"Paras" nettiliittymä?

Onko porukalla kokemuksia noista mobiililaajakaistoista?
Toimiiko tommonen 1mb+mokkula perus surffailussa+satunnaiseen imutteluun?

Muutto uuteen kämppään vantaalle,ja adsl:än toimitus aika soneralla väh.neljä viikkoa. (ei kaapelia). Ei jaksais millään ootella. Kestääkö muillakin esim.elisalla yhtä kauan liittymän avaus?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.elisa.fi/laajakaistamuutos/

Tuolla on samanlainen tarjous ja sen saa vuoden päästä muuttaa veloituksetta takaisin vanhaan nopeuteen.
Mutta elisalla on ~80e aloitusmaksu (tai sitten tuo "muu verkko" vissiinkin eli yli satkun) ja onhan tuo perusmaksukin muutaman euron kalliimpi kuussa.;)
Ei muuten onnistu tuo netin tilaaminen, ei mulla ainakaan mitään osoitetta hyväksy..

Soneran nettikaupasta tilausta kokeillessa käy ilmi että jos ei ole valmiiksi jotain lankapuhelin- tai laajakaistasopparia taloudessa niin pitäisi ottaa tuo 150e (sonera) avaimet käteen-asennus. Damn..tulisi sitten toikin kai elisalla? Vai onko se toi 80e aloitusmaksu?:'D

Mä oon iha hukassa joo..vaan kysellään nyt kun on mahdollisuus

//edit jatketaas samaan heti

http://www.kymp.net/content.php?&id=447&m=4&s=62
Eli paikallinen yhtiö tarjoaa tälläistä:

4 kk:n käyttö -50% tai
Modeemi kaupan päälle

Avaimet käteen -asennus ja modeemi 49 - 69 €
Puhekaistan avaus 0 € (norm. 20 - 199 €)

Eli tuohan mun sitte kannattaa ottaa. Sitten tulee eteen tuo että ottaako kaapelinetti vai norminetti? Nopeimmat yhteydet tarjolla on

Kaapelinetti 10M (39,90 €/kk)
tai
ADSL Täysinopeus ADSL2+ (max. 24/3 Mbit/s) (49,90 €/kk)

Kaapelinetissä on sitten varmaan uloskinpäin tuo 10M kun sitä ei erikseenmainita?
Mahdollisimman nopean yhteyden tietty haluan mutta sisäänpäin varmaan harvemmin pääsee hyödyntämään tuota 24M-yhteyttä niin 10m voisisi riittää hyvin varsinkin jos pääsee uppimaan samaa vauhtia mikä houkuttaa ratioiden takia tietty. Ja säästyisihän tuossa kymppi kuussa.

Mutta kun muistelen ainakin pari vuotta sitten kaapelinettiä haukuttaneen jotenkin. Eli pelaako kaapeli siinä missä normi adsl?

aargh :D

Mutta elisalla on ~80e aloitusmaksu (tai sitten tuo "muu verkko" vissiinkin eli yli satkun)

Jaa, mulla ainakin lukee tuolla sivulla minne tämä http://www.elisa.fi/laajakaistamuutos/ linkki vie näin:

"Uuden Elisa laajakaistan avaaminen 0€ (etusi 78€) ja WLAN-modeemi 0€ (etusi 79€)"

Tuosta ei sen tarkempaa tietoa kyllä ole, kun vanha asiakas olen ja nopeuteni jo nostanut. Nettitilauksestakaan en osaa sanoa, ehkä kannattaa soittaa.

Viikko sitten maanantaina kävin tilaamassa 24/3 yhteyden ja luvattiin että 4 viikon päästä kytketään. Eilen tuliki sit jo ilmotus että kytketty on.

Piti vaan jotaa säätöä tehdä motukkaan kun on tuo täysnopeusliittymä niin ei heti pelittänyt. 5min puhelu ja nyt pelittää.

Voin suositella kympnettiä:worship:

Osaakos jengi yhtää kuvitella, voisko tämmönen vika olla mun koneessa vai sitten laajakaista operaattori soneralla. Eli mulla on 8/1mb soneran laajakaista, ja se on tähän asti toiminut moitteetta kuukauden ajan. Nyt neljä viimeistä päivää on ollut hirveetä paskaa tän kans, netti toimii about 512 tai 1mb netin nopeuksilla korkeintaan ja "pätkii" 5-10min ajoin. Eli tää pätkiminen on semmosta, että disconnectaan irkistä, selain ei toimi ja lataukset laskee 0kb/s ja tätä kestää sen 10-60sec sitten se taas palaa tohon 512 tai mekasen nopeuksiin? Ei mee oikeesti päähän mistä tämmönen voi johtua. Verkkojohdot katsottu, tietokone skannattu eikä ollut viiruksia eikä muitakaan matoja. Ensviikolla lähtee kyl soneralle kovaa valitusta, ei tämmöstä paskaa selvinpäin kestä. SONERA ON PERSEESTÄ!

Noniin. Nyt on mulle tarjolla 100megan nettiä 49euron kk hintaan.

"kiinteistönne tulla liittämään valokuitu verkkoon.."

DNA

Kai se tommonen pitää ottaa perkele!

Noniin. Nyt on mulle tarjolla 100megan nettiä 49euron kk hintaan.

"kiinteistönne tulla liittämään valokuitu verkkoon.."

DNA

Kai se tommonen pitää ottaa perkele!

aika kallista. soneralla muistaakseni 43e/kk vastaava mitä meille tarjottiin.

Nojoo. Tekeehän se 48euroo vuodessa, eli yhden baari reissun verran! (olettaen että menee passioniin jossa on euron bisset aina )

e: laskin aika hyvin :D tekeehän se mokoma jo 72 euroa vuoteen

Onko porukalla kokemuksia noista mobiililaajakaistoista?
Toimiiko tommonen 1mb+mokkula perus surffailussa+satunnaiseen imutteluun?

Muutto uuteen kämppään vantaalle,ja adsl:än toimitus aika soneralla väh.neljä viikkoa. (ei kaapelia). Ei jaksais millään ootella. Kestääkö muillakin esim.elisalla yhtä kauan liittymän avaus?

Tähän haluaisin mäkin vastauksia. Oon kovasti Soneran kyseistä liittymää harkinnut.

Tähän haluaisin mäkin vastauksia. Oon kovasti Soneran kyseistä liittymää harkinnut.

no eilen testasin saunalyhdyn 38? kbps datapaketilla töissä juutuubia (upouudella n800:lla) niin ihan nätisti latas. jos vaan 3g-kentät pysyy luurissa hyvin ja on kokemuksia 512 netistä niin ei pitäis olla mitään ongelmaa ja toimia ihan hyvin. jos taas 3g pätkii koko ajan gsm-verkkoon niin en suosittele. se 5kt/s gsm-verkossa ei oo enää kauhean hauskaa

Nostellaas ketjua.

Saunalahden tuplalaajakaistasopimus päättyy ensi kuun lopulla ja pitäisi hommata uusi netti. Vähän väliä Elisalta soitellaan ja tarjotaan Elisa Viihde pakettia, mutta hakusessa olisi ihan peruslaajakaista. Millaisia laajakaistoja pakkislaisilla on ja mitä suosittelisitte? Mikä on paras ns. hinta-laatu-suhteeltaan?

Nostellaas ketjua.

Saunalahden tuplalaajakaistasopimus päättyy ensi kuun lopulla ja pitäisi hommata uusi netti. Vähän väliä Elisalta soitellaan ja tarjotaan Elisa Viihde pakettia, mutta hakusessa olisi ihan peruslaajakaista. Millaisia laajakaistoja pakkislaisilla on ja mitä suosittelisitte? Mikä on paras ns. hinta-laatu-suhteeltaan?

Millaiseen käyttöön ? Onko asunnossasi valokuitu vai ei ? Onko sinne mahdollista saada esim. kaapeliyhteyttä ?

Millaiseen käyttöön ? Onko asunnossasi valokuitu vai ei ? Onko sinne mahdollista saada esim. kaapeliyhteyttä ?
Kysymyksiä on tosiaan monta. Vaihtelee aivan hirveästi sen mukaan missä asuu, maksaako taloyhtiö minkään firman yhteydestä jotain perusmaksua, tuleeko kellariin kuitua kuten Laurikin sanoi.

Jollain voi olla 100M/10M VDSL hintaan 20€/kk kun taas toinen kituuttaa 24M/2M ADSL:llä hintaan 40€.

Hinta-laatusuhde siis heittelee paikasta toiseen. Jos tarjolla on valokuitu, niin itse ottaisin sen ja maksaisin siitä jopa enemmän kuin vaikka 100M kaapeliyhteydestä. Omalla kohdalla homma on vielä niin, että Sonera Koti TV + 24M/2M ADSL on tismalleen saman hintainen kuin pelkkä netti. Odottelen tässä omalla kohdalla sitä että Sonera päivittää ton 100M VDSL:ksi.. kuitu tulee jo kellariin, mutta koska talossa ei ole sisäistä verkkokaapelointia tarvitaan erillinen boksi kellariin jotta saadaan puhelinlinjaa pitkin tuo 100M kämppään.

Itse otin juuri soneralta 10M netin hintaan 19e/kk. 24kk sopimus, mutta irtisanominen ei tarpeen tullessa pitäisi olla vaikeaa. Tähän asti vuosi kituutettu ilmaisella 1,2M netillä :lol2:

Mulla kävi nyt niin, että taloyhtiö teki sopimuksen Tampereen Puhelimen kanssa (1M netti vastikkeessa, loput nopeudet halvempia), ja tarjolla olisi saman nopeuksinen netti puoleen hintaan. Ongelma nyt vain se, että on vielä vuosi jäljellä määräaikaista Soneran kanssa... tosin se ei ole ongelma, koska en vaihtaisi vaikka ei olisikaan. Ihan puhtaasti siksi, että kellarissa on Sonera valokuitu, ja on vain ajan kysymys kun saan 100M VDSL:n. Tampereen Puhelin tuota tuskin tulee tarjoamaan, ainakaan samaan hintaan jos ollenkaan. Muistaa myös, että 100M VDSL on täysin eri asia kuin vaikka 100M kaapeli.

Mulla kävi nyt niin, että taloyhtiö teki sopimuksen Tampereen Puhelimen kanssa (1M netti vastikkeessa, loput nopeudet halvempia), ja tarjolla olisi saman nopeuksinen netti puoleen hintaan. Ongelma nyt vain se, että on vielä vuosi jäljellä määräaikaista Soneran kanssa... tosin se ei ole ongelma, koska en vaihtaisi vaikka ei olisikaan. Ihan puhtaasti siksi, että kellarissa on Sonera valokuitu, ja on vain ajan kysymys kun saan 100M VDSL:n. Tampereen Puhelin tuota tuskin tulee tarjoamaan, ainakaan samaan hintaan jos ollenkaan. Muistaa myös, että 100M VDSL on täysin eri asia kuin vaikka 100M kaapeli.

Itsellä oli sama juttu vanhassa kämpässä. Ilmoitustaululle oli ilmestynyt että Soneran kuitu nousee piakkoin taloon ja sitämyöten sai laajakaista extra -liittymän. Hintaa jäi siis 100/10mbit laajikselle hulppeat 14,90e (extra kohteissa taloyhtiö yleensä kustantaa puolet). Sitten muutin ja uudessa talossa oli taas Elisan kuidut. Nyt ajellaan Saunalahden 50/10mbit hintaan 19,90 ei se tämäkään kauhean kallis.

Nyt tekee jo 4G tuloaan, tosin tuki vielä hieman heikohko, samoin kattavuus.

Kerrostalokämppään netti tulee. Pöytäkoneeseen netti tulee langattomasti, kun pistoke on tuolla eteisessä ja kone vastakkaisella puolella kämppää (yksiö).

Suoraan sanottuna mulla ei ole mitää hajua noista valokuiduista ja kaapeleista ja että onko taloyhtiöllä netti. Isännöitsijältä saa varmaan tietoa? Onko tuollaiset taloyhtiön netit sitten parempia kuin oma liittymä?

Kerrostalokämppään netti tulee. Pöytäkoneeseen netti tulee langattomasti, kun pistoke on tuolla eteisessä ja kone vastakkaisella puolella kämppää (yksiö).

Suoraan sanottuna mulla ei ole mitää hajua noista valokuiduista ja kaapeleista ja että onko taloyhtiöllä netti. Isännöitsijältä saa varmaan tietoa? Onko tuollaiset taloyhtiön netit sitten parempia kuin oma liittymä?

Operaattorit ( Elisa & Sonera ) pystyvät linjatyökaluillaan tarkistamaan millasen liittymän osoitteeseesi saa, eli soitto sinne selvittää paljon... eli saat tietoosi asunnon osoitteen perusteella hinnat ja nopeuden niin kaapelin kun laajakaista -tilanteiden suhteen. (Tiedän että Aspoihin jonottaminen on pyllystä tosin) Taloyhtiön netit on yleensä laadullisesti ihan samaa tasoa kuin "oma liittymä" ainut että hinnassa saattaa säästää.

Näin, ja ihan ensimmäisenä soittaisin vain taloyhtiölle maksaako ne perustaksaa jostain. Nykyään taloyhtiöt taitaa lähinnä tehdä sopimuksia, eli tekniikka ei sitten eroa ollenkaan. Joskus on ollut jotain ihme virityksiä, mutta tuskin enää.

Kaapeli vs. ADSL erot on aika "sama" jos taloyhtiö tukee tuota ja hinta on enää puolet... ellei nyt ole aivan HC pelaaja ja +/- 1 pingin heitto on maailman loppu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom