FIGURE PRO Paula Ranta

Olen kokoajan ollut sitä mieltä ettei se Paulan treeni ole kokoajan peräsuoli pitkällä failureen asti treeniä. Väitteet täällä osoittautuvat kokoajan vääriksi. Jos henkilöä vihaa oikein kovasti myös jutut kääntyvät aina häntä vastaan. Silloin tällöin palstalle tulee joku puolueeton uusi jäsen kommentoimaan joka ei allekirjoita millään tapaa Paulan dissaajien väitteitä. En usko sanaakaan mitä nämä tietyt dissaajat täällä väittävät.
Niin vähän kyllä kiinnostaisi treenien kovuus. Onko kaikki treenit sellaisia. Ja treenijako. Jos vaikkaa kolmeen jaetulla ohjelmalla tulee 4 kovaa jalkatreeniä viikkoon ja käytetään pudotussarjoja ja restpausea kyykyssä, vedossa ja prässissä niin kuulostaa hurjalta. Jos taas sen sijaan viikon 14 punttitreeniä ovat sisällöltään yksi lihas kuten vaikka jopa hauis, ojentaja tai olkapäät eristettyinä omiksi treeneikseen ja niissä tehdään suoria sarjoja, pienehköllä painolla tuntumapumpaten, niin varmaan siitä kyllä palautuu monikin. En siis tiedä miten asia on. Tuolta instasta näin ainakin yhden reisiojennussarjan joka näytti lähinnä lämmittelysarjalta. Toki voinut sellainen ollakin. Onko tuosta aerobisesta parempaa tietoa? Sekin voi olla 45min anaerobisen kynnyksen tuntumassa tai sitten jollain matalalla sykkeellä tehty mikä vertautuu lähinnä kävelylenkkiin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suorilla sarjoilla minusta treenaa mitä olen seurannut, ja siistillä tyylillä eikä ole mitään änkyrä tiukan näköisiä sarjoja. Painoista en oikein osaa sanoa kun näyttää suurimmalta osalta tekevän taljoissa ja erilaisilla laitteilla. Jalkoja ainakin nyt offilla treenaa vähän isommilla raudoilla, smith-kyykyssä taisi olla 150x5 ja hack-kyykyssä 220kg.
Ja jos oikein olen katsonut niin treenaa saman lihaksen kaksi kertaa saman päivän aikana. Eli periaatteessa lihas tulee vain kerran treenattua viikon aikana tai on ainakin se viikon palautuminen. Nämä ei ole sitten 100% totuuksia kun paulalta tulee niin paljon tarinoita instassa ettei kaikkea pysty katsomaan, muuta kuin oulunmurre :oujee:
 
En ole taustajoukoissa, mutta konsultoin jos kysytään.
Kaikkihan tietää, että minä suosittelisin vähempi treeniä, mutta niin minuakin on "haukuttu", kun en kantanut kauppakasseja jne, mutta mutta arvostelijat eivät kehittyneet murto osaa siitä mitä minä minun systeemeillä ja geeneillä näitä ei aina selitellä.
Jos seuraaviin kisoihin on saatu taas hyvä kehitys, niin antaa mennä.
Tulokset on tällä hetkellä erittäin hyviä ja niin kauan, kun kehittyy homma toimii.

Piti tarttua tuohon "tulokset on hyviä ja niin kauan kun kehittyy, niin homma toimii".
Mitä pidät homman toimimisen mittarina? Kehitystä on tullut, sen näkee kaikki, mutta kertooko se koko totuuttaa esim. edellä puhutusta terveydestä yms.
 
Hyvä pointti Tanella. Mittarina voitaneen kaiken järjen mukaan pitää kilpailuissa menestymissä, tässä tapauksessa figurea. Eikä se menestys kovin kummoista ole ollut oikeissa kisoissa. Eli mitä tässä nyt mitataan? Tossa lajissahan ei haeta sitä isointa ja suonikkainta
 
Piti tarttua tuohon "tulokset on hyviä ja niin kauan kun kehittyy, niin homma toimii".
Mitä pidät homman toimimisen mittarina? Kehitystä on tullut, sen näkee kaikki, mutta kertooko se koko totuuttaa esim. edellä puhutusta terveydestä yms.
Tuohon terveyteen minulla ei ole muuta vastausta kuin, että ei nämä ole "terveysliikuntaa" ja jokainen tosissaan harrastava ottaa riskin.
Itse toivoisin, että kaikki näitä lajeja harrastavat käyvät säännöllisesti verikokeissa, sydänkokeissa ja omistavat verenpainemittarin, joka on useasti viikossa käytössä.

Se, että kehittyy, ei tarkoita varmaa vakavaa terceyden menettämistä.
Phill Heat on 7 X MR Olympia ja näyttää terveeltä.
Minusta on sanottu, että tein kaikki päin peetä, kun meni munuaiset, mitä jos elän pidempään kuin esim. Heat, enkö silloin tehnyt asiat fiksummin.....
 
Hyvä pointti Tanella. Mittarina voitaneen kaiken järjen mukaan pitää kilpailuissa menestymissä, tässä tapauksessa figurea. Eikä se menestys kovin kummoista ole ollut oikeissa kisoissa. Eli mitä tässä nyt mitataan? Tossa lajissahan ei haeta sitä isointa ja suonikkainta
Jos kehitys mitataan kisoissa menestyksenä, niin olen yhtä hyvin kehittynyt, kuin kuka vaan 70 kg SM - voittaja...
Eiköhän kehitys mitata ainakin kehonrakennuksessa ihan sentteinä ja kiloina ja onko keho kehittynyt tasapainoisemmmaksi, jos siinä ollut puutteita.
Ei esim Big Ramy ollut kehittynyt mihinkää viime Olympiasta päinvastoin, mutta silti voitti....
 
Tuohon terveyteen minulla ei ole muuta vastausta kuin, että ei nämä ole "terveysliikuntaa" ja jokainen tosissaan harrastava ottaa riskin.
Itse toivoisin, että kaikki näitä lajeja harrastavat käyvät säännöllisesti verikokeissa, sydänkokeissa ja omistavat verenpainemittarin, joka on useasti viikossa käytössä.

Se, että kehittyy, ei tarkoita varmaa vakavaa terceyden menettämistä.
Phill Heat on 7 X MR Olympia ja näyttää terveeltä.
Minusta on sanottu, että tein kaikki päin peetä, kun meni munuaiset, mitä jos elän pidempään kuin esim. Heat, enkö silloin tehnyt asiat fiksummin.....
en kyllä voi mitenkään käsittää että miten ihminen voi olla niin typerä että paskotaan terveys jotta menestyis jossain marginaali lajissa missä ei edes rikkaaksi pääse
 
Eiköhän se kehitys kisoissa mitata sillä kuka siellä palkintopalleilla seisoo. Kaikki muu on ihan turhaa paskanjaarittelua. Oisko Räikkönen siinä asemassa mis on pelkällä "oli vitun kova kuski mikroauton puikossa, muttei koskaan noussut f1 siitä ja tästä syystä" ja kiviäki kiinnostaisi
 
en kyllä voi mitenkään käsittää että miten ihminen voi olla niin typerä että paskotaan terveys jotta menestyis jossain marginaali lajissa missä ei edes rikkaaksi pääse
Eihän sitä "tietoisesti" paskota. Ihminen on sellainen, että ajattelee aina, että ei minulle satu.
Klisee esimerkki, jos tupakoitsija tietää kuolevansa 2 vuoden päästä, jos aloittaa polttamisen, niin en usko, että moni aloittaisi
 
Eiköhän se kehitys kisoissa mitata sillä kuka siellä palkintopalleilla seisoo. Kaikki muu on ihan turhaa paskanjaarittelua. Oisko Räikkönen siinä asemassa mis on pelkällä "oli vitun kova kuski mikroauton puikossa, muttei koskaan noussut f1 siitä ja tästä syystä" ja kiviäki kiinnostaisi
Ei. Voittaa voit vaikka et olisi kehittynyt yhtään ja toinen valtavasti.
 
Eiköhän se kehitys kisoissa mitata sillä kuka siellä palkintopalleilla seisoo. Kaikki muu on ihan turhaa paskanjaarittelua. Oisko Räikkönen siinä asemassa mis on pelkällä "oli vitun kova kuski mikroauton puikossa, muttei koskaan noussut f1 siitä ja tästä syystä" ja kiviäki kiinnostaisi
Onko voimanostaja kehittynyt, jos nostaa nyt kisoissa 200 ja voittaa, mutta ei voittanut edellis vuonna, vaikka penkkas 250kg...
Eikö taso vaan ole huonompi
 
Korjaan sen verran, että lahjakkuus vie yleensä aina voiton tos lajissa. Eri juttu tietty kun ne lahjakkuudet kilpailee keskenään kehitykses 🤔
Kyllä, jos on lahjakas ja ei niin lahjakas ja molemmilla sama työmoraali.
Siinä mielessä urheilu on "epäreilua" että laiskempi voi voittaa, jos lahjakkaampi.
Mutta onneksi monesti myös "hard work beats talent"
 
Kyllä olen keskustelluy useammankin naisammattilaisen kanssa lääkkeiden käytöstä, niin Figure kuin Wf ja Wbb sarjoista. Ja kun tunnen kanavat mistä esim kyseinen henkilö lääkkeensä saa niin eipä siitä ole vaikea päätellä millä mennään. Varsinkin kun tarjonta on suomessa usein aika rajallista.
Jep, ei mennä ihan kevyellä mällillä ei. Kyllä toi virilisoitumisaste on luokkaa karmea lyhyessä ajassa, sivareita tulee toki pienemmälläkin määrällä, mut sit ku naama on kivestä veistetty, posken ja leuan luut kasvaa, ääni on kuin just herännellä variksella ja clitta nöpöttää kilpaa suonien kans Nebbian trikoista läpi, niin olis syytä kysyä mites meni noin omasta mielestä. Mut kun asenne on mullehetikaikkinyt, niin tossa näkee tuloksen. Tietääköhän edes mitä Shamaani laittaa nahkaan, tuskin on lukenut/perehtynyt kun ei pysty keskittymään mihinkään järkevään, kun kokoajan ollaan liipandeessa ja touhataan jotain päätöntä.
 
Hyvä pointti Tanella. Mittarina voitaneen kaiken järjen mukaan pitää kilpailuissa menestymissä, tässä tapauksessa figurea. Eikä se menestys kovin kummoista ole ollut oikeissa kisoissa. Eli mitä tässä nyt mitataan? Tossa lajissahan ei haeta sitä isointa ja suonikkainta

No aika hyvin on kyllä minun mielestä myös kisoissa menestynyt.
Pro kortti ekana kisa vuonna, eipä oo moni suomalainen tähän pystynyt, tai saanut korttia ylipäätään missään vaiheessa uraa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom