Pari mielenkiintoista artikkelia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja buugi2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No joopa joo... Mikäpäs siellä muukaan kuin itse Minä Olen kustannus. Tämä kustannusyhtiö on sanan varsinaisessa merkityksessä paitsi sensaationhakuinen, tunteisiinvetoava mutta myös ns. huuhaa-julkaisija, yksi maan suurimmista, ellei suurin. Eli tarkoitan sitä että KAIKKEEN mitä he kirjoittavat ja julkaisevat pitää ottaa VÄHINTÄÄNKIN äärimmäisellä kriittisyydellä.

Saat kyseisestä kustannusyhtiöstä paljon lisää tietoa jos kipaiset Suomen Skepsis-yhdistyksen (www.skepsis.fi) keskustelussa ja laitat SÖÖTSIIN Minä Olen. Jos tässä maassa pitäisi antaa kunniamaininta pseudotieteiden, astrologian, grafologian, ennustamisien, selvännäkijöiden, uskonasioiden, homeopatian, kuppauksen, parantavien kivien, sielua puhdistavan veden, shamanismin, bioenergiahoitojen, energiakenttäjuttujen ja muiden (vasta muutamia mainitakseni) vastaavien "rahat-pois-tyhmiltä"-asioiden kannattajalle niin Minä Olen kustannus olisi ainakin top-3:ssa sillä kunniamainintalistalla. Niin kovaa jöötiä se on, olen seurannut sitä jo kauan tästä aika läheltä.

Mutta, näihin artikkeleihin, olen itse lukenut nuo myös joskus ja ihme kyllä, minusta niissä oli osittain jopa järkeäkin. Mutta, kyseessä kun on nimenomainen julkaisija, on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ kyseenalaistaa kirjoituksissa mainitut tutkijat ja "luennoitsijat" ainakin siksi aikaa kunnes on varma heidän tastastaan ja vakavasti otettavuudestaan.

"kärsit fibromyalgia-oireista, kouristuksista, äkkinäisistä kivuista, jalkojen puutumisesta, krampeista, huimauksesta, päänsäryistä, tinnituksesta, nivelsäryistä, masennuksesta, ahdistuksesta, puhe- ja näköhäiriöistä tai muistikatkoista, sairastat todennäköisesti aspartaamitautia!"

--> Niin, onhan se ihme juttu ettei kyseenlaisia, hyvin laajakirjoisia oireita esiinny muutenkaan eri ikäluokissa, vaikkei edes sairastaisi yhtään mitään... ?? Haloo????

"multippeliskleroosi."

--> Voisiko Sakkeus tai muut paremmin asiaa tuntevana kertoa kuinka yleinen tämä länsimaissa on noin muuten? Jos jonkun kaverilla on tämä sairaus/oireyhtymä kuka juo coca cola lightia niin se TODELLAKIN voi olla yhteensattumaa.

T. "Jalat maassa" Muffy

No niin mä vähän arvelinki....Mut ton kuolleet lääkärit ei valehtele jutun voi pistää sellasten ihmisten nokan eteen, jotka sanoo että: Kyllä ruoasta saa kaikki tarvittavat ravinteet.

Originally posted by buugi2
www.minaolen.com

Artikkelit: Sokeriton, Älä edes ajattele sitä
Kuolleet lääkärit eivät valehtele

Lukekaa ja vapiskaa!
Mihin tää maailma on mennyt!

Tuo Sokeriton -artikkeli on pahinta skeidaa mitä ihmisrodun edustaja on koskaa raapustanut, joskis tässä tapauksessa kirjoittajan aivokapasiteetti ei jostain syystä ole yltänyt ihmisen tasolle.

Toisessa on totuuden jyväsiä, vaikka onkin kirjoitettu sensaatiohakuisesti.

"Ennen joulua Ilta-lehdessä kerrottiin norjalaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan mm. huippusuositun Coca-Cola Lightin makeutusaineena käytettävä aspartaami on myrkky joka tuhoaa aivosoluja. Että se tekee pikkuhiljaa tyhmäksi. Tutkimuksen suorittaja, tutkija Elisabeth Hetle kertoo lopettaneensa kevytjuomien käytön kokonaan.
Norjan luonnontieteellisen ja teknisen yliopiston hyväksymän tutkimuksen mukaan erityisesti lapset ovat vaarassa, sillä aine vaikuttaa tuhoavasti juuri siihen osaan aivoista, jossa oppiminen tapahtuu."

Täyttä potaskaa. Sain käsiini tiivistelmän tästä tutkimuksesta vuoden vaihteessa ja sillä ei ole mitään tekemistä oraalisesti nauttittavan aspartaamin kanssa.

Originally posted by Anssi
Täyttä potaskaa. Sain käsiini tiivistelmän tästä tutkimuksesta vuoden vaihteessa ja sillä ei ole mitään tekemistä oraalisesti nauttittavan aspartaamin kanssa.

Onko tämä se tutkimus missä aivosolut pistettiin uimaan aspartaamia sisältävään nesteeseen ja todettiin että kuoleehan ne? Siis konsentraatioissa jonka aivoihin saadakseen pitäisi juoda tonneittain laittilimsaa?

Joo, sen tyyppinen juttu se oli mutta aspartaami pilkkoutuu muiden peptidien tapaan maha-suolikanavassa, joten ko. tutkimuksella ei ollut mitään tekemistä esim. light-juomien kanssa.

Ja vaikka jonkun ihmeen kautta selviäisi pilkkoutumatta (ei mitenkään mahdollista ainakaan terveen ihmisen GI-kanavassa), niin veri-aivoeste ei päästä aspartaamia kuitenkaan läpi pääkopan sisälle. Sille ei yksinkertaisesti ole kehittynyt evoluution aikana transporttijärjestelmää.

MS-tautihan aiheutuu hermostossa olevien tukisolujen, gliasolujen rasva-aineen pakkaantumisesta ja hermoimpulssien estävästä vaikutuksesta. Syytä ei tiedetä mutta ei sillä aspartaamin kanssa ole mitään tekemistä. Todennäköisesti autoimmuunisairaus, koska betainterferoni vaikuttaa joillakin lieventävästi sairauteen.
Tietääkseni ei ole todettu ruoka-aineiden aiheuttavan pahenemisvaihetta etenemistyyppisessä MS-taudissa.

Originally posted by JSmith
Onko tämä se tutkimus missä aivosolut pistettiin uimaan aspartaamia sisältävään nesteeseen ja todettiin että kuoleehan ne? Siis konsentraatioissa jonka aivoihin saadakseen pitäisi juoda tonneittain laittilimsaa?

Tuota samaa tekniikkaa on käytetty myös THC:n aivosoluja tuhoavan vaikutuksen todistamiseen. Eli aivot puhtaaseen THC:hen lillumaan...ja..."joo...kyllä nyt näyttää siltä että kyllä ne aivot vaan pehmenee...kyllä".

Saadaan aina tilanteeseen sopivaa "tutkimustulosta" tämän kaltaisilla metodeilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muuta en lukenutkaan mutta "Kuolleet lääkärit ei valehtele" kuulosti taustojensa yms. osalta asialliselta, jos karsii 250 vuotta eläneen ihmisen maininnan pois. ;) Olikohan ainut "asiallinen" artikkeli tuolla...

Aspartaami taas kuuluu vakiohivenaineistooni ;)

Eli Aspartaamista...

Miten voit olla niin varma? Onko luonnollista litkiä aspartamia suuria määriä päivässä? Voisin itse olettaa että siitä voisikin olla haittaa, koska aspartami ilmeisesti ei ole luonnollinen aine ihmiselle... Vai onko?

"Ennen joulua Ilta-lehdessä kerrottiin norjalaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan mm. huippusuositun Coca-Cola Lightin makeutusaineena käytettävä aspartaami on myrkky joka tuhoaa aivosoluja. Että se tekee pikkuhiljaa tyhmäksi. Tutkimuksen suorittaja, tutkija Elisabeth Hetle kertoo lopettaneensa kevytjuomien käytön kokonaan.
Norjan luonnontieteellisen ja teknisen yliopiston hyväksymän tutkimuksen mukaan erityisesti lapset ovat vaarassa, sillä aine vaikuttaa tuhoavasti juuri siihen osaan aivoista, jossa oppiminen tapahtuu."

Onneksi alkoholi ei tee sitä :kuola:

Johan oli pyllynreikätekstiä tuo juttu.. Itehän oon taas juonu yli 5 litraa light-juomia (Pepsimaxia ja Lidlin Freeway Colaa) parin päivän sisällä :worship:.

