Parran kasvatus

Talviparran kasvatus käynnissä. Katsellaan josko maaliskuun tienoilla ajelisi seuraavan kerran pois. Leuan alta pidän sen kuitenkin ajeltuna ja nenän alta vähän siistin ettei mene suuhun syödessä :) Viimeksi lookki oli mallia Jeesus (pitkä tukka + koko parta, katsokaas).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nosto. Aloin tuossa 4-5 viikkoa sitten ensimmäistä kertaa elämässäni kasvattaa partaa. Aina ennen olen ajellut naaman puhtaaksi koneella 2-3 päivän välein, kun olen elänyt luulossa ettei mun naamaan kasva kunnolla karvoja. No enää ei tarvitse elää luulossa, nyt tiedän faktaksi ettei karvoja tule. Karvat kasvaa harvassa ja hitaasti ja niitä ilmestyy lähinnä leuan alueelle. Wolverine-lookista on turha haaveillakaan. Jotain tällaista ajattelin:

7803798a9c3be70eccd7e71cff3ded3eee8f5a83.jpg

Kaikki on sanoneet tuota vitun rumaksi, mutta ihan sama mulle. Ei näillä geeneillä oikein ole mahdollisuuksia muuhun kuin tuollaiseen munankarvapartaan.

Jostain luin (en nyt jaksa etsiä linkkiä), että hormoni joka aiheuttaa parrankasvua, aiheuttaa myös kaljuuntumista. Jos tuo pitää jossain määrin paikkansa, niin kai sitä tarvii olla kiitollinen siitä, että hiukset sentään pysyy päässä vaikkei parta rehotakaan. Jotenkin sitä on vasta nyt viimeisen muutaman viikon aikana alkanut kiinnittää huomiota muiden miesten naamakarvoitukseen. Tuntuu että 95%:lla miehistä kasvaa karvat paremmin kuin itsellä :jahas:.

Mitenkäs naamakarvojen muotoilu, käyttääkö kukaan mitään aineita hommassa? Varustelekassa olisi myynnissä viiksivahaa, mutta tällä hetkellä vain mustaksi värjäävää, joka saattaisi olla turhan radikaali ratkaisu. Käyttämäni hiusvaha jättää vaan hilseen näköistä paskaa karvojen sekaan.

Tässä nyt ollaan jo jonkun aikaa kasvatettu partaa. Tuollaiseen, jonka henki linkkasi tuohon, olen tykästynyt. Vielä on matkaa, mutta eiköhän tää tästä :D

Kaverin tyttöystävä sano mun goate ratkasusta että "näyttää puliukolta, ajais pois". Kostoks alotan nyt kokoparran kasvatuksen, katotaan sit saatana kuka näyttää puliukolta ja mitä ajellaan :curs:

Jostain luin (en nyt jaksa etsiä linkkiä), että hormoni joka aiheuttaa parrankasvua, aiheuttaa myös kaljuuntumista. Jos tuo pitää jossain määrin paikkansa, niin kai sitä tarvii olla kiitollinen siitä, että hiukset sentään pysyy päässä vaikkei parta rehotakaan. Jotenkin sitä on vasta nyt viimeisen muutaman viikon aikana alkanut kiinnittää huomiota muiden miesten naamakarvoitukseen. Tuntuu että 95%:lla miehistä kasvaa karvat paremmin kuin itsellä :jahas:.

Hormoni joka aiheuttaa parrankasvua on testosteroni. Vähän testoa = vähän miesmäisiä piirteitä kuten karvaa. Ei kai homma tuon monimutkaisempi ole.

Hormoni joka aiheuttaa parrankasvua on testosteroni. Vähän testoa = vähän miesmäisiä piirteitä kuten karvaa. Ei kai homma tuon monimutkaisempi ole.

Wikipediasta:

Beard growth is linked to stimulation of hair follicles in the area by dihydrotestosterone, which continues to affect beard growth after puberty. Hair follicles from different areas vary in what hormones they are stimulated or inhibited by; dihydrotestostorone also promotes balding. Dihydrotestosterone is produced from testosterone, the levels of which vary with season; thus beards grow faster in summer.

Alunperin luin asiasta jostain muualta, mutta en nyt löytänyt sitä linkkiä tähän hätään. Ei se asia kovin monimutkainen ole, mutta ei se vissiin ihan noin yksinkertainen ole, että ei karvoja = alhaiset testotasot.

Wikipediasta:

Alunperin luin asiasta jostain muualta, mutta en nyt löytänyt sitä linkkiä tähän hätään. Ei se asia kovin monimutkainen ole, mutta ei se vissiin ihan noin yksinkertainen ole, että ei karvoja = alhaiset testotasot.

Joo ei se tosiaan noin mene. Voi olla hiiren tasoilla kunnon puska tai sitten taas munuaisia paskoessa ihan harvakarva.

Jahka toi parta rupeis tuolta kasvamaan enemmän niin jättäisin tän näköseks ku tällä jätkällä, omasta mielestäni aika prameen näkönen toisaalta sopii ehkä paremmin tollaseen tyyliin.
tumblr_mf5nyg6o751rk239ao1_250.jpg

Nenän alta koneella, muualta sitten sänkeä aina välillä lyhyemmäksi trimmeriosalla. Hermot näihin karvoihin menee,

Nyt alko kokoparran kasvatus kun ei kuulemma saa sotkea partakarvoilla meidän mamman vessassa! Normaalisti tuollaista hiustenleikkuukoneella tasoiteltavaa sänkeä pitänyt kun iho ei tykkää sheivaamisesta.

Itellä on tuon aloituspostin mukaan Short boxed beard ja keksin kerran ihan persoonallisen idean. Short boxed beard kauttaaltaan noin 3 mm sängellä ja leukaan kikkailin 6 mm öö irokeesin tai miten sen sanois. Keskeltä oli siis puolet pidempi kuin muualta, näytti vähän niin ku irokeesiltä vaikka leuka ei ollutkaan paljas. Mun mielestä oli hyvä idea ja ainakin tuolleen että keskeltä 6mm ja muualta 3mm niin se ei ole liian huomiota herättävä. Pysyy niin ku asiallisuuden rajoissa.

Tuon parran oon tehnyt kahdella tavalla. Trimmaamalla noin sentin parrasta ja kerran siten että leikkasin leukaan oikean irokeesin ja annoin parran kasvaa. Tietysti vaatii loppu vaiheessa siistimistä.

Itellä on tuon aloituspostin mukaan Short boxed beard ja keksin kerran ihan persoonallisen idean. Short boxed beard kauttaaltaan noin 3 mm sängellä ja leukaan kikkailin 6 mm öö irokeesin tai miten sen sanois. Keskeltä oli siis puolet pidempi kuin muualta, näytti vähän niin ku irokeesiltä vaikka leuka ei ollutkaan paljas. Mun mielestä oli hyvä idea ja ainakin tuolleen että keskeltä 6mm ja muualta 3mm niin se ei ole liian huomiota herättävä. Pysyy niin ku asiallisuuden rajoissa.

Oon tehnyt muuten täysin samaa pidemmän aikaa ja vielä täysin samoilla milleillä.
highfive.gif

Mulle on yhtäkkiä partaan ilmestynyt pari kaljua kohtaa. Leukaan ja kaulaan. Pyöreitä ja halkaisijaltaan ehkä pari senttiä. Todella tyhmän näkösiä. Kenellekään muulle käynyt samaa?

Ennen siis ihan normaalisti kasvanut niissä kohtaa..

Ainut oikea partahan on iso kokoparta, tai sitten ns. väkivaltaparta, kuten esim. Bud Spencerillä.
Itse olen tietenkin viiksi-pulisonkimiehiä.

Taitaa olla aika tasan vuoden roikkunut tuossa naamassa tuollainen "Jouni Hynynen-malli". En koskaan viitsinyt trimmailla, joten annan sen vain kasvaa. Pulisonkeja tasailen, kun ei enää korvat näy ja viiksiä lyhentelen, kun rupeaa menemään ruuan ja kitalaen väliin.

Eihän tuo varmasti esim. vastakkaiseen sukupuoleen vetoa, mutta ei tällä naamalla kyllä muutenkaan naista saa. Eihän tuosta raaski luopua. Olisi vähän kuin menettäisi hyvän ystävän.

Meikän kokoparta täyttää ensi kesänä 6 vuotta ja olen kyllä siihen sen verran tottunut etten voisi kuvitellakaan ajavani pois.

Chin strap ilman viiksiä on tässä kesästä alkaen ollut. Kunhan vaan jaksaisin ylläpitää sitä.
Eli siis jotensakin tällainen, paitsi ilman niitä viiksiä.
images

Aattelin että tää threadi ois kuulunu samaan sarjaan 'miten nostan painoani?' ketjujen kanssa. 'Miten kasvatan partaa?'

Ite annan parran kasvaa ihan rauhassa kunnes alkaa häiritsee ja leikkaan pois.

Hmmmm.. Pitäisi varmaan alkaa talveksi kasvattamaan kokopartaa kasvoja lämmittämään. Goatee siis vaan leviämään koko naamalle. Kalju kun on talvisin "rahtusen verran" vilponen (pipoja ei liikaa tueta). Vihaan vaan sitä kutinaa tossa leuan alla ja kaulan välissä joten sen pidän edelleen sileänä kuin vauvan pepun. Ah! Tässä oikein tuntee miten alkaa mieshormonit nousemaan ja kivekset laskeutumaan pelkästä parran miettimsestä..

Suositut

Back
Ylös Bottom