Parranajokoneet

quiz sanoi:
saa philishavellekin tollasen puhdistusaseman. mitä philishaven mallia olet käyttänyt?
En nyt justiin muista sitä tarkkaa numeroa. Siinä on kuitenkin se liikkuva terähärdelli ja joku säätö ihon herkkyyden mukaan jne., joten ei ole mikään niistä ihan halvimmista.

Braunissa se suurin houkutin on enemmän se teräverkon erilaisuus. Voi olla, että se pikkaisen heikentää leikkaustulosta vs. Philishave, mutta jos nahka ei irtoa niin IMO tulos on silloin parempi. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teki melkein mieli perustaa "Päivittele täällä täysin älyttömiä hintoja" -triidi, mut menköön sitten tänne.

En ole vähään aikaan seurannut partakoneiden hintoja ja meinasin lentää perseelleni:

Philips RQ1095 arcitec Gigantissa 399 euroa :hyper::hyper::hyper::hyper::hyper::hyper::hyper::hyper::hyper:

rq1095_mx.jpg

Mitä ihmettä? Eikö kalliimpia löydy joulumarkkinoille...

Täällä myös yksi jolla nuo Philipsin 3-teräiset joko jättävät sängen tai ajavat ihonkin. Aika perusfeature olisi kyllä sellainen "leikkaa karvat mutta älä naarmuta naamaa" -toiminto, joka noista tuntuu puuttuvan. Itse ajelen Braunin alle satasen sähkömasiinalla sileät kohdat, mutta kun partaakin tulee jätettyä niin siihen on Philishavella loistava härveli: se imuroi irtilentävät karvat sisäänsä koteloon. Kylppäri on paljon helpompi pitää siistinä.

Pahoittelen vanhan topicin nostamista, mutta tuolla koneboxissa on mielenkiintoinen tarjous. Braun 9585 C&R PULSONIC 149€. Tuli vain mieleeni, että tuohonkin varmaan öpaut 1-1,5 vuoden välein pitäisi vaihtaa tuo terä+verkko, niin paljonkohan semmoinen kustantaa? Ja mistä niitä saa? En löytäny googlettamalla. Auttakee prliis!

Pahoittelen vanhan topicin nostamista, mutta tuolla koneboxissa on mielenkiintoinen tarjous. Braun 9585 C&R PULSONIC 149€. Tuli vain mieleeni, että tuohonkin varmaan öpaut 1-1,5 vuoden välein pitäisi vaihtaa tuo terä+verkko, niin paljonkohan semmoinen kustantaa? Ja mistä niitä saa? En löytäny googlettamalla. Auttakee prliis!
Just tosta koneesta en tiedä, mutta ihan kodinkoneliikkeistä noita teriä ja teräverkkoja löytyy. Omaan Braunin 5895:een ostin taannoin ja maksoi pari kymppiä. Kyllä Brauneihin aika hyvin pitäisi osia löytyä.

Ja kun oikea ketjukin osui silmään, niin kerronpa parhaasta partakoneesta mitä olen ikinä omistanut. Eli Panasonic ES 7036S. Ajoi hyvin ja tarkasti, ja suihkussakin sillä voi ajella, koska on täysin vedenpitävä. Vaahdon kanssa suihkussa sai aika uskomattoman hyvän lopputuloksen. Muuten älyttömän hyvä vehje, mutta osia ei meinaa saada mistään, vaan ne pitäisi tilata. Ja yksi terä ja teräverkko maksaa yhteensä 100e. En sitten ostanut, kun samalla hinnalla saa uuden koneen. Nyt vetelen tolla Braunilla joka on ihan hyvä kone, mutta täysi paska Panasoniciin verrattuna. Ei voi suositella kyllä noita Panasoniceja kenellekään noiden osien saatavuuden ja hinnan takia.

Olisin halunnut uudeksi koneeksi jonkun vedenkestävän koneen, jotta olisin edelleenkin voinut ajaa suihkussa. On oikeasti aika kätevää. Mutta mistään muualta kuin Panasonicilta ei saa ton tyylisiä koneita joka siihen soveltuu. Ja mitää Philipsiä mulle ei tule, koska se on erittäin, erittäin syvältä perseestä. Se kolmiteräsysteemi on kyllä paskin keksintö ikinä.

Juu nykyiseen Braunin 6000-sarjalaiseen löytyy kyllä melkein jokaisesta kodinkoneliikkeestä uusi terä+verkko, mutta tuntuisi loppuvan kaikkialla aina tuohon 8000-sarjaan terien+verkkojen saatavuus. 9000-sarjalaisiin en ole nähnyt missään myytävän. On vähän kurja ostaa noinkin hyvä parranajokone, jos sitä pystyy käyttämään vain vähän reilu vuoden :/ Nooh.. etsinnät jatkuvat.

Juu nykyiseen Braunin 6000-sarjalaiseen löytyy kyllä melkein jokaisesta kodinkoneliikkeestä uusi terä+verkko, mutta tuntuisi loppuvan kaikkialla aina tuohon 8000-sarjaan terien+verkkojen saatavuus. 9000-sarjalaisiin en ole nähnyt missään myytävän. On vähän kurja ostaa noinkin hyvä parranajokone, jos sitä pystyy käyttämään vain vähän reilu vuoden :/ Nooh.. etsinnät jatkuvat.
Noi 6000, 9000 ym sarjathan on vanhoja nimikkeitä. Nehän muuttui erilaisiksi noi merkintätavat, ja sen takia tota "vanhaa" pulsoniciakin myydään noin halvalla. Uusi mallimerkintähän tolle on 790CC, eli koita sillä myös etsiä niitä verkkoja.

E: Eräs Gigantin myyjä kertoi muistelevansa, että noita teriä siellä myytäisiin. Ei ollut kuitenkaan ihan varma. Että näin. Luulisi kyllä siellä olevan.

Noi 6000, 9000 ym sarjathan on vanhoja nimikkeitä. Nehän muuttui erilaisiksi noi merkintätavat, ja sen takia tota "vanhaa" pulsoniciakin myydään noin halvalla. Uusi mallimerkintähän tolle on 790CC, eli koita sillä myös etsiä niitä verkkoja.

E: Eräs Gigantin myyjä kertoi muistelevansa, että noita teriä siellä myytäisiin. Ei ollut kuitenkaan ihan varma. Että näin. Luulisi kyllä siellä olevan.

Mjahas.. tuommoista en tiennytkään. Pitänee käväistä kurkkaamassa. Kiitoksia tiedosta!

Käyttääkö kukaan näitä vanhanajan safety razor-tyyppisiä höyliä?

Hintaluokka on 30-100e+, mutta nämä höylät kestävät isältä pojalle ja omassa tapauksessani 20 vuotta koiranputkea puskeneelta vaariltani minulle. Tuolla käytössäni olevalla höylälläkin on ikää ties kuinka monta kymmentä vuotta, eli uusimaan näitä ei ainakaan kulumisen vuoksi joudu.
2000.jpg
srb-blades.jpg

Ajojälki on aivan eri luokkaa esim. noihin Gilleten Mach-höyliin verrattuna ja terämalli ei käytännössä vanhene ikinä. Nämä höylät ovat painavia ja ne ajavat parran höylän omalla painolla, terää ei siis pidä/tarvitse painaa ihoa vasten.

Mä sain tossa synttärilahjaks porukoilta tollasen Braun 5874-parranajokoneen ja on kyllä mahtava peli ajella! Ei tule mitään ihovaurioita ja masiinan voi pestä täysin hanan alla. Toi kääntyvä leikkuupää ja trimmerikin on ihan kovia sanoja. Kyllä toi IMO vielä 6-0 tollasta Gilleten jotain Fusionia, jolla oon aikaisemmin partaa kihnuuttanu.
556_large.jpg

Noissa Braunin malleissa näyttää olevan oikeastaan kaikissa tuo vesipestävyys vakiona, mutta onko mitään mallia mikä kestää ihan kunnon suihkussa ajelun? Philipsillä on mutta niitä en halua.

Noissa Braunin malleissa näyttää olevan oikeastaan kaikissa tuo vesipestävyys vakiona, mutta onko mitään mallia mikä kestää ihan kunnon suihkussa ajelun? Philipsillä on mutta niitä en halua.
Tossa ylempänä voivottelin samaa ja sanoin myös Philipsistä ihan samaa. Koitin etsiskellä sellaista jolla voi ajella, mutta ei löydy. Ja kuten sanoin, Panasonicilla noita on, mutta en suosittele kyseistä laitetta, vaikka hyvä vehje onkin. Syyn voi lukea aiemmista posteista

Tuli testailtua tossa ajat sitten eri merkkejä ja tulin siihen tulokseen mikä mainoksessakin sanottiin... Aja millä ajat, mutta Braunilla loput... koneista siis Braun :D Itte yllätyin miten paljon nuo koneet kuitenkin repii eivätkä leikkaa noita karvoja.

Yleensä kyllä höylällä vedän, perään vähän hajustella jatkettua Humektania. Nyt ajattelin ostaa ittelle synttärilahjaks partaveitsen ja alan sillä kerimään tuon parran.

Mites te vedätte muualta noi karvat - siis jos vedätte? Ittellä tulee höylällä päivän jälkeen ajosta sellaiset näppylät ja kutina ettei mitään rajaa. Tästä on kans jossakin topic, mutta en sitä tähän hätään löytäny.

Kyllä niitä saa - esim. kaupoista, jotka ovat erikoistuneet veitsiin, saksiin, parranajotuotteisiin jne. Mutta onko sellaisia kauppoja Suomessa, onkin toinen asia. Itse olen nähnyt noita myytävänä useissa Euroopan maissa myös tavarataloissa. Stockman voisi olla Helsingissä hyvä osoite aloittaa.

Muuten olen sitä mieltä, että Gilletten Fusion on tällä hetkellä paras parranajolaite.

Image:Open_Razor_with_double_stabiliser.JPG

Tuli aikanaan hommattua tuollainen ja nyt en enää muuta käytäkkään :)

Sähkökoneet sopivat hyvin tämän päivän metroseksuaaleille ja muille homppeleille, tosimies käyttää partaveistä tai hätätapauksessa höylää.

Eli ei kuulemma ole ainakaan täällä gigantissa heti hyllyssä, mutta tilaamalla saa kyllä. Kysele siis, Laihalohtu, noista liikkeistä josko saisi tilattua ja paljon maksaa.

Mites te vedätte muualta noi karvat - siis jos vedätte? Ittellä tulee höylällä päivän jälkeen ajosta sellaiset näppylät ja kutina ettei mitään rajaa. Tästä on kans jossakin topic, mutta en sitä tähän hätään löytäny.
Höylällä ite vetelen. Tarpeeksi usein ja tarpeeksi monta kertaa kun ajelee, niin ainakin mulla se kutina ja näppylät vähentyi ja sen jälkeen loppui.

Sähkökoneet sopivat hyvin tämän päivän metroseksuaaleille ja muille homppeleille, tosimies käyttää partaveistä tai hätätapauksessa höylää.
Suunnilleen samalla tavalla ajattelin ennen kuin eukko meni väkisin ostamaan mulle partakoneen. Sitä ennen joskus ajelin vanhalla Philipsin riuskalla, joka oli ihan kädestä. Yleensä kuitenkin höylällä. Sen jälkeen kun sitä partakonetta kokeilin, niin ei ole paljoa tarvinnut höyläillä. On nopeampi, helpompi ja tekee jopa parempaa jälkeä. En ennen uskonut, nyt uskon.

Saako noita vielä jostain kaupoista? Teriä saa, mutta itse leikkureita en ole nähnyt missään.
En oikein kivijalkaliiketilanteesta tiedä, mutta ainakin Miehenkauppa on Suomessa toimiva nettiputiikki. Nettikauppoja löytyy varmasti enemmänkin, jos ulkomailta lähtee tilaamaan.

Samoin teriä saa varsin halvalla Suomen hintatasoon verrattuna netistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom