Paras kauhuelokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Öh, jäi näköjään vähän epäselväksi toi mun viesti. :)

Noi viimeisessä lauseessa luetellut leffat siis ovat mun mielestä katsomisen arvoisia. Yleisesti ottaen hirviöillä tai joillain verikarkeloilla mässäilevät leffat ei kiinnosta, mutta poikkeuksen tekee noi Hellraiserit.. :arvi:

DoomStar sanoi:
Pari hyvää japsien tuotosta ovat mm. just toi Proffan mainitsema the Eye ja sitten the Phone.

The eye on kyllä kiinalainen. Ihan OK leffa silti. Ei minun mielestäni mikään hirveän pelottava, jännittävä ennemminkin. Japanilaiset leffat ovat muutenkin hyvää vaihtelua Hollywoodin pinnallisuuksiin. Kannattaa ihan mielenkiinnon vuoksi katsoa joitain hyviä Japsi kauhu/toiminta/anime -pätkiä.

AT79 sanoi:
.. Sellainen ehkä vähemmän tunnettu kauhuleffa kun Ginger Snaps (tai jotain sinne päin) oli myös ihan katsomisen arvoinen.

Jeesh! Mä pidin tätä leffaa kyl suhkoht onnistuneena. Makuunissa töissä ollessani tuon vuokrasin (ilmaiseksi tietenkin :D ) ja yllätyin positiivisesti. :hyper:

-edit- nii ja hyvistä kauhuleffoista kaikki onkin aika hyvin tuotu esile. Manaajan tässä yks päivä vuokrasin, mutta en uskaltanut katsoa.... Oli sen verran ahdistava. Täytyy täs joku päivä kattoa. Ring oli kans aika hyytävä. Hohto on edelleenkin kamala. Tappajahai on legenda. No, joskus sitä Jurassic Parkia kattoessa pelkäs ihan hyvin :rolleyes:

ZannaZ sanoi:
Toy Storyn tässä yks päivä vuokrasin, mutta en uskaltanut katsoa.... Oli sen verran ahdistava. Täytyy täs joku päivä kattoa. Muumipeikko ja pyrstötähti oli kans aika hyytävä. Teletapit on edelleenkin kamala. Puuha-Pete on legenda. No, joskus sitä Katto-Kassista kattoessa pelkäs ihan hyvin :rolleyes:
Korjattu.

Katselin RINGin viime yönä ja pitää myöntää, että oli saatu kylmivä fiili leffaan. Wanhat mökit, mielisairaala ja lapset kauhuleffoissa ovat hyviä keinoja kuten myöskin tuo tv:n lumisade. Sitä sitten yöllä odotti nukkumaan mentyä, että puhelin soi. Kouluarvosanaksi 8.5 tuolle kauhuleffalle.

The Ring ei oikein sytyttäny.. ihan hyvä leffahan se oli, ei siinä mitään.

Joskus varmaan 10-vuotiaana katoin uinu, uinu lemmikkini 2:sen (?) ni en meinannu seuraavana yönä saada unta..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
The Rinkula ei kyllä tuntunut missään, kun jätkäporukkalla katsottiin ja naurettiin. No ei mua yleensäkään pelota tuontyyppiset leffat, eniten pelottaa sellaiset missä ei tiedä mitä tapahtuu ja jännitystä tehostetaan tyypillisellä paisutusmusiikilla ja sitten hyppää joku limapää komerosta ja rupeaa jahtaamaan.

Kuinka vidussa aikuisia ihmisiä voi pelottaa joku elokuva???? En pysty ymmärtämään. Säikähtäähän sitä usein leffoissa, mutta että oikeen pelottaa...eikä saa nukuttua :lol2:

Hippa sanoi:
Aika jännä juttu, ettei yhtä mun mielestä ehdottoman pelottavaa ole mainittu, nimittäin The Others, .
Others on kyllä tosi hyvä leffa ja Omen on kans hyvä.

jarze sanoi:
Kuinka vidussa aikuisia ihmisiä voi pelottaa joku elokuva???? En pysty ymmärtämään. Säikähtäähän sitä usein leffoissa, mutta että oikeen pelottaa...eikä saa nukuttua :lol2:
En kyllä voi miekään ihan ymmärtää. Jotenkin kirjat saa ennemmin ne yöunet karkoitettua. Hrrh. Siksi en enää luekkaan kauhukirjoja ku päivällä...

Mun mielestä parhaimmat/pelottavimmat ovat Halloween ja Halloween II. Se musiikki ja hengitys taustalla, kun kamera seuraa murhaajan silmistä on aika hienosti hoksattu.

Mike sanoi:
Olikos toi se lapissa kuvattu kotimainen mustis? Jos on niin on sitten aivan törkeen kova raina.

:offtopic: mutta kertokaahan löytyykö netistä kyseistä pätkää ja millä nimellä? Olen sitä jo sen verran kauan etsiskellyt tuloksetta. :itku:

Alien, se eka osa. Muistan kun olin leffateatterissa takapenkissä ja Ripleyn pyrkiessä escape podiin jotain outoa tapahtui: niskahiusten pystyyn nouseminen -- olin ihan tapissa loppuleffan ajan ja hengitin varmaan vasta kun olin kadulla :)

Hohto, tietty. Kannattaa katsoa leffa ja lukea myös kirja, erilaisia ovat.

Nostaisin listalle Roman Polanskin elokuvat Inho ja Rosemary's Baby. Ahdistavia kauhuun saakka.

Muitakin varmaan on, mutta tässä näitä.

(edit: niinjoo, Halloween tietysti, classic stuff)

:rolleyes: ..paljonhan niit löytyy..ei nyt vaan saa päähän.
no hohto ainakin jonkin mainitakseni ja manaajat+joitain muita...se vaan että inflaatio tuntuu iskeneen tehosteisiin..sitä se aika teettää ;)
ja tarkoitan NIMENOMAAN Kingin itse ohjaamaa hohtoa! en sitä kökköä jossa on nicholson pääosassa..
entäs muut, kumpi hohto?

Hippa sanoi:
Aika jännä juttu, ettei yhtä mun mielestä ehdottoman pelottavaa ole mainittu, nimittäin The Others, jonka jälkeen meni kolme kuukautta ennen kuin uskalsin olla hetkeäkään pimeässä kämpässä.
Sama täällä, vaikka elokuvan näkemisestä on jo pitkä aika, olen kuulevinani vieläkin yön pimeinä tunteina outoa ryminää ullakkokerroksesta. :eek: Hui!
En todellakaan ole kauhuelokuvien ystävä, mutta tämä leffa oli tajuttoman hyvä! :thumbs:

jarze sanoi:

Mielikuvitus is the key.

Itsellä on ainakin sen verran vilkas mielikuvitus, että pystyn uppoutumaan elokuvaan niin että tuntuu kuin se tapahtuisi minulle.

The Ring oli tällainen eli hyvä.

Leffan jälkeen ajatukset pyörivät sitten päässä ja mielikuvitus lentää.

Säikähdys tyyliset kauhuleffat ei putoa minulle. Oikeastaan niissä aina tietää, että kissa tulee kaapista heti, kun musiikki muuttuu tietynlaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom