Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa tuoda se korvausilma lopullisesti vähän ylemmäs, kiuaskivien tasolle vähintään. Niin saa saunojillekin raitista ilmaa eikä kiuas ime kaikke happea.
Paritkymmenet löylyt olen ottanut tuollaisesta kiukaasta. Ei valittamista. Pienenä miinuksena kiukaan suurehko syvyys vesisäiliöllisessä mallissa. Plussana vesi lämpeää tosi nopeasti. Hana ei vain ole tästä maailmasta lämpötilan näkökulmasta. Lämpeää siis liikaa.
Voisitko vertailla analyyttisesti ja seikkaperäisesti omaa Ikiäsi ja tuota Aitokiuasta? Ikiä olen koitellut ja hyvähän se on, Aito taas on sen verran halpa jotta sitä kannattanee ainakin ensin koitella... hitto kun tuntisi jonkun kellä tuollainen on 6m2 saunassa... Kai se pitää itse sitten koitella.
Liittyy oikeastaan tohon lämmitysthreadiin mutta pistänpä tänne. Lämpimän veden kustannussyistä on tullut mieleen olla omavaraisempi ja olenkin harkinnut jos pistäisi kiukaan jossa vesipata. Eli vaikkapa tämän Aidon:
http://www.aitolampo.fi/uutuuskiukaat-aito24.html
Eipä tuosta haittaakaan olisi, hintaeroakin vain +100e ja saisi lämmintä vettä jos vaikka sähköt katkeaa, sota syttyy tai lämminvesivaraaja särkyy... Muksut läträä saunassa muutenkin aivan älyttömän monta saavillista lämmintä vettä joka maksaa paljon.
Itsekkin harkitsen jonkinlaisen vesipadan virittämistä omaan kiukaaseen. Ihan vaan sen takia, että tykkään monesti kylpeä saunassa mielummin kuin suihkussa. Ja kun lämminvesivaraajaa ei ole vielä kytketty, niin haluaisin nopeammin pesuveden kuin lämmittämällä sitä ylälauteilla. Kai joku iso rosterikattila kiuaskivien päällä vähän nopeuttaisi. Sitten vaan kun jostain löytäisi halvalla ison teräskattilan. Saunssa oli aikaisemmin oma erillinen iso vesipata, mutta se ei mahtunut enää saunaan.
En kyllä alkaisi paljun kanssa läträämään jos vieressä on suihku, mutta whatever floats your boat.
.... ja tonni on pikkuraha raksaamisessa ;)
Vittu, pistetään samalla Hans Grohenin kattoplakaatisuihku 5000 eurolla. Sillä on hyvä pestä paskanen perse. 5x tuhatlappunen on 5x nothing = 0euroa.