Täälläkin menee taas n. 1,5l light limua päivässä, ilmeisesti kesä, dieetti ja kuumuus saa minutkin tuhlaamaan rahani taas tähän ravintoarvottomaan litkuun. Syksyllä taas vaihdetaan limu maitoon, kun koulu alkaa ja turhuuksiin ei ole varaa.

Mites muuten Hermesetaksen (Original) valmistusaine (natrium)sakariini, onko siitä vastaavia syytöksiä?

Jaa-a. Pelkkä vesi on ainakin ollut noilla kovassa huudossa. Itse Minä Olen -lehdestä muistan artikkelin koskien vettä (mineraalirikasta tietenkin). Juttu koski joitakin fakiirityyppisiä ihmisiä ja kokonaisia perheitä, jotka kirjoituksen mukaan olivat eläneet viimeiset 20 vuotta pelkällä mineraalirikkaalla vedellä, onnellisesti tietenkin. Siinä oli paljon asioita mutta muistan hieman järkyttyneeni yhdestä lauseesta joka meni joatakuinkin tähän tapaan: "Luojan kiitos niillä vanhemmilla oli tarpeeksi järkeä olla antamatta lapsilleen kiinteätä ruokaa." Vaikka kuinka olisi joku juttu kuinka palturia tahansa että olisikin puoliherjalla heitettyä niin ei perkele mikä kommentti! Ja noita vajaaälyisiähän riittää ketkä uskoo mitä tahansa, ties vaikka menevät kokeilemaan. Tämä on se asia joka minua on kismittänyt tällaisissa asioissa, että ottaako kukaan vastuuta mistään jos joku menee koittamaan jotain temppua ja menee huonoon kondikseen. Edes jonkinlaista vastuuntuntoa pitäisi olla kaikessa, oli sitten kyse mistä tahansa, sitä mieltä minä olen.

Originally posted by buugi2
www.minaolen.com

Artikkelit: Sokeriton, Älä edes ajattele sitä
Kuolleet lääkärit eivät valehtele

Lukekaa ja vapiskaa!
Mihin tää maailma on mennyt!

Tässä kohtaa lopetin lukemisen
"Kahdentoista vuoden aikana tein 17 500 ruumiinavausta 445 eri eläinlajille ja 3 500 ihmiselle,... "

On :david:pitänyt kiirettä :lol2:

Re: Re: Pari mielenkiintoista artikkelia

Originally posted by HooEee
Tässä kohtaa lopetin lukemisen
"Kahdentoista vuoden aikana tein 17 500 ruumiinavausta 445 eri eläinlajille ja 3 500 ihmiselle,... "

On :david:pitänyt kiirettä :lol2:

jep, ~4 ruumiinavausta per päivä olettaen että se on ollut töissä joka ikisenä päivänä vuodesta... :rolleyes:

:offtopic:

Tuli tässä light-juomista mieleen fun light ja siitä yksi kysymys.

Silloin kun fun light tuli Suomeen eli n. 10 vuotta sitten (tai ainakin sitä mainostettiin silloin kovasti), niin muistan juttuja siitä, että hammaslääkärit olisivat pelotelleet ihmisiä, että fun light on niin hapanta ja syövyttää hampaita. Elikkäs, oliko tämä joku legenda vai pitääkö/pitikö paikkansa, kun muistan lukeneeni siitä jopa jostain lehdestä.

Originally posted by hamuk
:offtopic:

Tuli tässä light-juomista mieleen fun light ja siitä yksi kysymys.

Silloin kun fun light tuli Suomeen eli n. 10 vuotta sitten (tai ainakin sitä mainostettiin silloin kovasti), niin muistan juttuja siitä, että hammaslääkärit olisivat pelotelleet ihmisiä, että fun light on niin hapanta ja syövyttää hampaita. Elikkäs, oliko tämä joku legenda vai pitääkö/pitikö paikkansa, kun muistan lukeneeni siitä jopa jostain lehdestä.

Fun-Light'in suuri sitruunahappomäärä oli se tekijä, mistä hammaslääkärit varoittivat; varsinkin kun sitä mehua tulee helposti lipitettyä pitkin päivää. Myös hampaiden harjaaminen heti tällaisen sitruunahappukäsittelyn jälkeen ei ole kovinkaan hyväkis hammaskiilteelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom