Liikuntabiologian opiskelijoita?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Helsinki
Olen ajatellut hakea Jyväskylän yliopistoon liikuntabiologiaa opiskelemaan. Onkohan täällä moni kyseistä alaa opiskelemassa? Kumpaa painotetaan enemmän pääsykoekirjaa vai liikunnallisuutta? Saa kertoa kaikkea muutakin opiskeluun/hakemiseen liittyvää. Ja kysymys jo valmistuneille: missä työskentelet nykyään? Onko työllistyminen pientä vai suurta kyseisellä koulutuksella?

Täällä yksi opiskelija.

Pääsykokeista vähän huono sanoa, että kumpaa painotetaan enemmän, mutta sanotaan nyt niin, että sisäänpääsy ei vaadi kummoista liikunnallisuutta. Sisään pääsee melkein pelkästään lähtöpisteiden ja kirjallisen kokeen perusteella. Minulla kirjoituksista saadut pisteet olivat sen verran hyvät, ettei pääsykokeissa erityisemmin tarvinnut loistaa.

Opiskelu on ollut kyllä oikein mieleistä. Opinnot on vastanneet pitkälti sitä, mitä tänne hakiessa ajatteli sen olevan. Tosin ensinmäistä vuotta täällä vasta ollaan. Vähän tuo pääaineen valinta hämmentää uusia opiskelijoita ja taitaa olla niin, ettei se ihan selvää ole laitoksen henkilökunnallekkaan..

Okei, hyvä tietää. Entä vaikuttiko lukion aineet paljonkin? Oon valintaperusteita koettanu selata ja katoin, että fysiikan ja kemian kursseista sais yhteensä jopa 30 pistettä... Mulla on vaan pakolliset kurssit (eli 1 molempia) luettu ja niillä ei paljoa irtoo. Ja voitko vielä enemmän valottaa, että mitä aiheita käsittelette tällä hetkellä/ekana vuonna? (tietenkin pääaineesta riippuu, mutta esim.)

Mä sörkin tähän väliin sen verran, että tossa on sulle tiedekunnan opinto-opas sähköisesti, josta näet kurssitarjonnan ja lyhyet kurssikuvaukset. Siitä en ole varma, että miten systemaattisesti tuolla noita kursseja käydään, eli pääseekö miten alussa vaikuttamaan omaan kurssitarjottimeen kovin merkittävästi, kun en ole tiedekunnan opiskelija.

https://www.jyu.fi/sport/opiskelu/opas3

Työllistymisen pitäisi olla "lähes" varmaa, niin meille ainakin on esitelmöity. Minä en tiedä tällä hetkellä yhtäkään jo valmistunutta, joka ei olisi saanut töitä. Opiskelu on hyvin teoriapainotteista, mutta käytäntöäkin on. Opinnot sisältävät muutaman harjoitusjakson. Olen tykännyt opiskella täällä ja tietoa on matkan varrella tarttunut todella paljon alan asioista. Pääsykokeista en osaa sanoa mitään, koska omista pääsykokeista on aikaa useampi vuosi.

Työllistymisen pitäisi olla "lähes" varmaa, niin meille ainakin on esitelmöity. Minä en tiedä tällä hetkellä yhtäkään jo valmistunutta, joka ei olisi saanut töitä. Opiskelu on hyvin teoriapainotteista, mutta käytäntöäkin on. Opinnot sisältävät muutaman harjoitusjakson. Olen tykännyt opiskella täällä ja tietoa on matkan varrella tarttunut todella paljon alan asioista. Pääsykokeista en osaa sanoa mitään, koska omista pääsykokeista on aikaa useampi vuosi.

Okei, hyvä tietää. Tuota työllistymisprosenttia oon miettinyt, eli ihan kiva kuulla, että mahdollisuudet on hyvät.

Kiitos linkistä Max131!

Jatketaan nyt vaikka tähän ketjuun, että meikä on hakemassa terveyskasvatukseen.
Tilastojen perusteella vaikuttaa "aika" akkavoittoselta noi opiskelijat kyseisella aineella mut so not.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi henkilökunnan edustajakin eksyi tänne...

Kannattaa kokeilla searchia, pakkotoistolta löytyy liikuntatieteelliseen liittyviä ketjuja muitakin.

Liikuntafysiologiaan on ollut perinteisesti vaikein päästä, mutta tosiaan ei tartte enää pääainetta tietää kun hakee eli liikuntabiologialla aloittaa kaikki...pääsykokeet ovat tosin muuttuneet paljon viime vuosina...eiköhän tää systeemi selkiydy vähitellen...

Liikuntatesteillä ei suurta merkitystä, mutta niillä voi paikkailla heikkouksia kirjallisessa ja alkupisteissä yo-papereista ym.

Ei kun tänne vaan hakemaan. Saadaan taas syksyllä oma opinahjokin eli legendaarinen liikunnan rakennus remontin tieltä takaisin kuntoon...

P.S. Laitoksemme blogi:
http://wikiliikkuja.wordpress.com/

Yksi henkilökunnan edustajakin eksyi tänne...

Kannattaa kokeilla searchia, pakkotoistolta löytyy liikuntatieteelliseen liittyviä ketjuja muitakin.

Liikuntafysiologiaan on ollut perinteisesti vaikein päästä, mutta tosiaan ei tartte enää pääainetta tietää kun hakee eli liikuntabiologialla aloittaa kaikki...pääsykokeet ovat tosin muuttuneet paljon viime vuosina...eiköhän tää systeemi selkiydy vähitellen...

Liikuntatesteillä ei suurta merkitystä, mutta niillä voi paikkailla heikkouksia kirjallisessa ja alkupisteissä yo-papereista ym.

Ei kun tänne vaan hakemaan. Saadaan taas syksyllä oma opinahjokin eli legendaarinen liikunnan rakennus remontin tieltä takaisin kuntoon...

P.S. Laitoksemme blogi:
http://wikiliikkuja.wordpress.com/

Jee! :) Kiitos paljon!

Valintakoe kyseiseen aineryhmään takana ja nyt toivotaan parasta! Yllätti aikalailla se, että millaisia ne kysymykset valintakokeessa olivat. Eksakteja vuosilukuja ja prosenttejakin kysyttiin. No, toivotaan että osuivat oikeisiin kohtiin raksit. :) Yritin etsiä jostain oikeita vastauksia kokeeseen, mutta en löydä mistään. Onkohan sellaisia tarjolla?

Olisi kyllä unelma opiskelupaikka jos koe menee läpi. Jos Hulmi satut lukemaan tätä, niin osaatko sanoa kuinka paljon toiseen vaiheeseen otetaan mukaan opiskelijoita? Eli kuinka hyvin kirjallisesta kokeesta pitää suoriutua päästäkseen toiseen vaiheeseen.

Eksyin pitkästä aikaa tänne...

Olin valvomassa pääsykokeita, mutta en tiedä kuinka moni pääsee jatkoon. Kysymyksistä en ole vastuussa ja oikeat vastaukset vain niiden tekijöillä. Yli 2000 hakijaa liikunnalle ja niistä ehkä n. 140 taitaa päästä (suuri osa pedalle ja pieni osa liikuntabilsalle) eli ei ole erityisen helppoa. Toiselle rundille kyllä pääsee aika moni.

Ei muuta kuin ensi vuonna uudestaan jos ei nyt onnaa!

No eihän tuo mun kysymys ole kun sen muutaman päivän vanha. :)

Toivottavasti pääsisi tuonne toiselle kierrokselle, voisi sitten hiukan paikkailla kirjallisen mokia. Minä tosiaan hain liikuntabiologian puolelle, en pedagogiikalle. Olin Espoossa järjestettävissä kokeissa, koska asun PK-seudulla, joten en bongannut sinua. :D

Edit: Pidätkö kuinka mahdollisena ylipäätänsä päästä opiskelemaan sinne jos on YO-kokeista M arvoiset paperit? Fysiikastakaan en saa pisteitä todistuksen perusteella, kemiasta kylläkin lähes täydet pisteet, samoin biologiasta.

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti pääsisi tuonne toiselle kierrokselle, voisi sitten hiukan paikkailla kirjallisen mokia. Minä tosiaan hain liikuntabiologian puolelle, en pedagogiikalle. Olin Espoossa järjestettävissä kokeissa, koska asun PK-seudulla, joten en bongannut sinua. :D

Älä kuseta, ei Lohja oo PK-seutua :D

...

Edit: Pidätkö kuinka mahdollisena ylipäätänsä päästä opiskelemaan sinne jos on YO-kokeista M arvoiset paperit? Fysiikastakaan en saa pisteitä todistuksen perusteella, kemiasta kylläkin lähes täydet pisteet, samoin biologiasta.

Etkös tuota voi jossain määrin laskeskella ynnäilemällä omia pojoja yhteen ja vertaamalla sitä viime vuosien yhteispisteisiin, jolla on päässyt sisään?

Itsellä olisi myös haku päällä liikuntabiologiaan, mutta erillisvalinnan kautta, pääsykoetankkaus käynnissä.

En tiedä kuinka paljon yo-paperit painaa, mutta ei se yo-papereista jää M:n papereilla kiinni, huonommillakin on sisään päästy ja itsekään en lukiossa saati sitä ennen paljon nipottanut ;) Ei muuta kuin uutta yritystä jos ei ekalla kerralla napsahda kohdalle!

Erillisvalintojen kautta on paremmat tsäänssit päästä ainakin jos on sopiva pohjakoulutus. Tsemppiä Hyrrelle, ekonomin paperit on ihan hyvä pohja + liikuntaa-alan itseoppineisuus, luulisin. Kyllä meille myös kaupallista osaamista tarvitaan ja onhan niitä joitain ollutkin.

Tervetuloa pääsykokeisiin. Suosittelen lukemaan ja valmistautumaan hyvin. Niin tein itse ja sen ansiosta pääsin aikanaan melko selvästikin.

Mutta ei sen enempää kun en aiheesta enempää tiedä tai saisi kertoakaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom