Paras kohtuuhintainen asuinalue Jyväskylässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pumppis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Toivottavasti kirjoitan oikeaan topiciin.. Olen 20 -v. nainen ja muuttamassa opiskelemaan Jyväskylään. Minulla ei ole kaupungista minkäänlaista henkilökohtaista kokemusta.. Nyt kyselisinkin pakkislaisilta, mikä olisi paras kohtuuhintainen alue Jykylässä. Opiskelija"pileet" ja asunnot kiertäisin mielelläni kaukaa, haluan vain opiskella rauhassa. Ja puntata. Absolutistina ei kiinnostaisi kuunnella kenenkään toisenkaan jokaviikonloppuista kännäämistä. Tulen myös liikkumaan ulkona yksin iltaisin. Sen verran olen kuullut ettei Pupuhuhtaan ainakaan kannata suunnata. Alueen ei nyt tarvi olla mikään luksuspaikka, kunhan pahimmat slummit ja kaupungin vuokratalot osaisi kiertää..

Kuokkalan seutu on ihan OK, kunhan vaan pysyt poissa ihan siitä keskustan lähistöltä. Ite asuin aikoinaan siellä ja eihän se nyt mikään pupuhuhta ole, mut kyllä siellä omat laitapuolenkulkijansa löytyi. Rannassa on ihan kivoja taloja ja pääsee hyvin siitä järvelle heittään lenkkiäkin jos haluaa :)

Lutakko on kanssa kivaa aluetta.

Keskustassa oon myös asunu, mut siellä on suuri vaara törmätä noihin kännääviin opiskelijoihin... Tosin onnistuu se muissakin kaupunginosissa.

kuokkala on ihan kiva jos muuttaa siihen ainolan rantaan, mut se on eriasia haluaako pienestä yksiöstä maksaa 640 euroo kuussa, on meinaa aika suolanen hinta. Kortesuo tulee satasen alas hinnat ja on kanssa siisti rauhallinen lapsiperhe alue.

Mä asuin Kuokkalassa tyyliin 6 vuotta ennen tätä nykyistä osoitetta keskustassa.

Kuokkala on tosiaan ihan ookoo aluetta, mutta siinäkin on molemmat puolensa. Varsinkin sillan läheltä on lyhyt matka opiskelemaan niin yliopistolle, kuin ammattikorkeaankin. Liikuntamahdollisuudet ovat myös hyvät (pari salia, hyvät lenkkireitit). Kauppaa löytyy niin ostoskeskuksen muodossa kuin Ainolanrannasta pienemmän Siwan muodossa. Kesäisin on mukava käydä kävelemässä Jyväsjärven rannalla tai vetästä nopeasti sillan yli satamaan joko terassilaivalle, tai muuten vaan istumaan vaikka jäätelölle. Vähän tarkemmin aluetta valitsemalla pääsee vaikuttamaan siihen, että onko naapureina todennäköisimmin nuorisoa, lapsiperheitä vai ulkomaalaisia.

Toi mainittu Kuokkalasta keskustaan vievä Kuokkalan silta on yleinen parjauksen aihe täällä päin. Sen sahaaminen edes takas alkaa meinaan korpeamaan jokseenkin nopsaan ja siinä tuulee aina vastaan, ihan sama miten päin sitä koittaa edetä. Bussiliikenne tuntuu myös olevan takkuista Kuokkalasta päin, vaikka aikataulujen mukaan busseja pitäisi tulla monta tunnissa. Pysäkkejä on kyllä useita, kunhan niihin vaan tulisi autoja ajallaan. Tää ostoskeskus kerää myös ympärilleen puliukkoja ja kaikenlaisia muita oman elämänsä sankareita, ja ostoskeskuksessa sijaitsevat pari ravintolaa työllistivät ainakin aikanaan virkavaltaa jokseenkin suuressa määrin. Kyllä Kuokkalassa muutenkin tapahtuu kaikenlaista harmia useaa muuta asuinaluetta enemmän, mutta ei siellä oman turvallisuutensa puolesta tarvitse pelätä, kuten ei oikeastaan missään muuallakaan Jyväskylässä (päällekäymiset sun muut keskittyvät hyvin pitkälle baarien ympärille keskustaan).

Jos et halua pidemmälle Kuokkalaan (esim. Kekkolassa on ihan mukavia kämppiä ja oma kauppa vieressä), niin mä suosittelisin katsomaan Ainolanrannan sijaan kämppää siitä vierestä eli Suuruspäästä. Se sijaitsee ihan siinä sillan kupeessa, ja siitä polkaisee nopeasti fillarilla Mattilanniemeen muutamassa minuutissa rantaa pitkin tai sillan yli Lutakkoon ammattikorkeaan. Suuruspään hintataso on käsittääkseni myös hyvinkin kohtuullinen. Esimerkkinä voisi mainita tuon meikäläisen aikaisemmin asuttaman saunallisen 70 neliön kolmion 550€:n hintaan. Toi oli kyllä lottovoitto, mutta ei ne ihan hirveästi enempää tunnu pyytävän kaksioista, ja niitä tuntuu olevan tarjollakin ihan kohtuu hyvin.

Eli yhteenvetona: se on tavallaan lähellä kaikkea, mutta ei sitten ihan kuitenkaan. Liikkumiseen joutuu varaamaan vähän aikaa. Se on myös ihan mukavaa seutua, mutta siellä asuu myöskin jokseenkin runsaasti alempaa sosiaaliluokkaa. Yleisesti ottaen se on kuitenkin varmaan halvin noista keskustan kupeessa olevista lähiöistä. Toi Bichon mainitsema Kortesuo on sijainniltaan suunnilleen täydellinen yliopistossa opiskelevalle, mutta sieltä on vaan mun kokemukseni mukaan vähemmän asuntoja tarjolla ja niistä joutuu todennäköisesti maksamaan enemmän.

Tässä tajunnan virtaa. Kysele ihmeessä, jos jotain tulee mieleen.

kuokkala on ihan kiva jos muuttaa siihen ainolan rantaan, mut se on eriasia haluaako pienestä yksiöstä maksaa 640 euroo kuussa, on meinaa aika suolanen hinta. Kortesuo tulee satasen alas hinnat ja on kanssa siisti rauhallinen lapsiperhe alue.

Tuo kuulostaa jopa houkuttelevalta verrattuna tänne stadin vuokriin, pieni yksiö keskustasta 800e kuussa.

Okei, kiitos vastauksista! En tosiaan tainnut katsoa ekassa tekstissä tarpeelliseksi mainita, että etsin siis kämppää kaverini kanssa, joko kohtuuhintaista kaksiota tai kolmiota.. Yksi Jyväskylässä asuva tuttuni tuntui olevan samoilla linjoilla kuin porukka täällä; ei siellä ihan ehdottomia "stay away" slummeja ole. Ajateltiin laittaa kaverin kanssa Keskariin ilmoitus ja katsoa mitä sieltä tulee. Jospa edes jokunen vuokranantaja ilmoittelisi itsestään. :)

Itse oon asunu tässä Mäki-matti/Voionmaa alueella jo pitkään ja mihinkään ei ole kyllä halua tästä muuttaa. Keskustaan on about 1km ja alue on hyvinkin lähellä yliopistoa. Oikeastaan ainoa asia mitä kaipaisi lähemmäs on lenkkimaasto (Harjua ei lasketa lenkkimaastoksi), mutta monenlaista mukavaa reittiä kyllä löytyy, kun lähtee vain kiertelemään. Suosittelen tätä aluetta ja tässä muutenkin asuu opiskelijoita suht paljon. Hyvinkin rauhallinen alue. Hintataso ei hirvitä ja varsinkin jos kämppiksen kanssa muuttaa, niin varmasti pärjää. Kohta kun opiskelut taas jatkuvat, niin kämpät vähenevät nopeasti. Kannattaa olla nopea :)

Tässä pari loistavaa palstaa kämpän etsintään vuokramielessä:

http://www.jyu.fi/tori/showadds.php?aId=show&catid=Annetaan%20vuokralle
http://www.jyy.fi/fi/asuntopalsta/annetaan_vuokralle/?id=14

Grotesk: Kyllä, haluan nimenomaan vuokrata asunnon. Ei taitaisi ihan riittää opintoraha asuntolainan käsirahaksi.. ;)
Dahou: Kiitos vinkeistä, täätynee katsella nuokin ja pistää homma haisemaan toden teolla. :)

Itse olen asunut Myllyjärvellä, Keltinmäessä, Tourulassa ja Heinälammella. Kaikista oon tykänny ja vaikka Keltinmäkeäkin parjataan mielellään, niin siellä on halvat vuokrat, bussit kulkee älyttömän hyvin, kauppa on lähellä ja ne pulsutkin lähinnä sellaisia harmittomia hissukoita.

Myllyjärvellä on kivat ulkoilualueet ja koiran kanssa siellä oli kiva asustella. Lähisiwa ihan nurkalla, Keljon ostoskeskukseen pääsee bussilla parissa minuutissa tai kävellen noin kymmenessä. En oo ikinä tuolla hiippareihin tai pulsuihin törmänny.

Tourula oli aika huikee alue asua, kimppakämppä meiningillä mentiin, oli SATOn asunto. Vuokra oli ihan jees, reilu 300e per lärvinki. Mut Tourulakin on selkeesti kallistumassa, onhan se toki melkein keskustassa ja kaikki mahdollinen ihan nurkalla. Kiva alue, paljon perheitä ja vanhuksia.

Heinälampi on n.5-6km keskustasta, metsää löytyy jos lenkkipoluille mielii ja Palokkajärvi aika likellä. Myös muutama sali ihan muutaman kilometrin säteellä. Vuokrat ihan jees, koko ajan rakennetaan uutta, eli alue alkaa ilmeisesti kukoistaa pikkuhiljaa?

Olettehan KOASille jo laittaneet asuntohakemukset? Samoin kannattaa laittaa JVA, SATO, Jkl:n Nuorisoasunnot..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jahas, muutto edessä. Hieman pitää vielä arpoa Korpilahden ja Jyväskylän keskustan välillä, mutta eiköhän se tuonne kaupunkiympäristöön valintani päädy...

Myllyjärvellä asuin tuossa viime talvena jotain 6kk, se ainakin oli asuinalueena oikein miellyttävä. Mistä kaikkialta noita asuntoja kannattaa mun katsoa? En siis ole opiskelija vaan työssäkäyvä (oppisopimus). Perus alle 500€ yksiötä maks. 5km keskustasta etsin. Kiitos XairaXille yllä hyvästä postista, mikäs tuo JVA on? Ei google auttanut, evotanko vain...?

Tuli asuttua jyväskylässä Keltinmäessä, Keskustan tuntumassa, Kangaslammella ja Kuokkalan keskustassa.

Voin suositella kyllä Keltinmäkeä kaikkea muuta paitsi helokantietä ja haperontietä sekä Kangaslampea voin suositella kokonaisuudessaan.
Kummassakin vielä extrana halvat vuokrat.
Jos noista pitäisi joku sanoa ykkösvaihtoeehdoksi niin kangaslampi koska siellä oli rauhallista, hyvät kulkuyhteydet, ei baareja, palvelut lähellä, erinomaiset ulkoilumahdollisuudet ja myös luonnossa sekä uinti. KAngaslammella tosin tuli asuttua jo sitten omistuskämpässä mutta kyllä siellä pitäisi olla vuokra-asuminenkin halvempaa koska keskustaan on 5-6km.

Tässä esim. 4kpl kolmioita kangaslammelta http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/searchlist.action?listorder=19

Jyväskylän vuokra-asunnot. http://www.jva.fi/

Aivan joo tietysti. Heikosti tuolla kyllä on asuntoja.

Tuli asuttua jyväskylässä Keltinmäessä, Keskustan tuntumassa, Kangaslammella ja Kuokkalan keskustassa.

Voin suositella kyllä Keltinmäkeä kaikkea muuta paitsi helokantietä ja haperontietä sekä Kangaslampea voin suositella kokonaisuudessaan.
Kummassakin vielä extrana halvat vuokrat.
Jos noista pitäisi joku sanoa ykkösvaihtoeehdoksi niin kangaslampi koska siellä oli rauhallista, hyvät kulkuyhteydet, ei baareja, palvelut lähellä, erinomaiset ulkoilumahdollisuudet ja myös luonnossa sekä uinti. KAngaslammella tosin tuli asuttua jo sitten omistuskämpässä mutta kyllä siellä pitäisi olla vuokra-asuminenkin halvempaa koska keskustaan on 5-6km.

Tässä esim. 4kpl kolmioita kangaslammelta http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/searchlist.action?listorder=19

Jännää, Kangaslammella on perkeleen huono maine. Netissä sitä dissataan ihan säälittä, tosin jokunen joka siellä oikeasti asuu tulee sitten aina vähän lievittämään haukkumista. Ehkä se ei tosiaan oikeasti olekaan niin paska.

Itselleni optimialue olisi Keltinmäki, Myllyjärvi, Kuokkala tai Keskusta. Kaikki sinänsä ok-alueita ja Myllyjärvi ja Keltinmäki mulle tärkeiden bussireittien varrella/lähellä. Keskusta ja Kuokkala olisivat mukavia kun palvelut lähellä jne. mutta hintaa yleensä liikaa. Etsiskely jatkuu.

Jännää, Kangaslammella on perkeleen huono maine. Netissä sitä dissataan ihan säälittä, tosin jokunen joka siellä oikeasti asuu tulee sitten aina vähän lievittämään haukkumista. Ehkä se ei tosiaan oikeasti olekaan niin paska.

Niin se todellakin on jännää... :D
En sitten tiedä mutta niiden keiden kuulin kangaslammesta puhuvan paskaa eivät siitä oiekasti tienneet yhtään mitään ja onko alue ollut oikeasti huonoa joskus 70 luvulla mutta mutta sitä se ei ainakaan ollut enään. Aivan mahtava paikka myös ostaa edullinen kerrostalo asunto ja sopii myös jos on lapsia/eläimiä.

Myllyjärvellä asuin tuossa viime talvena jotain 6kk, se ainakin oli asuinalueena oikein miellyttävä. Mistä kaikkialta noita asuntoja kannattaa mun katsoa? En siis ole opiskelija vaan työssäkäyvä (oppisopimus). Perus alle 500€ yksiötä maks. 5km keskustasta etsin. Kiitos XairaXille yllä hyvästä postista, mikäs tuo JVA on? Ei google auttanut, evotanko vain...?
Noiden mainittujen lisäksi voit käydä jutteleen Realialla (Torikeskuksen 3. kerros) tai tsekata esim. ovv.com tai Keski-Suomen Vuokraisännät. Viimeiseltä mm. tällaista tarjolla: http://www.ks-vuokraisannat.fi/apartments/view/801

Vurki, minä ja kämppikseni löysimme asunnon laittamalla "halutaan vuokrata" -ilmoituksen Keski-Suomalaisen rivi-ilmoitus -palstalle! Soittoja ei kylläkään tullut kuin 2-3, mutta yksi asunto natsasi heti. Saimme kaksion aivan keskustan laidalta, n. 200 m päästä yliopistosta. Mielestäni vuokra oli myös ihan kohtuullinen (560 e/kk.) :)

Kangasvuoren ja Seppälän ostosalueen rajalla ollaan asuttu, ja nyt kolmatta vuotta Viitaniemessä. Ekassa ei viihdytty, vaikkei siinä nyt suoranaista vikaa ollutkaan. Lenkkimaastot ja kaupat lähellä hyviä, mutta ympäristö muuten aika karu ja yo:lle matkaa. Viitaniemeä sen sijaan en voi kuin suositella. Erinomainen sijainti, kaunis ympäristö, järvi lähellä ja rauhallista amiksesta huolimatta.

Minun kuva ankeista paikoista:
Keltinmäki, Myllyjärvi, Pupuhuhta, Kangasvuori, Kangaslampi, Seppälä, Kuokkalan keskusta, Laajavuori, Halssila

Keskustassa on ihan jees jos tykkää keskustassa asua.
Tourula on ihan ok, tosin jotenkin "sielutonta" seutua sekin siinä runsaasti liikennöityjen väylien välittömässä läheisyydessä.
Mäki-matti, Viitaniemi ja Taulumäki ovat tosi mukavaa seutua.
Kortesuota voin erittäin lämpimästi suositella.
Ainolanrannassa on myös mukava asua, tosin kävelevälle/pyöräilevälle Kuokkalan sillan kulkeminen on iso miinus.
Lutakko on sellainen betonihelvetti, mutta on siinä asuvat tutut erittäin tyytyväisiä. Hinnatkin vielä kohtuullisia.

Itse asuin 12 vuotta Pupuhuhdassa. Mainettaan huomattavasti parempi mesta asua. Kangaslampi määrätyiltä kohdin aika ghettoa ja tuntuu sitä äksöniä olevan sielä niin kovin hehkutetussa Kuokkalassakin. Mun mielestä Kuokkala on törkeen kallis hyötyihin nähden. Joku Halssila voisi olla hyvä jos ulkoillakin haluaa. Tosin ei sekään kai halvin ole...

Halvimmat vuokrat lienee Pupari, Kangaslampi ja Keltinmäki seuduilla.

Jos haluaa suht uusissa taloissa asua ja vähän valmsi maksamaan vuokraa, niin sata kertaa mieluummin Palokka kuin Kuokkala.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom