Parran kasvatus

Mun aikaisemmin laittama kuva partamallista näköjään korvaantunut tuolla beards.orgin mainoksella. Kokopartaa ens siis ollut kasvattelemassa vaan vähän toisenlaista partamallia.
Nyt on viitisen viikkoa kasvateltu ja karvoitus näyttää allaolevan kuvan kaltaiselta, mutta ilman viiksiä. Mukavaa puuhaahan tämä kasvattelu loppupeleissä olikin :)

beard3-side.jpg

Joo näin kyl sen kuvan mikä siin alunperin oli ja siis meinasin just jos tästä kokoparrasta ajelis semmosen ku siin kuvas oli. :)
Mut mietityttää just ku oma parta on niin ihmevärinen eikä tohon alahuulen alle kasva ku nöyhtää, nii voi olla et näyttää hiukan tyhmältä meikän naamalla tommonen rajaus. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Leukaparta on saanut taas kaverikseen viikset. Muuta en niille tee kuin lyhennän sitä mukaa kuin tulee huulen yli. Eikös se ole ihan perinteinen kalapuikkomalli vai missä ois nimet erilaisille viiksityypeille?

Mä olen sit varmaan neiti, mut höylään parran yleensä viikon välein ja siihen mennessä se onkin jo kasvanu melekoseksi risukoksi. Kaverilta melkein joka vko kyselen et millon ajat tuon parran pois (musketööri tyyli) kun on niin helvetin pitkä. Kerää vaan kaikenmaaliman bakteereita ja paskaa, ja isompi homma ajaa pois kun kasvaa tarpeeksi pitkäksi.

Nyt on taas innostunu kasvattaa naamakarvoja. Mitään muuta en oo ajellu ku viiksiä ettei mee suuhun koko aika.
Tarkotus ois kasvattaa koko naama täyteen karvaa :D
Nyt tulee leuasta ehkä tommosen 4-5cm yli parta.

Lucio-Linhares.jpg

Vois kasvatella kun on kompleksio vähän samanlainen karvaperse ku Luciolla. Vielä ku ois yhtä raamikkaan komea niin ois aika hieno juttu.

000fetx0

Tossa olis tavotetta :D Väri olis lähes oikea mutta valitettavasti olen todennut leukaparran maksimipituuden olevan vain 10cm paikkeilla. Poskipuolella tilanne on vielä kehnompi sillä karvoitus on harvahkoa. No joillakin parrankasvu kohenee vasta 30v jälkeen että vielä on hieman toivoa...

Lucio-Linhares.jpg

Vois kasvatella kun on kompleksio vähän samanlainen karvaperse ku Luciolla. Vielä ku ois yhtä raamikkaan komea niin ois aika hieno juttu.
BTW milläs pojat ajelee?Mulla on jotensakin tuollainen 2 viikon jälkeen kun en jaksa kauheasti ajella.Saippuavesi+höylä on hyväksi havaittu juttu.Aikaisemmin oli sellainen"törky grunge"parta systeemi.:rock:

Lucio-Linhares.jpg

Mulla on just tuo lookki, mutta rumemmalla ukolla varustettuna. :D Tukka ja parta about noin pitkä. Koko parta joka on rajattu vain kaulasta. Faija aina sanoo, että kaikki pukee mikä peittää. :)

Taisi johtua kännistä, mutta kaveri sanoi noin kuukausi sitten Apollossa mulle, että mun takana on mun klooni. Kännyin kattomaan ja Lucio käveli just ohi. Otin kohteliaisuutena. :P

päätin että niin kauan kun käsi on paketissa niin annan parran kasvaa, viikset vaa ajanu pois ja pulisonkeja vähä siistiny.

faijaa vituttaa kun omalla teini-ikäisellä pojalla paree parta:D

Taisi johtua kännistä, mutta kaveri sanoi noin kuukausi sitten Apollossa mulle, että mun takana on mun klooni. Kännyin kattomaan ja Lucio käveli just ohi. Otin kohteliaisuutena. :P

No hyppää järveen siitä leijumasta! :lol2:

Tuo tyylihän on ihan sairaan hieno jos sen jaksaa pitää siistinä. Mikä meinaa sitten tukan + parran jatkuvaa ajelua tasaiseksi. Ite käytän vaan jotain geneeristä partakonetta. Sillon ku vetelen siloksi ni lidlin 6e/12kpl partaterät ajaa asiansa :D

No hyppää järveen siitä leijumasta! :lol2:

Tuo tyylihän on ihan sairaan hieno jos sen jaksaa pitää siistinä. Mikä meinaa sitten tukan + parran jatkuvaa ajelua tasaiseksi. Ite käytän vaan jotain geneeristä partakonetta. Sillon ku vetelen siloksi ni lidlin 6e/12kpl partaterät ajaa asiansa :D
Olihan siinä hymiö perässä, joten en mä leiju. Tiedän kyllä realiteetit. :D

Hiustenleikkuukoneella tuo on helppo pitää siistinä. Kerran viikossa vähän sutii partaa ja hiuksia niin pituus pysyy tasaisena ja siistinä.

Viimeisestä vastauksesta näköjään jo tovi, mutta nostellaanpa.. :)

On muuten pirun rasittavaa puuhaa. Kaveripiirin keskuudessa ollaan lokakuun lopusta kasvateltu partaa ja tarkotus olla ajelematta vuoden loppuun, eli vajaat kuukaus vielä jäljellä. Muilla alkaa olemaan jo BB-Hannu tyylistä partaa, itelläni lähinnä Citroenin logoa muistuttavat viikset ja leukaparta. Viiksissä suoraansanottuna vituttaa se, että ne ei kasva yhteen. Eli kaks kalapuikkoa, jotka menee suoraan sieraimiin. Keskelle ei kasva siis mitään, leukaparrassakin on hieman bugisuutta kun kaulaan kylläkin kasvaa parta samalla tavalla, kuin leukaankin, mutta keskellä on semmonen kalju läntti? WTF. Ei puhettakaan, että viikset kasvais leukapartaan kiinni. Pularitkin säälittävät, hiusten ja naamakarvoituksen välissä rako ja pularit kasvaa vajaan 3cm kokoisena. Oonko jokin mutantti vai mitähä helkkaria? :D Parikymppinen sälli oon, mutta ihmetyttää kun tämmösenä tämä parrankasvu ollu seiskaluokalta asti, varsinkin kuin nämä karvaturpatoverit olivat poslarifeissejä lukion ykköselle asti.. :D

Sanokaahan varttuneemmat, että voiko olla toivoa parran suhteen vielä uusista aluevaltauksista ja tuuhentumisesta sekä maksimipituuden venymisestä, kun ikää tulee lisää. Parta alko kyllä kasvaa joskus yläasteella jo leuassa ja nykyään puskee vaihtelevalla menestyksellä karvaa vähän joka paikkaan. Tuntuu vaan, että viime vuodet on junnattu samoissa. Leuan kärjessä olevaan kasvuun olen tyytyväinen, mutta vitutusta aiheuttaa se, että alahuulen ja leukaparran väliin jää sormen levynen kalju läntti. Tai no, on siinä ihan pieni tupsu keskellä, mutta hädin tuskin peilistä erottaa niitä muutamaa kitukasvusta haiventa. Viikset kasvaa kyllä leukaparran kanssa yhteen, mutta edellisen kirjoittajan tapaan eivät nenän alla kohtaa. Myöskin poskiparran tasaisuudessa on toivomisen varaa, jostain syystä varsinkin vasen pulisoki kasvaa oikeaa huonommin, mitä helvettiä. On sitä maailmassa isompiakin ongelmia, mutta siitä ei pääse mihinkään, että kunnon parrat osaa olla perkeleen hienoja.

close%2Bup%2Bstuble%2B(2).jpg

Itsehän tulee pidettyä about tällaistä sänkeä ihan senkin takia et iho ei tahdo tykätä close shavesta.. Kiva ois joskus kasvattaa lyhyt, siisti boxattu parta, mut siihen ei taida ihan eväät riittää - Edelliseen viestiin vastauksena; Ainakin allekirjoittaneella parrankasvu lisääntyi hiukan aina jonnekin 24-25v saakka, mut eiköhän useimmilla se parta kasva jo aiemmin vahvemmaksi jos on kasvaakseen.. mitää dramaattisia muutoksia tuskin on odotettavissa.

Mie oon pitäny pulsareita ja partaa nyt kohta kakas vuotta ja meinasin ens viikonloppuna vedellä kaikki pois. :) Tuntuu varmaan vähän oudolta jonkun aikaa, mutta tähän wolverine lookkiin on jo kyllästyny. Ja tietty on semmonenki pikkuseikka että tyttöystävä sano että ois kiva jos ajasin pois. :rolleyes: Meinasin jo kesän lopuks ajella, mutta nyt kun sai tuon viimesen motivaatiolisäyksen ni jos nyt sais aikaseks. :) Kahtoo sit jossain vaiheessa jos vähän pienimuotosempana kasvattas takasin...

Ei kasva parta ei, todella tympeää... Minkäs sitä geeneileen voi. *kävelee metsään ja ampuu aivot pellolle !! ;)
213nplf.jpg

Tankilla on retee parta

Miten LL Cool J pidät sängen tuossa pituudessa?

Mä oon jo vuosia käyttänyt partatrimmeria/hiustenleikkuukonetta muutaman millin rajaimella - Mun tapauksessa selkeesti paras tapa kun ihoa myöten ajavia koneita ei oikein parane käyttää ja sheivaaminen taas on melkeinpä täysin poissuljettu vaihtoehto..

Teillä joilla vähän pitempää karvaa kasvaa, niin vetelettekö mitään aineita siihen turakkeeseen?

Varsinkin viiksien kun olen antanut kasvaa, niin huomannut, että karkaavat hallinnasta. Eli tuossa huulen ympäryksessä sojottaa sellasia kolmen sentin karvoja suoraan eteenpäin tai milloin minnekin. Tästä suivaantuneena sitten vetäsin reilulla hiusvahaköntillä karvat ruotuun. Tuli siistimmän ja jopa tiiviimmän oloinen paketti, kun ei jokainen karva harhaillut omaan suuntaansa. Eli tulos ihan ok, mutta jäi mietityttämään, että tekeeköhän nuo aineet hyvää ite karvalle eli kuivattaavatko, haurastuttaavatko tms.? Viiksivahojahan taitaa olla varsinaisesti tähän tarkoitukseen, joissa osassa jotain (olevinaan?) hoitavia ainesosiakin. Ei vaan ole tullut vastaan, aika harvinaisia taitaavat olla..

^ tuolta viiksivahaa, ei tainneet olla kovin kummoiset postikulutkaan. Stadissa on suht lähellä Leather heavenia joku kampaamo, josta tuota saa myös, en muista nimeä enkä jaksa etsiä mutta ainakin joskus oli ikkunassa purkkeja.

Kuulemma toimii ja on miellyttävä käyttää. Kannattaa toki niitä viiksiä muotoilla saksillakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom