Parhaat jouluruoat, eli näitä on saatava jouluna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
se imelletty perunalaatikkoaaahhhh:kuola:

Kyllä se koko mättö on parasta;

- Kinkku, laatikot, rosolli, punainen kermaviili kastike, keitetyt luumut, lohi... ja kyytipojaksi punaviiniä. Päälle kahvi ja konjakki joulutorttujen kanssa ja jouluolutta.

Aikooko muuten joku olla niin tylsä että on dietillä jouluna :)

Oi ku rupes heti tekee mieli jouluruokia :D

Tosissaa kinkku, porkkana- ja perunalaatikko, rosolli + kastike, graavilohi ja sinappisilakat... Ja itsetehdyt suklaatryffelit on ihan ehdottomaksi perinteeksi muodostunut siitä lähtien kun niitä ensimmäisen kerran tein :) Ja itsetehty leipä myös kuuluu asiaan.. Rommiluumut tai karpalokiisseli kermavaahdon kanssa jälkiruoaksi. Glögiä ja pipareita ja piparitaikinaa (joka perinteisesti jätetty kuistille jäähtymään ja josta on sitten ronkittu muksuna aina koulusta tullessa taikinaa suuhun) :P

Itse oon kyllä nykyään enemmän noitten suolaisten ruokien ystävä kuin makeiden herkkujen...

Kyllä se koko mättö on parasta;

- Kinkku, laatikot, rosolli, punainen kermaviili kastike, keitetyt luumut, lohi... ja kyytipojaksi punaviiniä. Päälle kahvi ja konjakki joulutorttujen kanssa ja jouluolutta.

Aikooko muuten joku olla niin tylsä että on dietillä jouluna :)
Mulla jatkuu dietti joulun yli, mutta siinä on sellainen taktinen parin päivän suunniteltu cheatti-tauko. Mutta tavallista vähemmän ois tarkotus tänä vuonna jouluruokia syödä. Tai ainakin joulu-suklaita ja namusia. "Kaikkea saa maistella, mutta ähky ei saa tulla" on mun motto tälle vuodelle. Ja vain kaksi päivää olen antanut itselleni luvan syödä noita sapuskoja. Katotaan mitä tostakin nyt tulee. On ne jouluruoat vaan niin makoisia. :kuola:

Kinkku, sienisalaatti, hillosipulit, lanttu- ja porkkanalaatikko :kuola:
Onneks äiti tulee meille jouluruokineen niin ei tartte itse duunin jälkeen aattona väsäillä.

Kinkku, kalkkunarulla, paistettu lohi, graavilohi, munavoi ja tuttavamummon kotona tekemät karjalanpiirakat ja mitä extraa nyt anopin mies onkaan metsältä kaatanut, jänistä, hirveä (toivotaan, toivotaan) tai jotain sellaista. Eli toisin sanoen kaikenlaista kuollutta eläintä plus karjalanpiirakoita. Muuta en syö, muuta en kaipaa, muusta en pidä. Mitä siis jouluruokiin tulee.

Ainoat hiilaripommit, joita en kykene vastustamaan on waimokkeen tekemät joulutortut. Siksi se ei saakaan tehdä niitä kuin 2 x joulussa, koska vedän aina pellillisen kerralla (ja kirjaimellisesti uitan ne puuterisokerissa). Ihan parhautta. :rock:

Onneksi vielä on parisenkymmentä päivää tuohonkin aikaa diettailla. :D

KINKKU! Odottelen jo innolla, milloin sisälläni asuva alkuasukas pääsee toteuttamaan itseään näissä joulunajan kinkunahtamiskarkeloissa... Voi siinä sivussa vähän laatikoita ja rosolliakin maistella, mutta kyllä se kinkku on koko joulun tärkein ruoka.

Ehrmannin sekaan kinkkupaloja sekä hieman porkkana- ja perunalaatikkoa ja blenderillä ankaraa sekoitusta. Jos välttämättä haluaa oikein joulutunnelmaa, niin soseen päälle tippa luumuhilloa. Tämän herkun voi sitten nauttia joulunpunaisesta mukista, jos haluaa tunteilla :D

No ei nyt sentään... Joulutortut on ehdoton ykkönen ja yhtä selvänä kakkosena tulee graavilohi.

Suositut

Back
Ylös Bottom