"Paras" nettiliittymä?

Morjens!

Hakusessa olisi edullinen, luotettava ja nopea nettiliittymä (juuri tuossa nimenomaisessa järjestyksessä). Ehdotuksia ja käytännön kokemuksia otetaan mielenkiinnolla vastaan, etenkin Kuopion alueelta (tosin suurin osa operaattoreista taitaa nykyään olla jo valtakunnallisia), mutta kirjoitelkaa toki muutkin.

Kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni on Welhon 4M yhteys 36€/kk lisäksi pientä korvausta vastaa saa f-securen tietoturvan ja palomuurin. Toiminut ihan kiitettävän hyvin.

Morjens!

Hakusessa olisi edullinen, luotettava ja nopea nettiliittymä (juuri tuossa nimenomaisessa järjestyksessä). Ehdotuksia ja käytännön kokemuksia otetaan mielenkiinnolla vastaan, etenkin Kuopion alueelta (tosin suurin osa operaattoreista taitaa nykyään olla jo valtakunnallisia), mutta kirjoitelkaa toki muutkin.

Kiitos.

Kaapelimodeemi on mulla toiminut moitteettomasti jo useamman vuoden ajan. Edullisia vaihtoehtoja löytyy, downtime viimeisen 4 vuoden aikana ollut kokonaisuudessaan vain muutamia päiviä, nopeusvaihtoehtoja löytyy. Soveltuu myös pelaamiseen.

Paras tuossa on mielestäni se, että Kuopiossa kun kävelet Aapeliin, otat liittymän, kävelet kotiin niin liittymä on jo käytössä. Ei tarvitse jotain ADSL heppua odotella viikkotolkulla.

Itselläni on Welhon 4M yhteys 36€/kk lisäksi pientä korvausta vastaa saa f-securen tietoturvan ja palomuurin. Toiminut ihan kiitettävän hyvin.
Welho on haukuista huolimatta täälläkin pelannut mukavasti. Plussaa avoimet Welhon lanit liittymäasiakkaille stadin keskustassa. Nytkin istun Tennarissa kahvilla ja Welholla ollaan. Himassa 10 megan letku.

Eikö Welho ole vain pääkaupunkiseudulla saatavilla...

kaapeli toimii hyvin todennäköisesti parhaiten. jos moinen asuntoosi asti tulee niin suosittelen.

e: netin avaus yleensä alle tunnissa tilauksesta..

Jepjep, tuo liittymän odottelu on kyllä tuttu juttu... Kaapeli on muuten OK, mutta täällä Kuopiossa on alettu kiskoa kaistasta. Vit*ttaa maksaa lisäkaistasta (perusmaksulla saa 256 kbps liittymän, korjatkaa jos olen väärässä), kun kaapelimodeemilla asiakkaalle ei edes voida taata mitään miniminopeutta.

*jatkaa tarjousten etsimistä*

PS: Miten se nyt on sen velhon kanssa, onko se valtakunnallinen vai vaan tsadilaisille (sic!).

Avasin tänään Saunalahden mobiililaajakaistan ja tunnin päästä kun katoin niin oli jo käytettävissä...

Kaapelimodeemia en suosittele. Voi olla erittäin kusista jos johdot on paskat, johdot on pitkit, johdon päässä on muitakin kaapelimodeemin käyttäjiä (pöllii sun kaistaas) yms. kivaa. Joillain voi toimiakin, mutta otatko sen riskin? Kaapelimodeemilla ping vois myös nousta yllättävän korkeeks. Uppikaista on myöskin (melkeen) aina alle megasen.

Jepjep, tuo liittymän odottelu on kyllä tuttu juttu... Kaapeli on muuten OK, mutta täällä Kuopiossa on alettu kiskoa kaistasta. Vit*ttaa maksaa lisäkaistasta (perusmaksulla saa 256 kbps liittymän, korjatkaa jos olen väärässä), kun kaapelimodeemilla asiakkaalle ei edes voida taata mitään miniminopeutta.

*jatkaa tarjousten etsimistä*

PS: Miten se nyt on sen velhon kanssa, onko se valtakunnallinen vai vaan tsadilaisille (sic!).

Welho on tsadille. Jos kaapelimotu ei kelpaa Kuopiossa niin sitten odottamaan. Kuten itse sanoin, olen ollut erittäin tyytyväinen kaapelimodeemiin, jota olen käyttänyt viimeiset 4 vuotta. 2 meganen on ittellä ja ihan on riittänyt kaista.

Teeppäs hieman hintavertailua niin huomaat että kaikilla operaattoreilla maksaa... Welhon ja DNA kaapelin välillä on muutaman euron hintaero.

DNA (KPY) ADSL taitaa olla ainoa DSL liittymä jonka saa kohtuuajassa. Ja sama siihen pätee kaapeloinnin osalta. Jos talossa on paska puhelinkaapelointi niin se on paska. Särinää saa jollain toimitusajalla, samoin saunalahtea jne. Näissä toki on vielä jotain ihmeen rajoituksia mihin saa ja mihin ei.

Ja mitä tulee kaistan jakamiseen, niin samalla tavalla se on jaettua kaistaa DSL:lä viimeistään operaattorilta eteenpäin.

Tänään tulee tasan 6 viikkoa kun tilasin Soneran 2Mbit/s laajakaistan ja kytkennästä ei tietoakaan.. asiakaspalveluun ei pääse läpi, sähköposteihin ei vastata ja paikallisen liikkeen myyjä joka lupasi ottaa asiasta selvää ja sitten soittaa ei yllättäen ole soittanut.

Ei voi syyttää kuin omaa tyhmyyttä että tuon otin kaikista varoituksista huolimatta. :david:

Elisan ja Soneran kanssa on ollut täälläkin ongelmia toimituksissa. Yli 2 kk taisi olla molemmilla ADSL:n avaus. Kuopiossa siis.

Tässä syksyllä vaihdoin sitten Sonera -> DNA. Soneran irtisanominen kävi yllättävän kivuttomasti, kun kävelin Sonera pisteeseen ja sanoin että kahden viikon päästä pitäisi olla poikki, onnistui. DNA:n 24/1 aukesi alle kahdessa viikossa. Avaus ilmainen ja kaupanpäälle hyvä Zhone wlan-modeemi, sekä digiboksi.

Pientä pätkimistä on ollut, mutta se johtuu kuulemma jostain lähistöllä (Haapaniemi) olevasta reititinviasta, joka on nyt käsittääkseni korjattu. Ainakin eilen näin sanoivat vikapalvelussa.

DNA:n asiakaspalvelusta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Siinä kun Soneraa ja Elisaa sai odotella tuntitolkulla parhaimmillaan, niin DNA:lla mennyt maksimissaan 3-4 minuuttia, sekä asiakaspalvelussa, että vikapalvelussa. Erittäin ystävällistä palvelua olen saanut :thumbs:

Vaikka välillä alkoi ottaa päähän tuo pätkiminen, niin voin kyllä suositella Kuopiossa DNA:n liittymää. Olihan tuohon pätkimiseen lopulta aivan hyväksyttävä selitys, joka nyt tosiaan on toivottavasti korjattu.

DNA hinnasto KPY:n alueelle. (sieltä vasemmalta valitset hinnaston)

DNA:lla näköjään 1 mbit liittymä just saman hintainen kuin elisallakin, eli 30 egee. Oottelu ei sinänsä ole ongelma, mutta toisaalta miksipä sitä odottaisi jos ei oo pakko? Tarjouksia oon lähinnä yrittäny metsästää, mutta taitaapi olla aika turhaa. Elisalta tosin saisi kaupan päälle Wlan-reitittimen, ilman mitään liittymismaksu, tosin vuoden sitoumuksen joutuu tekemään.

Kokemusta on kiinteistöliittymästä (8/512 mbit, en ymmärrä kuka tahvo päätti paluukaistasta kerrostalon taloyhtiössä, oli koko ajan tukossa), 512/512 ja 1mbit/512 ADSL -liittymistä ja 1 mbit sekä 512 kbps kaapelimodeemeista. Täytyy sanoa että Elisan ADSL:ään olin kaikkein tyytyväisin, kaapelimodeemeita on tullut testattua monessa osoitteessa ja ADSL on kyllä miljuuna kertaa paremmin toimiva. Oon aina päässy ADSL:llä teoreettisiin maksiminopeuksiin (tai ainakin hyvin lähelle), modeemilla ainoastaan yhdessä asunnossa. Ja silloinkin yhteys aina välillä katkesi.

Ja kaapelimodeemia vastaan puhuu sekin seikka, että mun taloyhtiössä on 52 asuntoa, eli kaistalla riittää jakajia...

Mutta jos siis kukaan ei tiedä mistään maatajärisyttävistä tarjouksista, niin taidan kallistua tuon DNA:n kannalle.

DNA:lla näköjään 1 mbit liittymä just saman hintainen kuin elisallakin, eli 30 egee. Oottelu ei sinänsä ole ongelma, mutta toisaalta miksipä sitä odottaisi jos ei oo pakko? Tarjouksia oon lähinnä yrittäny metsästää, mutta taitaapi olla aika turhaa. Elisalta tosin saisi kaupan päälle Wlan-reitittimen, ilman mitään liittymismaksu, tosin vuoden sitoumuksen joutuu tekemään.

Kokemusta on kiinteistöliittymästä (8/512 mbit, en ymmärrä kuka tahvo päätti paluukaistasta kerrostalon taloyhtiössä, oli koko ajan tukossa), 512/512 ja 1mbit/512 ADSL -liittymistä ja 1 mbit sekä 512 kbps kaapelimodeemeista. Täytyy sanoa että Elisan ADSL:ään olin kaikkein tyytyväisin, kaapelimodeemeita on tullut testattua monessa osoitteessa ja ADSL on kyllä miljuuna kertaa paremmin toimiva. Oon aina päässy ADSL:llä teoreettisiin maksiminopeuksiin (tai ainakin hyvin lähelle), modeemilla ainoastaan yhdessä asunnossa. Ja silloinkin yhteys aina välillä katkesi.

Ja kaapelimodeemia vastaan puhuu sekin seikka, että mun taloyhtiössä on 52 asuntoa, eli kaistalla riittää jakajia...

Mutta jos siis kukaan ei tiedä mistään maatajärisyttävistä tarjouksista, niin taidan kallistua tuon DNA:n kannalle.

No mutta onhan DNA:lla tällä hetkellä tarjous. Ilmaista avaamista ja verkkopäätteitä yms yms.

Kaapelimodeemia en suosittele. Voi olla erittäin kusista jos johdot on paskat, johdot on pitkit, johdon päässä on muitakin kaapelimodeemin käyttäjiä (pöllii sun kaistaas) yms. kivaa. Joillain voi toimiakin, mutta otatko sen riskin? Kaapelimodeemilla ping vois myös nousta yllättävän korkeeks. Uppikaista on myöskin (melkeen) aina alle megasen.

Mikää ylläolevista ei ole pitänyt itselläni paikkansa, ja asun keskustassa jossa on valtavasti Welholiittymiä. Omassa taloyhtiössänkikin on vaikka kuinka, kun katsoo verkkoympäristöä. 4 meganen linja kulkee nätisti alas ja ylös päin 100 -115 kB/s Du meterin mukaan. Eli nuo Welhon huonoudesta kumpuavat jutut taitavat olla aika vanhoja, sillon kun se oli vielä htv.

Ja hevonen, kerroppas mikä vdsl linja sinulla on, kun on yli megan uppi?

No mutta onhan DNA:lla tällä hetkellä tarjous. Ilmaista avaamista ja verkkopäätteitä yms yms.

En valitettavasti pääse näkemään tuota tarjousta, vaatii kirjautumisen tjsp. Pitää varmaan pistäytyä Aapelissa tinkimässä.

:offtopic: Aapelista tuli mieleen, että mun vaimokkeen vieraspaikkakuntalaiset kaverit oli luullu että se on Caapeli, kun siinä logossa on se kaari :D

En valitettavasti pääse näkemään tuota tarjousta, vaatii kirjautumisen tjsp. Pitää varmaan pistäytyä Aapelissa tinkimässä.

:offtopic: Aapelista tuli mieleen, että mun vaimokkeen vieraspaikkakuntalaiset kaverit oli luullu että se on Caapeli, kun siinä logossa on se kaari :D

Niinpä näköjään tekee. Mutta paina sitä linkkiä, mene pääsivulle ja siinä pitäisi lukea laajakaistakampanja...

ja vähän sama adsl:nkin kanssa. oot liian kaukana jostain jakajasta niin no can do.

noi on niin tilannekohtaisia että kannattaa melkeen eka kokeilla kaapelinettiä ja jos se ei millään toimi, tilaa adsl:n ja kitkuttelee kaapelilla siihen asti kuin adsl avataan (olettaen että asuu kaapelitalossa)

Kympin laajakaista kymp.net 8meganen 39,89€ Hyvin toiminut ja lataukset tulee nopeesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom