ihan vitun laiha selitys varsinkin ihmisille jotka pelkäävät koiria.

Omat lapset ovat tulleet aroiksi koirien suhteen, kun jotkut pässit pitävät noita päälle loikkivia ja räksyttäviä paskojaan vapaana tässä kaupunkialueella. Sitten kun jotkut vielä roikkuvat hampaillaan vaatteissa tai näykkivät, niin se "ihan kiltti se on" -lause ei paljoa lämmitä.

Pitäkää ne piskinne kiinni, homot.

Hyvä sijoitus Paulalta.

Tossa kampissa pari viikkoa sitten oli aika outo tilanne. Kävelin metrolta päin himaan ja yhtäkkiä mun ohi vetää saksanpaimenkoira aivan vierestä kovaa vauhtia vapaana. Juoksee suoraan tien yli metrollepäin ja perässä joku jonneporukka sähkölaudoilla, että ottakaa se kiinni. Aiheutti vähän häslinkiä kun ihmiset pelkäs kun se vauhkona veti ympyrää metron eessä. En tiedä mistä oli kyse, mut aika vaarallisen näköistä menoa.

Kolme bullmastiffia omistaneena. Ja vielä niitä kuuluisia kilttejä, mitkä ei tee kenellekkään mitään. Mutta näimpä vaan meni ja kävi että teki. Yksi koira sai osumaa. Kaksi lasta sai osumaa. Ja yksi aikuinen. Kaikki nämä teki oikeesti ne kiltit bulmastiffit. Vaistojen varassa, kaikki ulkopuolisia perheestä. Ja tilanteet vaan tapahtui kun minun ote lipsui ja luotti liikaa.

Älkää pitäkö koskaan niitä isoja koiria vapaana kuin aitauksessa. Se on aina saatanan rumaa jälkeä ja traumatisoivaa kun ton kokoluokan ja tyypin koira tekee jotain.

On täysin idioottimaista ja totaalista tilanteen ymmärtämättömyyttä sanoa, ettei tämä tee sitä tai tätä koska tämä on kiltti. Kiltti, mutta eläin silti.

Tää oli tällainen sarkastinen heitto, miten vitussa aikuiset ihmiset on noin saatanan typeriä että tälläisesta kilahtavat. Ristus

Olisit lisänny lausujaksi kuvan lihavasta miehestä rööki suussa ja kalja kädessä ni olis ollu helpompi.

Olet kyllä ihan oikeasti harvinaisen typerä ja paska trolli näillä yrityksillä. Numero yksi tunnetuin vajukki tällä palstalla.

Jos sulla on joku toinen näkökanta asiaan niin varmaan kannattaa esittää jotain sen näkemyksen tueksi? Se että susta joku asia tuntuu joltain, ei tee siitä faktaa. Mut kerro toki, mikä siinä lihaksen jännittämisessä kuluttaa energiaa.

Kolme bullmastiffia omistaneena. Ja vielä niitä kuuluisia kilttejä, mitkä ei tee kenellekkään mitään. Mutta näimpä vaan meni ja kävi että teki. Yksi koira sai osumaa. Kaksi lasta sai osumaa. Ja yksi aikuinen. Kaikki nämä teki oikeesti ne kiltit bulmastiffit. Vaistojen varassa, kaikki ulkopuolisia perheestä. Ja tilanteet vaan tapahtui kun minun ote lipsui ja luotti liikaa.

Älkää pitäkö koskaan niitä isoja koiria vapaana kuin aitauksessa. Se on aina saatanan rumaa jälkeä ja traumatisoivaa kun ton kokoluokan ja tyypin koira tekee jotain.

On täysin idioottimaista ja totaalista tilanteen ymmärtämättömyyttä sanoa, ettei tämä tee sitä tai tätä koska tämä on kiltti. Kiltti, mutta eläin silti.
Koira kun ei aina ymmärrä maailmaa samalla tapaa mitä ihminen. Iloisesti luokse juokseva lapsi on ihmiselle positiivinen asia, mutta saattaa jossain tilanteessa olla koiralle uhka. Sen takia aikuiset aina opettaa lapsia, että ilman kysymistä koiraa ei saa silittää ja hienosti lapset sen ovat oppineet kun tommoiset pienet villakoirat on tosi söpöjä ja lapset niitä haluaa silittää, mutta aina itse kysyvät saako silittää.

Ymmärrän hyvin koirapelon.Monelle sattunut ikäviä kokemuksia.Ruissalossa tuli juostua koira kiinni,bokseri, paljon.
Jokusen kerran huusin kurkku suorana irti
olleista koirista.Sakemanneista jäi huono fiilis.
Nyt onnekkaasti asun maalla yksityisen tien päässä.Lähimpään taloon 500 m.
Eikä lähellä koiria.Hyvällä omallatunnolla voin pitää koiria paljon irti.
Missään taajamassa en kyllä varmasti pitäisi vapaana.

Koira kun ei aina ymmärrä maailmaa samalla tapaa mitä ihminen. Iloisesti luokse juokseva lapsi on ihmiselle positiivinen asia, mutta saattaa jossain tilanteessa olla koiralle uhka. Sen takia aikuiset aina opettaa lapsia, että ilman kysymistä koiraa ei saa silittää ja hienosti lapset sen ovat oppineet kun tommoiset pienet villakoirat on tosi söpöjä ja lapset niitä haluaa silittää, mutta aina itse kysyvät saako silittää.
Mullakin on pieni pörröinen saksanpystykorva ja aina lapset kysyy lupaa silittämiseen, aikuiset on sitten ihan eri asia.

Muuten,Vilkkilällä alkamassa mielenkiintoinen kestävyysurheiluprojekti.
Kannattaa seurata .Hänen touhunsa levittää positiivista fiilistä.

Ymmärrän hyvin koirapelon.Monelle sattunut ikäviä kokemuksia.Ruissalossa tuli juostua koira kiinni,bokseri, paljon.
Jokusen kerran huusin kurkku suorana irti
olleista koirista.Sakemanneista jäi huono fiilis.
Nyt onnekkaasti asun maalla yksityisen tien päässä.Lähimpään taloon 500 m.
Eikä lähellä koiria.Hyvällä omallatunnolla voin pitää koiria paljon irti.
Missään taajamassa en kyllä varmasti pitäisi vapaana.
Maalla se on ihan suotavaa eikä laissakaan kielletä kun se on päivänselvää, että ne voivat jopa tarkoituksella olla reviirissä vartijana.

Kun tää nyt meni offtopiciksi, ni kerronpa vielä että oli se Budapestissa joskus aika hassun näköstä kun joillain saattoi olla useampikin koira kaupungilla mukana, ilman hihnaa. Omistaja meni kauppaan niin koirat jäivät kadulle odottamaan, irrallaan. Eivätkä haistelleet viereistä hedelmätiskiä siinä kadun puolella. Sisällekin olisivat päässeet kun oli avoin kulku.

Kun tämä mennyt näköjään koiraketjuksi, niin Barcelonassa oli erikoista huomata, että käytännössä kaikki koirat olivat vapaana myös keskustassa. Oli hyvin outoa. En muualla suurkaupungeissa ole samanlaista ilmiötä mielestäni nähnyt.

Kun tämä mennyt näköjään koiraketjuksi, niin Barcelonassa oli erikoista huomata, että käytännössä kaikki koirat olivat vapaana myös keskustassa. Oli hyvin outoa. En muualla suurkaupungeissa ole samanlaista ilmiötä mielestäni nähnyt.
Varmastikin erotit nää toisistaan mutta eikö noissa lämpimissä euroopan maissa ole aika lailla sellaisia puolivillejä koiria jotka sit pyörii siellä pitkin ja poikin?

Varmastikin erotit nää toisistaan mutta eikö noissa lämpimissä euroopan maissa ole aika lailla sellaisia puolivillejä koiria jotka sit pyörii siellä pitkin ja poikin?
Näillä oli kyllä mielestäni omistaja lähes poikkeuksetta. Doggoilla oli panta ja omistaja kulki vieressä hihnaa roikottaen. Pelkäisin itse omistajana jo ihan sitä, ettei ne juokse auton alle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom