Noniin, anteeksi pieni viive tän kans. Eli nyt on testattu näitä Sennheiser CX 680:siä, eli ns. sporttinappeja niin salilla, lenkillä kuin myös koulumatkoilla kävellessä eli "normielämässä".
Napit todellakin pysyvät korvissa hyvin, kunhan vain muistaa laittaa sopivan kokosen sen eari-osan paikoilleen. Ite koitin aluksi liian isoilla, jolloin varsinki vasemmasta pullahti ulos tosi helposti. Kirosin jo noita nappeja, kunnes tajusin ton tekniikan, mikä noissa pitää olla, eli juurikin sinne korvan sisälle köllimään se nappi. Nyt on pieni eari-osa paikoillaan ja pakko sanoa että kyllä se vain pysyy, niin kuin luvattiin. Voi hyppiä, juosta, pyöriä tai ihan mitä vaan. Koitin jopa heiluttaa päätä silleen, että ne lähtis pihalle, mutta ei. Se korvanapukka, joka tulee sinne korvakaareen ylös, on myös kätevä vehe, lisää tukevuutta kummasti.
Äänenlaatu on mielestäni todella hyvä, tykkään itse kovasti. Tosin minulla ei ole kovin paljoa vertailukohteita, mutta sanotaanpa vaikka näin, että vastaavat näitä Steelserieksen Siberia kakosia (pelikuulokkeet, isot ja sulijetut) lähes. Kokeilin myös noilla creativen norminapeilla ja on aika lievästi sanottu, jos toteaa, että ero on kuin yöllä ja päivällä. Ei näitä voi edes verrata keskenään. Ääni näissä Senukoissa on puhdas, täyteläinen ja silti särmä. Pääsee moni musiikki oikeuksiinsa (kuuntelen ihan laidasta laitaan, vanhasta Sepulturasta räppiin ja DnB:hen asti).
Tuosta johdosta vielä, joka on valmistajan mukaan kevlarilla vahvistettu; se ei todellakaan käpristy ja hapristu, vaikka kuin kylmä on. Tässä eräs päivä tallustelin kouluun 28 asteen pakkasessa ja ei mitään ongelmia. Johto tuntuu muutenkin jämerältä ja vahvalta, ettei tarvi peljätä notta hajoaako. Olen kokeillut niin tuolla jatkopätkällä, jossa on erillinen volumensäädin, sekä ilmankin ja toimii kyllä molemmilla systeemeillä. In-eareista kuitenkin kun puhutaan, niin ei Sennheiser ole näissäkään osannut ottaa pois sitä, että johto johtaa kahinaa ja muuta suhinaa korviin, mikäli johto vastaa kovasti johonkin.
Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyytyväinen ostokseeni. Hain kuitenkin nappeja, jotka soveltuvat vähän all-around käyttöön, mutta pääpaino on silti urheilun puolella; nappien täytyy kestää kovempaaki menoa ja olosuhteita. En väitä enkä kyllä uskokaan, että nää vetäs vertoja äänessä kalliimmille laatunapeille, mutta ei näitä kyllä voi perusnappeihinkaan verrata. Urheilupuolelle kuitenkin melko ylivoimaiset äänenlaadullaan.
Jos jotaki kysyttävää ni ampukaa vaa mennee!