Parhaat HI-FI in-ear kuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mites voiko noita in-ear kuulokkeita edes verrata on-ear kuulokkeisiin laadultaan? Itellä on Sennheiser RS170 kotona ja tuli vaan mieleen että mihin sellaset pikkunapit pystyy loppupelissä. Itse en kuulokkeista tiedä mitään mutta ostin nää Gigantista kun katoin että jotkut hyvät langattomat pitää saada kerrostaloon että voi nauttia musiikista ilman häätöä :D Näissä on ainakin parempi äänenlaatu kun missää mitä on musiikkia tullu kuunneltua. Mutta eipä mulla hifeistä paljon ole kokemusta ylipäänsä niin nää menee hyvin kun ei paremmista tiedä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites voiko noita in-ear kuulokkeita edes verrata on-ear kuulokkeisiin laadultaan? Itellä on Sennheiser RS170 kotona ja tuli vaan mieleen että mihin sellaset pikkunapit pystyy loppupelissä. Itse en kuulokkeista tiedä mitään mutta ostin nää Gigantista kun katoin että jotkut hyvät langattomat pitää saada kerrostaloon että voi nauttia musiikista ilman häätöä :D Näissä on ainakin parempi äänenlaatu kun missää mitä on musiikkia tullu kuunneltua. Mutta eipä mulla hifeistä paljon ole kokemusta ylipäänsä niin nää menee hyvin kun ei paremmista tiedä.
Pitää olla laadukkaat isot kuulokkeet, jos meinaa erottelussa ja jopa bassoissa pärjätä kunnon napeille.

Mulla on Sennheiserin HD 25 SP kuulokkeet ja Ultimate earit ovat tarkemmat, basso on parempi, mutta stereokuva ei niin hyvä kuin Senareissa.

sennheiser_hd_25_sp_ii.jpg

Löytyykö hyvät in-ear kuulokkeet alle satasen, missä joku lenkki korvalehden takana? Itselläni eivät tunnu mitkään napit pysyvän korvissa ilman sitä, vaikkei likkuisikaan.

Mitäs mieltä jengi on Head Direct RE0 kuulokkeista ja Phonak Audéo PFE012 kuulokkeista? Kummat mielummin? Tai sitten jos on joitain muita +-100e in-ear-kuulokkeita niin kertokaa ihmeessä.

Mites voiko noita in-ear kuulokkeita edes verrata on-ear kuulokkeisiin laadultaan?

Varmasti, jos on vähänkään laadukkaammat in-ear kuulokkeet kyseessä. Käyttömukavuus onkin sitten x100 kevyillä in-ear kuulokkeikka verrattuna tollasiin jättimäisiin traktorisuojaimiin.

Klipsch Image S4 <---- itellä oli sama ongelma näitä ennen, mitkään in-earit ei meinannu pysyä päässä, klipschit on aina päässä lenkeilläkin eikä mitään huolta että putoaisi. äänenlaadultaan myös loistavat. verkkokaupasta taitaa irrota n.70€.

Tilasinpa kokeeksi OSP EU-4 plugit.
Saa nähdä onko mistään kotoisin.
Sen verta edulliset oli, että ei paljoa menetä.

UE super.fi 5 eb ei meinannut mistään löytyä/oli loppunut ja taas noi super.fi 5vi arvostelut ei oikein vakuuttanut.

Tänään tuli nuo kyseiset kuulokkeet ja kyllä erittäin tyytyväinen olen. Voittavat helposti esim. tietokoneessa kiinni olevat on-ear hd555 kuulokkeet.
Komiasti toistaa kaikki äänitaajuudet ja fiilis on kuin olisi usea monitori päässä. Eikä ole kyllä hinnalla pilattu, kun saksasta tilasin. 49€ plus postit.
Näistä siis kyse.
En väitä että pärjäisivät noille 200€ kuulokkeille, mutta hinta/laatu suhde on kohallaan.

Edit. Soittimena toimii SGS, jolla pääasiassa .flac biisejä kuuntelen.

Pitää vissiin paikkaansa, että Klipschin Image S4i:n säädin toimii vain Applen tuotteissa? Nopealla googletuksella tämän käsityksen sain, mutta onko kellään oman käden tietoa?

Taidanpa siis hakea Verkkokaupasta Image S4:t talteen...

Itsellä olisi kans uusien nappien laitto edessä. Soittimena käytän Creativen Zen X-Fi Styleä. Nyt muutaman tunnin tutkailun perusteella noi Klipschit (Image S4) olisivat mielestäni ihan pätevä vaihtoehto. Tarvis siis kunnon kuulokkeet jonkinsortin opiskelijabudjetilla.

Pari kysymystä kuitenki:

-Uskaltaako noita käyttää ihan joka hommissa? Meinaan, että viittii käyttää myös urheillessa vaikka vähän hikoaakin (en ole koskaan perehtynyt luurien kestokykyyn koskien tuota hikoilua)
-Istuuko korvassa kivuttomasti ja tukevasti?
-Käykö nää napit tosiaan myös Creativen soittimeen? Jotain tässä näytti olevan puhetta että joku säädin ei toimis muussa kuin Applen vehkeissä.

Tattista vain etukäteen, jos joku kehtaa vastailla!

-Uskaltaako noita käyttää ihan joka hommissa? Meinaan, että viittii käyttää myös urheillessa vaikka vähän hikoaakin (en ole koskaan perehtynyt luurien kestokykyyn koskien tuota hikoilua)
Itse pitäisin jotku halvat Sennheiserit tai jopa Kossit urheilua tms hazardimpaa varten, etenkin punttia. Meinaan mulla on välillä jäänyt johto johonkin väliin ja se nykäsy rikko yhdet in-earit ja melkein toisetkin. Eli siis ilmeisesti kuulokkeen päässä siellä sisällä pääs irtoamaan se johto tms.

Ei se hikoilu mun mielestä juuri mitään haittaa, itse en ainakaan korvaani hikoile.

Pitäs melkeen sitten laittaa treeninapitkin sitte. Ois tietenki mukava, jos ees joku laatu niissä olisi. Mitkä porukka on täällä huomannu passeleiksi ja kestäviksi?

Itsellä olisi kans uusien nappien laitto edessä. Soittimena käytän Creativen Zen X-Fi Styleä. Nyt muutaman tunnin tutkailun perusteella noi Klipschit (Image S4) olisivat mielestäni ihan pätevä vaihtoehto. Tarvis siis kunnon kuulokkeet jonkinsortin opiskelijabudjetilla.

Pari kysymystä kuitenki:

-Istuuko korvassa kivuttomasti ja tukevasti?
-Käykö nää napit tosiaan myös Creativen soittimeen? Jotain tässä näytti olevan puhetta että joku säädin ei toimis muussa kuin Applen vehkeissä.

Tattista vain etukäteen, jos joku kehtaa vastailla!

Salilla kuulokkeet saattavat tosiaan ottaa osumaa, joten hommaa hieman halvemmat siihen tarkoitukseen. Itsellä on ollut esim. Sennheiserin 20-30e napit urheilukäytössä ja on ajanut asiansa ihan hyvin. Joskus nuo saattavat jonkin verran kostua, mutta ei ole ainakaan sen takia koskaan toimintaansa lopettanut.

Nappien istuvuus korvaan riippuu aika paljon korvakäytävän rakenteesta, mutta yleensä kuulokkeiden mukana tulee erikokoisia tutteja, joista todennäköisesti löydät itsellesi sopivan kokoiset läpyskät.

Huomioi, että vain tuossa S4i-mallissa on säädin ja minun tietääkseni tukee vain Applen tuotteita. Tai ainakaan googlesta en löytänyt mitään tietoa laitetuesta muihin merkkeihin. Hintaa tuolla on parikymppiä normi S4-mallia enemmän.

Klipsch Image S4
Klipsch Image S4i

Nyt ei puhuta mistään äänenlaadusta, mutta mulla Senneheiserin CX-300 ei pysy korvissa kovinkaan hyvin. Pienikin tönäys jostain niin heti irtoo, mutta esim. Koss The Plug (se originaali, ei spark plug) pysyi kuin liimattu. Edelleen, The Plugin äänenlaadusta en lähde sanomaan mitään, mutta urheillessa just hyvä ja ainoa miinuksena ehkä soveltuvuus juoksuun koska liian hyvä äänieristys johti askeleista kuuluvaan kuminaan.

Kiitoksia fuGii ja TML kovasti avusta. Hyvä huomio tuo, että noita Klipsin Image s4:sia on kahta mallia ni enpä vahingossakaan nyt ota sitten tuota i-mallia. Ajattelin TML:n varotuksista huolimatta kokeilla noita Sennheiserin CX-300:sia tai 400:sia treeninappeina sitten. Oon kuullu, että noi Kossin plugit tahtoo hajoilla melko vinhaa tahtia, niin josko noilla Senukoilla pärjäis sitte. Olkoon perusteluna nyt vaikka se, että olisi edes jonkinlainen äänenlaatu, vaikka treenimässä oliskin. Tiiättekö muuten mitä eroa noilla kolomesatasilla ja nelisatasilla on? Luin mielestäni jostain, että kolmesataset ois vahvemmat bassopuolelta, mutta en nyt löyä sitä sivua tähän hätään.

Oon kuullu, että noi Kossin plugit tahtoo hajoilla melko vinhaa tahtia, niin josko noilla Senukoilla pärjäis sitte. Olkoon perusteluna nyt vaikka se, että olisi edes jonkinlainen äänenlaatu, vaikka treenimässä oliskin. Tiiättekö muuten mitä eroa noilla kolomesatasilla ja nelisatasilla on? Luin mielestäni jostain, että kolmesataset ois vahvemmat bassopuolelta, mutta en nyt löyä sitä sivua tähän hätään.
Juu, mulla taitaa olla kolmet The Plugit hajonnut nyt. Tällä hetkellä CX-300 (en muista onko I vai II), mutta väliaikaista koska ei tahdo pysyä korvassa. Erikoista tosin että tuntuu kuin ei pysy vain vasemmassa korvassa... liekö jo vuodessa korva saanut damagea vaparissa. :lol2:

Itse vain pidin kovasti tosta The Plugin äärimmäisestä äänieristyksestä, mutta tosiaan lenkkeilyssä hieman häiritsevä. Edelleen, the Plug siis urheilukäyttöön, joku kohta kuitenkin itkee niiden äänilaadusta jossa hyvää korkeintaan kova basso. Ne saakin vaikka hajoilla... maksa posteineen hurjat 18€ Multitronicista. Siihen nähden just hyvät.

Valitettavasti en ole tietoinen 300- ja 400 eroista.

Tuli tässä vielä pienten tutkimuksien jälkeen mieleen semmonen villi idea, että mitähän jos laittas vähän all around -luureiksi noi Sennheiserin CX 680 Sport -napit? Koitan ettiä netistä käyttäjäkokemuksia mutta löytyy toistaseksi vain muutamia "asiantuntija-arvosteluja", joissa noita ainakin kehassaan. En tiiä onko vaan markkinointihuuhaata, mutta houkuttas kovasti tuo ajatus, että justiin suunniteltu urheilun tuomiin olosuhteisiin ja pakkastakin on näemmä ajateltu, esim. johdon suunnittelussa (meinaan ku 20 asteessa kipittelee menemään ni pelottaa lähinnä nappien puolesta se kylmyys).

Tässä vielä linkki: http://cdon.fi/kotielektroniikka/sennheiser_adidas_cx680_sport-10783968

Senukan sivuilta myös: http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headphones_sport-line_504034

Mitä mieltä? Pitäskö ottaa vaikka Pakkiksen nappiarvostelun vuoksi nuo? :D Meinaan, että mikäli noi on hyvät ja semmoset mitä luvataan (Sennheiseri ei kuitenkaa huono merkki ole), niin tossa vois ehkä täällä usiamman käyttäjän tarpeet kohdata ja löytys porukalle hyvät treeninappulat.

Ja löytyypä vielä näemmä tommoset MX 680, joissa näennäistä eroa ei näyttäs muuta olevan ku hinta ja se eari-osa on semmonen "perinteinen", eli ei korvakäytävään menevä. Lyönpä linkin tohon Senukan sivuille, missä koko lista näistä:
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headphones_sport-line

Tuolla voi myös vertailla noita sitten. Paljoo eroa ei tosin kyllä ole noissa kahdessa.

Viitaten edelliseen viestiini (ei pystyny enää edittaan) noi MX:t blokkaa kuulemma vähemmän ääniä ni paremmat ulkoilmakäyttöön. CX:t taas blokkaa enempi ääniä ja pitäs siten olla sisäkäytössä paremmat.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2358803,00.asp

Vielä yksi testi noista CX 680:stä, missä oli vertailtu toisiinkin luureihin (esim. Ultimate Earseihin). Ainoa heikko puoli ton testin mukaan on, että kun toi johto hankaa jotaki, esim. lenkkeillessä, ni se johtaa sitä vähän sinne korviinki. Kuulemma noissa suljetuissa napeissa yleinen ongelma (en omaa kokemuksia tosin itse).

Alan oleen kyllä aika vakuuttunu noista ainaki noiden juttujen mukaan. Sanokaa ihmeessä, jos joku nyt tietää jotain noista vielä lisää. Muuten taidan laittaa tilaukseen ja arvostelen ne tänne sitten, jos joku muukin tarviipi.

Viitaten edelliseen viestiini (ei pystyny enää edittaan) noi MX:t blokkaa kuulemma vähemmän ääniä ni paremmat ulkoilmakäyttöön. CX:t taas blokkaa enempi ääniä ja pitäs siten olla sisäkäytössä paremmat.
Kyllä mun mielestä ulkona vähintään yhtä hyvä että blokkaa äänet. Silmillä kyllä sitten näkee autot/polkupyörät. ;)

Totta kyllä. Mietinki tosiaan noiden kahden välillä mutta päädyin nyt noihin CX:iin. Pistän tilauksen tulemaan tänään, kun kukaan täällä ei nyt lytänny näitä namiskoita :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom