pari kysymystä selän treenamisesta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten toi maastaveto kasvattaa selkää? Ajattelin kokonaan siirtyä 3-5 toistoihin, että sais räjähtävyyttä ja voimaa! Eli en käyttäiys sitä massaliikkeenä.

Muuten oon tehny kulmasoutua ja ylätaljaa/leuanvetoo kympin sarjoilla.

Eli kannataako noin tehdä vai onko toi veto ihan must liike selän kasvattajana..:david: ?

maastaveto ottaa alaselkään ja on tärkeä /hyvä liike alaselälle..toistoista sen verran et ite olen tehnyt 2-3x6-8..:whip:

Sakkeus: luin ton liittämäsi jutun pohdintoja, ja yksi asia ihmetytti. Miksi bodaaja ei haluaisi kasvattaa lantiotaa (ilmeisesti tarkoitat pakaroita ja reiden koukistajia, vai mitä ne nyt on). Onko syynä se että "iso lantio" ei tee etua vyötärölle,reisille ja hartiolille, vai mitä????

Selvennäppä vähän. Kiitos!!!

Originally posted by Pertti 123
Sakkeus: luin ton liittämäsi jutun pohdintoja, ja yksi asia ihmetytti. Miksi bodaaja ei haluaisi kasvattaa lantiotaa (ilmeisesti tarkoitat pakaroita ja reiden koukistajia, vai mitä ne nyt on). Onko syynä se että "iso lantio" ei tee etua vyötärölle,reisille ja hartiolille, vai mitä????

Selvennäppä vähän. Kiitos!!!

Riippuu ihan tavotteista, tietenkin jos on kapealanteinen niin haluaa kasvattaa lantiota ja persettä paljon ja päinvastoin. Kyykky esim on huippuliike jaloille, vaikka käykin lantioon, mutta mave taas käy niin paljon lantioon ja vähemmän suhteessa alaselkään ettei se monelle, varsinkaan mulle jolla on melko lihaisa lantio, oo optimiliike missään suhteessa, vaikka tälläkin hetkellä teen mavea ja oon tehny monta vuotta. Välillä tosiaan pitkiäkin taukoja. Teen just sen kokonaisrasituksen takia mavea kuten tuolla kirjotin. Jotkut tosiaan raivoovat ettei se perse levene mutta kyllä se vain levenee, kaikki riippuu yksilöstä. Ja nimenomaan sivusuunnassa tapahtuva leveneminen on kaikkein eniten pahasta. Paksuussuunnassa taas perseen kasvu ei ole niin iso ongelma kun kasvattaa paljon takareisiä ja alaselkää samalla. Kyllä monet bodarit on sanonut julkisestikin ettei kannata mavea tehä jos se ei itselle sovi, kunhan sillä on tarpeeksi saanut perusvoimaa, vaan keskittyä esim julleen ja selänojennukseen.

Jos kaikki postaukseni luit tuosta topikista niin siinä taisin selittää aika paljon jo näitä juttuja. Ite siis pidän esim kyykkyä huippuliikkeenä vaikka se käykin lantioon, mutta hyvänä alaselän ja selän liikkeenä esim itselleni en mavea pidä.

Eikä tosiaan tuo perseenleveneminen mikään katastrofi oo, rasvaprosentistahan se on paljon kiinni tuo perseen koko, mutta toisaalta harva pakkotoistolainenkaan on vuoden ympäri alle kympin rasvoissa, ite oon pysytelly viime vuosina välillä 12-15. Ja miksi siis minäkin aina mavea tekisin kun hyödyn selänojennuksesta, jullesta ja sjmv:stä paljon enemmän.

En ole tehny vedossa joulukuusta lähtien (kun polvi alkoi taas toimimaan) kolmosta pitempiä sarjoja ja maksimi on parantunut n.40 kiloa. 3-6 x 3 olen yleensä tehny.

Suositut

Back
Ylös Bottom