Parhaat VALMISruoat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sharona
  • Aloitettu Aloitettu
kauppojen valmisruoat

Mitkä valmisruoat ovat pannassa? Mitä ette ostaisi esim. liiallisen rasvamäärän takia. Entäs mitkä ruoat ovat sellaisia joita voi hyvällä omallatunnolla syödä välillä kiireessä vaikka olisi ns. diettikausi menossa...? Minä kun työni takia joudun paljon niitä popsimaan..aina ei kerkiä tehdä terveellistä ja vähärasvaista kotipöperöä. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sharona sanoi:
Mitkä valmisruoat ovat pannassa? Mitä ette ostaisi esim. liiallisen rasvamäärän takia. Entäs mitkä ruoat ovat sellaisia joita voi hyvällä omallatunnolla syödä välillä kiireessä vaikka olisi ns. diettikausi menossa...? Minä kun työni takia joudun paljon niitä popsimaan..aina ei kerkiä tehdä terveellistä ja vähärasvaista kotipöperöä. ;)

Poronkäristys ja spagetti on ainakin omat henkilökohtaiset suosikkini silloin kun noita valmis aterioita syön. Ja tuohon sitten raejuusto kyytipojaksi ni sillä pärjää mainiosti. Yleensä nuo valmis aterioiden pihvit on tehty jostain kumista ja maistaa majavan paskalle, joten itse en ainakaan niiä syö. Hyvää ruokailu hetkiä :rock:

Kaikki kauppojen valmisruuat on meikäläisen kieltolistalla. Ei ole viellä löytynyt sellaista evästä joka ei tekis yökki reaktiota.

Kalapaistos

Seitä, muusia ja jotain lima kastiketta. :thumbs:
Makukaan ei aivan pahimmasta päästa ja kohtuu ravinto arvot.

Silloin kun valmisruokia syön niin valinta on kokkikartano stekian soossit. Kirjolohikiusaus, jauhelihavuoka ja broileripasta ainakin maukkaita. Ovat hiukkasen kalliita, mutta voittavat hk:t ja atriat mennen tullen.

Kyllä ne melkeen on kaikki pannassa, sanoisin.

Edit: Riippuu tietenkin millaisia aterioita ruokavalio sietää/kaipaa.

Pinaattiletut on huippuja, jos sitä nyt valmisruoaksi voi kutsua. Siihen lisukkeeksi jotain salaattia ja leipää.

En nyt aterian nimee muista,mutta siin on kanan rintapala,riisiä ja porkkanoita.Siihen mukaan viel raejuustoa niin ei oo paha! :kuola:

Jullikka sanoi:
En nyt aterian nimee muista,mutta siin on kanan rintapala,riisiä ja porkkanoita.Siihen mukaan viel raejuustoa niin ei oo paha! :kuola:

ettei olis finduksen, kanaa chilikastikkeessa
on ainaskin mun suosikki, purkki raejuustoa joukkoon ja avot

kokonais hinta joku 3egee ei paha

jos ostan valmista niin yleensä tiskiltä ns kotiruokaa.Tai sitten kokkikartanon kirjolohi kusausta.

Aika harvoin tulee syötyä, suurin osa niistä on kaasupakattua paskaa :(

Maksalaatikko menee, jotkut perunalaatikot, kermaperunat ja tollaset. mutta ei mitään valmisannoksia, huh ja TSIISOS ne on suurelta osalta kauheita. ja niissä on sikana rasvaa että ne olis helpompi lämmittää.

Tämä saattaisi olla paremminkin tuonne ruokaresepteihin kuuluva juttu, mutta on tässä kannanotto tähänkin threadiin...

Olen käyttänyt monenkin eri valmistajan valmiita hawaiinpata-, italianpata- tai meksikonpatapussukoita. Niissä on valmiiksi mausteet yms. ja makuvaihtoehtoja löytyy. Tuollainen esim. italianpatapussukan annos on 3,25 dl. Siinä on 350 Kcal, josta käyttäen 400 g 15% rasvoilla olevaa jauhelihaa tulee protskuja 23 g, hiilareita 23 g ja rasvaa 17 g. Pussista pitäisi tulla n. 4 normaaliannosta.

Rasvan määrään voi näissä pussukoissa vaikuttaa ostamalla vähärasvaista jauhelihaa tai laittamalla niihin kanasuikaleita tai kinkkusuikaleita saman määrän kuin jauhelihaa. Tuollainen yksi annos ei vielä oikein riitä minulle, joten lisään niihin sitten riippuen ruoasta joko kokojyväriisiä tai ruispastaa lisäksi. Riisiä n. 3 dl, pastaa n. 4 dl. Vettä pitää lisätä myös hieman pussin ohjeeseen nähden. Sekaan voi halutessaan laittaa myös vihannessekoituspussin.

Tuollaisesta pussista tehdystä, jatketusta padasta syön n. 4 kertaa, eikä ole kallistakaan, tosin kallein raaka-aine on vähärasvainen jauheliha. Ravintoarvot eivät ole mielestäni pahat, varsinkin kun käyttää parempia aineksia. Lisäksi tuo jatkaminen laimentaa pussukoiden mausteita omaan makuuni sopiviksi.

Hätä tilassa menee kaikki, jossa on alle 100kcal/100g energiaa ja siihen sit tonnikalaa/raejuustoa + tomaattii, kurkkuu yms vihannesosastoo.

ttopi sanoi:
Tuollaisesta pussista tehdystä, jatketusta padasta syön n. 4 kertaa, eikä ole kallistakaan, tosin kallein raaka-aine on vähärasvainen jauheliha. Ravintoarvot eivät ole mielestäni pahat, varsinkin kun käyttää parempia aineksia. Lisäksi tuo jatkaminen laimentaa pussukoiden mausteita omaan makuuni sopiviksi.

Näitä pusseja on meidänkin taloudessa kulutettu ihan mukavia määriä ja varsinkin plussalla ollessa on ihan hyvää ja halpaa safkaa ja vielä hiton helppoa tehdäkkin.

Ainoa valmisruoka mitä syön on maksalaatikko. Kaikki muut laatikot voi tehdä itse (ja niistä saa parempia), mutta maksalaatikko on sen verran työläs että sitä ei jaksa. Ja maksalaatikko + 200g raejuusto maksaa (pun intended) ~2€ ja on hyvää!

Pyttipannua on tullut joskus syötyä paljonkin. Finduksen kananpoikapyttis on aika ihqua ja kirjolohipyttis myös. Toinen hyvä on tuo italianpata :thumbs:

italianpata kuuluu meikäläisen vakio ruokailuun kun olen plussalla. pirun hyvää ja halpaa, ja laitan aina 800-1kg paistijauhelihaa ja vähän pilkon spagettia myös sekaan. helppoa ottaa mukaan ja mällätä microon. valmisaterioista menee ainoastaan poronkäristys ja saarioisten maksalaatikko raejuustolla. valitettavasti näihin joutuu joskus turvautumaan kiireessä!

En ole vielä yhtään kunnon valmis ruokaa nähnyt.Enkä niihin koske kun ei huvita maksaa hiilareista ja rasvoista niin paljoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom