Paras kauhuelokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"Psykologiset" kauhuleffat, kuten jo mainitut Session Nine, The Ring - tämän kohdalla mielestäni Hollywood-versio oli alkuperäistä parempi mm. loistavan äänimaailman ansiosta - ja The Others iskevät tajuntaan kuin ranskalaisittain hajoava mutkatanko. Verellä ja suolistamisella on ainakin meikäläiseen huomattavasti heikompi vaikutus jo senkin takia, että mieli mukautuu nopeasti voimakkaisiin efekteihin ja toisaalta väkivalta on niin epärealistista, ettei voi kuin hekotella.

Ringsiden mainitsemissa Lucio Fulcin leffoissa tunnelma on tosiaan vahva ja paikoittain helvetin ahdistava. Samaan sarjaan lukeutuvat myös Dario Argenton tuotokset. Juonet eivät näissä laadullaan loista, mutta tämä ei ole pelkästään kauhuelokuvien ongelma. Asia erikseen ovat sitten enemmän tai vähemmän kieli poskella väännetyt Bad Tasten ja Braindeadin - kai nämä ovat nykyisin jo melkein kaikille tuttuja? - kaltaiset hurmejuhlat.

Muita katsomisen arvoisia joita ei vielä kai mainittu:

Audition (ohj. Miike Takashi, muita esim. Ichi the Killer)
Frailty
Crimson Rivers (Purppuravirrat - taisi tulla tv:stäkin jokin aika sitten)
In The Mouth of Madness (Iä! Iä! Cthulhu Ftagn!)
Re-Animator
Cabin Fever (Teinit poikki & pinoon)

Lisää kun mieleen juolahtaa. :)

Mulla on vieläkin tallella vanhoja VHS-kasetteja, joita kopioin serkkupojalta joka oli kopioinut ne joltain kaverilta joka oli kopioinut ne joltain.......

Noita aiemmin mainittuja Dario Argenton ja Lucio Fulcin leffoja saa/kannattaa jahdata kissojen ja koirien kanssa. Hyllystä löytyy Inferno ja Creepers (Alkup. Phenomena). Creepersissä on soundtrackillä Iron Maidenia ja Motörheadia (WTF!!!???), muuten loistava kauhuleffa.

Jos vinksahtaneesta tunnelmasta puhutaan, mieleen on syöpynyt Joe D'Amaton "Buio Omega" ("Beyond the Darkness").

Mää kyllä tykkään ekasta Hellraiserista ja tästä Ring-leffasta. Jenkit on ihme kyllä tehneet paremman version ku japsit, täytyy myöntää. Se alkukohtaus on todella hieno ja koko leffassa on muutenkin todella painostava tunnelma. Loisto leffa. Katsoin tossa äsken kulttileffa The texas chainsaw massacren, oli loisto-osa sillä viimeksi henkiinjääneellä naisella. Viimesen puoli tuntia kirku ja juoksi pakoon jotain hullua.
Myös ihan jees. Suosittelen.

Bateman sanoi:
Hyllystä löytyy Inferno ja Creepers (Alkup. Phenomena). Creepersissä on soundtrackillä Iron Maidenia ja Motörheadia (WTF!!!???), muuten loistava kauhuleffa.

Tuli hiljan teeveestä, ja voin sanoa, että oli niin helvetin outo leffa, Flash of the blade pelasti koko ruman leffan.

Omenit on tosi karmivia. Mulla tepsii paremmin noi vähän vanhemmat leffat. Uudemmista leffoista yx aikas selkäpiitä karmiva oli Salaisuus pinnan alla. Varsinkin kun se tuli katsottua leffateatterissa.

Peilikohtaukset toimii aina...

Itelle toimi skidinä Omen aika tehokkaasti.

Sit jos diggailee hevimetallimörssäystä niin Lamberto Bavan ohjaama Demons. Tuli hymy huulille kun kaveri starttaa moottoripyörän leffateatterissa ja alkaa pudottaa ninjamiekalla demoneita Acceptin Fast as a sharkin säestyksellä. :rock:

Sit joku tykkäs Texas chainsaw massacresta. Vähän vastaavaa meininkiä löytyy uudehkosta Rob Zombien ohjaamasta House of 1000 corpsesista. Siinä on kohtalaisen sekavaa seurakuntaa kämpillä.

Evil dead aikanaan, nyt jo vähän vanhentunut heikkoine efekteineen, myös kakkososa ihan soipaa kamaa. Nightmare, se jossa se psykopaatti teloo kirveellä lapsena isän ja sen kanssa muhinoineen muijan sinne sänkyyn palasiksi. Hirvittävän realistinen ja ahdistava vielä tänä päivänäkin. Amityville 2, siinä on kans jotain todella pelottavaa, etenkin, kun se heebo on seonnut riivaajastaan ja kulkee talossa metsästyskiväärin kanssa ja lahtaa muun perheen salamoiden räiskyessä ulkona. Halloween ja etenkin 2 osa, jossa Michael jahtaa siskoaan sairaalan käytävillä piinaavaan tasaisesti kävellen.
Pentuna tärinää aiheutti myös changeling vaikka siinä ei mitään ihmeitä tapahtunutkaan mutta tunnelma oli jäätävä. Nyky kauhikset jaksaa parhaimmillaankin vain haukotuttaa.
Ainiin! Henry Lee Lucas: portrait of the serial killer. En suosittele kellekkään heikkohermoiselle, tosta rainasta jäi tosi paha olo pitkäksi aikaa..katsokaa jos uskallatte. :evil:

Niina sanoi:
Omenit on tosi karmivia. Mulla tepsii paremmin noi vähän vanhemmat leffat. Uudemmista leffoista yx aikas selkäpiitä karmiva oli Salaisuus pinnan alla. Varsinkin kun se tuli katsottua leffateatterissa.

Peilikohtaukset toimii aina...

Salaisuus pinnan alla oli kyllä aikoinaan teatterissa katsottuna aivan loistava, mutta myöhemmin katsottuani Takaikkunan alkoi tuon hohto hiipumaan, kun huomasi kuinka paljon oli lainattu juonta. Kuitenkin pidän Salaisuutta pinnan alla parhaana kauhuna, joka on tehty viime vuosien aikana.

Vanhemmista kauhuista parhaiten ovat jääneet mieleen Psyko, Manaaja ja Omenit. 90-luvun teinikauhuistakin jotkut olivat ihan katsottavia. Varsinkin ensimmäinen Scream on mielestäni hyvä. 28 päivää myöhemmin on myös mukavan synkkä elokuva.

Mä en tajuu mutta toi The Shining (Hohto) ei kyllä yhtään pelottanu tai ahdistanu. The Ring on kyllä yksi ahdistavimmista leffoista jota oon kattonu. Blair Witch ei ollu pelottava mutta erittäin ahdistava myöskin. Joskus ihan pienenä näin jonkun mustavalkosen leffan jossa joku rikas mies oli tavallaan kuollu, mutta joku hypnotisoija piti hänet elävänä (koomassa tai jotai). Sit joku kerta se hypnotisointi ei enää toiminu ja se rikas äijä heräs henkiin ja rupes riehuu. Tunteeko kukaan kyseistä leffaa? Näin sen joskus 7v. ja olen tähän asti ihmetelly mikä leffa se on. Koulussa piti kirjottaa joku sivun stoory ja mä kirjotin tästä leffasta. Siinä oli opettajalla ihmettelemistä miks mä kirjotan jostain ukosta joka roikku verisenä seinällä ym... :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Psycho, Alien ja Hohto kolisivat kunnolla aikanaan ensimmäisillä katsontakerroilla. Varsinaiset kauhuleffat eivät ole oikein ikinä iskeneet, mutta uudemmasta kamasta toinenkin King-filmatisointi Misery ja Se7en toivat kylmän hien pintaan. Varsinkin Se7enistä ulos tullessa oli olo kuin kävelisi ulos pesukoneesta pitkän valkopesun jälkeen.

Manaajat oli kaikki aika pelottavia, varsinkin ykkönen toisena listalla hohto

Sandman sanoi:
Ja muita hyviä aasialaisia kauhuleffoja on: Ringu, Tale of Two Sisters, Tomie, The Eye ja varsinkin Uzumaki. Ei oikeen noi amerikkaliset kauhupätkät potki samallalailla ku aasialaiset .

Sandman on harvinaisen oikeessa! Amerikkalaisilla kauhuleffoilla saa pyyhkiä persettä verrattuna aasialaisten leffoihin (no on siellä amerikassakin muutama hyvä kauhu pätkä esim. ne jotka ovat tulleet esille: Manaaja, The Others..., mutta en ymmärrä mitään "Jasoneita" taikka "Nightmare On Elm Streetillä" :wall: . Täyttä paskaa jota saa katsoa komedia mielessä).

Jos joku haluaa kokee kauhu elämyksen paska jäykkänä niin pitää kattoo yksin, pimeessä, yöllä ja sika kovilla äänillä "Ju-on" aka "The Grudge" :hyper: , taikka "The Eye". Ja kieltämättä noi muutkin leffat mitä Sandman mainitsi niin on erinomaisia. Kyllä ne japsit hallitsee homman sille ei mahda mitn. Kyllä ne kovat ja hyvät äänet ovat kauhuleffasta 50%, sekä kohtalaisen suuri kuva ja tietenkin kauhupätkä itse!
Kannattaa katsoa myös "Dark Water".

Tuosta "Ju-on" leffasta sen verran, että se mikä kannattaa katsoa niin on 67min pitkä, se rokkaa! :rock:

The Ring oli semmonen leffa, että olin ihan paskana pitkään sen jälkeen. "You will die in seven days", "Before you die, you will see the ring". Sen jälkeen ei ole tullut katsottua kuin yksi loto kauhuleffa. Aattelin, että mitäs hittoa meikä tässä rupeaa itteään pelottelemaan, kun tulee paska olo. Katotaan mieluummin muita hauskoja leffoja mitä on mukava katsoa. :)

Blair Witch Projectista: Erittäin suuri pettymys mielestäni. Erittäin kärjistettynä: Käveli tunnin siitä leffasta jossain keskellä metsää ja loppu oli aivan säälittävä. Ja se muija oli helvetin ärsyttävä. Kunnon agret tuli jo siitä.

Mieli tekisi kattoa Blair Witch Project 2 mutta epäilen vahvasti että petyn yhtä kovin kuin ykkös-osassa?

Mutta, vastaus kymysykseen: Hohtoa en ole vielä uskaltanut loppuun katsoa, The Ring [ amerikkalainen versio ] oli erittäin hyvä, ainakin leffassa katteltuna.

goodolmob sanoi:
Blair Witch Projectista: Erittäin suuri pettymys mielestäni. Erittäin kärjistettynä: Käveli tunnin siitä leffasta jossain keskellä metsää ja loppu oli aivan säälittävä. Ja se muija oli helvetin ärsyttävä. Kunnon agret tuli jo siitä.

Mieli tekisi kattoa Blair Witch Project 2 mutta epäilen vahvasti että petyn yhtä kovin kuin ykkös-osassa?

Siis se kakkonen se vasta huono on. En tykännyt ekastakaan, mutta voi veljet sentään.... Kakkonen ei todellakaan ole ykkönen tällä kertaa...

The Ring iski aikalailla juuri siihen kohtaan, mihin vähiten haluaisi. Kun TV:tä tulee tapitettua päivässä aika paljon, niin tuo oli aika jännittävä leffateatterissa.

Munaaja oli kanssa aika hyvä, vaikka olen nähnyt vain sen ensimmäisen alkuperäisenä. Director's Cutti pitäisi joskus katsella.

Edit: Tuo Blair Witch Project oli tännekkin pettymys. Porukka hehkutti, että se on oikeasti pelottava ja ahdistava. Loppujen lopuksi koko leffassa oli 2 kohtausta, jossa oikeasti oli tunnelmaa, muuten leffa oli kuin suoraan jostain opiskelijan punahöyhensiniviherhäntäoravadokumentista.

Leffat minkä jälkeen en pystynyy nukkumaan:

Se jostakin: mielessä vaan pyöri ne ällötykset mitä siinä oli

Hohto: se veri mikä tuli sieltä hissistä, sit ne kaksoset ja se ku se poika puhu sille sormelleen

Tappajahai: mökillä vittumaista mennä uimaan ku koko ajan kelaa et siellä se vaanii

Alien kolmonen: katoin salaa oven raosta vaik ei ois saanu

Manaaja: oli vaan jotenkin nii paha paketti et tuntu et heti kun laittaa silmät kiinni ni pakko avaa ne

Ja lopuksi pahin: sellanen ihme sarja (en muista nimee), missä yhessä jaksossa perhe suunnittelee geenien manipulointia niitten lapselle, et siit tulis hirveen kova urheilussa, koulussa ja tälleen. Sit niitten naapurissa asuu yks perhe joka on tehny saman jutun, mut sit paljastuu et niitten lapsi onkin sellanen mutantti, ku jotain on menny pieleen siinä "geenihoidossa"! Sit se mutantti vaan terrorisoi niitä molempia perheitä! Jotenki se vaan iski niin älyttömästi!!! ei pystyny nukkuu koko yönä, sen vaan muistan!!!

Huom olin noin 8-12 ku katoin noi leffat!

goodolmob sanoi:

Mutta, vastaus kymysykseen: Hohtoa en ole vielä uskaltanut loppuun katsoa, The Ring [ amerikkalainen versio ] oli erittäin hyvä, ainakin leffassa katteltuna.
Jeps, se kakkonen on huonompi munki mielestä..

Hippa sanoi:
Aika jännä juttu, ettei yhtä mun mielestä ehdottoman pelottavaa ole mainittu, nimittäin The Others, jonka jälkeen meni kolme kuukautta ennen kuin uskalsin olla hetkeäkään pimeässä kämpässä.

The Ring oli niin ylivoimainen, etten sitä pystynyt katsomaan ja se on samalla kamalin leffakokemus, koska vietin sen silmät kiinni, sormet korvilla, kun en uloskaan kehdannut kesken kaiken lähteä. Asiaa ei suinkaan helpottanut se, että kerran ollessani kotona telkku meni itsestään päälle. Sain melkeen sydiksen. Haluaisin kyllä nähdä se, joten saapi nähdä uskallanko koskaan.

olen täsmälleen samaa mieltä sun kanssa..tuolla hyllyssähän toi leffa ois..mieli tekis kattoa..mutta uskaltaiskos.. :eek: mulla jäi jotenkin mieleen ne naamat kun ne oli ottanut niitä valokuvia..ja ne näkyivät ihan suttuisina..grrh.. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom