Parranajokoneet

Ikä
41
Kertokaas pakkislaiset, mitkä koneet saavat teiltä hyvät pisteet. Olisi hankinnassa kone, mutta minkä noista ostaisi, niin siinä olisi vinkit tervetulleita.

Mulla ei parta tosiaan paksu ole, joten mitään hirveän järeätä laitetta en tarvitse. Yksi vaihtoehto olisi Braun TriControl 4775. Näytti hyvältä ja ominaisuudet näytti ihan ookoolta :) .

Kertokaa omia laite kokemuksianne, mitä ei missään nimessä jne.. :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on ollut mm. kallis sähköparranajokone, sitten höylistä näitä melko hinnakkaita Mach3-kapuloita jne.

Nykyään käytän, yllätys yllätys, kertakäyttöisiä höyliä. Partavaahdon kanssa kun ajaa, niin en ole huomannut mitään eroa ajotuloksessa kalliiseen höylään verrattuna.

Minunkaan parta ei ole mitään järeää rautalanganpaksuista tukkimetsää, vaan sellaista medium-karvaa. Tuo höylä on siitä hyvä, että sillä riittää kun ajaa parran 2 kertaa viikossa.

Gillette Mach 3. The Best :rock:. Yksikään sähköinen vemputin ei ole vielä päässyt lähellekkään.

Jos sähkökoneista puhuu, niin mun naamari ei tykännyt yhtään Philipsin "pyöreistä teristä", ärsytti mun naamaa aika pahasti, joten siinämielessä Braun saa sähkömasiinoista mun äänen.

Gillette mach 3.

Jos jolla kulla on hyviä kokemuksia sähkökoneesta, niin minuakin kiinnostaa. Tosin taitaa olla niin ettei höylän voittanutta...

protsku sanoi:
Nykyään käytän, yllätys yllätys, kertakäyttöisiä höyliä. Partavaahdon kanssa kun ajaa, niin en ole huomannut mitään eroa ajotuloksessa kalliiseen höylään verrattuna.

Ihanko tosi? Mitä kerttis höyliä sulla on? Ostin ite kerran jotain Biccejä ja tuntu että puolet naamasta lähtee mukana...

Sanotaan vielä sekin, että tällä hetkellä käytän Mach 3:sta, mutta tuntuu, että iho ärtyy aina ajon jälkeen, joten jos koneella saisi ihon rauhoittumaan.

Krusifiksi sanoi:
Mitä kerttis höyliä sulla on? Ostin ite kerran jotain Biccejä ja tuntu että puolet naamasta lähtee mukana.

Höylät on just noita, mutta minulla ainakin iho tottui jo parilla ajokerralla vähän ronskimpaan käsittelyyn. Homma toimii kun pehmittää ihon lämpimällä vedellä, käyttää reilusti partavaahtoa ja tekee ajoliikkeet lyhyenä. Samaten kannattaa huuhtoa se höylä vedessä jokaisen vedon jälkeen.

Lyhyt sänki lähtee minulla tarvittaessa vaikka ilman partavaahtoa, eikä iho punoita ajamisen jälkeen. Olen parhaimmillaan ajanut vaahdon kanssa 3 viikkoa kasvaneen kesäparran, ja ihan helpostihan tuo sujui. :arvi:

mulla käytössä toi philishaven paras malli, joka voitti TM-testin. parrankasvu kuitenkin niin olematonta, että en edes muista milloin ajoin viimeeksi. hyvin se kuitenkin ajaa. :)

Clayman sanoi:
Sanotaan vielä sekin, että tällä hetkellä käytän Mach 3:sta, mutta tuntuu, että iho ärtyy aina ajon jälkeen, joten jos koneella saisi ihon rauhoittumaan.

Mitä vaahtoa käytät? Itselleni Gilleten herkän ihon vaahto nosti kaulan näppylöille ja muutenkaan iho ei siitä pitänyt. Normaali vaahto toimii ongelmitta.

Noi sähkökoneet joilla voi ajaa märkäajona toimii tosi hyvin, itsellä on Philishave. Vähentää ihon ärsytystä ja ajaa tarkemmin jos vaikka suihkussa käynnin yhteydessä ajelee, ja kone pysyy puhtaana kun sen voi huuhdella kunnolla. Eikä välttämättä tarvi ostaa kalliita juuri sitä laitetta varten tehtyjä liukkarigeelejäkään, ihan tavallisella saippualla on tullut ajettua. Terä on toki aina terä, mutta en ole koskaan oppinut kaulan aluetta terällä niin ajamaan ettei se olisi ravunpunainen seuraavaa päivää.

orsilla sanoi:
Mitä vaahtoa käytät? Itselleni Gilleten herkän ihon vaahto nosti kaulan näppylöille ja muutenkaan iho ei siitä pitänyt. Normaali vaahto toimii ongelmitta.

Tällä hetkellä nivean partavaahtoa. Testattu myös Gilleten turbovaahtoa tjsp :)

JSmith sanoi:
Noi sähkökoneet joilla voi ajaa märkäajona toimii tosi hyvin, itsellä on Philishave. Vähentää ihon ärsytystä ja ajaa tarkemmin jos vaikka suihkussa käynnin yhteydessä ajelee, ja kone pysyy puhtaana kun sen voi huuhdella kunnolla. Eikä välttämättä tarvi ostaa kalliita juuri sitä laitetta varten tehtyjä liukkarigeelejäkään, ihan tavallisella saippualla on tullut ajettua. Terä on toki aina terä, mutta en ole koskaan oppinut kaulan aluetta terällä niin ajamaan ettei se olisi ravunpunainen seuraavaa päivää.

Mulle taas juurikin tuollainen suihkunkestävä Philishave pisti juurikin kaulan alueen ihqn näppyläiseksi ja punaiseksi.. Mitä tästä opimme? Partakoneetkin pitäs saada koeajaa.. :)

Itselläkin olisi hankinnassa kun tuntuu höylä ärsyttävän ihoa kovin ja ärsyttää vaihdella teriä ja ostella vaahtoja. Kuten JSmith sanoi niin itselläkin punoittaa helposti leuka ja kaula kun ajaa höylällä.

Mulla on braunin 7680. Toimii hyvin mun kasvoihin

Täällä on Philipsin perus-vesipestävä kone ollut käytössä parisen vuotta ja hyvin sillä lähtee parta. Ainoa ongelma mun mielestä on leuan alta tai siitä sivusta ajaminen kun on vähän liian leveä muotoilu että saisi kunnolla kosketuspintaa. Muuten ei koskaan ole mitään punoitusta tms. tullut.

Mulla on Braun 8585, jossa on sellainen puhdistus-station myös, ja toimii loistavasti. Mun iholla siis. Esim. Philisahavet pyörivinen terineen jättää mulle 3 millin sängen.

Jos iho on terve niin hyvä höylä olisi ehdottomasti paras. Mulla on esim. sellainen kiva tauti kuin seborrooinen ekseema, jolloin iho on koko ajan naamasta rikki ja jos höylää käyttää niin se repii sen ihon vielä paskemmaksi.

Tuossa koneessa tuntuu vielä auttavan se puhdistustoiminto. Se kun desinfioi sen ajopään aika hyvin. Eikä sitä tarvitse joka ajon jälkeen puhdistaa sillä.

Itselläni on tuommoinen perus vedenkestävä kolmiteräinen Phillishave. Tekee tosi smoothia jälkeä mun naamaan, kun taas höylällä ei tuosta naaman sheivailusta tule oikein mitään.

Vuosia ajanut höylällä aamuisin suihkussa. Partakarvat ehtivät pehmetä, jälki on hyvää ja karaistunut iho ei balsameita tarvitse.

Mach3 on tällä hetkellä kova sana, se ja Mach3 Turbo (what's the difference ?) ovat olleet käytössä. Ostin myös sen surisevan vihreän Beckhamin mainostaman höylän, mutta alkoi rasittaa Gilletten myyntitempaus, jossa eri Mach-kolmosten terät eivät ole ihan-just yhteensopivia... eli se on jäänyt vähän kaappiin, vaikka hyvä laite onkin.

Philipsin ja Braunin moottoriperiä on myös ollut käytössä, mutta kun ajan joka päivä, niin höylä on oikeastaan ainoa vaihtoehto, muuten ei tule tarkkaa - ainakaan mulla.

Mulla on kans Philishave, joista tossa yllä jo puhuttiin. Ei tosin suihkunkestävä malli. Sillä ei kyllä pysty partaa ajamaan. Tuntuu oikeesti siltä, että orvaskesi lähtee kokonaisuudessaan parran mukana. :down: Ihan hirvee vehje. Hyvin se toki ajaa, mutta jotain rajaa kuitenkin. Kaula on kaksi päivää ajon jälkeen ihan törkeen kipee ja punainen.

Mach 3 on nyt käytössä, kun en ole parempaa keksinyt.

Olen kyllä miettnyt tuollaista Lej:n mainitsemaa Braunia, jossa se teräverkko on erilainen ja puhdistusasemaa pitää koneen tikissä.

JoAT sanoi:
Olen kyllä miettnyt tuollaista Lej:n mainitsemaa Braunia, jossa se teräverkko on erilainen ja puhdistusasemaa pitää koneen tikissä.
saa philishavellekin tollasen puhdistusaseman. mitä philishaven mallia olet käyttänyt?

lej sanoi:
Mulla on Braun 8585, jossa on sellainen puhdistus-station myös, ja toimii loistavasti. Mun iholla siis. Esim. Philisahavet pyörivinen terineen jättää mulle 3 millin sängen.

Jos iho on terve niin hyvä höylä olisi ehdottomasti paras. Mulla on esim. sellainen kiva tauti kuin seborrooinen ekseema, jolloin iho on koko ajan naamasta rikki ja jos höylää käyttää niin se repii sen ihon vielä paskemmaksi.

Tuossa koneessa tuntuu vielä auttavan se puhdistustoiminto. Se kun desinfioi sen ajopään aika hyvin. Eikä sitä tarvitse joka ajon jälkeen puhdistaa sillä.
Mulla on myös tuollainen Braun 8000-sarjalainen. Hyvin leikkaa ja akunkesto on hyvä. Ainut vaan, että tuon hinnalla sais kolme Flex Intergralia (edellinen mallini), jotka on loppujen lopuksi ihan yhtä hyviä muuten paitsi omaavat lyhyemmän akun käyttöiän. Mutta niitä saisikin kolme :).

Toi puhdistusasema on ihan hyvä idea.

Pyörivät terät á la philips eivät toimi iholleni ollenkaan. Punotusta ja kyyneliä luvassa jos tommosella ajaa. Eikä noi philipsin terien ihonmyötäilemis-ominaisuudet oikein toimi, kun ajopää on 5 cm leveä ja terissä on parin millin joustovara. Pitää olla aika tasainen naama. Braunin koneessa on terät parin sentin luokkaa, joten myötäilevät paremmin kasvonpiirteitä.

Kaikki braunit on toiminu tähän mennessä. Olisi kyllä hyvä, jos konetta saisi koeajaa ennen ostoa, jos ei tiedä kumpi terämalli sopii omalle pärställe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom