Paukkuvat Nivelet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja d0n
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

d0n

Onko mitään mitä voin tehdä asian hyväksi kun esim. teen ojentajia (ranskalainen punnerrus käsipainolla) niin toisen käden kyynerpää naksahtaa joka kerta ojentaessani kättä. Naksahdus sattuu jo sietämättömän paljon joten olen joutunut muuttaa hieman teko tapaa jotta ei naksuisi. Kyse ei siis mielestäni ole väärästä liikeradasta kun oon nimenomaa muuttanut rataa vääräksi jotta ei naksuisi. Sama juttu on kyykyssä. Ainoastaan kyykyssä kipua ei tunnu ainakaan pahemmin. Niin jos sillä on mitään väliä niin tämä muutettu ojentaja punnerrus on sellainen että tuon hauiksen täysin kiinni korvaan mutta jos irrotan sen naamaristani ja yritän toistoa niin heti naksahtaa. :confused:

Mulla naksuu kaikki nivelet aina ja kaikkien kanssa. Joskus on jopa päiviä, että toinen polvi naksahtaa joka askeleella. Niskaranka paukkuu siihen malliin, että ihmiset tulee kyselemään olenko ok. Rintakehä paukkuu, kun nosta kädet pään yläpuolelle. Ranteet paukkuu... Kyynärpäät paukkuu. Lonkkanivelet paukkuu joka kerta kun potkaisee, tai nostaa jalan venyttelyä varten...

Nilkat ovat suurinpiirtein ainoa paikka, mikä mulla ei pauku.

Mitään kipua tohon paukkumiseen ei tosin ole liittynyt, paitsi kerran kun hauskutin kavereita naksuttelemalla kyynärpäätä pari minsaa putkeen. Seuraavana päivänä ei ollut mitään toivoa saada kättä suoraksi.

EI vissiin kantsis ostaa kyynärpääsiteitä? Rannesiteetkin
on aika varteenotettava vaihtoehto.

Rehband myy niitä joka lähtöön...

Juokaa vettä, siitä tulee voidetta niveliin ja ehkä paukkuminen lakkaa :kippis1: En kyl tiiä toimiiko toi käytännössä, mut ainaki sen tiiän et vesi on vanhin voitehista! :D

Sidettä oon jo kokeillu mut ei toiminut.. Vettäkin oon dogaillu aika paljon mut se on kyl viel vähän vajaata sen tarvittavan määrän, eli ei kai auta muu ku vetää sitä vettä enemmän. Kiitoksia neuvoista.

:worship:

Glukosamiini!

Kannattaa kokeilla glukoosamiinia!
Sen myynti suomessa on kielletty ilman reseptiä (en tajua miksi) mutta sitä kuitenkin myy JRFitness, joten kannattaa ostaa sieltä!;)

Itselläni oli ranne ja polvi kipeänä ja tuo auttaa, koska se ravitsee niveliä ja lisää niihin nestettä (kondroiittisulfaatti).

Kannattaa kokeilla myös inkivääriä se kuulema auttaa nivelten paukkamiseen tuosta kaite on ihan joku tutkimuskin tehty omaa kokemusta ei ole :)

Originally posted by d0n
Onko mitään mitä voin tehdä asian hyväksi kun esim. teen ojentajia (ranskalainen punnerrus käsipainolla) niin toisen käden kyynerpää naksahtaa joka kerta ojentaessani kättä. Naksahdus sattuu jo sietämättömän paljon joten olen joutunut muuttaa hieman teko tapaa jotta ei naksuisi.

Ja minä kun luulin olevani ainoa! Ilmeisesti kyseessä onkin sitten jokin kyynärpään anatomiaan liittyvä juttu, joka joillakin ihmisillä tulee esille - ei vamma tai ihme mutaatio. Minulla ei kyllä ole suurta kipua, mutta joka tapauksessa lonksahdus estää tekemästä monia ojentajaliikkeitä.

Kyseessä ei ole samanlainen naksuminen kuin vaikkapa rystysiä naksutellessa tai rintarankaa rusauttaessa. Tässä "jokin" tulee ensin liikkeen esteeksi ja sitten jännitys laukeaa kuuluvasti paukahtaen.

Re: Re: Paukkuvat Nivelet

Originally posted by Arvo Paperi
Kyseessä ei ole samanlainen naksuminen kuin vaikkapa rystysiä naksutellessa tai rintarankaa rusauttaessa. Tässä "jokin" tulee ensin liikkeen esteeksi ja sitten jännitys laukeaa kuuluvasti paukahtaen.

Joo ihan sama juttu mulla.

Kannattaa kokeilla myös inkivääriä se kuulema auttaa nivelten paukkamiseen tuosta kaite on ihan joku tutkimuskin tehty omaa kokemusta ei ole

Inkivääriä ois hieno kokeilla kerta saan sitä duunista ilmatteeks mut siis mites inkivääriä ees syödään.. Raakana "kuoret" vaan pois vai? :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikkein rasittavinta on se kun päässä napsuu :curs: ... juoksen tai pompin niin päässä kuuluu semmonen napsahdus tosin todella hiljanen... ( lähes joka askeleella ) ...oon aina ihmetelly sitä en tajua mikä sieläkin nyt sitten on... muilla tällästä ?

siis oikeesti :(

Originally posted by Mikke
mitä ne ranskalaiset punnerrukset o?

Siis ranskalainen käsipainol mistä nyt oli kyse tehään sillai et istut.. nappaat painon käteen. Nostat käden suoraks kattoon päin ja sit vaa koukistelet kättäs niskan taakse tai pään päälle. Hieman vaikee selittää ku en kuviakaan löytäny. Ehkä jos joku löytää niin voi pastee tänne Mikelle nähtäväks.

Originally posted by Nahka
Kaikkein rasittavinta on se kun päässä napsuu :curs: ... juoksen tai pompin niin päässä kuuluu semmonen napsahdus tosin todella hiljanen... ( lähes joka askeleella ) ...oon aina ihmetelly sitä en tajua mikä sieläkin nyt sitten on... muilla tällästä ?

siis oikeesti :(

Ruuvit löysällä...;)

Originally posted by Mikke
mitä ne ranskalaiset punnerrukset o?

Tää on ilmeisesti ranskalainen makuulla tangolla, voi tehä käsipainoillakin toinen käsi kerralla... mä saan just tällä linkin liikkeellä eilen ojentajat kunnolla työhön. Nyt on pitkästä aikaa kunnolla kipeenä ojentajat :)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html

Tässon taas toi sama istuvalteen... ite tykkään tosta makuusta :lol2:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBTriExt.html

Tässon näitä käsipaino versioita ranskiksesta:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html

Kaikki on hyviä ojentaja liikkeitä... löydä omasi ! :david:

Originally posted by PT2
vesi on vanhin voitehista! :D

Ja huonoin...

Mulla sama juttu. Ranskalaisia tangolla kun tekee tasapenkillä niin napsuu ja paukkuu, mut vaihdoin ton vinopenkillä tehtävään, niin ei napsu enää, ja kipukin loppu. Aika hämärä juttu... En tiedä mistä johtuu.

noista rehbandeista

Minkä kokoisia nuo rehbandin polvituet on noin luonnossa? Jos joku vois laittaa jotain mittoja niin oisin kiitollinen. Eipä tulis ainakaan tilattua sellasia, jotka eivät mene jalkaan ollenkaan.
Minkälaiselle jalan ympärysmitalle käy esim. XL-kokoinen tuki?

Re: Re: Paukkuvat Nivelet

Originally posted by Arvo Paperi

Ja täällä kanssa sama onkelma :) Ranskalaisen lisäksi tuo kyynerpää naksuu nykyään myös esim. punnertaessa....

Eipä tuo itseäni haittaa, ainakaan niin kauan kun naksumiseen ei liity kipua....

Minä kannatan inkivääriä ja kalaöljyä.

Inkivääri tiettävästi kasvattaa uutta rustoa ja öljy pitää paikat liukkaina.

Mutta jos ranskalaisissa naksuu kauheasti niin kannattaisi ehkä kaverin kanssa katso tuleeko liike tehtyä varmasti oikein.

liikeradat yms.

Itse en huonon kyynäspään vuoksi tee ranskalaisia lainkaan vaan kosvaan sen taljassa ja sellaisella ihme tankohässäkällä jossa kadet on vähän niin kuin kiihdytysauton ratissa ( oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty)

Re: noista rehbandeista

Originally posted by Kaljaveikko
Minkä kokoisia nuo rehbandin polvituet on noin luonnossa? Jos joku vois laittaa jotain mittoja niin oisin kiitollinen. Eipä tulis ainakaan tilattua sellasia, jotka eivät mene jalkaan ollenkaan.
Minkälaiselle jalan ympärysmitalle käy esim. XL-kokoinen tuki?

Katsopa http://www.respecta.fi/materiaalit/kuvastopdf/Kuvasto_ 58-69.pdf

Tuossa linkissä on pätkä Respectan kuvastosta jossa on Rehbandin polvitukia. Noi ympärysmittanumerot vastaavat muistaakseni suoraan polvinivelen kohdalta mitattua ympärysmittaa. Kuvaston tuotenumerot vastaavat suoraan rehband.comin sivuilta löytyviin malleihin, mutta seassa on myös muiden valmistajien tukia.

Viksut saksivat tuota osoitetta ja pääsevät suoraan Respectan webbikaupan pääsivulle.

Suositut

Back
Ylös Bottom