Parhaat herkku-/mässäilyruuat!

rintafile

Stifmeister
Ikä
40
Nonni ja eikun posteja tulemaan!

Mun parhaat:

- erilaiset jätskit: vanilijasta gourmet-jätskeihin. Esim. puol litraa Valion Vanilijaa ja puol litraa Mövenpickin Chocolate Chips (AAaaah...), kermavaahtoa ja suklaakastiketta maun mukaan :rolleyes:

- esipaistetetut patongit omilla täytteillä: patonki uuniin ja sitten joskus ulos. Väliin margariinia, meetwurstia, oltermannia, kinkkua, salaattia, kurkkua, tomaattia ja jotain salaattisoosia.

- sipsit ja koksa (LIGHT tietysti :p) yhdessä.

- irtokarkeista en tykkää, mutta salmiakki on naminami.

- pizza: jonkun Peben tai Sultan-Alish-Shis-Akkwkddkin pizza-kebabista: kinkku, sipuli, katkarapu, ananas.

Siinähän noin suunnilleen. Syön noita suunnilleen kerran kahessa kuukaudessa tai kerran kuussa. Joskus ehkä useemminkin sillonku on esim. viinaa juomassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Carrolsin iso Carolina tai kerroshampurilainen ja isot ranskalaiset (niin kauan kuin niitä saa). Ja tietysti Arnold`s Donutsin donitsit. Jäätelöä tekee kyllä tosi harvoin mieli.

Viimeksi kun olin viinaa juomassa se tapahtui Kuopiossa ja baarista tultua vaelsin nakkikioskille. Huomasin listassa tuotteen nimeltä "Tosi iso hampurilainen", vaan iso oli hintakin, 10 euroa.

Tilasin sitten sen uteliaisuuttani ja olihan se iso: 4 todella paksua jauhelihapihviä, paistettua munaa ja muuta sälää. Painoa oli varmaan yli puoli kiloa ja olo oli melkoisen täysi kun olin sen syönyt. Uni maittoi sen jälkeen aika hyvin...

Näitä on paljon. Jotkut on suht terveellisiä, kuten keitettyjä keskikokosia perunoita jotain 10-12kpl lohkottuina, paistijauhelihaa 500g, maissia ja KUNNOLLA ketsuppia. Kaikki sekasin. Tai pastaa kinkku/kalkkunasuikaleiden kanssa ja KUNNOLLA ketsuppia. Pasta-ketsuppi setti on sellasenaankin uskomaton mäkuelämys :)

Sitten jos epäpuhtaammille linjoille lähetään niin Mäkin tuplajuustot, 3 kpl, ranskalaiset ja joku pirtelö. Eikä sovi unohtaa seisovia kebabpöytiä...Pizza on mulle se vihoviimenen vaihtoehto, varmaan siksi, että se on kaikkein haitallisin (pepperoni, tuplajuusto, kinkku, aurajuusto). Tosin pakko myöntää, että pizza on samalla mun suosikki ja lähes kaikki lätyt maistuu hyvältä kun niitä harvoin syö. Makeaa tekee kyllä harvoin mieli.

Huh, meenpä laittamaan ruokaa.

Helsingissä Sivuraiteella iso pizza ja litra kaljaa
Kouvolassa Tuplatorkkari tai Tuplaburger kolmella Katajansavulla
500-700 gr porsaan ulkofilettä helvetisti mausteita(niin että närästää kolme päivää) + pari purkkia jotain cremejuustoa(hovi jne)+sixpäkki kaljaa
Movenpickin suklaajäätelö+valion suklaa kastike
Juustokakku+kahvi
Erilaiset suklaat+kahvi
Pirtelöt
Riisipuuro
Sacherkakku'kahvi
Mannerin leipomon Puolikuuleivos+kahvi(tätäkään ei enää saa kun Fazer osti leipomon ja lopetti tuotteen tekemisen)
Maustekahvit(Kultakatriina jää hyllyyn)
Coca Cola/Omenapore+Juustosnacksit(loistavia)
Sipsit+dippikastikkeet
Kuohukermassa haudutettu Katkarapu+Simpukka pata.

ite en mässää millään makealla/sipseillä/pitsalla! vaan ihan ostan kunnon lihaa (sisä/ulko filettä) ja teen kunnon pihvit ja kermaperunat...siinä on sitä jotakin!

Mä en hirveesti noista pizzoista ja hampurilaisista niin välitä , mut kyllä niitäkin joskus menee..

Ehdoton suosikki tällä hetkellä:
Tortillat ja tacot; kunnolla rasvaista jauhelihaa sipulin ja valkosipulin kera , salaatinlehtiä , taco saucea ym. ja aah mikä makuelämys!!!! Kebab-lihakin menee jos täältä jostain saisi kunnollista prkl!

Yksi mielenkiintoinen makuelämys on kyllä kaalikääryleet!näihin oon siis ihan hulluna!!kunnolla siirapilla maustettuna ja aah!

voi perkele, pitipä tääkin nyt lukea. dietti menossa eikä näiden juttujen lukeminen ainakaan auttanu yhtään

bic mac kulta ateria ja kaks bic mac hampurilaista päälle niin jo on hyvä lounas, tai sitten kotipizzasta jauheliha, ananas, jalapeno, ja sen pitää pienempäänkin nälkään olla perhepizza kun se on kotipizzasta.

Turkkilaisesta ählämsähläm pizzeriasta 2xperhekiekko täytteinä:kebabia,kinkkua,aurajuustoa,katkarapuja ja herkkusieniä. Salaattialtaasta mukaan n.30 jalapenoa.
Juomaksi 1.5l colajuomaa.

Yhyy, mä en edes uskalla herkutella.... no sanotaan vaikka tonnikala-riisi-hernemaissipaprika-raejuusto - sekoitus... *sniff* *sniff* ....mutta on se vaan silti aika hyvää!! :( :D

Viimeisin mässäilypäiväni: kilo irtokarkkia/suklaata, pringles-purkki, kanapaistia ranskalaisilla, maitoa, magnum yoghurt ja tietty proteiinijauheet niihin kun olen muutenkin jo koukussa! :p
Seuraavan mässäilypäivän suunnitelma: spaghettia ja kananpojan(!)jauhelihakastiketta koko päivä AAH! Irtokarkit saa jäädä nyt väliin. :o

Saatana, jumalauta, saatana. Kylläpäs tulee vesi kielelle. Mulla on yks sellainen herkkukombo, joka ihme kyllä menee nykyään ihan kaikkien ruokien (myös pizzojen ja purilaisten) edelle ja se on kalkkunafajitakset.

Kalkkunafajitakset:

- 250 g "Chick" kalkkunan sisäfilepihviä, joka suikaloidaan
- vehnätortilloita 6-8 kpl (nälän mukaan)
- Old el Paso Chunky salsakastiketta (medium)
- salaatti, johon tulee 4 isoa tomaattia, paljon jäävuorisalaattia, iso sipuli, terhakka paprika, tuorekurkkua, vihreitä oliiveja ja fetajuustoa.

Sit vehnätortillaan kalkkunapaloja, päälle salsakastiketta ja niin paljon salaattia, ku menee. Fajitas rullalle ja voihan Jeesuksen pyssyt kun on hyvää.

Ainakaan viime aikoina eivät pizzat ym. ole kutkutelleet makuhermoja. Johtuneeko lämpimistä ilmoista, mutta jäätelöä tekee kovasti mieli. Magnumit ym. puikot, Daim-tuutit ja GB:n sandwich-jätskit - NAM :p

Sitten tietenkin kunnon naudan sisäfilepihvi, mediumina tietenkin, ja jotkut kermaiset potaatit siihen sivuun.

Ja eikö kukaan muu pidä juustoista?? Ovat sen verran tyyriitä, ettei tule useinkaan ostettua, mutta hyvä kypsä brie, rasvaiset goudat, mozzarella (sulatettuna lämpmän voileivän päälle) ja leipäjuusto (vai onkos se nyt juustoleipä?) mikrossa kuumennettuna sellaiseksi venyväksi valuvaksi sössöksi... Mmmm. Patongin, suolakeksien tms. kera nautittuna!!

Ja pitakebabaaaaaaaa...... :D

Joo leipäjuusto on ihan killeri...mikrossa.

(juustoleipä on juustovoileipä ilman voita, tosin jotkut kutsuu leipäjuustoa juustoleiväksi, mulla tuli kerran kaupassa riita erään myyjän kanssa asiasta)

Kun mä oikein haluan herkutella ja saada täyteläisen olon, joskus jopa ähkyksi asti, niin otan suklaan makuisen Nutrlilett-pussijuoman veteen sekoitettuna!! ;-))

Winsu on muuttunut! *Ihailee 6-packia*, oooooooooh

??? ilmeisesti on sulattanut hieman pään sisältöäkin.......

Originally posted by naiskovis
Iso pala kermaista täytekakkua ja valkoinen suklaa Magnum...(lähenee jo orgasmia)...

Veit jalat suustani, makea-osastolla tuore kermakakku rules!

Mitä sitten tulee tältä suolaiselta puolelta mieleen niin on etanat (joko valkosipulivoissa taikka gorgonzolalla) sekä tuoretta pastaa kana-kerma-gorgonzola-kastikkeella. Parmankinkku ja erilaiset juustot (parmesan, todella hyvin kypsytetty eli tajuttoman rasvainen valkohomejuusto, gruyere jne.) sekä lasi hyvää viiniä vievät kyllä sielunkin mennessään.... rantakunnosta puhumattakaan!

Täytyy ilmeisesti lopettaa tämän topicin lukeminen ja kommentointi tähän. Olen nimittäin pohjimmiltani armoton kulinaristi ja sen ominaisuuden unohtaminen ja taakse jättäminen on vienyt monta vuotta ja vaatinut suurta sitkeyttä. Nukkuvaa karhua ei liene järkevä herättää.

Edellinen mässy suoritettu juuri männä viikonloppuna. Herkkusettiin kuului mm. poroa (medium) mustaherukkakastikkeella kera juuresröstin ja parsan. Hiukopalana putosi palttiarallaa kolmanneskilo juustoa taivaallisella punkulla huuhdeltuna. Jeps, minäkin olen kovasti ohuttahtoinen juustojen suhteen.

Suoritan tällaisen gallialaistyylisen useamman ruokalajin vatsanven(ä)ytyksen pari kertaa vuodessa viimeisen päälle ja euroja tahi kaloreita laskematta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom