Parhaat HI-FI in-ear kuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tällä hetkellä CX-300 (en muista onko I vai II), mutta väliaikaista koska ei tahdo pysyä korvassa.

Mulla oli noiden kanssa vähän samaa ongelmaa. Auttoi jonkin verran kun vaihdoin pienimpiin tutteihin, vaikkei mulla käsittääkseni mitenkään erityisen ahtaat korvakäytävät olekaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainoa heikko puoli ton testin mukaan on, että kun toi johto hankaa jotaki, esim. lenkkeillessä, ni se johtaa sitä vähän sinne korviinki. Kuulemma noissa suljetuissa napeissa yleinen ongelma (en omaa kokemuksia tosin itse).

Mulla on jotkut cx-senkut joita ei voi käyttää ton takia. Uskomattoman ärsyttävä hinkkaus peittää alleen kaiken. Kossin plugit taasen on just hyvät.

Mulla oli noiden kanssa vähän samaa ongelmaa. Auttoi jonkin verran kun vaihdoin pienimpiin tutteihin, vaikkei mulla käsittääkseni mitenkään erityisen ahtaat korvakäytävät olekaan.
Mulla taas noi massiiviset Kossin The Plugit on just hyvät. Tosin ne on erilaiset, eli nehän rutistetaan ja sitten muovautuvat itsestään ja irti ei lähde. Ehkä Sennheisesreiden logiikka eri... eli pienemmät pitäs olla jotta saa ahdettua pidemmälle jossa voisivat pysyä.

Juu, mulla taitaa olla kolmet The Plugit hajonnut nyt. Tällä hetkellä CX-300 (en muista onko I vai II), mutta väliaikaista koska ei tahdo pysyä korvassa. Erikoista tosin että tuntuu kuin ei pysy vain vasemmassa korvassa... liekö jo vuodessa korva saanut damagea vaparissa. :lol2:

Itse vain pidin kovasti tosta The Plugin äärimmäisestä äänieristyksestä, mutta tosiaan lenkkeilyssä hieman häiritsevä. Edelleen, the Plug siis urheilukäyttöön, joku kohta kuitenkin itkee niiden äänilaadusta jossa hyvää korkeintaan kova basso. Ne saakin vaikka hajoilla... maksa posteineen hurjat 18€ Multitronicista. Siihen nähden just hyvät.

Valitettavasti en ole tietoinen 300- ja 400 eroista.
Onko kellään mitään kokemuksia kestävistä nappikuulokkeista?

Nyt on 6 pari kossin spark plugeja menossa, ja viimeiset hajos juuri, tilasin taas parit uudet cdon:nista. Jos joku tietää, mitkä olis kestävät nappikuulokkeet ni vois kertoa.
Noissa kosseissa hajoaa aina toinen kuuloke, tai sitten ajan myötä johdot kovettuvat ja halkeilevat.

Ite tykkään noista kossin ulkoäänien eristyksestä, jolloin niitä ei tartte ees huudattaa niin kovaa. Äänen laatukin on mielestäni hyvä.

En tiedä kuinka monet napit kestää kovaa käyttöä... onko sitten parempi et ostaa useammin noita parin kympin Kosseja, kuin että kerralla ostaa hieman kestävämmät mutta 2-3x kalliimmat.

Nyt kävikin niin että en vielä osta Kosseja uusiks, vaihdoin noihin Sennheiserin CX nappeihin pienemmät "pädit" ja ne pysyy tosi hyvin. Aivan eri logiikka oli siis Sennheiserin in-eareissa, Kossin The Plugeja ei kovin syvällä ängetä kun ne turpoo ja siten pysyy, Sennheiserin ei noin tee joten noi pienemmät pädit päästää ne syvemmälle korvakäytävään ja sit ne pysyy.

Itellä kanssa ollu nuo Seinnheiserin CX 400 napit nyt kuukaudenpäivät ja tyytyväinen olen kyllä ollu. Hyvin pysyy korvissa ja mulle ainakin riittävä äänenlaatu. Kestävyydestä en osaa kyllä sanoa vielä.

Mitäs mallia TML tarkoitat tolla Sennheiser CX? Sennheiser CX300-II Precision In-ear - Black? vai mitä?

Vois kokeilla noi Sennheiser nappikuulokkei. Ihan vaihtelun vuoksi.

Shuren kuulokkeet on kyllä itellä olleet todella hyvät.
Löysin reilu vuosi sitten Shuren E4c-napit eräästä lopettavasta nettikaupasta polkuhintaan, 59e. Siihen aikaan noilla tais olla oikea hinta jotain kahdensadan kieppeillä. Ainoa ongelma noiden kanssa oli se, että kumitulpat meinasi aina irrota kun kuulokkeita otti taskusta tms. Ongelma kuitenkin korjaantui tipalla pikaliimaa.
Se täytyy vielä sanoa, että parempaa ääntä en ole nappikuulokkeista kuullut. Cnetin testissäkin ovat pärjänneet: "The bottom line: Shure's E4c earbuds are simply the best in-ear headphones we've ever heard."

Eli voin suositella Shuren kuulokkeita ainakin näiden perusteella! :rolleyes:

Noniin, anteeksi pieni viive tän kans. Eli nyt on testattu näitä Sennheiser CX 680:siä, eli ns. sporttinappeja niin salilla, lenkillä kuin myös koulumatkoilla kävellessä eli "normielämässä".

Napit todellakin pysyvät korvissa hyvin, kunhan vain muistaa laittaa sopivan kokosen sen eari-osan paikoilleen. Ite koitin aluksi liian isoilla, jolloin varsinki vasemmasta pullahti ulos tosi helposti. Kirosin jo noita nappeja, kunnes tajusin ton tekniikan, mikä noissa pitää olla, eli juurikin sinne korvan sisälle köllimään se nappi. Nyt on pieni eari-osa paikoillaan ja pakko sanoa että kyllä se vain pysyy, niin kuin luvattiin. Voi hyppiä, juosta, pyöriä tai ihan mitä vaan. Koitin jopa heiluttaa päätä silleen, että ne lähtis pihalle, mutta ei. Se korvanapukka, joka tulee sinne korvakaareen ylös, on myös kätevä vehe, lisää tukevuutta kummasti.

Äänenlaatu on mielestäni todella hyvä, tykkään itse kovasti. Tosin minulla ei ole kovin paljoa vertailukohteita, mutta sanotaanpa vaikka näin, että vastaavat näitä Steelserieksen Siberia kakosia (pelikuulokkeet, isot ja sulijetut) lähes. Kokeilin myös noilla creativen norminapeilla ja on aika lievästi sanottu, jos toteaa, että ero on kuin yöllä ja päivällä. Ei näitä voi edes verrata keskenään. Ääni näissä Senukoissa on puhdas, täyteläinen ja silti särmä. Pääsee moni musiikki oikeuksiinsa (kuuntelen ihan laidasta laitaan, vanhasta Sepulturasta räppiin ja DnB:hen asti).

Tuosta johdosta vielä, joka on valmistajan mukaan kevlarilla vahvistettu; se ei todellakaan käpristy ja hapristu, vaikka kuin kylmä on. Tässä eräs päivä tallustelin kouluun 28 asteen pakkasessa ja ei mitään ongelmia. Johto tuntuu muutenkin jämerältä ja vahvalta, ettei tarvi peljätä notta hajoaako. Olen kokeillut niin tuolla jatkopätkällä, jossa on erillinen volumensäädin, sekä ilmankin ja toimii kyllä molemmilla systeemeillä. In-eareista kuitenkin kun puhutaan, niin ei Sennheiser ole näissäkään osannut ottaa pois sitä, että johto johtaa kahinaa ja muuta suhinaa korviin, mikäli johto vastaa kovasti johonkin.

Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyytyväinen ostokseeni. Hain kuitenkin nappeja, jotka soveltuvat vähän all-around käyttöön, mutta pääpaino on silti urheilun puolella; nappien täytyy kestää kovempaaki menoa ja olosuhteita. En väitä enkä kyllä uskokaan, että nää vetäs vertoja äänessä kalliimmille laatunapeille, mutta ei näitä kyllä voi perusnappeihinkaan verrata. Urheilupuolelle kuitenkin melko ylivoimaiset äänenlaadullaan.

Jos jotaki kysyttävää ni ampukaa vaa mennee!

Noniin, anteeksi pieni viive tän kans. Eli nyt on testattu näitä Sennheiser CX 680:siä, eli ns. sporttinappeja niin salilla, lenkillä kuin myös koulumatkoilla kävellessä eli "normielämässä".

Napit todellakin pysyvät korvissa hyvin, kunhan vain muistaa laittaa sopivan kokosen sen eari-osan paikoilleen. Ite koitin aluksi liian isoilla, jolloin varsinki vasemmasta pullahti ulos tosi helposti. Kirosin jo noita nappeja, kunnes tajusin ton tekniikan, mikä noissa pitää olla, eli juurikin sinne korvan sisälle köllimään se nappi. Nyt on pieni eari-osa paikoillaan ja pakko sanoa että kyllä se vain pysyy, niin kuin luvattiin. Voi hyppiä, juosta, pyöriä tai ihan mitä vaan. Koitin jopa heiluttaa päätä silleen, että ne lähtis pihalle, mutta ei. Se korvanapukka, joka tulee sinne korvakaareen ylös, on myös kätevä vehe, lisää tukevuutta kummasti.

Äänenlaatu on mielestäni todella hyvä, tykkään itse kovasti. Tosin minulla ei ole kovin paljoa vertailukohteita, mutta sanotaanpa vaikka näin, että vastaavat näitä Steelserieksen Siberia kakosia (pelikuulokkeet, isot ja sulijetut) lähes. Kokeilin myös noilla creativen norminapeilla ja on aika lievästi sanottu, jos toteaa, että ero on kuin yöllä ja päivällä. Ei näitä voi edes verrata keskenään. Ääni näissä Senukoissa on puhdas, täyteläinen ja silti särmä. Pääsee moni musiikki oikeuksiinsa (kuuntelen ihan laidasta laitaan, vanhasta Sepulturasta räppiin ja DnB:hen asti).

Tuosta johdosta vielä, joka on valmistajan mukaan kevlarilla vahvistettu; se ei todellakaan käpristy ja hapristu, vaikka kuin kylmä on. Tässä eräs päivä tallustelin kouluun 28 asteen pakkasessa ja ei mitään ongelmia. Johto tuntuu muutenkin jämerältä ja vahvalta, ettei tarvi peljätä notta hajoaako. Olen kokeillut niin tuolla jatkopätkällä, jossa on erillinen volumensäädin, sekä ilmankin ja toimii kyllä molemmilla systeemeillä. In-eareista kuitenkin kun puhutaan, niin ei Sennheiser ole näissäkään osannut ottaa pois sitä, että johto johtaa kahinaa ja muuta suhinaa korviin, mikäli johto vastaa kovasti johonkin.

Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyytyväinen ostokseeni. Hain kuitenkin nappeja, jotka soveltuvat vähän all-around käyttöön, mutta pääpaino on silti urheilun puolella; nappien täytyy kestää kovempaaki menoa ja olosuhteita. En väitä enkä kyllä uskokaan, että nää vetäs vertoja äänessä kalliimmille laatunapeille, mutta ei näitä kyllä voi perusnappeihinkaan verrata. Urheilupuolelle kuitenkin melko ylivoimaiset äänenlaadullaan.

Jos jotaki kysyttävää ni ampukaa vaa mennee!
Mistä ostit paljon maksoi?

Joo, itekki näin sillon, että tuolla ois ollu nuinki halvalla, mutta pixmaniasta kavereilla/muilla käyttäjillä huonoja kokemuksia (itse en tämän takia ole koskaan rohjennut tilata), niin ostin tuolta cdonista. Ostin samalla uuden soittimen ja yhden kirjan kans, jonka ois saanu vaan cdonista muutenki.

Mäkin jätin tilaamatta tuolta kun tuli niin paljon lisäkuluja et meni kalliimmaks ku muualla..

elec.fi 56 euroa maksoi. tuolta pixmaniasta näytti 45 euroa, mutta siihen olisi tullut 12 euroa postia ja jotain 5-6 euroa jotain käsittelykuluja et se meni ihan vitun huijaustouhuksi. Jäi eleciltä halvemmaksi vaikka lähtö oli 11 euroa kalliimpi :P En tiiä mikä tuolla pixmaniassa on että pitää tollasten 10grammaa painavien kuulokkeiden posteja maksaa vanhaa rahaa 70 markkaa.

Huijaushommilta kuulostaapi joo. Kerro sitten omat kokemukses, ku oot saanu testattua nappeja. Ja vinkkinä tosiaan, laita sellaset "tulpat" niistä valittavista, joiden kanssa se nappi menee korvan sisälle ihan kunnolla. Ite en tätä systeemiä heti tajunnu ja piti vähän taistella varsinki vasemman napin kans. Laitoin ne pienimmät ni pysyy todella jämysti kiinni.

TUntuu pysyvän hyvin korvissa ainakin tässä sisällä nyt kun testasin, tarkempaan syyniin joutuvat kun lähen lenkille, sithän ne ei pysy jos eivät ole pysyäkseen.

Viimeiset pari kuukautta arvoin, että ostaisinko isot kuulokkeet vaiko toiset hifimmät in-earit. Hifi in-eareihin päädyin niiden monikäyttöisyyden takia. Ei hirveästi kiinnosta raahata isoja luureja joka päivä kustannuspaikalle mukaan + laadukkaat isot luurit kustantaa monin verroin enemmän kuin hifi in-earit + in-earit plokkaa taustameteliä huomattavasti paremmin metrossa / lentokoneessa / avokonttorissa / juu neim it + useita tunteja päivässä kuunnellessa kevyet in-earit tod näk miellyttävämmät kuin isot luurit.

Pitkään vaihtoehtoina in-eareista oli Bose, AKG K340, Shure SE115, Klipsch S4 ja t-JAYS Two eli hintaluokan alle 100€ kuulokkeista siis kyse. Ongelmana vain oli, ettei noita päässyt missään testailemaan. Bose mitä todennäköisimmin turhan "lämmin", kuten kaikki muutkin se firman tuotteet. Tänään sitten vahingossa törmäsin luurikauppaan, jossa pääsin testaamaan Shure SE115:t ja useammat Klipsch:t (ainakin S3, S4 ja S5). Kaikissa Klipscheissä oli havaittavissa omaan makuun hieman liian topakka bassotoisto, eikä erottelevuus mielestäni päässyt aivan Shure:n tasolle. S4 ja SE115 kyseisessä putiikissa tasan saman hintaiset, joten hintakaan ei siis ollut tällä kertaa ratkaisevana tekijänä eli siis Shure:t taivat matkaan. Sainpa vielä mukaan "vitun tyylikkään" JVC:n taskukokoiset kajariparin iPodille, mahtaa olla tod hi-fi :D

Nyt muutaman tunnin Shure:t ollu tulilla. Eikä kyllä rehellisesti sanottuna ainakaan vielä harmita ostot. Onhan nämä aivan eri luokan pelit verrattuna viimeiset kolme vuotta uskollisesti palvelleisiin Sony Ericsson W880i:n mukana tulleisiin in-eareihin (toki nekin ovat yllättävän hyvät pakettikuulokkeiksi). SE:t siirtyy nyt puhtaasti jumppakäyttöön. Shure:lta jännä idea käyttää johtoa korvan ympäri pyöräyttämällä "holderina". Kovemmassa menossa tuolla tavalla pyöräyttämällä Shure:t kestää aivan varmasti paikoillaan. Tuolla tyylillä käytettäessä kuuloke jää juuri sopivasti jopa minun varsin pienen korvalehden sisään, joten motskakypärän kanssa toimii mainiosti (piti testata jo). Johtoa ei ole tietysti pakko kieputtaa korvan ympärille vaan sen voi antaa roikkua myös vapaasti, jolloin kuuleko edelleen kestää miellyttävästi paikallaan. Tosin tällöin tulee todennäköisesti sen verran ulos korvasta, ettei voi käyttää kypärän kanssa.

Että tällaisia mietteitä & kokemuksia in-eareista.

Edit: niin hinta meinasi unohtua. Tämän päivän kurssilla kustansivat noin 85€.

Viimeksi muokattu:
Nyt kun tämä topici jo aika vanha niin miten teillä on noi paremmat nappikuullokkeet kestäneet? Olen saanut rikki 2-6kk käytöllä kossin plugeja parit, Sennheiser CX-300:set, jotku phillipsin napit ja nyt viimeisimpänä Klipsch Image S4:set. Kaikissa sama vika tulee eli toinen nappi sammuu (johto katkeaa, tai liittimestä murtuu). Käyttöä toki on paljon eli käytännössä ovat korvissa 8-10h päivässä vähintään 5pv viikossa.

Kysymys kuuluukin että onko jotain merkkiä/mallia joka olisi nimenomaan tehty kestämään ja jossa olisi hyvä äänentoisto ja äänieristys? noi S4:set oli kyllä parhaat käytössä ja eristivät tarpeeksi ääntä ettei tarvinut erikseen kuulosuojia käyttää rälläköidessä. On vaan nekin vähän turhan kalliit ostaa muutaman kk välein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom