Parran kasvatus

Seuraavana olisi operaatio viiksien kasvatus lisäksi. Onko ainoa tapa siistiä niitä leikkaamalla niitä saksilla sitten kun alkaa tulemaan huulen yli?

Onkos muut huomanneet, että parta menee huonoksi jos ei sille välillä anna hoitoainetta tai vastaavaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seuraavana olisi operaatio viiksien kasvatus lisäksi. Onko ainoa tapa siistiä niitä leikkaamalla niitä saksilla sitten kun alkaa tulemaan huulen yli?

Onkos muut huomanneet, että parta menee huonoksi jos ei sille välillä anna hoitoainetta tai vastaavaa?

Itse kun pidin pidempää partaa joskus niin ainakin huomasin, että se kuivui ihan sikana ja partaa piti myös harjata päivittäin. Tärkeintä on kuitenkin se, että kun pesee vaikka naamaa tai on suihkussa niin täytyy muistaa huuhdella se parta kunnolla koska kaikki pesuaineet tuppaa jäämään aika kivasti karvojen tyveen kiinni.
Voihan viiksiä siistiä vaikka trimmerillä, saksilla saa tosin tarkempaa jälkeä!

pic_shagrath.jpg

ihan jees parta,sopii paremmin jos pitkät hiukset imo

Vois toi parta koht alkaa kasvaa kunnolla. Nyt vaan tommosta harvaa karvoitusta vähä leuassa, pulisongeissa ja viiksissä. Ois hiton siistii jos kasvais semmone tihee parta iha tuolt pulisongeist asti. Vois sit leikkii oikee kunnol ja muotoilla jotai salamoit tai vastaavii :D

esim. tos o aika spesiaalit :hyvä:
ludaimage2mn9.jpg

edit. jahas eipähä näy toi kuva, ainakaa mulla. Pistetää sit toine:
Ludacris_300x300.jpg

Joo pukinparta on...punainen sellainen :hyvä:

Oli tuskaa kasvattaa tämä tähän noin 5-7cm pituuteen. Meni kaksi vuotta mutta nyt se on tiheä ja hyvä :david: Parta alkoi varsinaisesti kasvaa vasta noin kakskymppisenä. Tarttis oikeestaan jo hieman lyhentää tai sitoa jollain pallerolla yhteen nippuun...tai jotain.

Seuraavaksi on tavoitteena kasvattaa huuliparta. Sekin voi viedä pari vuotta mutta eihän tässä mikään kiire. Nyt se on sellainen tyypillinen "huulen tummentaja" mutta pitäis saada kunnon mursuviikset :D

Just nyt on mallia Joey Greco.

JoeyGreco-08.jpg

Tunnetaan parhaiten nimellä IT-parta. Itsellänikin oli varmaan 6 vuotta yhtä soittoa, kunnes tulin järkiini.

Loisto thread! About tuollainen itsellä.

katso liitettä 37632

Itselle olen yrittänyt kasvatella kanssa jotain tämän tyylistä, mutta aika epätoivoista näillä ohkasilla ja vaaleilla karvoilla. Saa olla aika pitkä että edes näkyy kunnolla ja sentin pituiset karvat alkaa jo kääntyä "kiharalle". :itku:
Pitää etukäteen kokeilla jos vaikka joskus innostuis vetämään pään kaljuksi niin pitäs sitä sillon edes leuassa olla karvaa.

Edit: Ainiin. Pulisonkejakaan ei voi kasvattaa kun toisella puolella hiusten ja parran välissä on parin sentin kokoinen aukko johon ei kasva mitään...

Just ajoin ja ajattelin vähän hassutella. Kokeilin tyyliä:
johnny_depp.jpg

Repeilyttää jonkin verran kun katon itseäni peilistä. Näytän ihan joltain saippuasarjan limanuljaskalta.:) Ei vissiin oikein sovi meikäläiselle tollaset trimmatut jutut, tai sit pitää vaan totutella. Viikset näyttää niin vitun urpoilta.

Itsellä parta kasvaa vain leukaan etupuolelle, ei juuri ollenkaan leuan alle. Siinä sitä sitten on, ja huulen alla. Siis goatee + Joey Greco

Oon aina ihmetellyt (ja vähän ihastellutkin) Static-X:n laulajan, Wayne Staticin ulkonäköä. Näyttää joissain kuvissa ihan joltain animesankarilta

1274598763_f9a9ff2f3c.jpg

704105474_14BF1445BBA983A347F4B7E3F9D9E63A.JPG

Just ajoin ja ajattelin vähän hassutella. Kokeilin tyyliä:
johnny_depp.jpg

Repeilyttää jonkin verran kun katon itseäni peilistä. Näytän ihan joltain saippuasarjan limanuljaskalta.:) Ei vissiin oikein sovi meikäläiselle tollaset trimmatut jutut, tai sit pitää vaan totutella. Viikset näyttää niin vitun urpoilta.
Meikäkin kokeili tuota justiinsa joku päivä. Ei kyllä meiksin naamaan sovi viikset kirveelläkään.

Itse olen tässä harkitsemassa parran kasvatusta. Ois kyl paljon kysymyksiä aiheeseen liittyen kun ei ole ikinä tullut oikein partaa pidettyä, mutta laitetaampa nyt pari. Itse olen ajatellut tässä vähän tuollasta niron tyylistä partaa niinku ekalla sivulla ja ehkä sänki ympärillä. Miten tuon sängen saa pysyyn koko ajan? Itsellä ei kasva parta niin hyvin että yön aikana tulisi hyvännäköinen sänki että muutaku ajelis vain illalla. Sit miten paljon hoidatte partaa? Annatteko kasvaa vaan ihan miten vaan rehottaen ja leikkaatte muualta ympäriltä vai miten ja miten saatte siitä niin tiheän näköisen? Eikö mulla vain kasva parta kunnolla kun oon täs nyt ehkä viikon ollut ajamatta ja tuntuu että onkohan tää turhan harva parta :D

Modified, komia look! :thumbs:

Mun ei tarvi ees ajaa partaa, ei tarvita kun pieni tuuli niin taas on naama ihan cleani karvoista.
Semmonen K-Maro karvotus naamassa olis siisti. Harmi vaan kun ei parta kasva, täytyy turvautua tussiin.

Ikää alkaa olemaan jo sen verran, että luulisi edes parran kasvavan mutta ei:( Faijakin on karvainen kuin apina, mutta eipä näytä periytyneen..Tosin on se 15cm lyhyempikin ja oli jo melkein spede-kalju 20 kesäisenä joten ei voi valittaa:D

En jaksanu lukea koko threadia läpi, toivottavasti näitä linkkejä ei oo jo postattu:

http://beardcommunity.com/
http://gallery.beardcommunity.com/

http://ogfhc.com/
http://ogfhc.com/SheWouldLookBetter.htm - tää naurattaa aina! :lol2:

Itse toivoisin että minulla olisi enemmän partakarvoja / neliösenttimetri ihoa. Jos yritän kasvattaa pidempää partaa, niin siitä tulee hieman harvanlainen. Sen sijaan n. 1-4 mm sänki näyttää meikän naamassa suht. sexyltä. ;-)

Edit: Toinen ikävä juttu ku yritän hieman pidempää partaa kasvattaa: iho alkaa kutiamaan kovasti parran kohdalta. Ku on muutenkin tuo iho aika kuiva etenkin talvella. Olis kyllä kiva kasvattaa sellainen Juha Mieto / Taleban - parta ja katsoa vanhojen tuttujen / kavereiden ilmeitä ku näkevät mut pitkästä aikaa sellainen karvapehko naamassa! :-D

Miten tuon sängen saa pysyyn koko ajan? Itsellä ei kasva parta niin hyvin että yön aikana tulisi hyvännäköinen sänki että muutaku ajelis vain illalla. Sit miten paljon hoidatte partaa?

Partatrimmerillä saa pidettyä parran sänkipituudessa. Itse trimmaan parran kaksi kertaa viikossa, toisella kerralla vain lyhimmän osuuden ja toisella kerralla koko parran käyttäen kolme eri pituutta trimmerissä.

Kun partaa lähtee kasvattamaan tyhjästä ja haluaa esim. antaa sen kasvaa leuan alueella pidemmäksi kuin muualla, niin kannattaa silti vaikka kerran viikossa siistiä myös sitä leuan aluetta hieman, jotta välttää risupartaefektin. Tärkeää on myös muistaa pestä partaa suihkussa käydessä esim. shampoolla.

Edit: Toinen ikävä juttu ku yritän hieman pidempää partaa kasvattaa: iho alkaa kutiamaan kovasti parran kohdalta. Ku on muutenkin tuo iho aika kuiva etenkin talvella.

Minulla kutinaa tulee, jos partaa (l. ihoa sen alla) ei pese kunnolla jollain miedolla shampoolla tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom