FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ymmärsin. Mä en vaan tajua sitä, että moni laskee jonkun koiran kusettamisen kulutukseksi. On tullut asiakkaita vastaan itselläni, jotka ostaa multa dieettiä varten ruokavaliopaketin ja mainitsee, että käy sit koiran kanssa pissalla pari kertaa päivässä yhteensä kahden tunnin lenkin ja että otathan sen huomioon ruokavaliossa.

Eli jos lenkillä käy ilman koiraa ajatuksella nyt teen airobista niin kuluttaa enemmän kuin samalla lenkillä koiran kanssa👍

No jos se on perusaktiviteetti jota tehdään aina, pitää sen lisäksi tehdä muutakin, jotta saadaan kulutus korkeammalle. Tottakai ravinto suunnitellaan siinä kohtaa sen tulevan kulutuksen mukaisesti, jos ajatellaan, että ihminen nykyisellä kulutuksellaan on yhä lihava ja kaipaa muutosta.

Miksi kulutusta ylipäätään pitäisi saada korkeammalle?

Ihan yleisesti hyväkuntoisena itseään pitäville boudareille.

Kuinkahan moni bodari pitää itseään hyvä kuntoisena🤔

Eli jos lenkillä käy ilman koiraa ajatuksella nyt teen airobista niin kuluttaa enemmän kuin samalla lenkillä koiran kanssa👍

Miksi kulutusta ylipäätään pitäisi saada korkeammalle?

Kuinkahan moni bodari pitää itseään hyvä kuntoisena🤔
Tuleeko sulla hiki kun käyt pissittämässä koiraa? Tuskin. Tietty jos sulla on joku vinttikoira ja oikeasti vedät kunnon voimakävelyllä tunnin verran, niin se voidaan laskea cardioksi. Yleensä koiran kusetukset ei tällaista ole. Ihminen joka haluaa päästä kuntoon ja ottaa muhun yhteyttä tuskin kuluttaa riittävästi ja syö optimaalisesti, jolloin pakettiin automaattisesti kuuluu oikeanlaiset suunnitelmat, joilla pääsee kuntoon.

Mielestäni kerroin selkeästi nämä tapaukset aiemmissa viesteissä ja syyt miksi on tärkeää tehdä cardiota jo laskennallisesti.

Miksi kulutusta pitää saada korkeammalle?

Siksi, että kulutus todennäköisesti ei ole riittävä jos ei olla itseään miellyttävässä kunnossa ja halutaan apua siihen.

Tuleeko sulla hiki kun käyt pissittämässä koiraa? Tuskin. Tietty jos sulla on joku vinttikoira ja oikeasti vedät kunnon voimakävelyllä tunnin verran, niin se voidaan laskea cardioksi. Yleensä koiran kusetukset ei tällaista ole. Ihminen joka haluaa päästä kuntoon ja ottaa muhun yhteyttä tuskin kuluttaa riittävästi ja syö optimaalisesti, jolloin pakettiin automaattisesti kuuluu oikeanlaiset suunnitelmat, joilla pääsee kuntoon.

Mielestäni kerroin selkeästi nämä tapaukset aiemmissa viesteissä ja syyt miksi on tärkeää tehdä cardiota jo laskennallisesti.

Miksi kulutusta pitää saada korkeammalle?

Siksi, että kulutus todennäköisesti ei ole riittävä jos ei olla itseään miellyttävässä kunnossa ja halutaan apua siihen.
Puhuit muistaakseni esimerkissäsi kuitenkin parin tunnin koiranulkoilutuksesta päivässä, en nyt sano että cardiota ei olisi tässä tarve lisätä mutta kyllä minusta parituntia päivässä liikkumista on huomioitavaa. Jos tässä vielä aktiivinen päivätyö niin kyllä ensimmäinen ajatus on itsellä lähteä suunnittelemaan korjausta ravintopuolelle.

Pisti vain jo aiemmin itselläkin tuo silmään, ei ollut tarkoitus olla vastarannankiiski

Screenshot_20220427-153401.jpg
Käppäilin mökille vanhoilla lenkkareilla asfaltilla,ei edes rakkoa tullut.Vähä lonkkiin otti vain.

Puhuit muistaakseni esimerkissäsi kuitenkin parin tunnin koiranulkoilutuksesta päivässä, en nyt sano että cardiota ei olisi tässä tarve lisätä mutta kyllä minusta parituntia päivässä liikkumista on huomioitavaa. Jos tässä vielä aktiivinen päivätyö niin kyllä ensimmäinen ajatus on itsellä lähteä suunnittelemaan korjausta ravintopuolelle.

Pisti vain jo aiemmin itselläkin tuo silmään, ei ollut tarkoitus olla vastarannankiiski
No jos mä käyn tunnin kävelyllä koiran kanssa, niin ei se nyt vastaa esim crossarilla tehtyä cardiota. Mä nimenomaan puhuin siitä, että käyt kusettamassa koiraa vaikka aamulla, iltapäivällä ja illalla, joka ajallisesti vie about pari tuntia.

Ja pointti oli siinä, että jos ihminen tekee tätä joka päivä JA ON LIHAVA, ei se kulutus silloin ole riittävää.

Itse suosittelen aina cardiosuunnitelman tekemistä ruokavalion yhteyteen, jolloin voidaan seurata vaikutuksia ja tehdä muutoksia kulutukseen jos tarve vaatii.

Olen pahoillani, jos tämä teidän mielestä on jotenkin valtavan paljon ihmetystä aiheuttavaa. En ilmeisesti osaa ilmaista itseäni riittävän hyvin.

No jos mä käyn tunnin kävelyllä koiran kanssa, niin ei se nyt vastaa esim crossarilla tehtyä cardiota. Mä nimenomaan puhuin siitä, että käyt kusettamassa koiraa vaikka aamulla, iltapäivällä ja illalla, joka ajallisesti vie about pari tuntia.

Ja pointti oli siinä, että jos ihminen tekee tätä joka päivä JA ON LIHAVA, ei se kulutus silloin ole riittävää.

Itse suosittelen aina cardiosuunnitelman tekemistä ruokavalion yhteyteen, jolloin voidaan seurata vaikutuksia ja tehdä muutoksia kulutukseen jos tarve vaatii.

Olen pahoillani, jos tämä teidän mielestä on jotenkin valtavan paljon ihmetystä aiheuttavaa. En ilmeisesti osaa ilmaista itseäni riittävän hyvin.
Kyl mä sun pointin tajusin. Itse sanoisin että jos ihminen tekee niitä asioita joka päivä ja on lihava niin kulutuksen ja kaloreiden suhde ei ole riittävä.

Minusta se vaan helpompi leikata ruuasta kuin kävellä ympäri kyliä,hulluimat bodarit näky dieetin lopussa marssivan jopa 3 tuntia päivässä viis aamua viikkossa instan mukaan.
Savolainenkaan tehny aerobista kisa aikana käytännössä yhtään. Yates teki 20 minuuttia kolmesti viikossa.
Laihtuminen ei tarvi mitään 4-5x viikossa tunnin-kahden aerobista.
Ei todellakaan,eri asia jos haluaa nostaa sitä aerobista kuntoa niin sitten se kyllä vaatii sen tekemistä,mutta bodarilla se marssiminen hiki päässä syö vaaan lihaksia ja sillä selvä.Ainakin omat jalat alkaa heti kutistumaan jos lisään kaks kertaa viikkoon,lepopäivinä,40min matolla kävelyä ja kuntopyörää salill,semmosella sykkeellä että on pieni pintahiki kokoajan.Vai pitäskö sitä tehdä silleen hissunkissun ettei tule oikeen edes hiki? :D :D Mikähän vitun järki siinä sitten on? Ennemin olen kotona lepopäivänä sitten.
Joo,terveyshyötyjä aerobisesta,mutta niin on kuulkaa lepäämisessäki,aivan varmasti vielä enemmän ku kävelemisessä työpäivän päälle tai aamulla klo 5.30 ennen töihin lähtöä.Tiputappa unet 4-5 tuntiin/yö edes viikoksi niin tajuat mitä tarkoitan ja mieti sitten kumman teet,nukut vai marssit laihtuaksesi?
Ennemmin nukun klo 5.30 jos työ alkaa vaikka 08 ku kävelen jossaki pää märkänä keskellä yötä ja kuvittelen että ainoa tapa laihtua on marssia pitkin suomea.
Ruuat voi valita niin ettei ole nälkä,syömällä esimerkiksi kasviksia jotka on liki kalorittomia.
Ainii,eihän pakkislainen voi syödä kurkkua,tomaattia,kesäkurpitsaa ym. koska "ne ällöttää kovia poikia" ja terveenä pysyy kävelemällä pitkin öitä vähillä unilla,ei syömällä kasviksia ja nukkumalla pitkään. :D

Minusta se vaan helpompi leikata ruuasta kuin kävellä ympäri kyliä,hulluimat bodarit näky dieetin lopussa marssivan jopa 3 tuntia päivässä viis aamua viikkossa instan mukaan.
Savolainenkaan tehny aerobista kisa aikana käytännössä yhtään. Yates teki 20 minuuttia kolmesti viikossa.

Marko on kyllä kertonut treenanneensa poseerausta kolmesti viikossa, eli käytännössä siis joka päivä, kun ei tehnyt salitreeniä.

Rinnastatko sä poseerausharjoittelun aerobiseen treeniin😄?
Sä et taida poseerauksesta tietää mitään. Moni kisaaja on vuotanut litratolkulla hikeä mun posevalmennuksessa. Se on helvetin rankkaa ja kuluttavaa, kun se tehdään huolella ja yhtäjaksoisesti vaikka 2-3 kertaa pakolliset läpi putkeen. Minuutti huilia ja uudestaan vaikka 45 min ajan, niin vastaa hyvää treeniä. Monella menee vielä lihakset kauttaaltaan kipeiksi.

Viimeksi muokattu:
Poseeraus nayttaa iloiselta hassuttelulta mutta on aika rankkaa puuhaa, erityisesti kisapaivana kun kroppa on kuiva ja pienikin rasitus saa pumpun hakkaamaan hullun lailla. Sanoohan jarkikin etta kun kaikki lihakset jannitetaan yhta aikaa, sydan huutaa hoosiannaa kun kaikkialle pitaisi pumpata nopeasti lisaverta mutta volyymi ja kapasiteetti ei vaan riita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom