Paras kiuas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Niin no olin siinä käsityksessä että siihen uuteen kämppään on joka tapauksessa tulossa suihkut ja lämmin vesi. Mutta jos ei tai jos budjetti kosahtaa niin pahoin että ei sähköä tai juoksevaa vettä saa kämppään niin käyhän se padassa lämmitetty vesikin.

Joo, mitäs sitä takallakaan tekee kun sähköllä saa lämpöä, suihkusta vettä ja raflasta safkaa. Kelaatko oikeesti että onko meille tulossa suihkut ja lämmin vesi? :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko aähkökiukaat kehittynyt ketjun alkusta, itse tutkin eri vaihtoehtoja tällä hetkellä, mitä jengi suosittelee? Mites tollanen jatkuvalämmitteinen Saunatonttu, itselle tulee sähkölämmitystä ja muutenkin toihan kuivais kylppäriäkin, eli kuluttaako toi oikeasti niin paljoa sähköä että sillä olis merkitystä?

-zoxe

Onko aähkökiukaat kehittynyt ketjun alkusta, itse tutkin eri vaihtoehtoja tällä hetkellä, mitä jengi suosittelee? Mites tollanen jatkuvalämmitteinen Saunatonttu, itselle tulee sähkölämmitystä ja muutenkin toihan kuivais kylppäriäkin, eli kuluttaako toi oikeasti niin paljoa sähköä että sillä olis merkitystä?

-zoxe

Mulla oli pikkutonttu ja oli paras sähkökiuas mitä olen käyttänyt, siihen asti kunnes kokeilin 12kW Iki Pilaria. Molemmat hyviä, valkkaisin kuitenkin Ikin. Sähkökiukaiden kunkku!

Muistelisin, että jotain 100W-300W on ylläpitokulutus noissa.

Nyt ei etsitä parasta kiuasta, kunhan löytyisi edes kohtuullinen. Eli valaiskaahan joku sähköasioiden päälle ymmärtävä:
Kämppään on tehty jälkikäteen (vaatehuoneeseen) hiukan reilu 4 m3 sauna, josta kärähti kiuas äskettäin, räsähteli ja viskoi kipinöitä lattialle-->kiuaskauppaan. Tuo nykyinen on joku vanha 4,5 kw pikkukiuas, joten uudenkin tehot pitäisi olla 4,5 - 6 kw. Tarkoitus asentaa jossain vaiheessa lasiovi, jolloin tuo 4,5 kw alkaa olla sillä rajoilla. Mutta suurimpana ongelmana on se, että tuo nykyinen on ilmeisesti kytketty yhteen vaiheeseen, kun on vain yhden 20 A sulakkeen takana? Sähköliikkeessä evästivät niin, ettei esim. heidän myymästään Harviasta löydy yhtään sopivankokoista mallia, jonka voisi kytkeä yhteen vaiheeseen. Onko tässä siis mitään muuta mahdollisuutta kuin koettaa etsiä joku yhteen vaiheeseen käyvä 4,5 kw kiuas, kun ei huvittaisi vedättää uusia piuhoja saunasta tauluun, taitaisi tulla aika kalliiksi. Mikähän kiuas ajaisi asiansa näillä spekseillä? Itse löysin oikestaan vain tämän: http://www.helo.fi/product.aspx

Eli jos on yhden 20A sulakkeen takana, niin on silloin 1-vaihe kiuas ja ei täten ole muuta vaihtoehtoa, kuin MAX 4.5kw 1-vaihe kiuas.

Eli jos on yhden 20A sulakkeen takana, niin on silloin 1-vaihe kiuas ja ei täten ole muuta vaihtoehtoa, kuin MAX 4.5kw 1-vaihe kiuas.

Näin minä tuon jo ehdin äsken itekin nettiä selaillessani päätellä, mutta kiitos varmistuksesta. Rajoittaa aika tehokkaasti valikoimaa..

IKI-kiuas on ainoa valinta sähkökiukaaksi.

Näin se taitaa olla. Itse suunnittelen sauna- ja kylpyhuoneremppaa ja tuo kiukaan valinta on aiheuttanut enemmän kuin riittävästi päänvaivaa. Taidan ratkaista ongelman sillä, että otan IKI-pilarin ja lakkaan vaivaamasta päätäni.

Sauna on meikäläiselle ehkä se tärkein juttu kodissa, joten en aio pihistellä kun kiuasta hankin.

IKI-kiuas on ainoa valinta sähkökiukaaksi.

Iki-kiukaista yhteen vaiheeseen taitaa saada vain sen 3,3 kw mini-pilarin..Tekisiköhän sillä mitään?

Rohkenisin väittää että 3,3kw IKI ja 60kg kiviä antaa paremmat löylyt tuossa sun saunassa kuin 6kw "postilaatikko" ja 30kg kiviä.

Iki-kiukaista yhteen vaiheeseen taitaa saada vain sen 3,3 kw mini-pilarin..Tekisiköhän sillä mitään?

Mulla on yksivaiheinen, hieman modattu Iki-kiuas, joka on 4,59 KW. Vissiinkin jotenkin niin, että kaksi vastusta 5 kw:n Pilari-Ikistä ja yksi vastus 3,3 kW:n mini-pilarista. En kyllä tiedä miten noista vastuksista saa tuollaisen kilowattimäärän lopulliseksi tehoksi...

Iki-kiukaalta voi myöskin pyytää tarjousta mittatilauskiukaasta. Ei ainakaan mitenkään järkyttävästi nostanut mulla kiukaan hintaa..

Vedä uudet sähköt ja osta kunnon kiuas. Onko olemassaolevat sähköt putkitettu? Sieltähän tulee toinen vaihe näppärästi sitten läpi.

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
Vedä uudet sähköt ja osta kunnon kiuas. Onko olemassaolevat sähköt putkitettu? Sieltähän tulee toinen vaihe näppärästi sitten läpi.

Jaa-a, hyvä kysymys ihmiselle, joka on sähköasioissa totaalisen tietämätön..:D Muutenkin ollut ajatus selvitä melko pienillä ja edullisilla muutoksilla, kun ei ole tarkoitus asua tässä kämpässä kovin montaa vuotta..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom