No joopa joo... Mikäpäs siellä muukaan kuin itse Minä Olen kustannus. Tämä kustannusyhtiö on sanan varsinaisessa merkityksessä paitsi sensaationhakuinen, tunteisiinvetoava mutta myös ns. huuhaa-julkaisija, yksi maan suurimmista, ellei suurin. Eli tarkoitan sitä että KAIKKEEN mitä he kirjoittavat ja julkaisevat pitää ottaa VÄHINTÄÄNKIN äärimmäisellä kriittisyydellä.
Saat kyseisestä kustannusyhtiöstä paljon lisää tietoa jos kipaiset Suomen Skepsis-yhdistyksen (
www.skepsis.fi) keskustelussa ja laitat SÖÖTSIIN Minä Olen. Jos tässä maassa pitäisi antaa kunniamaininta pseudotieteiden, astrologian, grafologian, ennustamisien, selvännäkijöiden, uskonasioiden, homeopatian, kuppauksen, parantavien kivien, sielua puhdistavan veden, shamanismin, bioenergiahoitojen, energiakenttäjuttujen ja muiden (vasta muutamia mainitakseni) vastaavien "rahat-pois-tyhmiltä"-asioiden kannattajalle niin Minä Olen kustannus olisi ainakin top-3:ssa sillä kunniamainintalistalla. Niin kovaa jöötiä se on, olen seurannut sitä jo kauan tästä aika läheltä.
Mutta, näihin artikkeleihin, olen itse lukenut nuo myös joskus ja ihme kyllä, minusta niissä oli osittain jopa järkeäkin. Mutta, kyseessä kun on nimenomainen julkaisija, on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ kyseenalaistaa kirjoituksissa mainitut tutkijat ja "luennoitsijat" ainakin siksi aikaa kunnes on varma heidän tastastaan ja vakavasti otettavuudestaan.
"kärsit fibromyalgia-oireista, kouristuksista, äkkinäisistä kivuista, jalkojen puutumisesta, krampeista, huimauksesta, päänsäryistä, tinnituksesta, nivelsäryistä, masennuksesta, ahdistuksesta, puhe- ja näköhäiriöistä tai muistikatkoista, sairastat todennäköisesti aspartaamitautia!"
--> Niin, onhan se ihme juttu ettei kyseenlaisia, hyvin laajakirjoisia oireita esiinny muutenkaan eri ikäluokissa, vaikkei edes sairastaisi yhtään mitään... ?? Haloo????
"multippeliskleroosi."
--> Voisiko Sakkeus tai muut paremmin asiaa tuntevana kertoa kuinka yleinen tämä länsimaissa on noin muuten? Jos jonkun kaverilla on tämä sairaus/oireyhtymä kuka juo coca cola lightia niin se TODELLAKIN voi olla yhteensattumaa.
T. "Jalat maassa" Muffy