Parhaat KEVYET juustot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoanna
  • Aloitettu Aloitettu
Rakastan juustoa, ja haluaisin tietää mitkä kevyet juustot ovat oikeasti hyviä?

Itse pidän kovasti Allerum-juustosta, ei kovin kevyttä kylläkään, siinä on 17% rasvaa. Siis sellainen pitkään kypsytetty.

Ja sitten, en suosittele arlan 3% fetajuustoa kenellekkään, ihan hirveetä kumia :)

Samoin castellon 11% valkohomejuusto, yäk.

Mites näistä aamupala-juustoista, mikä on parasta?
Polar 5%, Arla kadett 5 % vai joku muu?

Osaisikohan joku suositella tuorejuustoa? Omasta mielestä IHANIA ovat valion kotijuusto, siinä on 150kcal/100g sekä Arla ingman perinteinen tuorejuusto, 165kcal/100g.

Mites, onko olemassa hyvää kevyt homejuustoa? Mitä mieltä olette Riitan herkun 17% viherhomejuustosta?
Entäs löytyykö mitään leipäjuustoa, jossa olisi alle 150kcal/100g, tai edes suht.vähän kaloreita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos rakastat juustoa niin nuo vähärasvaiset on... raiskausta... :(

5% kadettia tulee syötyä välillä, ei se kyllä mitään herkkua ole mutta proteiinia 34%. Hinta saisi toki olla halvempi kun ei mitään kovin hyvääkään ole moinen kumijuusto.

jos tahdot kevyttä juustoa niin kannattaa varmaankin ostaa tiimarista pyyhekumeja...

jos pienentää juuston määrää, voi syödä ihan mitä juustoa tahansa vaikka ois 4000kcal/100g...

Niiin, onhan se totta etta kevytjuustot eivat useinkaan pyori ollenkaan samassa luokassa tavallisten kanssa, valitettavasti. En kuitenkaan silti uskalla tavallisia ostaa, kun pidan niista niin paljon etta syon varmaan kerralla kaiken.. Tai ehka pitaisi siirtya ihan pieniin pakkauksiin, hah.

Asiasta toiseen, arla kadettia olen joskus ostanut, ja parhaimmillaan se on raasteena jossain lampimassa ruoassa jolloin se ikaan kuin sulaa joukkoon. Raejuustolla on sama ominaisuus, ihan esimerkiksi valion 1% arkirae juusto maistuu ihastuttavalta silloin kun se sulaa hiukan, eli kannattaa kokeilla lampimissa ruoissa !
Raejuustoista puheen ollen, oma suosikkini on keson maustamaton raejuusto, jossa vahemman kaloreita kuin valion arkirakeessa,eli kesossa 70kcal/100g ja valiossa 75kcal/100g, varsin huimaava ero, mutta siis keso maistuu huomattavasti paremmalta, en tieda miksi. Pitaisi varmaan kokeilla niita keson maustettuja raejuustoja joku paiva..

jos tahdot kevyttä juustoa niin kannattaa varmaankin ostaa tiimarista pyyhekumeja...

jos pienentää juuston määrää, voi syödä ihan mitä juustoa tahansa vaikka ois 4000kcal/100g...

en halua pienentaa maaria, juustot ovat niin hyvia !
:kuola:

ps sori, ä ja se toinen samantapainen kirjain puuttuvat, vittu

en halua pienentaa maaria, juustot ovat niin hyvia !
:kuola:

no ehkä just siks kannattais pienentää määriä. saisit syödä huomattavasti paremman makuisia juustoja. kevyempien juustojen syöminen IMHO vaan pahentaa tilannetta. helpompaa ois hankkia itsehillintää ja syömisen kontrollia.

no ehkä just siks kannattais pienentää määriä. saisit syödä huomattavasti paremman makuisia juustoja. kevyempien juustojen syöminen IMHO vaan pahentaa tilannetta. helpompaa ois hankkia itsehillintää ja syömisen kontrollia.

:whip:

ei mutta siis, olet tietysti ihan oikeassa :nolo:

tosin, yleensa jaksan syoda jotain hyvaakin ihan vain jonkin aikaa ja sitten tulee pidempi tauko.. kuten nytkin,en ole syonyt juustoja pariin kuukauteen raejuustoa lukuunottamatta ollenkaan, nyt vain tuli sellainen olo etta juustoa on saatava. ehka taa menee ohi kun olen muutaman paketin syonyt ..? toivottavasti.

Alle 17% juustoihin ei kannata koskea ! Korkeintaan johonkin hampparin väliin/pastaan tai muuhun ruoanlaittoon voi käyttää noita muita sitten...

Tämäkin on makukysymys. Itse pidän kovasti Polar 15% ja muista 15%-17 % rasvaisista juustoista (Pohjanpoika, Oltermanni). Myös normirasvaiset maistuvat, etenkin edamissa ja emmentalissa ovat hyviä. Polar 5% en suosittele, sillä se on melkoista kumijuustoa ja vaikea leikata (murenee heti käsiin).

Sulatejuustoista menee kaikki, ihan sieltä 5% tavallisiin. Mä en itse jotenkin huomaa niissa eroja joten sama melkein mitä niissä syö.

Kysymys > onko sairasta tai muuten friikkia syoda 450g juustoa yhtena paivana? jos kalorit ei kuitenkaan mene yli paivittaisen kulutuksen ..

Kysymys > onko sairasta tai muuten friikkia syoda 450g juustoa yhtena paivana? jos kalorit ei kuitenkaan mene yli paivittaisen kulutuksen ..

no miksipä olisi? sit jos sitä vetää viikosta viikkoon tuollaisia määriä niin kannattaa vähän miettiä. kyllä mä voisin vetää vaikka kilon juustoa päivässä enkä silti pidä itseäni sairaana. :D

e: ja vaikka kalorit meniskin yli kulutuksen niin sama juttu

no miksipä olisi? sit jos sitä vetää viikosta viikkoon tuollaisia määriä niin kannattaa vähän miettiä. kyllä mä voisin vetää vaikka kilon juustoa päivässä enkä silti pidä itseäni sairaana. :D

e: ja vaikka kalorit meniskin yli kulutuksen niin sama juttu

oi, helpotat mun oloa. no nytpa tiedankin mita aion huomenna syoda :D:D

Mikä on vähärasvaisin juusto, jota voisi käyttää ruuanlaitossa esim. tehtäessä gratiinia? Tarkoitus olisi löytää mahdollisimman kevyt juusto, jonka saa sulamaan vielä kiitettävästi..

Mun suosikki on Arlan 17% kermajuusto. Semmonen iso, pyöreä möllykkä, huomattavasti parempaa kuin kevyt Oltermanni. 5% kevytjuustoihin ei vaan pysty taipumaan... :jahas:

kadett 5% on ihan hyvää ja maistuukin jopa jollekin toisin kuin polar 5%. sitten rasvasemmista se 15-17% oltermanni ja 15% turunmaa.

mutta kaikken parasta on orkkis aurajuusto:D, ei kovin kevyt vaan

Paras kevyt juusto on mun mielestä ehdottomasti Polar 5%! Luulen että kevyt juustoon tottuu kun sitä vaan syö: omaan suuhun normi rasvainen ja jopa 15% juusto maistuu pahalta kun on tottunut tohon vitoseen.

Luulen et kyseessä on sama efekti kun kevyt ja rasvattoman maidon välillä: aluks rasvaton maistuu "ei miltään" mut viikon kun sitä on juonut niin kevytmaito maistuu jo ihan kermalta.

Mä ainakin ite vetelen juustoa sen verran paljon et toi viis prossanen on ainut vaihtoehto jos meinaan samoissa mitoissa pysyä:D

Voisin syödä 5% Polaria vaikka puoltoista kiloa päivässä, mutta mulla menisi siinä vaiheessa eurot yli päivittäisen kulutuksen.. ;)

Luopuisin ennemmin suklaastakin kuin juustosta. Aika harvassa on ne, joista superkevyt versio on syötävää, alle 15 % jos menee niin on höylättävä juusto menettänyt jo funktionsa. Rasva tuo niin paljon sitä juuston oikeaa koostumusta. Tosin suomalaiset ovat Edamin pilanneet muutenkin mauttomaksi, joten liekö väliä. Home- ja tuorejuustoissa taas on suorastaan synti mennä sohlaamaan rasvapitoisuuksien kanssa; ottaa sitten vaikka vähemmän.

Ruoanlaitossa ylipäänsä alle 12 % rasvaa sisältävä juusto ei enää mielestäni sula niin hyvin, että kannattaa laittaa. Koostumus ei muutu sulaessa tarpeeksi (jää klimpiksi) tai sitten hajoaa kokonaan.

Minusta juustoa ei kannattaisi latoa leivälle vaan ottaa pala lautaselle ja syödä omana ruoka-aineenaan (juu nou niinku fantasiaseikkailuissa ne aina syö).

...missäs se juustoketju olikaan?

Paras kevyt juusto on mun mielestä ehdottomasti Polar 5%! Luulen että kevyt juustoon tottuu kun sitä vaan syö: omaan suuhun normi rasvainen ja jopa 15% juusto maistuu pahalta kun on tottunut tohon vitoseen.

Luulen et kyseessä on sama efekti kun kevyt ja rasvattoman maidon välillä: aluks rasvaton maistuu "ei miltään" mut viikon kun sitä on juonut niin kevytmaito maistuu jo ihan kermalta.

Mä ainakin ite vetelen juustoa sen verran paljon et toi viis prossanen on ainut vaihtoehto jos meinaan samoissa mitoissa pysyä:D

Samaa mieltä. lidl:stä vaan Polar 5%. Parin paketin jälkeen maistuu paremmalta kuin muut juustot. Ja veitsellä leikkaat puolen sentin viipaleita leivälle. Aah.. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom