Parhaat jouluruoat, eli näitä on saatava jouluna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kinkku tietenkin ykkösenä, aivan mahtavaa sekä joulutortut:kuola:

Voi sitä listaa minkä tähän vois kirjottaa, äkkiseltään tulee mieleen:

Kraavikalat, lohi+siika
Mäti, lohen/kirjolohen+siian
Savukalkkuna
Kylmäsavulammas
Joulutortut
Luumukiisseli+kermavaahto
Porkkanalaatikko

Näillä eväillä olis meikäläisen joulukin juhlaa!

Joskus intissä ollessani vietin yhen parhaista mässäysjouluista. Kiinni oltiin ja KUKAAN muu kiinni olevista ei syönyt kraavilohta, valehtelematta vähintään 1kg upposi tuota herkkua muutaman päivän sisällä.

ootko violetti vegaani? Mulla on tulos eka vegaani joulu, eikä tällä hetkellä kyllä yhtään fantsuta mitkää jouluruuat. Teen varmaan jotain soijasuikaleista, leipomisia kyllä keksii vegsuna.

Musta on tosi outoa, että on olemassa joku vegaanisen kinkun ohje (soijajauho jne. konstein): Miks hitossa kasvissyöjäisyytensä kanssa vegaaniksi asti menevä tyyppi haluais välttämättä puputtaa paistetun sian ulkonäköä ja makua tavoittelevaa könttiä?!

Pyrin syömään, kuluttamaan ja elämään mahd. vegaanisesti.

Itse en ole aiemmin oikein edes miettinyt vegaanikinkkua. Paitsi että täksi jouluksi ehkä haluaisin seitanmöhkäleen. Ruohonjuuresta saa vegaanikalkkunaa, joka on kuulemma hyvää. Seitanista saa kinkkua ja seitanhan on hyvää. Tällaisen löysin nopealla googlauksella: http://ituhippi.livejournal.com/3523.html Laatikot on tosi helppo tehdä vegaanisena. Mä en oo ite tehnyt vegaanisia laatikoita. Soijarouhepyörykät ja -pihvit ovat hyvä vastine lihapullille.

1. Kalkkuna!!
2. Porkkanalaatikko
3. Lohi (Ei graavilohi!)
4. Juustot
5. Suklaat
6. + Maksamakkara suolakurkun kera :D

1. Kaikki kalasysteemit, erityisesti mäti ja graavilohi
2. Lanttulaatikko
3. Perunalaatikko, imelletty tottakai
4. Tähtitortut
5. Riisipuuro
6. Juustot

Tärkeysjärjestyksessä:

- kinkku + sinappi
- karjalanpiirakat (mummon leipomat)
- (lämmin)savulohi
- lanttulaatikko
- sienisalaatti
- piparit

edit: lisätään vielä, että joulunajan ultimate-välipala on karjalanpiirakka kinkulla ja sinapilla :kuola:

Tärkeys järjestyksessä

1. Kinkku ja sinappi
2. Mätiä ja sipulia
3. Kylmäsavulohi
4. Porkkanalaatikko

Noista taitaa koostua tänä vuonna mun joulupöytäki :P

Maksalaatikko on todella hyvää, kuuluu minun jouluun, ja se on sellainen vitamiini pommi että senkin takia sitä pitää saada ja tottakai jouluna pitää olla kinkkua ja sinappia, mieluiten vielä limpun päällä. niin ja joulu on vuoden ainut aika karkin syönnille.

1. Kinkku+ Ruoveden Herkun konjakkisinappi
2. Karjalanpiirakat sekä pyöröt
3. Tortut

edit: Saakeli, riisipuuro tietenkin!!

1. graavilohi sitruunalla
2. mati + sipuli + smetana
3. lanttulaatikko
4. torttu
5. riisipuuro
6. pipari

:haart::kuola::haart:

Kinkku on samantekevaa.

Kinkku ja perunalaatikko. Muilla ei niin väliä mutta noita kahta on pakko saada ja paljon.
Tulee jo nyt vesi kielelle kun ajattelee :kuola:

Kinkku ja perunalaatikko. Muilla ei niin väliä mutta noita kahta on pakko saada ja paljon.
Tulee jo nyt vesi kielelle kun ajattelee :kuola:

Sama. Vähän on ankean näköinen lautanen aina joulupöydässä, kun en oikein muuta syö kuin noita kahta. Ne vaan on niin hyviä :kuola:

1. Kalkkuna!
2. Kylmäsavulohi
3. Suklaakonvehdit
4. Vihreät kuulat
5. Imelletty perunalaatikko

99999999999999999999999999999999999999999999999999999999. Kinkku...

Suositut

Back
Ylös Bottom