Parhaat jouluruoat, eli näitä on saatava jouluna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei neuvoteltavissa:
Äitin tekemä imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko, skinka, graavilohi, punaviini, olut

Nice to have:
Joulutortut, stokkan herrrrkkujuustot ja ankanmaksa + punasipuli + smetana + keksi, äitin tekemä lakkarahka

Ja toki pitää syödä mitä kaikkea muutakin on tarjolla, mutta noilla lähdetään :P~~

Graavilohi
Limppu
Silli
Kinkku
Laatikot
Sahti

:joulu1:
-suklaakonvehdit :haart::kuola:
-joulupulla
-poronliha
-graavilohi
-lanttulaatikko
-glogi+punkku

KINKKUA

Oksettaa kaikki laatikot ainakin, kerran olin joulusesonkiaikaan töissä tehtaalla joka näitä valmisti ja vähän muutakin. Ei pahemmin tee enää mieli esim. lanttulaatikkoa kun pakkaat niitä miljoona päivän aikana ja haiset vielä kotonakin. En kyllä aiemminkaan tykännyt mutta tuon ansiosta vielä vähemmän. :D

Juhlapöydän konvehtejakaan en haluaisi enää ikinä, mutta jostain syystä juuri niitä kertyy aina joululahjaksi enemmän tai vähemmän.

-lohi
-porkkanalaatikko
-lanttulaatikko
-kinkku
-rosolli
-sillikaviaari
-limppu, ryssänlimppu ois parhaanmakuista
:kuola:

Näitä monta päivää putkeen ähkyyn ja kihtiin saakka :hyper:

Joulutortut ja kaffe unohtu

Porkkanalaatikko, joulukinkku ja graavilohi.

Kaikkein jouluisinta safkaa on kyllä ruisleipä, missä päällä kinkkua ja sinappia. Syödään jouluaaton jälkeisenä viikkona/jälkeisinä viikkoina, riippuen siitä paljonko kinkkua jäi yli. Muutenkin jouluruuat maistuu mun mielestä parhailta joulun jälkeen, kun niitä ottaa muovikipoista ja lämmittää mikrossa :D

Kinkku, johon reippaasti sinappia, kaikki laatikot, lämminsavulohi, joulutortut, kalja...jne
Noh, noi nyt ainaski. Kyllähän tuo safka on yksi parhaista seikoista joulussa. Meillä ostetaan laatikoita ym. vielä siinäkin vaiheessa kun hinnat pudotetaan puolella, yleensä muut kyllästynyt siinä vaiheessa jouluruokiin mutta mulle ja faijalle maistuu :kuola:

- Vihreitä kuulia

Noita saa joku vuosi... tai jos vielä huonommin menee niin tilalle annetaan isompi paketti missä on niitä erivärisiä kuulia.

Mennyt säännöllisesti pari viime vuotta aina kiertoon kyseinen lahja :urjo:

Listaa:
Kinkkua
Herneitä
Maksalaatikkoa

VIHREÄT KUULAT tulis kieltää lailla. Mä oon vittuillakseni ostanu sukulaisille noita jouluisin. Noi on saatanasta kotoisin noi vihreät kuvottavat pallerot. Ennemmin imisin vaikka Jörn Donnerin vihreitä kuulia kuin noita...

VIHREÄT KUULAT tulis kieltää lailla. Mä oon vittuillakseni ostanu sukulaisille noita jouluisin. Noi on saatanasta kotoisin noi vihreät kuvottavat pallerot. Ennemmin imisin vaikka Jörn Donnerin vihreitä kuulia kuin noita...

Hah, tai sitten se toinen on tosiaan ainakin täälläpäin ne juhlapöydän konvehdit, vai mikä se yleisin konvehtirasia onkaan. Taitaa olla halvintakin niin aina niitä kaikki saa joku viisi rasiaa, joista napsitaan ne crisp -suklaat ja ananakset pois ja loput homehtuu sitten ties kuinka kauan.

1. kinkku
2. kinkun paistoliemestä tehty kastike + perunat
3. kotitekoiset porkkana- ja lanttulaatikot
4. rosolli, salaatit ja herneet
5. kotikalja ja punaviini

Mulle voi lahjoittaa kaikki Vihreät kuulat :D

Omia joulusuosikkeja: lanttu- ja perunalaatikko, bataattilaatikko, soijarouhepyörykät, pähkinät, kuivatut hedelmät, riisipuuro, tofu ja Wiener Nougat. Ja tietty Vihrät kuulat ja Finlandia kuulat.

Täksi jouluksi jälkkäriksi on suunnitteilla tehdä vegaaninen lakka-tuorejuustokakku, jossa pohja on piparimurskaa ja kookosrasvaa. Niin ja ehkä taatelikakku. Ja sitten minttusuklaa :D

ootko violetti vegaani? Mulla on tulos eka vegaani joulu, eikä tällä hetkellä kyllä yhtään fantsuta mitkää jouluruuat. Teen varmaan jotain soijasuikaleista, leipomisia kyllä keksii vegsuna.

Musta on tosi outoa, että on olemassa joku vegaanisen kinkun ohje (soijajauho jne. konstein): Miks hitossa kasvissyöjäisyytensä kanssa vegaaniksi asti menevä tyyppi haluais välttämättä puputtaa paistetun sian ulkonäköä ja makua tavoittelevaa könttiä?!

Nro 1 on paistamaton piparkakkutaikina...tätä ei saa kuin joulun alla ;)
Nro 2 on tietenkin kinkku.
Nro 3 on luumukiisseli ja kermavaahto.
Nro 4 on jo kohta perinteinen joululintu (riistalintu)... tosin tätä tulee syötyä syksyisinkin, joten siksi vasta näin alhaalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom