Parhaat tekosyyt treeneiltä luistamiseen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Mitkä ovat olleet itsellänne menneisyyttänne ajatellen parhaat tekosyyt jos ei aina ole tullut säännöllisesti treenatuksi.

Itselläni ylivoimaisesti yleisin oli aikanaan opiskelun aiheuttama stressi. Ongelmana tosin ei yleensä ollut se, ettei olisi viitsinyt tai kerinnyt lähteä salille vaan se ettei viitsinyt treenata nousujohteisesti.

Lisäksi oli ns. puolitekosyitä, esim. yhtenä kesänä se sali, jolla kävin oli heinäkuussa kiinni. Eräs toinen sali taas meni kesällä klo 16 kiinni ja sinne ei päässyt kun oli kesätöissä. Jos todellista treeni-intoa olisi ollut, olisin tietysti hakeutunut muulle salille noiden taukojen ajaksi.

Mulla parhaat syyt on pulssi, jota mä mittailen.
Mutta se ei ole tekosyy, vaan järjen käyttöä.
Toisaalta se on ollut välillä tekosyy dokaamiseen.

Onkohan tämä nyt sitten tekosyy vai oikea syy?

Univaikeudet.

Jos en ole nukkunut edellisenä yönä, niin saattaa jäädä treenaamatta, kun ajattelen, että: "vedän tämän treenin sitten huomenna"

Entäs jos seuraavakin yö menee vituiks? Mulla kuitenkin nuo univaikeudet on kohtuu yleisiä... Paitti nyt, kun on taas melatoniinia, mut aina ei kehtais olla reseptiä uusimassa.... :rolleyes:

Toinen on se, että pelkään syöneeni vahingossa jotain laktoosia sisältävää. Ei viitsisi millään uskaltaa alkaa treenaamaan, kun pelkää, että lämppäreitten ja ehkä ekan sarjan jälkeen kuitenkin pitäis lähteä vessaa istumaan tunniksi tai pariksi... :curs:

Originally posted by Tonza
... Jos en ole nukkunut edellisenä yönä, niin saattaa jäädä treenaamatta, kun ajattelen, että: "vedän tämän treenin sitten huomenna"

Entäs jos seuraavakin yö menee vituiks? Mulla kuitenkin nuo univaikeudet on kohtuu yleisiä... Paitti nyt, kun on taas melatoniinia, mut aina ei kehtais olla reseptiä uusimassa.... :rolleyes:

Kohtalotoveri täällä :( Kevät ja alkukesä menivät (yllättävänkin) hyvin noin nukkumisen kannalta, mutta viime aikoina nuo univaikeudet ovat taas nostaneet rumaa päätään :( Itse olen kyllä usein tehnyt niin, että käyn tekemässä treenin vaikka kofeiinin/stackin voimalla, tiedä sitten tuon järkevyydestä, mutta kun ei viitsisi kovin monen päivän taukojakaan pitää noin "vähäpätöisen" syyn takia...

Offtopickia Tonzalle: mistä sait tuon melatoniiniressun? Kiinnostus heräsi!

Originally posted by Gillyanne
Offtopickia Tonzalle: mistä sait tuon melatoniiniressun? Kiinnostus heräsi!

Ihan terveyskeskuslekurilta pyysin. Sanoin, että "vaikeaa on ollut unen kanssa" ja "jotkut kaverit ovat kehuneet melatoniinia"...

Mukisematta kirjotti reseptin... :)

Olkapää-hauis-ojentaja-treeni on jäänyt monesti väliin sellasen tekosyyn turvin, että olen uskotellut itselleni näiden lihasten olevan vielä liian kipeitä toissapäivän treenistä jolloin tein rinnan ja selän sellaisilla liikkeillä jotka ottavat myös haiuksiin ja ojentajiin.

Originally posted by Tonza
Ihan terveyskeskuslekurilta pyysin. Sanoin, että "vaikeaa on ollut unen kanssa" ja "jotkut kaverit ovat kehuneet melatoniinia"...

Mukisematta kirjotti reseptin... :)
Näinhän se käy, mikäli lääkäri on mukava ja potilas osaa perustella tarpeensa. Kävin itse just nieluviljelyssä ja uusin samalla 100 kpl:een melatoniinireseptin. Kannattaa muuten ottaa ehdottomasti se 100 kpl:een purkki, sillä hintaero 30 kpl:een purkkiin on naurettavan pieni. 30 kpl maksaa ~10 euroa ja 100 kpl 15,60 euroa. Hmmm, kummankohan ostaisin? :) Tabletit muuten YA:n valmistamia, vahvuus 3 mg.

Kerran parissa viikossa laiskottaa niin kauheesti että pakko siirtää reeniä seuraavalle päivälle... mitenköhän moisesta pääsis eroon :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt eilinen treeni jäi väliin vesisateen vuoksi, kun käyn pyörallä, ja matkaa salille on jotain 3-4kilsaa.....:( Mutta tekosyyhän toi oli, kyllä nyt jokaisen pitää vesisade kestää....

Mulla auttaa ainakin tuo ginseng. Eli pistän yhden kapselin poskeen ... jawohl. Käytän niitä aika harvoin ja näinollen tenhokin on säilynyt. Tosin seuraavana yönä jää helposti uni aika vähälle.

Niin, ja sali jää väliin yleensä kankkusen takia. Toinen "tekosyy" on tuo issiaksen piru, joka aina aika-ajoin muistuttaa itsestään.

Yleisin tekosyy taitaa olla väsymys. Itselläkin on noita univaikeuksia välillä aika useinkin. Melatoniini on kymmenen vuotta sitten jenkeistä ostettua GoWell merkkistä 3mg. Expiry date: dec 2003. :)

En nyt tiedä tekosyitä , mutta lähin sali on 20km
päässä enkä omista vielä autoa.
Kyllähän tuommonen matka tietysti
pyörräillen nopeasti menee , mutta jos vettä tulee
taivaan täydeltä tai lämpötila on +30 ei paljo huvita lähtee...(laiska)? :rolleyes:

Mulla on nyt hyvä syy lykätä salille lähtöä tonne elokuun puolelle, ku sain kesätöitä satamasta ja työ on tosi fyysistä, mutta palkka on sitä parempi :D

-nukuttaa
-paikat liian kipeet
-en oo syöny tarpeeksi tänään
-oon syöny liikaa tänään
-taidan pitää pari kertaa huilia ettei mee yli
-ulkona on kuuma
-ulkona on kylmä
-sataa vettä
-sataa lunta
-ulkona on liukasta
-siel on tänään niin paljon porukkaa
-ei siel tänään oo kuitenkaan ketään
-siel ei oo ilmastointia
-onkohan toi olkapää taas paskana? Pitää seurata pari päivää.
-ravitsemusjauheet on loppu, ei kannata
-kello on jo paljon
-täytyy käydä kaupassa
-oli aika kova päivä

Yleensä en salli itselleni tekosyitä, mutta jos treenit jää väliin, niin syynä on yleensä väsymys. Se on tietty tekosyy, mut jos olen väsynyt siirrän treenit suosiolla esim. seuraavalle päivälle. Viime aikoina on taukoja ollut liiankin kanssa, kun sairaudet ovat kiusanneet ikäcästä, joten nyt ei pikku vaivojen ja keksittyjen syiden takia salille lähtöä jätetä. :evil:

Joskus tulee siirrettyä reenejä baari-illan takia(siis jos on seuraavana päivänä reeni), mutta sehän ei ole tekosyy, vaan helvetin hyvä syy. :D

Reissun päällä jet-lag on yleisin syy. Hotellihuoneesta ei vaan pääse ulos.

Yleensä sitten salille lähdön sijaan tulee vaan tehtyä punnerruksia, dippejä kahden tuolin välissä, vatsarutistuksia, yhden jalan kyykkyä ja maastavetoa ja pohkeita jos löytyy joku koroke. Päälle perinpohjainen venyttely.

Sitten voi tilata hyvin mielin huonepalvelusta safkaa, käydä kylvyssä ja kattoa mitä telkusta tulee...

Ei ole oikeastaan ihan tekosyykään.. Olen tehnyt kaksi vuotta 5-6 tunnin työpäiviä, jonka jälkeen sali on ollut ihan toivottu ajanviete.

Nyt kun oon töissä 8,5 tuntia päivittäin on voimat ihan finito päivän lopuksi ja sali on jäänyt väliin useammin kuin kerran. Uskon syksyn helpottavan asiaa, kun syksyllä alkaa aina ihan uusi energia.

Unihäiriö täälläkin vaivaa kaiken päälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom