Parhaat massankasvatus ruokavaliot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kjj
  • Aloitettu Aloitettu
Aina auttaa kun antaa kysyessä saman tien taustoja, tavoitteita ja nykytilakuvausta
Juu tässä ei niin tarkkaan kysyttykään mitään vain yleisiä vinkkejä, inspiraatiota, jotain uutta kokeiluun jne asioita joita aloittelija ei vielä tiedä tarvitsevansa, perus jutut on selvillä. Esim aikoinaan Nyyssölän jauheliha-carbonara-chili-juustokerma -pata kokkicornerissa oli kova, eli ihan vapaasti voi heitellä mitä tulee mieleen ja toi on omavinkki mitä kannattaa kokeilla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite oon syöny jo monta vuotta PTVatasen reseptillä mitä tulee lihan maustamiseen, en oo itekkää vielä kyllästyny 🙂👌
Eli siihen tulee tacomauste, vähän schrirachaa ja joku tomaattimurska/pastakastike.
Itse teen ne vaan sillä twistillä että jokaiseen annokseen tulee hernemaissipaprikaporkkanavihreäpapu pakasterehuja mukaan. Ja oliiviöljyä lopuksi loraus mikäli tarvii rasvaa lisätä ruokavalioon

Onhan sua tossa aiemmin yritetty neuvoa. En taida olla ainoa joka ei oikein tajua mitä sä yrität kysyä.
Kun se oikeasti on niin yksinkertaista että sun pitää saada enemmän kaloreita kuin kulutat.

Se on sun ruokavalion tarkoitus?

Ehdotetut perusruoat hylkäsit huonoina vastauksina?

Eli mun vastaus on: En tiedä.
Vittu mä ole mitään perusruokia hylännyt ne kuuluu ohjelmaan ja niitä voi laittaa "vittu voi olla noin vaikeeta" kommentin hylkäsin kun pässi luulee että se itsessään riittää

Ite oon syöny jo monta vuotta PTVatasen reseptillä mitä tulee lihan maustamiseen, en oo itekkää vielä kyllästyny 🙂👌
Itse teen ne vaan sillä twistillä että jokaiseen annokseen tulee hernemaissipaprikaporkkanavihreäpapu pakasterehuja mukaan. Ja oliiviöljyä lopuksi loraus mikäli tarvii rasvaa lisätä ruokavalioon
Mistäs näitä reseptejä löytää?

Ainakin vatskun youtube kanavalta löytyy, selaat ihan niitä vanhimpia videoita niin pitäs löytyy se ruoan maustaminen tai joku sen suuntainen otsikko se oli.
hullua että jengi etsii videoita grillimausteen, pippurin sekä suolan käyttöön :D Tai jonku valmiskastikkeeen kaatamiseen. Katsotteko sen kaatamisen vielä monta kertaa hidastettuna ettei tule tehtyä väärin?
huomenna googlen haetuin lause on "Kuinka käytän ja lisään ruokaan grillimaustetta" Terv Juhani 43v.

Eli siihen tulee tacomauste, vähän schrirachaa ja joku tomaattimurska/pastakastike.

Jos alkaa riisi kyllästyttään niin tosiaan kannattaa nakata sekaan HeMaPa! Tehkää chili con carnea se on riisin tai ihan minkä tahansa kans hyvää!

Nuudeliwokkia väliin, sekin maistuu aina.

Tottakai soveltaa itse vähän, että saa fiilattua arvot sopivaksi omaan tilanteeseen.

Jos tavoitteena on oikeasti saada vain kaloreita alas, niin käytä tehosekoitinta ja tee pirtelöitä. Lisäksi vain vähän kuitua sisältäviä hiilareita, kuten riisimuroja, vaaleaa riisiä, maissihiutaleita yms, joita on helppo syödä. Lisää rasvaa ruokiin, kuten oliiviöljyä. Syö pähkinöitä. Ei oo vaikeeta oikeasti.

Jos tavoitteena on oikeasti saada vain kaloreita alas, niin käytä tehosekoitinta ja tee pirtelöitä. Lisäksi vain vähän kuitua sisältäviä hiilareita, kuten riisimuroja, vaaleaa riisiä, maissihiutaleita yms, joita on helppo syödä. Lisää rasvaa ruokiin, kuten oliiviöljyä. Syö pähkinöitä. Ei oo vaikeeta oikeasti.
Paras tähän mennessä riisipuuron lisäks! Juuri näin ei ole vaikeeta koota palapeliä kunhan saa ensin ne palaset ja täällä on tullut jo monta hyvää 👍

Parhaat koottuna itelle muistiin
painekeittimellä nopeeta riisipuuro ja on pirun hyvää. Pitää vaan olla punasta maitoa tai sitä mikä kestää keittämisen, sitte riisi ohjelmalla oon antanu olla 15min ja paineet hitaasti ulos. Jos antaa vielä hetken seisoa niin paranee!

Puolet nesteestä vettä, puolet kookosmaitoa. Manualilla n. 20min (ei oo hirmu tarkkaa). On vähän rasvaisempaa mutta helevetin hyvää.

Lisää ainakin hyviä rasvoja. Niistä saa extra kaloreita helposti. Itse otan joka aterialla 15g kalanmaksaa tai rypsiä. 135 kcal / ruokalusikka. Helposti 500 kaloria päivässä. Mysleistä saa paljon kaloreita. Gainerista voi tehdä todella energia ja protsku pitoisen lisäämällä pari munaa ja sekoittamalla maitoon

Muromyslit on mun kokemukseni mukaan olleet sellaisia tosi anabolisia myös.

Uunifetapasta on hyvä, vaikkakin ”varsinainen” proteiininlähde puuttuu. On sitä silti fetassa ja pastassakin.

Jos alkaa riisi kyllästyttään niin tosiaan kannattaa nakata sekaan HeMaPa! Tehkää chili con carnea se on riisin tai ihan minkä tahansa kans hyvää!

Nuudeliwokkia väliin, sekin maistuu aina.

Tottakai soveltaa itse vähän, että saa fiilattua arvot sopivaksi omaan tilanteeseen.

Nyt vaan kovaa ruokahalua! Loppupeleissä on helpoin syödä samaa safkaa päivittäin, välillä tulee säädettyä jotain, mutta muuten menee kanariisit tai potturiisit. Rasvattomaan turkkilaiseen juguun sekottelee dippijauhetta niin sitä on kiva nakkoa perunan ja salaatin päälle.

@Kjj

Noita turkkilaisia/kreikkalaisia jogurtteja (lidlissä suht halpaa) voi viskoa kanan/jauhelihan sekaan myöskin kun ei noi lihat mitään herkkua ole X vuosien jälkeen 2-3x päivittäin syötynä. Katsellu noita vege vaihtoehtoja, mutta helvetin kalliita ja pieni 250g pakkaus miinusta.

Maistuvampaa ja helposti kokattuna esim. viikonloppuisin: Rainbow isot 6kpl täysjyvätortillat, kurkkua & paprikaa, avocado viipaloituna ja atrian ohuen ohut kanafilee mustapippuri 500g mikä oma suosikki näistä maustetuista. Lisäksi Rainbow pineapple salsaa sekaan. Kanat uunissa ~23min 225C ja tortillat lämmittää mikrossa nopeasti kahden seteissä että on vähän enemmän syömistä.

Aamulla & treenin jälkeen riisimuroja tai corn flakes jonkun maustetun hera/vege protskudrinksun kanssa on helppo duunata ja maistuvaa. Jos treenit aamupäivästä niin tämä combo täydellinen ennen ja jälkeen treenien! Tuohon banaania/omenaa kylkeen. Puuroa en ole syönyt enää vuosiin kun joku yliherkkyys siihenkin tuli 2x päivässä syötynä vuosia. Ei kyllä ole yhtään ikävä. Vaihtoehtoisesti lidlistä 130g riisikakku paketti ja siihen päälle kurkkua, avocadoa, paistettua kananmunaa jne.

Jos vituttaa kokkailu / aamulla ei mene kiinteä alas niin sheikkeriin kaikki. Sensein opeilla:

2½dl maitoa, 2½dl kauraa, 1kpl banaani, 10ml öljyä, 40g heraa = n. 800kcal / 55g / 90g / 25g

Viimeksi muokattu:
Pakkiksen vanhat jäsenet muistaa tämän 2000-luvun alusta:

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Pakkiksen vanhat jäsenet muistaa tämän 2000-luvun alusta:

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500
Minua ihmetyttää miksi niin monelta puuttuu vihannekset ja hedelmät kokonaan 🤔 Protsku taas ylikorostettu. Omaa ruokavaliotani on moitittu yksipuoliseksi, mutta monella kokeneellakin sali ukolla on huomattavasti yksipuolisempi 🤷‍♂️Omasta ruokavaliosta löytyy sentään omenaa, kurkkua, tomaatteja, mandariineja jne...Tossa ylläolevassa on purkki ananasta. Siinäpä ne olikin.

Minua ihmetyttää miksi niin monelta puuttuu vihannekset ja hedelmät kokonaan 🤔 Protsku taas ylikorostettu. Omaa ruokavaliotani on moitittu yksipuoliseksi, mutta monella kokeneellakin sali ukolla on huomattavasti yksipuolisempi 🤷‍♂️Omasta ruokavaliosta löytyy sentään omenaa, kurkkua, tomaatteja, mandariineja jne...Tossa ylläolevassa on purkki ananasta. Siinäpä ne olikin.
Ootko ikinä miettinyt, että niitä on turha tommoseen bulkkiruokavalioon laskea. Syö jos tykkää.

Mä en ainakaan laske kasviksia muuten kuin painon perusteella, 750g-1kg/pv. Pinaattia, parsakaalia, porkkanaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom