Paras kauhuelokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joke sanoi:
:rolleyes: ..paljonhan niit löytyy..ei nyt vaan saa päähän.
no hohto ainakin jonkin mainitakseni ja manaajat+joitain muita...se vaan että inflaatio tuntuu iskeneen tehosteisiin..sitä se aika teettää ;)
ja tarkoitan NIMENOMAAN Kingin itse ohjaamaa hohtoa! en sitä kökköä jossa on nicholson pääosassa..
entäs muut, kumpi hohto?

Mun mielestä Stephen King ei ole ohjannut tuota minisarjaksi tehtyä Hohdon uusintaversiota!! Ihan katsottava se kuitenkin on...muttei voita alkuperäistä!!

joke sanoi:
no hohto ainakin jonkin mainitakseni ja manaajat+joitain muita...se vaan että inflaatio tuntuu iskeneen tehosteisiin..sitä se aika teettää ;)
ja tarkoitan NIMENOMAAN Kingin itse ohjaamaa hohtoa! en sitä kökköä jossa on nicholson pääosassa..
entäs muut, kumpi hohto?

Taisin sanoa jo aiemmin, mutta tietenkin Stanley Kubrickin Hohto on parempi. Samaa mieltä on myös tyttöystävä ja toinen persoonallisuuteni, joten hävisit 3-1 :)

Kasareista Evil Dead ja Hellraiser
Uudemmista The Others ja The Ring aiheuttivat "kivoja" tuntemuksia

Wanhat 30-luvun klassikot ovat tosi tyylikkäitä (Dracula, Frankenstein yms)

Manaaja ja Kubrickin hohto ovat omasta mielestäni kauhuelokuvien parasta antia jotka kestävät katsomista aina uudestaan.
Täytyy taas mainita ettei uskoisi Manaajan olevan yli 30-vuotta vanha leffa kun katsoo directors cutin loistavia värejä ja hyvää kuvanlaatua.
Sitten leffat kuten The ring,The others, salaisuus pinnan alla ja vastaavat leffat pelästyttävät myös yksin katsottuna.

screwdriver sanoi:
... salaisuus pinnan alla ja vastaavat leffat pelästyttävät myös yksin katsottuna.

KYLLÄ! Salaisuus pinnan alla oli musta aika hirvee... Just nimeenomaan yksin katottuna.. Menepäs sen jälkeen sitten uimaan tai kylpyyn :eek:

pexxi sanoi:
Mun mielestä Stephen King ei ole ohjannut tuota minisarjaksi tehtyä Hohdon uusintaversiota!! Ihan katsottava se kuitenkin on...muttei voita alkuperäistä!!

Juu kyllä on tullut katottua myös toi Kingin hohtokin. Ei kait se ihan Kingin itse ohjaama ollut, mut hän oli kait kuitenkin ollut jotenkin siinä mukana. Mut vanhenpi parempi :-)

Manaaja on myös taattua kamaa ja löytyypä sekin hyllystä. Ring nyt ei kait elokuvana mikään kummonenkaan ollut, mut meitsi kävi sen kattomassa sunnuntaina pienessä krapulahorkassa ja se joka tietää mitä pelko krapulassa merkkaa niin ymmärtää :hyper:

Mä kun katoin The ringin yksin, niin parvekkeen ovi kolisi oli pilkkopimeää. Nukahdin leffan jälkeen ja kun heräsin oli ruudussa lumisadetta... Tuli outoja tuntemuksia.

Viimeinen horisontti yllätti, koska luultiin sitä pelkäksi scifi-leffaksi.

Joskus pentuna katoin sellaiset leffat (jos muistan tarkalleen nimet): Kauhujen Yö, siinä oli sellaisia klovneja mut tarkemmin en muista mutta pelotti silloin tosi paljon. Sitten joku sellainen kuin: "Talo jonka jumala unohti luomatta", en muista englanninkielistä nimeä mut se iski kans ihan kybällä pentuna :rock:

Uusimmista on Pahat Pojat (jeesus mitä "rautoja" ne nostaa siin leffassa :worship: ) ja Ronnie Coleman - The Unbelievable (pelottava mies) :eek:

Ps. :arvi: = :wanha:

Neon sanoi:
"Talo jonka jumala unohti luomatta", en muista englanninkielistä nimeä mut se iski kans ihan kybällä pentuna

Oli muistaakseni joku Amityville jatko-osa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä pari tälläst teinikauhua:
Nightmare on elm street sarja
friday 13th sarja
Uinu uinu lemmikkini
Jason vs Freddy...
Muitakin löytyy!

Hellraiserit on myös meikäläisen lemppareita... Varsinkin osat 1,4 ja 5. Vitosessa on todella upeat efektit mutta siinä on tainnutkin olla vähän enämpi budjettia kuin muissa...
The Ring taas oli täysi pettymys ja totaalisen epäpelottava... En jaksa ymmärtää kuinka ihmiset viittii sitä rainaa hehkuttaa, ja vieläpä useissa eri threadeissa! Alkuperäistä japskiversiota en ole nähnyt, mutta ei se tätä jenkkipätkää huonompi voi olla!
Uusista kauhupätkistä Texas Chainsaw Massacren uusintafilmatisointi oli erittäin hyvä... Aika suuri yllätys sillä tälläiset kierrätykset ovat usein täyttä sontaa.

...niin ja uinu, uinu lemmikkini on myös helmi leffa.

Counani sanoi:
Tämä voi liipata vähän läheltä jotain muuta threadia, mutta kysytään kuitenkin. Eli mikä on mielestäsi paras näkemäsi kauhuelokuva? Itsellä nuo joskus etäisessä nuoruudessa katsotut Evil Dead ja Hellraiserit nousee listan kärkeen. Evil dead oli joskus aivan helvetin pelottava. katsoin sen varmaan jotain 14-15 vuotiaana ja oli se omaa luokkaansa. Jatko-osat ei olleet enää niin hyviä. Hellraiser on tunnelmaltaan todella ahdistava :thumbs: Ei ne nykyään enää jostain syystä osaa tehdä tuollaisia. Vai olenko vaan :wanha:
HMMM.......On tullu katottua kauhuelokuvia aikoinaan jonkunverran,Elm Streetit,Manaaja 1-2,EvilDeadit,ym.ym,mutta kaikista ahdistavin ja jännin oli toi The Thing-Se jostakin,johtukohan lie siitä ku katoin sen nuorempana ku näitä muita leffoja,mutta kyllä sen kattomisen jälkeen pelotti ja meillä oli vielä sillon just tullu koiranpentu :rolleyes:

Joo, tuo The Thing jäi kokonaan mainitsematta. Se kolahti joskus aikoinaan todella kovaa. Tunnelma oli kaiken kaikkiaan ahdistava. Saman tyyppistä "suljetun paikan kauhua" oli yritetty järjestää elokuvassa Leviathan.

Ju-on:The Grudge on kyllä pelottavin leffa jonka oon pitkään aikaan nähny, ehkä pelottavin mitä koskaan. Kattelin sen kerran ku olin yksin kotona.... huhhuh. Hyvä että uskalsin mennä nukkuun sinä yönä. Saa nähä millon saan 2 osa katottua, ohan se tosa jo ollu 3kk.

Ja muita hyviä aasialaisia kauhuleffoja on: Ringu, Tale of Two Sisters, Tomie, The Eye ja varsinkin Uzumaki. Ei oikeen noi amerikkaliset kauhupätkät potki samallalailla ku aasialaiset .

Stryker sanoi:
Dawn of the dead (2004) & se alkuperänen mustavalkonen on klassikko....

Alkuperänen dawn of the dead on kyllä loistava, mutta ei todellakaan mustavalkoinen! Night of the living dead on mustavalkonen ja dawn of the dead on tehty 1978 joten värit löytyy...

Bad Taste on tietenki hyvä. Dead alive(braindead) on varmaan kans vaikka en oo sitä nähnykkään. Halloween3 oli tosiaan aika pelottava joskus ja siinä on muutenki sitä aitoa 80-luvun tunnelmaa. :hyper:

Hippa sanoi:
Aika jännä juttu, ettei yhtä mun mielestä ehdottoman pelottavaa ole mainittu, nimittäin The Others, jonka jälkeen meni kolme kuukautta ennen kuin uskalsin olla hetkeäkään pimeässä kämpässä.
Kyllä!

Katoin pahassa krapulassa (just semmonen kun pelkäät ihmisiä ja tunnet olevasi varjo itsestäsi) pimeässä yksiössä DTS 5.1 ääniraidan kuiskutellessa ja koputellessa ympäri huonetta.

Hyi he.....tti!

Tosin juonen arvasi melko pian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom