Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Monia hyviä lukenu, mutta yleensä vastaan tähän kysymykseen aina: Sinuhe, egyptiläinen.
Sinuhe on kova. Tykkään myös Waltarin toisesta suurromaanista Mikael Karvajalka. Kirjan jatko-osa Mikael Hakim täytyy varmaan ottaa seuraavaksi tarkasteluun.

Tän suosituksen perusteella kävin ostamassa ekan osan tuosta The First Law-trilogiasta, eikä kaduta yhtään. Tosi hyvää tarina ja pitää hyvin otteessaan.

Eka osa on tavallaan vielä hidastempoisin, jatkossa vauhti kiihtyy. Tykkäsin myös kirjan huumorista; pikimustaa ja jollain asteella fantasian konventioita ironisoivaa. Henkilöt ovat sivuhahmoja myöten kaikin puolin erinomaisia. Sand dan Glokta on ehdoton suosikki, rammasta ja hampaattomasta inkvisiittorista ei vaan voi olla pitämättä :D

Sain aloitettua Song of Ice and Firen, eikä siinäkään mitään vikaa ole ollut. Harmi vaan kun tietää tapahtumat aika pitkälle.

Theo Fleury: kovaa peliä, äärimmäisen raju kirja Theon elämästä.. suosittelen mikäli lätkämaailma vähääkään kiinnostaa.

1386391.webp

Jos WW2 kiinnostaa, niin Antony Beevorin kirjat on ihan pakko lukea. Mun mielestä hemmetin hyvin kirjoitettuja, viihdyttäviä ja kuitenkin dokumentaarisia.
Esim.

9510390852.jpg

9510395021.jpg

Nuorempana jumiuduin pahasti Hermann Hessen Arosuteen. En tiedä montako kertaa luin. Luin Hessen muitakin myöhemmin.
Arosusi teki minuunkin suuren vaikutuksen aikoinaan. Pitäisi ottaa uudestaan lukuun. Muitakin Hessen kirjoja tuli luettua, mutta Lasihelmipelistä en saanut otetta. En, vaikka teoriassa sen olisi pitänyt olla suunnilleen täydellinen teos.
Sinuhe on kova. Tykkään myös Waltarin toisesta suurromaanista Mikael Karvajalka. Kirjan jatko-osa Mikael Hakim täytyy varmaan ottaa seuraavaksi tarkasteluun.
Sinuhe tuli samaten luettuna nuorempana, ensimmäisenä waltarina. Pidin, mutta varmasti nyt vanhempana se olisi loistava. Suosittelen myös Johannes Angelosta. Asetelmaltaan hieman samantapainen kuin Mikaelit, mutta vakavampi. Angelos on varmaan kauneimmin kirjoitettu romaani, jonka olen lukenut. Väliin aivan uskomatonta karkkia (hyvässä siis).

edit: Ai niin ja Abercrombien myötä innostuin uudestaan fantasiasta. Olenkin aina pitänyt hillitymmästä fantasiaelementtien käytöstä (onko se nyt sitten sitä low fantasya?).

Löytyyköhän tota kirjaa vielä jostain? Pikaisella googletuksella näyttäisi olevan loppu kaikkialta..

Jos englanniksi lukeminen ei ole este niin suosittelen lämpimästi tätä kauppaa, joka on siis käytännössä samanlainen kuin Amazon mutta kirjoille. Lähinnä tuota voi pitää divarien kohtauspaikkana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oi oi,monta hyvää kirjaa on tullu luettua,mut nämä muistan:

Papillon
Kultaa by Cizia Zyke
Monster by Kody Scott
Sahara by Per Andersson
Mustat lesket by Jani Anttola
Mostarin tien liftari by Luca Moconesi
Edward Bunkerin koko tuotanto.

Lainaan lähes 10 vuoden takaa, mutta eihän paskempaa kirjaa ole kuin tuo Sahara. Todella huonosti kirjoitettu. Aihe toki kiinnostava.

Cicia Zyke - Kultaa.

Cicia Zyke on elävä todiste siitä, että mies voi olla kaikkia lakeja uhmaava rämäpää vielä 1980-luvulla. Hän on ollut salakuljettajana Afrikassa, huijarina ja hautarosvona Etelä-Amerikassa, "kummisetänä" Kanadassa, uhkapelurina Aasiassa. Tämän kaiken hän paljastaa tyynen rauhallisesti bestsellerissään Kultaa! Ennen kaikkea kirja on hurja tarina kullanmetsästyksestä. Tapahtumat sijoittuvat Costa Ricaan. Viidakon joenuoma kätkee jättiläismäisen kultasuonen: miljoonien dollarien omaisuuden muutaman hehtaarin alueella. Pääosissa "Ranskalaiseksi" kutsuttu kertojaminä ja hänen 357 Magnum-revolverinsa, kaunis nainen, petturi, 30 miehen iskuryhmä jonka Ranskalainen pestaa huuhtomaan kultaa - ja tietysti itse kulta, jota siunaantuu kilokaupalla. Seikkailustaan Zykellä on muistona 50 gramman painoinen kultakimpale jota hän kantaa ketjussa kaulallaan sekä tämä kirja, varsinainen seikkailijan opas jossa on kaikkea: uhkapeliä, ruohonpolttoa, viinanjuontia, pikkukonnia ja huoria, epäluuloisia jepareita, lahjontaa, juhlia, väkivaltaa, kyynistä huumoria. Aina kun olen aloittanut uuden seikkailun, minulla on ollut vain muutama frangi taskussa.

37-vuotias esikoiskirjailija on albanialaisten vanhempien Marokossa syntynyt poika, joka vietti lapsuutensa Ranskassa. Hän jäi kiinni jengissä tehdyistä pikkurikoksista, jätti koulun ja liittyi muukalaislegioonaan. 17-vuotiaana hän muutti yksin Argentiinaan ja löysi samantien elämäntapansa: vaelluksen maasta toiseen porvarillisen yhteiskunnan ulkopuolella. Seurana yhteiskunnan pohjasakka. Minun tarinani on tosi, painottaa kirjailija. Minun mukaani nimetty "Ranskalaisen joki" on Costa Rican kartassa, ja paikalliset viranomaiset muistavat minut takuulla!

Tulen ja jään laulu -kirjasarjaa:

Valtaistuinpeli (engl. A Game of Thrones, 1996)

Kuninkaiden koitos (engl. A Clash of Kings, 1999)

Miekkamyrsky (engl. A Storm of Swords, 2000) nide 1 & nide 2

Seuraavaksi: Korppien kestit (engl. A Feast for Crows, 2005) :)

J.R.R. Tolkien - Taru Sormusten Herrasta- trilogia.

Varmasti paras kirja mitä olen ikinä käsiini saanut. Juoni, kerronta ja varsinkin Tolkienin luoma uskomaton maailma tekevät lukukokemuksesta ainutlaatuisen.

Arturo Perez-Reverte - Yhdeksäs Portti

Mukaansatempaava, okkultistinen jännitysromaani. Tarina kertoo kirjaetsivästä, Lucas Corsosta, joka saa tehtäväkseen etsiä käsiinsä legendaarisen Yhdeksäs Portti- kirjan, jolla sanotaan saavan yhteyden itse paholaiseen. Suosittelen lämpimästi lukemaan, jos jostain löydätte.

Tulen ja jään laulu -kirjasarjaa:

Valtaistuinpeli (engl. A Game of Thrones, 1996)

Kuninkaiden koitos (engl. A Clash of Kings, 1999)

Miekkamyrsky (engl. A Storm of Swords, 2000) nide 1 & nide 2

Seuraavaksi: Korppien kestit (engl. A Feast for Crows, 2005) :)

Paranee, paranee A dance with dragons. Paras tähän mennessä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom