Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
John Ajvide Lindqvistin Ystävät hämärän jälkeen oli kyllä suorastaan erinomainen. Ja hyvä käännös.

Täällä pohjantähden alla - trilogia. Selvitti minulle hyvin syitä miksi Suomi ajautui sisällissotaan, ja sodan seurauksia. Myös Lapuan liike ynnämuut tulee käytyä läpi.
Ymmärrän että kyseessä on romaani, ja kirja kertoo fiktiivisesti Pentinkulmalaisten elämästä vuosina 1880-1950, mutta kaitpa tuo melko realistista tekstiä kuitenkin on (toki punaisten näkökulmasta enimmäkseen).
Jos Koskelan Juhanilla olisi lapsenlapsi, olisikohan hän maanviljelijä vuonna 2011?

Nesbon tuotanto erityisesti lumiukko on helmi, quilloun pahuus, Stigg larssonin trilogia, Kingiltä nyt ainakin pedon sydän, Gerritsenin koko tuotanto päälimmäisenä kirurgi ja jatko-osa, hoffmanin 2suomennettua cupido ja morfeus, Tuomas vimman esikoinen mikä olikaan (helsinki10?). Ehkä noista punasena lankana vois sanoa että sarjamurhaaja trillerit toimii. Jos joku löytää useamman yhteisen suosikin niin vapaasti saa suositella kirjoja. Viime aikoina tullu lainattua kirjastosta pelkkää kuraa.

Kirjat ja arvostelut

Ajattelin että vois laittaa tälläisen ketjun pystyyn.Itse luin puoli vuotta sitten Justin Croninin kirjan Ensimmäinen siirtokunta ja tykkäsin ihan helvetisti siitä ja annan sille :5:
Odottelen kirjan kahta jatko osaa ja elokuvaa.Itse tykkään vamppyyri ja MadMax meiningistä ni tää oli just sitä.

kuva.php

Salasiko Einstein yhtälön, joka muuttaisi koko ihmiskunnan kohtalon?

On kulunut jo runsaat sata vuotta siitä, kun Albert Einstein kehitti suhteellisuusteorian, jonka pohjalta Oppenheimer rakensi atomipommin. Mutta Einstein ei ehkä kertonutkaan maailmalle koko totuutta vaan salasi osan kaavastaan - teorian, joka mullistaisi koko käsityksemme maailmankaikkeudesta.Lopullinen vastaus on nopeatempoinen salaliittotrilleri.

Einsteinin salattu kaava paljastuu pala palalta, kun toimittaja Javier ja tutkija Sarah seuraavat salaperäisen neron jalanjälkiä ympäri Eurooppaa.

He eivät kuitenkaan vielä tiedä, että lopullisen vastauksen etsinnästä tuleekin ennen kaikkea matka heidän omaan sisimpäänsä.

Lopullinen vastaus voitti Novela Ciudad de Torrevieja -kirjallisuuspalkinnon vuonna 2009.
Kirjan oikeudet on myyty 12 maahan, ja kotimaassaan Espanjassa sitä on myyty kymmeniätuhansia kappaleita.

Alex Rovira on kirjailija, toimittaja ja luennoitsija, jonka tietokirjoja on käännetty yli 40 kielelle.
Francesc Miralles on säveltäjä, toimittaja ja kirjailija, joka on aiemmin julkaissut kaksi trilleriä.

Lainattu:
http://www.bookplus.fi/kirjat/rovira%2c_alex/lopullinen_vastaus-12776895

P.S. :worship:

Toni Halme - Tuomiopäivä. Halmeen sana-arkku on kuin toisesta universumista. Kirja antanut elämäni parhaimmat naurut. Suosittelen!
Dave Mustainen elämänkerta. Harvemmin elämänkerrat uppoaa mutta tämän luki mielellään

Hmm.. Varmaan suurimman vaikutuksen ensilukemalta teki Ken Keseyn "Yksi Lensi Yli Käenpesän", jonka luin ensi kertaa ala-asteiässä ja jonka oon tän jälkeen kahlannut läpi lukemattomia kertoja ja edelleen se tuntuu kiehtovalta. James Clavellin "Kuningasrotta" ja "Shogun" ansaitsevat ehdottoman maininnan myös ja saman kaverin muutkin opukset ovat ehdottomasti lukemisen arvoisia. Steinbeckin tuotannon kahlasin läpi jo nuorena ja "Ystävyyden Talo" & monet muut on luettu tän jälkeen useampaan otteeseen..

Mitenhän hitossa tuleekin niin vähän mieleen kirjoja.. No, seuraavaksi jos kaivelisi jostain Larry McMurtryn tuotantoa alkukielisenä ja aloittelisi lukemaan läpi. Jokunen vuosi sitten mulle tuli ähky kirjojen lukemisesta ja oon lähinnä harvakseltaan lueskellut uudelleen vanhoja suosikkeja ja aikas monen kohdalla niistä löytää aivan uusia puolia jos edellisestä lukukerrasta on kulunut aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juokse poika juokse

" Nicky Cruzin 1968 kirjoittama omaelämäkerrallinen romaani. Kirjassa kerrotaan hänen tarinansa Mau-Mau-jengin johtajana, joka nousee taisteluun huumeita, alkoholismia ja väkivaltaista ilmapiiriä vastaan New Yorkin kaduilla"

Risti ja linkkuveitsi

" David Wilkersonin vuonna 1963 kirjoittama, tositapahtumiin perustuva kirja, joka keskittyy kirjan päähenkilön, Mau-Mau-jengin johtajan, Nicky Cruzin elämässä tapahtuneeseen muutokseen sekä Wilkersonin työhön jenginuorten parissa 1950- ja 1960-luvun New Yorkissa. Kirjaa on myyty yli 15 miljoonaa kappaletta 150 eri maassa ja Suomessakin noin 60 000 kappaletta"

Jos et ole vielä noita lukenu, suosittelen lukemaan.

Ilkka Remeksen melkein kaikki, mutta paras ja nopeiten tullu luettua tuo 6/12 ja Teräsleijona.
Sitten tietty kaikki Harry Potteri on ollu hyviä.

Ilkka Remeksen melkein kaikki, mutta paras ja nopeiten tullu luettua tuo 6/12 ja Teräsleijona.
Sitten tietty kaikki Harry Potteri on ollu hyviä.
6/12 oli oikeasti huono kirja, jonka loppu oli ennakoitavissa. Sen sijaan Pääkallokehrääjä ja Pedon syleily saavat Chuck Norris -hyväksynnän.
chuck_norris_approved.webp

Edelleen paras kirja, jonka oon lukenut on Arundhati Royn Joutavuuksien jumala. Muita loistavia kirjoja, joita tulee mieleen on Sofi Oksasen Puhdistus, John Steinbeckin Vihan hedelmät ja John Irvingin aika monetkin kirjat, mutta Leski vuoden verran taitaa olla mun suosikkini. Äsken sain loppuun Rosa Liksomin Hytti nro 6:n ja tykkäsin kyllä siitäkin. Karu ja rujo, mut hyvin kirjoitettu teos.

Ja sit täytyy edelleen ylistää tätä scifinovellia, jonka mun kaveri mulle joskus linkitti: http://archive.ncsa.illinois.edu/prajlich/forster.html. Aivan mahtavaa tekstiä ja sen arvoa vain nostaa se, että tuo novelli on kirjoitettu vuonna 1909.

Seppo Heikinheimo: Mätämunan muistelmat

Simba komppaa myös! Tämä kirja kirvoitti aikoinaan kyllä niin monet naurut. Oon lukenut itseasiassa kaks kertaa. sillon kun se ilmesty ja toisen kerran mökillä pari vuotta sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom